Husk meg
Brukernavn
Passord

Dem nye draktene anno 2012

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 5 3

Albin

Juniorspiller
Ble medlem: 12 mar 12
Innlegg: 188

Lagt til: 22 mar 12, 23:59

oleoleole

Juniorspiller

Ble medlem: 25 jun 09
Innlegg: 212

Lagt til: 23 mar 12, 09:29

Opprinnelig postet av Albin

Ffk drakta kom på 3 plass i denne kåringen Cool

Ellers svært dårlig kåring ass:p VIF på 1. plass, fnatt, det er jo den styggeste. 

---------------------------

Jeg er flau over at det er så mange nordmenn som ikke kan sitt eget språk.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 23 mar 12, 09:38

Jeg synes faktisk drakta til VIF er ganske fin, til å være blå Tongue out

Sisteplassen er det vanskelig å si imot. Stabæk-drakta er ikke til å kjenne igjen. Etter at Stabæk kvittet seg med den fæle lysegrønne fargen på ermene synes jeg drakta deres har vært fin, men årets utgave ligner ikke grisen.

Forøvrig synes jeg vår egen drakt er fin, og det kan være at jeg må bytte ut den gamle fra 2003 nå Smile

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


oleoleole

Juniorspiller

Ble medlem: 25 jun 09
Innlegg: 212

Lagt til: 23 mar 12, 09:42

Opprinnelig postet av Tøfflus

Jeg synes faktisk drakta til VIF er ganske fin, til å være blå Tongue out

Det skal du få lov til, men det er ikke fargen jeg ikke liker, men at de har rødt direkte på blått. Det er en fargekombo som virkelig ikke passer sammen. Men de gamle Stabækdraktene er vel den fineste draktene jeg har sett i TL i hvert fall, synd de ikke har de i år.

---------------------------

Jeg er flau over at det er så mange nordmenn som ikke kan sitt eget språk.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 23 mar 12, 10:48

Opprinnelig postet av Tøfflus

Sisteplassen er det vanskelig å si imot. Stabæk-drakta er ikke til å kjenne igjen. Etter at Stabæk kvittet seg med den fæle lysegrønne fargen på ermene synes jeg drakta deres har vært fin, men årets utgave ligner ikke grisen.

Stabæk er 100 år i år, og har derfor en jubileumsdrakt (den kunne dog vært penere). De stripete draktene (som forøvrig er fine) er tilbake sesongen 2013 i Adeccoligaen.

Ellers bør egentlig FFK vinne hvert eneste år. Ingen lag har like pene drakter som vårs! Laughing 


niggle

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 23 mar 12, 11:18

Det stemmer ikke. Årsaken til at de har draktene de har idag, er at Puma trakk seg ut og at Legea ikke hadde tid til å designe/lage drakter med lyseblå/mørkeblå striper. Stabæk var nødt til å velge en standarddrakt Legea hadde i katalogen..


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 23 mar 12, 11:35

Skal også sies at sandnes ulff sin drakt som er lik andredrakta vår ble den nest styggeste i kåringa hehe.

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


niggle

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 23 mar 12, 11:41

Lik og lik fru blom. Fargen ligner, ellers er det jo helt annen draktleverandør. Og hvite "pilen" har ikke vi heldigvis.


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 23 mar 12, 11:44

Opprinnelig postet av niggle

Lik og lik fru blom. Fargen ligner, ellers er det jo helt annen draktleverandør. Og hvite "pilen" har ikke vi heldigvis.

husker jeg ikke feil så var det nettopp fargen de klaga på men men, stygge bortedrakter vi har uansett.

.

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 23 mar 12, 11:51

Opprinnelig postet av niggle

Det stemmer ikke. Årsaken til at de har draktene de har idag, er at Puma trakk seg ut og at Legea ikke hadde tid til å designe/lage drakter med lyseblå/mørkeblå striper. Stabæk var nødt til å velge en standarddrakt Legea hadde i katalogen..

Fra Stabæk på Facebook:
"Stabæk er stolte av å presentere årets Stabækdrakt fra vår nye samarbeidspartner Legea. Legea har kommet inn på kort varsel, som Stabæks nye draktleverandør. Mange lurer sikker på hvor stripene er blitt av. De kommer tilbake neste år! På så kort tid har det ikke vært mulig å spesiallage drakter til oss, med striper, så derfor er 100-årsdrakten vår lekker og helblaa, med gulldetaljer. Årets bortedrakt blir helhvit. Draktene er i salg i Stabækbutikken fra i dag! Sees på Nadderud!"

Så ja, du har rett niggle. Men jeg har litt rett jeg også. Det er jubileumsdrakter. Smile


niggle

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 23 mar 12, 13:02

Det er jo noe de bare kaller drakta for å selge merCool


Johan79

Bedriftsspiller
Ble medlem: 23 mar 12
Innlegg: 5

Lagt til: 23 mar 12, 14:27

Opprinnelig postet av Plankekæll

 

Så ja, du har rett niggle. Men jeg har litt rett jeg også. Det er jubileumsdrakter. Smile

 

Jubileumsdrakter som får design fordi leverandøren ikke kan lage striper på kort varsel. Triste greier synes nå jeg!


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 26 mar 12, 11:03

Må si jeg ble litt småprovosert over Rafns tweeter i går: (NB! Er ikke FreddyGPaulsen)

@rafn1962 bare lurer på hvorfor vi spiller i sarpefarger ?

@FreddyGPaulsen Så vidt jeg vet har aldri Sarp spilt i de fargene der. Det vil si det samme som at rosa er FFK-farger

@rafn1962 @FreddyGPaulsen Kan vel ikke si jeg ser antydning til S08 i bortedrakta vår, så skjønte vel ikke spørsmålet ditt

@rafn1962 blått er sarp. Spørsmålet var hvem og hvorfor blått ble valgt

@FreddyGPaulsen Nope. Mørkeblått er S08. Lyseblått er Man City, Argentina, FFK. Hva er problemet ? Til info selger den faktisk bra også :) 

Dette var en svært arrogant tilnærming til spørsmålet, og langt ifra ett svar på hvorfor man har valgt blå som hovedfarge.

Er forøvrig enig i at lyseblå fargen ikke er Særpefarger, men hva med farge 2. Som faktisk dekte mye mer av drakten jeg hadde forestilt meg. Etter en kjapp tur i Photoshop og fargesammenligning viser det følgende: (FFK til venstre, S08 til høyre)

Så å si at man ikke ser antydning av S08 i drakta er vell svært arrogant.

Å sammenligne det med at Rød er Rosa er enda mer patetisk.

---

Forøvrig må jeg si at jeg bryr meg fint lite om hvor fine disse draktene er, at vi hadde svart tidligere, eller at dette er/er ikke særpefarger.

I org. planen står det i 1.1 at FFKs farger er Hvit og Rød.

Dette innebærer etter min mening at hjemmedrakta skal være hvit (el rød), og bortedrakta skal være rød. Så kan man lage så mange finurlige kreative drakter utifra dette - og kline på med blå eller rosa 3de drakt.

Forlanger ikke - men håper inderlig at Jan Rafn kan forklare prossesen rundt valget av blå og følger opp klubbens åpenhet, og ikke bare kommer med noen tullete og arrogante svar som i går.

---------------------------

FFK er RØDE og HVITE - og bortedrakta skal være RØD!


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 26 mar 12, 11:36

Opprinnelig postet av Flisa

Må si jeg ble litt småprovosert over Rafns tweeter i går: (NB! Er ikke FreddyGPaulsen)

@rafn1962 bare lurer på hvorfor vi spiller i sarpefarger ?

@FreddyGPaulsen Så vidt jeg vet har aldri Sarp spilt i de fargene der. Det vil si det samme som at rosa er FFK-farger

@rafn1962 @FreddyGPaulsen Kan vel ikke si jeg ser antydning til S08 i bortedrakta vår, så skjønte vel ikke spørsmålet ditt

@rafn1962 blått er sarp. Spørsmålet var hvem og hvorfor blått ble valgt

@FreddyGPaulsen Nope. Mørkeblått er S08. Lyseblått er Man City, Argentina, FFK. Hva er problemet ? Til info selger den faktisk bra også :) 

Dette var en svært arrogant tilnærming til spørsmålet, og langt ifra ett svar på hvorfor man har valgt blå som hovedfarge.

Er forøvrig enig i at lyseblå fargen ikke er Særpefarger, men hva med farge 2. Som faktisk dekte mye mer av drakten jeg hadde forestilt meg. Etter en kjapp tur i Photoshop og fargesammenligning viser det følgende: (FFK til venstre, S08 til høyre)

Den lyseblå fargen er jo helt lik fargene som smurfene har, og da mener jeg smurfene. Noe som også tilfeldigvis er kallenavnet til de 17 km unna. Så topper man det med en blåfarge på armene som er lik 08 sine drakter. Dette er jo dobbeltmobbing av oss supportere. Skjønner godt at de må ha en drakt som skiller seg fra de røde og hvite, men er lov å bruke hue. Tar jo ikke fargene til hatlag nr 1........

Tramp tramp tramp på en smurf kom fort frem i tankene i går når jeg så kampen

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


matsinho

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 26 mar 12, 12:13

Huff, det er sneversynt å sammenlikne våre 2.drakter med smurfene. Eller en ting er å sammenlikne det, men å klage på det?Tenk på Manchester City som har røde og svarte bortedrakter a, supporterne må jo være klin gærne som ikke har gjort oppgjør mot det? 

Det er ikke bortedrakten som identifiserer et lag. Jeg hadde skjønt reaksjonene dersom draktene hadde vært mørkeblå, men det er de ikke. Byen vår er røde og hvite, det identifiseres av førstedraktene og tredjedraktene våre. Lyseblått er i mine øyne mye bedre enn de svarte draktene om tidligere har vært brukt. Røde er også varmere i solsteika ;)


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 26 mar 12, 12:46

Opprinnelig postet av Flisa

Forlanger ikke - men håper inderlig at Jan Rafn kan forklare prossesen rundt valget av blå og følger opp klubbens åpenhet, og ikke bare kommer med noen tullete og arrogante svar som i går.

Synes ikke akkurat man skal spikre Rafn opp etter veggen for at han tar til motmæle på en litt humoristisk måte. Rafn har tross alt ingen verdens ting å gjøre med draktvalget. Dette har blitt bestemt av administrasjon (som er ansatt av FFK Sport AS) i samarbeid med Adidas, mens Rafn sitter som styremedlem i klubbstyret.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 26 mar 12, 14:07
Endret: 26 mar 12, 14:14
Endret av: Flisa

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Flisa

Forlanger ikke - men håper inderlig at Jan Rafn kan forklare prossesen rundt valget av blå og følger opp klubbens åpenhet, og ikke bare kommer med noen tullete og arrogante svar som i går.

Synes ikke akkurat man skal spikre Rafn opp etter veggen for at han tar til motmæle på en litt humoristisk måte. Rafn har tross alt ingen verdens ting å gjøre med draktvalget. Dette har blitt bestemt av administrasjon (som er ansatt av FFK Sport AS) i samarbeid med Adidas, mens Rafn sitter som styremedlem i klubbstyret.

Joda, ser den og beklager! Da er kanskje MrT mer riktig mann å spørre. Men utenom han er Rafn den mest synlige blandt oss, og dermed også den man retter slike spørsmål automatisk til. Som styremedlem i klubben er han også ansvarlig for at ting skal gjøres i henhold til org. planen. 

Synes forøvrig ikke at tilsvaret fra Rafn var så humoristisk, men heller arrogant. 

Kan forøvrig leve med blå drakter, men hadde håpet en liten forklaring og ikke bortforklaringer. Det må jo ligge en prosess og em tanke bak avgjørelsen. Åpenhet gjelder liksom ikke alltid. :-)

---------------------------

FFK er RØDE og HVITE - og bortedrakta skal være RØD!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 26 mar 12, 14:41

Vi må ikke glemme å glede oss over at vi har de vakreste draktene på mange år. Årets drakter er jo rett og slett helt fantastiske!

Jeg er enig i at fargevalget på bortedrakta fremstår som noe lite gjennomtenkt, men rent estetisk og objektiv sett er også de lyseblå draktene flotte.

(og vi har tidligere hatt f.eks. sorte bortedrakter; det står heller ikke i organisasjonsplanen).

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 26 mar 12, 15:27
Endret: 26 mar 12, 15:28
Endret av: Flisa

Opprinnelig postet av Holters

(og vi har tidligere hatt f.eks. sorte bortedrakter; det står heller ikke i organisasjonsplanen).

Selv om man har gjort ett dårlig valg de siste årene, betyr ikke at man bør gjøre det igjen.

Trodde ærlig at når man snakket om en annen farge en svart denne gangen, faktisk hadde gått tilbake til rød.

Årets drakter er utvilsom pene - helt enig! .

Som nevnt er årets drakter glimrende, og fargene ok kanskje. Men hadde vært fint å fått ett innblikk i prosessen og tanken bak fargevalget. Da hadde man kanskje klart å sett sammenhengen. :-)

 

---------------------------

FFK er RØDE og HVITE - og bortedrakta skal være RØD!


Johan79

Bedriftsspiller
Ble medlem: 23 mar 12
Innlegg: 5

Lagt til: 26 mar 12, 16:47

Jeg er også skeptisk til denne blåfargen. Hvorfor blått overhodet? Hvorfor ikke sort eller grønt eller hva?



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 5 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24