Husk meg
Brukernavn
Passord

Ja eller nei til kunstgress?

Flat Trådet Nøstet
Side 9 av 14 9

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 11 apr 12, 11:55

Opprinnelig postet av Satch

Politikerforakten blir ikke mindre av dette... I vår terminologi er jo dette forhåndbestilt tackling i knehøyde - bakfra. Jeg oppfatter dette som uredelig og uærlig opptreden av de ansvarlige i kommunen. Har opposisjonen også vært med på vedtaket om å nullstille Mercur?

Opposisjonen har vel ønsket å skjære ned på Mercur uten å bevilge støtte til kunstgresset på stadion. I og for seg en ærligere sak det - man sier at toppfotballen får klare seg selv, og at også breddefotballen må nedprioriteres til fordel for andre kommunale oppgaver. Det AP gjør her, er altså å spare penger samtidig som de prøver å fremstå som både rause og som velvillige deltagere i en økonomisk redningsoperasjon for FFK. Men det ville nok ikke vanket mer penger totalt sett om det var et borgerlig flertall i kommunestyret ... uansett, maktarroganse av AP er det definitivt.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


madserazzi

Juniorspiller

Ble medlem: 12 mai 09
Innlegg: 117

Lagt til: 11 apr 12, 13:11


Noen som tør tippe hva resultatet av denne avstemningen blir?
Jeg har en stygg følelse av at det blir kunstgress. Virker som at FFK må takke ja til alt de kan få inn av kroner for tiden, være seg spillere på billigsalg eller kunstgress.

Sitter ikke Kari Agerup i både bystyret for AP og ett av FFK styrene? Kan det ha noen betydning i den ene eller andre retningen? Hun er vel i så fall programforpliktet til å stemme for kunstgress?


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 12 apr 12, 19:58

Kommentar fra Demokraten: Si nei til kunstgress!

 

Opprinnelig postet av madserazzi
Sitter ikke Kari Agerup i både bystyret for AP og ett av FFK styrene?

Agerup satt i klubbstyret, men det er noen år siden

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 12 apr 12, 21:42

Opprinnelig postet av Rey

Kommentar fra Demokraten: Si nei til kunstgress!

Dette burde alle i FFKs styre og stell lese og ta innover seg.

Gi f..n i hele dette latterlige "tilbudet" fra kommunen og si et klart og rungende NEEEI!!!!!!!!!!


Haarek

A-lagspiller

Ble medlem: 19 jul 05
Innlegg: 407

Lagt til: 12 apr 12, 22:53

Helt enig! Dem er jo rett og slett sleipe spør du meg,dette gjøres for å spare penger fra kommunens side,droppe undervarme på mercur.Da slipper dem å betale dem utgiftene.Nei takk.


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 13 apr 12, 01:04

Satt og lurte på hvorfor en så stor og viktig avgjørelse er overlatt til styret alene, og ikke årsmøtet.
Er det åpenbart?

Ellers håper jeg at Jan og Terje stemmer nei til det "rause" tilbudet fra AP.
(Jeg tror nemlig ikke  FFKs kalkulasjoner kommer til ett veldig ulikt resultat av hva de fikk i Sogndal )
Hva damer som aldri har spilt fotball vil stemme, er jeg mer usikker på. Håper mine fordommer blir gjort til skammeEmbarassed
La oss si det står det 2-2.
Før før Umbach Hansen skal avgjøre kampen. Men han har uansett fått beskjed av en viss svigersønn om å ikke ødelegge sine sjanser for å se datteren flytte hjem igjen. Så det blir hjemmseier: 3-2
Og fotballen vinner over skamløse politikere.


---------------------------

http://twitter.com/GardC


Haarek

A-lagspiller

Ble medlem: 19 jul 05
Innlegg: 407

Lagt til: 13 apr 12, 02:30

Er det noen som har et regnestykke som viser hvor mye man "sparer" på å bytte til kunstgress på Fredrikstad stadion?


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 13 apr 12, 12:22

Her er noen tanker om denne debatten:

 

Naturgress: Det er noe eget med naturgress...lukta av nyslått gress,de sugende taklingene. Men: hvor mye kan stadion brukes hvis det fortsatt er naturgress der? Husker når det bøtta ned regn ifjor,og overvannet lå såpass oppepå banen at Thomassen måtte 'hæppe' ballen med seg.Hva er prisen klubben må betale,for å ha fortsatt naturgress? Mye av 'ønske' om å ha naturgress er litt nostalgi------litt sånn at 'det alltid har vært slik'

 

Kunstgress: Mange kunstgress er faktisk veldig bra. Kan vel ikke koste allverden å drifte? Må skiftes ut etter ca 5 år. Vil vel gjøre at FFK kan trene der,istedenfor å betale dyr treningsleie i Østfoldhallen og områdene rundt? Det å få en fast treningsplass,ser jeg på som viktig,og meget fordelaktig. Kan få 'nei' fra spillere vi ønsker pga kunstgresset?

Penga rår,desverre--og hvis det viser seg at besparelsen er veldig stor,skjønner jeg at man velger kunstgress. For oss 'nostalgiere',håper jeg vi beholder naturgress.

Jeg etterlyser konkret økonimi i dette her:

Hva er kostanden idag? Iberegnet leiet treningstid i østfoldhallen

Hva blir kostnaden ved legging av kunstgress? uten evnt leiet treningstid i ØH.

Noen som vet?


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 13 apr 12, 12:26

Dette er vel det nærmeste noen har svart konkret her. Rafn svarer

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 13 apr 12, 12:28

Opprinnelig postet av Kai Roger

Hvor mye kan stadion brukes hvis det fortsatt er naturgress der? Husker når det bøtta ned regn ifjor,og overvannet lå såpass oppepå banen at Thomassen måtte 'hæppe' ballen med seg.

Jeg husker også godt i fjor sommer da det regnet i Sarpsborg. 

Sarpsborg 08 skulle spille kamp mot FK Haugesund på plastikkteppet i Sarp, men overvann på plastikkbanen gjorde at kampen ble utsatt over en halvtime.

Dette var samme dagen, så banen i Fredrikstad tålte faktisk dette ekstremværet bedre enn "banen" i Sarpsborg.


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 13 apr 12, 12:35

Opprinnelig postet av endre

Dette er vel det nærmeste noen har svart konkret her. Rafn svarer

 

takker----men er det noen av dere her inne som er flinke med å lese budsjetter: Hva brukte FFK på leie av treningsanlegg i 2011? 

Poenget her er å se hvor mye 'ned' kostnadene kan komme....altså hva som er vinn situasjonen -økonomisk- ved å legge kunstgresss.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 13 apr 12, 13:36

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av Kai Roger

Hvor mye kan stadion brukes hvis det fortsatt er naturgress der? Husker når det bøtta ned regn ifjor,og overvannet lå såpass oppepå banen at Thomassen måtte 'hæppe' ballen med seg.

Jeg husker også godt i fjor sommer da det regnet i Sarpsborg. 

Sarpsborg 08 skulle spille kamp mot FK Haugesund på plastikkteppet i Sarp, men overvann på plastikkbanen gjorde at kampen ble utsatt over en halvtime.

Dette var samme dagen, så banen i Fredrikstad tålte faktisk dette ekstremværet bedre enn "banen" i Sarpsborg.

Var dette på grunn av banedekket?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 13 apr 12, 13:48

Har ikke peiling.

Jeg sier bare at det ikke er sikkert at plastikk tåler vann noe bedre enn naturgress.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 13 apr 12, 13:48

Opprinnelig postet av Plankekæll

Har ikke peiling.

Jeg sier bare at det ikke er sikkert at plastikk tåler vann noe bedre enn naturgress.

Uten å ha noe grunnlag for det?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 13 apr 12, 14:40
Endret: 13 apr 12, 14:44
Endret av: Plankekæll

Jeg svarte Kai Roger som antydet at plastikkgress tåler vann bedre enn naturgress siden det var overvann på vår stadion. Han har ikke sagt det direkte, men antydet ihvertfall at naturgress tåler mye vann dårlig. Og kanskje dårligere enn plastikk. Det må han gjerne få mene, kanskje har han rett også.

Men da svarte jeg på det med at forholdene i Sarpsborg den samme dagen var mye dårligere enn de var i Fredrikstad.

Hva det skyldes vet ikke jeg, men jeg skrev at det ikke er sikkert at plastikk tåler vann bedre enn naturgress. Har jeg skrevet noe feil til nå? Jeg har ikke konkludert med noen ting, jeg har rett og slett bare sagt at det er en mulighet for at feks naturgress er vel så bra som plastikk.

Hva er det du reagerer på ved innlegget mitt forresten? Eller må du kverulere bare for å kverulere som vanlig? Hvis så er tilfelle kan du jo kverulere litt på på det innlegget jeg svarte på også. Siden du jo kan og vet alt i hele verden. Foot in mouth


Fossekællen:)

Knøttespiller
Ble medlem: 08 des 10
Innlegg: 59

Lagt til: 13 apr 12, 14:43


Det kom vesentlig mer vann i sarp enn i hos dere denne dagen, husker det godt. Med sånne mengder som kom den dagen spiller det i grunn liten rolle "tror jeg".

---------------------------

Ford eller Fiat?


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 13 apr 12, 14:46

Opprinnelig postet av Fossekællen:)

Det kom vesentlig mer vann i sarp enn i hos dere denne dagen, husker det godt. Med sånne mengder som kom den dagen spiller det i grunn liten rolle "tror jeg".

At det regnet mer i Sarp mener du? 

Hvis så er tilfelle er det ikke rart at banen der oppe var ubrukelig, mens banen i Fredrikstad var bare nesten ubrukelig. Hvor det regnet mest vet ikke jeg.

Nå skal det også sies (som du også sier) at denne dagen regnet det mer enn jeg noen gang har opplevd i Østfold tror jeg.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 13 apr 12, 14:58

I Sarp kom det ekstremt mye over veldig kort tid. Skal veldig mye til å ta unna for de mengdene som kom da. I Fredrikstad var det sprett utover litt mer tid. Ikke i samme mengder heller vil jeg tro.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 13 apr 12, 15:05

Opprinnelig postet av Rey

I Sarp kom det ekstremt mye over veldig kort tid. Skal veldig mye til å ta unna for de mengdene som kom da. I Fredrikstad var det sprett utover litt mer tid. Ikke i samme mengder heller vil jeg tro.

Hvis det er sant (som det sikkert er) er det jo ikke rart at banen i Sarp var dårligere enn vår. Jeg tok bare utgangspunkt i at det regnet bøtter både i Fredrikstad og Sarpsborg.

Jeg husker bare at det var et helvetes ruskevær over hele Østfold-fjøla den dagen.

Uansett får vi ikke noe svar på hva slags underlag som tåler kraftig regnvær best.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 13 apr 12, 15:07

Én ting er hvor godt matta drenerer vann mens det regner. Der er det neppe stor forskjell på en kunstgressbane og en naturgressbane som er lagt på et relativt tynt jordlag med betong under.

En helt annen ting er hvor godt matta tåler at det spilles på den når den er så våt. Det er ingen tvil om at selve stadionmatta, så lenge det er naturgress, kun vil kunne brukes til trening når det er akseptabelt vær. Men er det avgjørende for hvorvidt klubben bør legge kunstgress?

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson



Flat Trådet Nøstet
Side 9 av 14 9

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3