Husk meg
Brukernavn
Passord

Billetter Norge-England

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 23 feb 12, 21:39

Denne kampen må jeg på, noen som vet når bill legges ut for salg?

---------------------------

Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 23 feb 12, 21:48

22 mars.


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 23 feb 12, 23:11

... og det til skammelig høy pris! Helt utrolig at man skal ut med 550, 650 eller 750 for å se en treningskamp. Hadde nesten vært morsomt om kun 1000 personen gadd å betale en slik pris, men NFF lærer vel ikke av det, og setter bare opp prisen mer neste gang for å ta igjen tapte inntekter.

I treningskampen mot Hellas så koster det 210, 310 og 410 for de samme billettene. En familie på fire må altså betale 1800 (750x2 + 150x2) for å se landskampen mot England.

Skal fortsatt prøve å få tak i billetter, men fikk nesten bakoversveis da jeg fikk se billettprisene. Det er 4-5 Tippeliga-kamper på PH-tribunen det. For en treningskamp!

Nei, NFF, gi blanke beng i å dele ut så sykt mange billetter til sponsorer (de kan få den nette sum av NULL billetter), i steden for å rane publikum for de tapte inntektene. Det er ingenting som tilsier at sponsorer MÅ få en kjempehaug med billetter. Man finner fint sponsorer utenom dette vil jeg tro.


Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 23 feb 12, 23:18

Grunnen er at England er dyre å få til Norge

---------------------------

Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.


Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 23 feb 12, 23:20

Takk for svar, det glemte jeg å siLaughing

---------------------------

Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 13 mar 12, 10:03

Opprinnelig postet av Dokka
Grunnen er at England er dyre å få til Norge

11 millioner visstnok

Arstad påpeker at det også ligger andre utgifter i dette regnestykket enn kampbeløpet FA mottar — blant annet TV- og markedsrettigheter, samt kostnader til transport, hotell og annen logistikk.

TV- og markedsrettigheter en utgift? Bør vel gi en del inntekter denne kampen i form av TV-rettigheter?


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 13 mar 12, 10:16


Det kommer vel an på hvordan NFF opererer. Hvis de for eksempel selger rettighetene til alle hjemmekampene til en distributør som en pakke med en avtalt pris - før man har avtalt alle privatkamper - så er det en inntekt som sikkert er bokført lenge før man har forhandlet med FA om hva de skal ha for å stille opp. Hvis de da krever en andel av TV-inntektene for kampen, blir dette en utgiftspost.

Nå tviler jeg på at det gjøres slik, for det ville jo vært tåpelig (man går potensielt glipp av gode kroner dersom man får en attraktiv motstander til Ullevaal og allerede har solgt rettighetene til en lavere pris enn man kunne fått), men det ville i hvert fall forklare utsagnet om at TV-rettighetene her medfører en utgift.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 16 mar 12, 13:30

Da har jeg blitt med i trekningen av billetter til årets Champions League-finale. Billigste billett 525 kroner (dog det kommer administrasjonsgebyr). Startprisen er altså billigere enn NFFs billigste billett til treningskampen.

Finalen i Champions League > Treningskamp

 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 16 mar 12, 13:49

Opprinnelig postet av arte et labore

Da har jeg blitt med i trekningen av billetter til årets Champions League-finale. Billigste billett 525 kroner (dog det kommer administrasjonsgebyr). Startprisen er altså billigere enn NFFs billigste billett til treningskampen.

Finalen i Champions League > Treningskamp

Det setter prisen på den landskampen i perspektiv. Til og med dersom finalelagene i CL blir Marseille og Apoel, er det mer verdt enn en treningskamp.

Jeg har fått kalde føtter selv, og det samme gjelder flere av de jeg har spurt om de er interesserte i å bli med.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


olav3232

Juniorspiller

Ble medlem: 12 sep 10
Innlegg: 191

Lagt til: 21 mar 12, 19:21

Er jo tomprat så det holder fra NFF sin side at billettprisen må være den den er siden England er så dyre å få hit.
Ser man på prisene på kvallikkampene tidligere kan man jo sammenligne hjemmekampen mot Danmark hvor jeg måtte betale 300,-  mens jeg mot Kypros og Island betalte 200,- eller mindre for akkurat samme plassen. Det er en ren og forståelig normal måte å føre en butikk på, men nårde sier at de vil ha flere barnefamilier blir det åpentbart helt feil at en familie skal måtte betale rundt 2.000 kroner for å se landslaget i en treningskamp som ikke engang er før et mesterskap. Selv skal jeg på kampen, men det er på tide at NFF sine billettpriser får skikkelig refs av flere og av høyere hold om dette fortsetter.

---------------------------

Forever young, infamous youth, forever ultras.


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 23 mar 12, 21:18

Fortsatt mange billetter ledig ser det ut til. Da Norge - Danmark-billettene kom ut for salg, så forsvant jo billettene rimelig fort. Nå kan jeg fortsatt bestille i hvert fall seks billetter på de forskjellige tribunene jeg prøvde, blant annet er det null problem med seks billetter til den største langsiden.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3