Husk meg
Brukernavn
Passord

Thomassen til Vålerenga

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 20 feb 12, 23:30

Tipper att FFK fikk redusert lønninger med ca 1,5-1,6 mill + 2,5 mill i salg og 15% vidresalgsklausuler på disse to salgene.

Thomassen har jo også stagnert litt i FFK drakten forige sesong. Fornuftig å selge, men kunne kanskje for litt mer penger.

I dagens marked er det få som gidder å betale noe for spillere, MANGE bosmanspillere, om man begynner å selge spillere av en vis kvalitet så vil FFK bli en klubb andre klubber snur seg til også. Positivt, og med flere intereser høyere priser, på sikt. Nå må klubben være flinke i speide arbeidet sitt og finne nye potensielle erstattere, f.eks ett lån m/evt kjøpsklausuler.

 


oleoleole

Juniorspiller

Ble medlem: 25 jun 09
Innlegg: 212

Lagt til: 20 feb 12, 23:42

Leser under kommentarfeltet på f-b.no under denne saken om at Tarik er på vei til VIF også. Men for all del, ta det med en klype salt, det er bare rykter.

Jeg håper ingen vet noe om dette, og om de vet, at dette bare er tull. :/ 


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 20 feb 12, 23:43

Jeg tror også at en nå begynner å få en redningspakke på plass og at de som skal inn med mer kapital også krever at klubben bidrar med sit, både når det gjelder inntekter, men også reduserte kostnader.

Tror dette er fornuftig - selv om det er smertelig.

 

 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5378

Lagt til: 20 feb 12, 23:45

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Tipper att FFK fikk redusert lønninger med ca 1,5-1,6 mill + 2,5 mill i salg og 15% vidresalgsklausuler på disse to salgene.

I følge skattelistene hadde Thomassen omtrent samme lønn som Askar, altså 650k skattbar inntekt. I tillegg sparer vi arbeidsgiveravgift og andre sosiale utgifter, så det kan nok hende vi sparer så mye som 2,5 mill? + 2,5 mill inn. Da er man brått oppe i 5 millioner og da begynner det å hjelpe.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 20 feb 12, 23:48

Men så er jo samtidig Knudsen og Holm hentet inn...


oleoleole

Juniorspiller

Ble medlem: 25 jun 09
Innlegg: 212

Lagt til: 20 feb 12, 23:49

Opprinnelig postet av solano2

Men så er jo samtidig Knudsen og Holm hentet inn...

Trur ikke Knudsen, selvom han stort sett er god, holder til å berge plassen i TL alene :p


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 20 feb 12, 23:53

Opprinnelig postet av oleoleole

Opprinnelig postet av solano2

Men så er jo samtidig Knudsen og Holm hentet inn...

Trur ikke Knudsen, selvom han stort sett er god, holder til å berge plassen i TL alene :p

Hva snakker du om nå?


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 20 feb 12, 23:57

Han har spillt i denne posisjonen både i vålerengen og i Herenveen.


oleoleole

Juniorspiller

Ble medlem: 25 jun 09
Innlegg: 212

Lagt til: 20 feb 12, 23:57

Opprinnelig postet av solano2

Opprinnelig postet av oleoleole

Opprinnelig postet av solano2

Men så er jo samtidig Knudsen og Holm hentet inn...

Trur ikke Knudsen, selvom han stort sett er god, holder til å berge plassen i TL alene :p

Hva snakker du om nå?

 Selvom vi har hentet inn Knudsen og Holm (Holm vet jeg lite om, men med tanke på Knudsen) så er ikke han god nok alene til å berge noe som helst, han kan ikke være den ene spilleren vi kan basere oss på. Han er "bare" en keeper, og selvom han skulle klare å redde mange mål, så har vi fortsatt ingen som kan score mål eller få ballen oppover banen.

Poenget er at det må litt andre signeringer til om vi skal kunne se lyst på dette i det hele tatt. 


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 20 feb 12, 23:58

Nå er det snakk om økonomi her, og ikke hvor gode spillere vi har.


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 20 feb 12, 23:58

Jeg har vel aldri nevnt noe om at disse skal være gode nok heller Tongue out Det var snakk om at vi hadde spart x antall kroner ved å selge Thomassen og Askar, og da bare nevnte jeg at vi har henta inn to spillere også, så spørs om det er så mye penger spart i det hele tatt.


oleoleole

Juniorspiller

Ble medlem: 25 jun 09
Innlegg: 212

Lagt til: 21 feb 12, 00:00

Opprinnelig postet av solano2

Jeg har vel aldri nevnt noe om at disse skal være gode nok heller Tongue out Det var snakk om at vi hadde spart x antall kroner ved å selge Thomassen og Askar, og da bare nevnte jeg at vi har henta inn to spillere også, så spørs om det er så mye penger spart i det hele tatt.

 Fair enough :p Skriver kanskje litt i ren frustrasjon generelt nå, snart legge meg tenker jeg :p 


FleXUS

Juniorspiller
Ble medlem: 12 mar 05
Innlegg: 105

Lagt til: 21 feb 12, 00:48


Synd noen har klart å ødelegge klubben. At man må gi bort et talent er bare trist.

Akkurat nå føles pendling Oslo til Fredrikstad veldig lite sannsynlig neste år.

 

---------------------------

"Trying is the first step towards failure" Homer Simpson


Haarek

A-lagspiller

Ble medlem: 19 jul 05
Innlegg: 407

Lagt til: 21 feb 12, 00:57


Nå går det bare en vei,og det er rett i dass! Fy faen at det går ann dra en klubb sånn ned dritten, uten å bli straffa for det.Skulle vært sent til sibir hele gjengen som har sittet med ansvar for det som har skjedd i FFK.Det som er helt utrolig,er at dem som har skylda for faenskapet, bare kan bytte til en annen topp jobb,og tjener fett med kroner og kan glise hele veien til banken.Blir kvalm.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 21 feb 12, 06:07
Endret: 21 feb 12, 06:22
Endret av: Patrioten

Har ikke SFK noen prosenter igjen på overgangen, da han gikk fra de for noen år siden og da blir enda mindre til FFK

FB vet det har vært møter mellom Terje Høili og FFK-systemet denne uken, hvor salg av spillere og eventuelle erstattere var tema.

Høili, og Spillerinvest, skal ha vært på glid i forhold til å komme på banen. Men å redde klubben er ikke Høilis oppgave, det kan ingen forlange, og da konkursbomben smalt ble premissene for Spillerinvest igjen endret. Og med det falt trolig det som kunne bli en ny start.

 

 


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 21 feb 12, 07:55


Når vi klarte å berge plassen etter jævel-året året før, så trodde jeg alt skulle bli bra. At man bare skulle legge stein for stein på nytt og bygge opp et bra fundament å satse videre på. Med all respekt, såklart blir spillere solgt og spesielt når det er kort tid igjen på kontrakt og vi ikke har råd til å forlenge, men når det går på bekostning av Eliteserie-spill så blir det bare latterlig.

Samme er det med åpenheten som skulle "prege" klubben etter nedrykksåret - virket bra, men nå dukker det bare opp mer og mer som gjør dette helt jævlig.

Leser bare opp i mente om spillere som forsvinner, og Thomassen er garantert ikke den siste. Hvem i f*** skal forsterkningene være? Hadde jeg vist det ble sånn her, så kunne vi egentlig like godt rykket ned. Heller et år hvor vi gjør det bra i Adeccoen, enn å ikke klare stille fullverdig lag å bli knust i Tippeligaen.

Yell

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 21 feb 12, 08:09

venter på at tarik forsvinner.. det ryktes om molde eller VIF. Jeg blir ikke overrasket om jeg leser dette innen 31/3-2012.

akkurat nå er jeg jævla missunnlig på klubber som henter og henter spillere og som har hjelp fra sine rike onkler

stabæk er nær amerikansk landslagsspiller

fy faen og skuffa jeg er på FFK

 

---------------------------

Håpet er en risiko man må ta.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 21 feb 12, 08:13


Er redd sesongen kommer til å bli en katastrofe hvor publikumsvikt, sponsorsvikt og nedrykk blir noen stikkord. Dermed blir det Adecco med minst like dårlig økonomi fordi kostnadskuttenene og småpengene de har fått for nøkkelspillerne blir spist opp av reduserte inntekter som følge av sponsorsvikt og publikumsvikt.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 21 feb 12, 08:17

Det kan FFK skylde seg selv for.. dem lovet noe helt annet en dette..  Jeg perssonlig angrer for og ha kjøpt sessong kort, for jeg hadde ikke gjort dette i dag, men i en sang tekst heter det: I gode og onde dager vil vi trofast møte opp!!!!

eneste jeg "hater" er at klubben lyver

---------------------------

Håpet er en risiko man må ta.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 21 feb 12, 08:22

Opprinnelig postet av keiko99

Det kan FFK skylde seg selv for.. dem lovet noe helt annet en dette..  Jeg perssonlig angrer for og ha kjøpt sessong kort, for jeg hadde ikke gjort dette i dag, men i en sang tekst heter det: I gode og onde dager vil vi trofast møte opp!!!!

eneste jeg "hater" er at klubben lyver

Helt enig - tror alle her klarer dårlige dager hvis det er basert på dårlig spill eller resultater og lignende, det har vi jo vist, men reinspikket løgn - nok et luftskip og nok engang prat prat prat - dette er ikke en sånn type ond dag som jeg vil ha i klubben.

Det er så til de grader unødvendig, og totalt falskt i forhold til alle som elsker klubben, at det ikke kan forsvares engang.

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3