Husk meg
Brukernavn
Passord

Treningskamp: Wales - Norge 4-1 (!)

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 12 nov 11, 18:15

Greit nok. Vi spiller bedre enn Wales fra ca halvtimen og fram til de kontrer inn 3-1. Men det blir prestert veldig mye svakt fra dette laget. Espen Ruud bør vel ha spilt seg langt ut av landslagsdiskusjonen, Høgli er så mye bedre at det ikke er morsomt en gang. Den sentrale midtbanen vår gjør absolutt ingenting. Du verden, som jeg savner tida hvor Myggen, Rekdal, Bohinen og Leo konkurrerte om de tre plassene.

1-0 er en brøler av Jarstein, kontoen hans begynner å bli full, og Thorstvedt kunne vel selv i dagens form ha hindret 4-1.

Slik landslaget framsto i dag ville de knapt ha hevdet seg i Tippeligaen.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 12 nov 11, 18:17

dette er skummelt.. tror vi må få inn yngre krefter... så må vi få til 4-4-2....

---------------------------

Jeg vil si som statsmenisteren sa det: Ondskap kan drepe et menneske, men aldri beseire et helt folk


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 13 nov 11, 10:35

Det er treningskamp mot Wales, og vi starter kampen med en 35-åring som midtstopper. Han er rask og duellsterk, men ubrukelig med ball langs bakken. Nei, jeg snakker ikke om Vidar Martinsen, men Kjetil Wæhler. Hva er vitsen? Er det ikke bedre å prøve ut feks Even Hovland i en slik kamp??

Espen Ruud på høyreback. Hvor er potensialet i denne spilleren? Spiller dessuten en møkkakamp. Vi har Tippeligaens beste back Lars-Christoffer Vilsvik (Godset) på benken som ikke får et eneste minutt spilletid i denne kampen. 

Vi har et par unge lovende utrolig gode ballspillere på midtbanen som vi kunne prøvd ut i denne kampen. Jeg nevner feks Magnus Wolff Eikrem, Harmeet Singh og også vår egen Etzaz Hussain. Det er i slike kamper slike spillere må prøves ut. De er kanskje ikke gode nok akkurat nå, men kanskje om et års tid. Men la de få spilletid.

Hvor er Marcus Pedersen? Hvor er Vegard Forren? Hvor er Mos Abdellaoue? De skal jo også være med i denne troppen for å få prøvd seg litt.

Thomas Sørum satt på benken hele kampen selvsagt. Hva er vitsen med å ta han ut i troppen hvis han ikke får spilletid på banen? Det samme skjedde på Even Hovland sist landskamp. Totalt bortkasta.

En annen spiller som kunne fått lov til å kjenne litt på nivået i denne kampen er AaFKs gode keeper Sten Grytebust på 21 år. Men neida, vi kjører heller på med Espen Bugge Pettersen som aldri i livet blir noe bedre enn han er nå.

Markus Henriksen skal også være med i en slik tropp.

Jonathan Parr... ja, hvorfor er han med? Aldri i verden god nok for dette.

Simen Brenne (30) sitter også på benken. Drillo ser vel potensialet i spilleren kanskje? Nei, vent. Det er jo 2011, ikke 1999. Hva i allverden er vitsen med Simen Brenne på landslaget? Han blir ikke noe bedre med tiden, og han er heller ikke god nok for en førsteellever. Nei, slipp da heller til yngre krefter som kan bli gode nok på sikt.

Sist, men ikke minst. Drillo må avløses av en trener som lar spillerne få lov til å spille fotball. Men med den kompisgjengen i NøFF skjer det aldri. De mener seriøst Drillo er verdens beste trener og at vi i miniputtfotballandet Norge har verdens beste trenerkompetanse på alle områder. Nils Johan Semb gjør sikkert mye bra i sin jobb, men det å ansette trener har han ikke greie på. Hva med å se utenfor norges grenser? Feks se til Danmark, Nederland eller Sverige? 

Jaja, så lenge Drillo har full tillit blir dette laget aldri noe bedre. Lange baller, best uten ball, vinne andreballer osv holder ikke. Pasninger på tvers og støttepasninger for å hvile seg med ballen i laget er fy-fy-fy. Nei, her skal vi på død og liv slå ballen fremover ved enhver anledning. Bare mas og tjas og lett for motstanderen å lese.

Og jo, å begrave 4-4-2 etter 14 minutter blir så latterlig at jeg finner ikke ord. Man må fortsette med denne formasjonen kampen ut hvis man vil trene seg på den. Da får man heller tape kampen 6-2 og heller ha prøvd.

Hvis noen hørte hva Kjetil Rekdal mente om dette latterlige landslaget etter kampen må jeg bare si meg fullstendig enig.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 13 nov 11, 11:34

Uttaket til denne kampen bekrefter vel at selv om Drillo er gammal AKP'er, så er han stokk konservativ når det kommer til fotball Cool

På 90-tallet var han tidlig ute med sin analyitske tilnærming til spillet og det å utnytte hver enkelt spillers spisskompetanse. Der har andre senere utlignet forspranget.  Det Drillo da har igjen som gjør ham til en over middels god trener er evnen til å formidle oppgavene til spillerne, få dem til å tro på opplegget og følge det lojalt. Det har ofte fungert godt også i Drillos andre periode som landslagstrener. Men i en betydningsløs landskamp mot Wales er selv ikke Drillos evner som motivator gode nok til å få de etablerte spillerne til å yte sitt beste.

Av den grunn er det ekstra irriterende at ikke andre spillere får prøve seg. Drillo hadde vel ikke ventet at de vante traverne skulle gi jernet i denne kampen? Jeg gir min tilslutning til Plankekælls innlegg, og konkluderer med at landskampen ga oss følgende:

  • Ingen nyttige erfaringer
  • Et flaut resultat som antagelig sender oss et par plasser videre ned på FIFA-rankingen
  • Null underholdning (med mindre man regner med keepertabben til Wales, eller setter pris på godt kontringsspill fra motstanderlaget, slik som ved 3-1)

Når det kommer til meninger om spillesystem, formasjoner og så videre blir det meningsløst å diskutere dem på bakgrunn av denne kampen. Det samme gjelder trenerspørsmålet. Jeg mistenker at både spillerne og Drillo selv egentlig gir blanke, og at denne kampen ble spilt kun fordi det uansett var internasjonal dato.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


General Gardener

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 13 nov 11, 12:50

Jeg tror ikke landslaget trenger en like gedigen ungdomsrevolusjon som Plankekæll mener, men jeg er enig i at det er flere unge spillere som bør få prøve seg.

At Jarstein og Bugge Pettersen står, syns jeg er rimelig. Det er de to beste keeperne Norge har. Grytebust er spennende, men per dags dato ikke god nok.

I forsvaret spiller Espen Ruud en dårlig kamp, men han har gjort det greit tidligere. Høgli er jo uansett glimrende der. Wæhler må ut av troppen, Demidov inn på plassen hans og Nordtveit/Hovland som reserver. Hangeland og Riise er selvsagte.

Tettey har aldri imponert meg nevneverdig på landslaget. Syns også Grindheim har tapt seg. Mener Wolff Eikrem bør starte kampene, han tilfører midtbanen pasningsferdigheter. Resten av laget er forsåvidt greit.

Mener at startelleveren trenger noen små justeringer. Det store problemet er imidlertid hvem han tar med på benken i en privatkamp. At Simen Brenne og Daniel Braaten er her, er for meg en gåte.

Ser heller ikke noe prekært behov for at Drillo skal gå. Spillestilen hans er ikke så ekstrem som alle skal ha det til.

Den viktige debatten når det gjelder norsk fotball, er imidlertid ikke landslaget. Det er spillerutviklingen som er et problem. Drillo har jo ikke akkurat noen drømmejobb når man ser materialet han har å jobbe med. Ettersom vi er for dårlige til å komme til noe sluttspill de nærmeste årene, bør fokuset flyttes over på barne- og ungdomsfotballen.

---------------------------

http://www.twitter.com/banksy8


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 13 nov 11, 13:01

Opprinnelig postet av General Gardener

Ettersom vi er for dårlige til å komme til noe sluttspill de nærmeste årene, bør fokuset flyttes over på barne- og ungdomsfotballen.

Du har gode poenger, men akkurat dette er jeg ikke enig i. Vi har fått en relativt lett gruppe for kvalifiseringen til neste VM, hvor det beste av motstanderlagene er klart svakere enn Danmark/Portugal. Vi kan ikke vurdere lagets kvalitet med Wales-kampen som grunnlag. Vi bør være favoritter i den gruppa vi har fått. Ikke klare favoritter, men like fullt favoritter.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3