Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsspekulasjoner / ønsker vinter 2011/2012

Flat Trådet Nøstet
Side 17 av 50 17

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 20 des 11, 10:38

Vi kan ihvertfall glemme Joackim Jørgensen fra Sarp 08.

Han skal til Elfsborg.


sarpen

Juniorspiller
Ble medlem: 20 nov 07
Innlegg: 136

Lagt til: 20 des 11, 12:39

Opprinnelig postet av Plankekæll

Vi kan ihvertfall glemme Joackim Jørgensen fra Sarp 08.

Han skal til Elfsborg.

 

Dobbel lykke.

Ville vært tragisk å se Jørgensen i polkagris drakta deres, dessuten betaler de anstendig, imotsetning til dere!


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 20 des 11, 13:17

Opprinnelig postet av Bedreviteren


Hva er overprising? Det er selger som ene og alene kan avgjøre til hvilken pris spilleren er mest verdifull å selge kontra beholde... Og du tror FFK la inn Nani eller Hangeland nivå på Halvorsen budet? I tillegg så kom budet akkurat like sent på Halvorsen som budet på Borges...

Selger kan ene og alene sette pris, men lytter man ikke til markedet og kjøperne har selgers mening ca. _ingenting_ å si. Da kan man heller la vær å selge, noe 08 ikke antydet i denne situasjonen.

Såklart la de ikke inn Hangeland-nivå - det sier seg selv? Hence the discussion we are having.

At budet kom sent er noe jeg mener er useriøst, hvis man oppriktig er interessert.

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 20 des 11, 13:24

Opprinnelig postet av sarpen

Dobbel lykke.

Ville vært tragisk å se Jørgensen i polkagris drakta deres, dessuten betaler de anstendig, imotsetning til dere!

*klapp* Kongekommentar!

Angående betaling, hva vet du om vi betaler anstendig eller ikke? Ikke var det vi som kjøpet han, så hvordan du klarer å konstruere en sum vi ville betalt for gutten i det blå-gjennomsyra hodet ditt kan du gjerne fortelle meg.

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


sarpen

Juniorspiller
Ble medlem: 20 nov 07
Innlegg: 136

Lagt til: 20 des 11, 13:42

Opprinnelig postet av Welhaven

Opprinnelig postet av sarpen

Dobbel lykke.

Ville vært tragisk å se Jørgensen i polkagris drakta deres, dessuten betaler de anstendig, imotsetning til dere!

*klapp* Kongekommentar!

Angående betaling, hva vet du om vi betaler anstendig eller ikke? Ikke var det vi som kjøpet han, så hvordan du klarer å konstruere en sum vi ville betalt for gutten i det blå-gjennomsyra hodet ditt kan du gjerne fortelle meg.

Neimen, ikke så sur nå da Welhaven!

Budet fra efefkå var 1,5 mill lavere enn Elfsborg sitt. Thats a fact.

Fra relativt sikre kilder er jeg blitt fortalt at det foreligger et bud på Tarik fra en klubb utenfor Norge.

Kan dette verifiseres?


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 20 des 11, 13:45
Endret: 20 des 11, 13:48
Endret av: hasse33

Opprinnelig postet av sarpen

Opprinnelig postet av Plankekæll

Vi kan ihvertfall glemme Joackim Jørgensen fra Sarp 08.

Han skal til Elfsborg.

 

Dobbel lykke.

Ville vært tragisk å se Jørgensen i polkagris drakta deres, dessuten betaler de anstendig, imotsetning til dere!

Det er vel ikke sagt noen steder hva 08 får for JJ ?? Så på forumet deres at man mente at Hoås burde gå for ca 6 mill til Molde fordi dere fikk bare 1 mill for Thione..... må jo være ment som et humoristisk innlegg uten at jeg helt klarer å forstå den humoren.

JJ hadde sikkert vært en god spiller i FFK, men det er klart at han går dit han kan tjene best. 

Synes også det er pussig at du beskriver JJ`s overgang til Elfsborg som dobbel lykke.... jeg hadde synes det hadde vært utrolig leit om FFKs beste spiller denne sesongen hadde forlatt klubben.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 20 des 11, 14:00

Opprinnelig postet av sarpen

Neimen, ikke så sur nå da Welhaven!

Budet fra efefkå var 1,5 mill lavere enn Elfsborg sitt. Thats a fact.

"Fact" er en noe bold påstand all den tid klubbene selv ikke har bekreftet summen - men la oss anta at du har rett.

Det rapporteres 5-6 millioner. Om dette stemmer, skal FFKs bud ha vært mellom 3,5 og 4,5 millioner. Da skal du altså forstås dithen at grensen mellom "anstendig" og "uanstendig" ligger et sted mellom 4,5 og 5 millioner kroner?

Etter min mening er prissetting av fotballspillere en såpass lite presis øvelse at forskjeller på en million eller to slett ikke gir grunnlag for å kalle hverandre hverken useriøse, uanstendige eller hva man nå ønsker.

Men om vi skulle ha bydd én million for Jørgensen, og samtidig slengt inn bud på fire mill for en opsjon på en av juniorene deres ... Wink

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 20 des 11, 14:05

Opprinnelig postet av sarpen

Neimen, ikke så sur nå da Welhaven!

Budet fra efefkå var 1,5 mill lavere enn Elfsborg sitt. Thats a fact.

Fra relativt sikre kilder er jeg blitt fortalt at det foreligger et bud på Tarik fra en klubb utenfor Norge.

Kan dette verifiseres?

Sur? Hakke tid til det nå.

Budet er stikkordet, ikke kjøpssum. To vidt forskjellige ting. Hva faktisk kjøpssum ville vært om vi var de eneste aktuelle interesserte, blir jo bare synsing. Dessuten vet du vel godt at vi ikke har frie tøyler når det gjelder økonomi, jeg mener så mye som du følger med på FFK. Da må du forstå at et bud fra oss og Elfsborg vil være to forskjellige bud. Går vel mer på midler og ikke anstendighet dette.

Tarik: Have no idea..

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 20 des 11, 14:28

Opprinnelig postet av Welhaven

Dessuten vet du vel godt at vi ikke har frie tøyler når det gjelder økonomi, jeg mener så mye som du følger med på FFK. Da må du forstå at et bud fra oss og Elfsborg vil være to forskjellige bud. Går vel mer på midler og ikke anstendighet dette.

 

 

Og her har du jonssons dilemma Laughing.  Han ønsker å være stor mann, men har ikke penger å backe det opp med.. Da blir det litt lattervekkende når han flyr rundt og slenger ut skambudene sine for deretter å være småspydig mot klubb som ignorerer han..


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 20 des 11, 14:41

Opprinnelig postet av sarpen

Budet fra efefkå var 1,5 mill lavere enn Elfsborg sitt. Thats a fact.

Fra relativt sikre kilder er jeg blitt fortalt at det foreligger et bud på Tarik fra en klubb utenfor Norge.

Kan dette verifiseres?

Jeg vil jo kalle det god forretningssans jeg. Markedsverdi på norske spillere har vært kunstig høyt lenge. Og siden den økonomiske siden i mange norske klubber er som den er, så hadde det vært dumt å slenge inn et tilbud på 1,5 mill mer! På den måten så har man mulighet til å komme med motkrav og kanskje møtes på midten.
Er ytterst få klubber i norge som kan bare si en pris, og ha lommeboka til å backe det opp. Bedre å slenge inn et "skambud" som dere kaller det, og kanskje få spilleren, og fortsatt ha midler til å overleve. 

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Fossekællen:)

Knøttespiller
Ble medlem: 08 des 10
Innlegg: 59

Lagt til: 20 des 11, 15:06


Joda, greit det med foretningssans. Men da må han ikke syte om det i avisa når klubbene avviser tilbudet ikke sant.

Da er det nemlig ikke lengre god sans men noe ganske annet. Han skjønte nok hvorfor 08 priset så høyt og klarte ikek helt og svelge den..

---------------------------

Ford eller Fiat?


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 20 des 11, 15:18

Jørgensen?Hvem er det? Vi har JabbieSealed

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 20 des 11, 15:23

Opprinnelig postet av Fossekællen:)


Joda, greit det med foretningssans. Men da må han ikke syte om det i avisa når klubbene avviser tilbudet ikke sant.

Da er det nemlig ikke lengre god sans men noe ganske annet. Han skjønte nok hvorfor 08 priset så høyt og klarte ikek helt og svelge den..

Det kan jeg til dels være enig i :) Men det ble nok sagt med et lite glimt i øyet, og et lite stikk at norske spillere får høyere priser imellom klubbene i Norge. Det gjelder jo oss også. Men sånn blir det jo, klubben vil jo tjene mest mulig, og den andre klubben vil betale minst mulig. Men jeg er ikke enig at hvis summene her stemmer at 4,5 mill i bud er et skambud. (Av 6 mill) Et lavere bud er det, men det er jo også hele poenget med et bud. Og han har jo sin rett til å kalle den prisen altfor høy som kjøper, på samme måte som S08 velger å kaller det budet lavt.

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 20 des 11, 15:31

Opprinnelig postet av endre

Men jeg er ikke enig at hvis summene her stemmer at 4,5 mill i bud er et skambud. (Av 6 mill) Et lavere bud er det, men det er jo også hele poenget med et bud. Og han har jo sin rett til å kalle den prisen altfor høy som kjøper, på samme måte som S08 velger å kaller det budet lavt.

Vet ikke hva som er riktig men tv2 spekulerer i en overgang på 2-2,5 mnok til svenskene..


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 20 des 11, 15:44

Opprinnelig postet av foyn

Og her har du jonssons dilemma Laughing.  Han ønsker å være stor mann, men har ikke penger å backe det opp med.. Da blir det litt lattervekkende når han flyr rundt og slenger ut skambudene sine for deretter å være småspydig mot klubb som ignorerer han..

Skambud og skampris går hånd i hånd, men det gjelder for deg som for resten av bygda; det å fjerne blå briller er det bare å drite i Smile

Også skjønner jeg ikke hvorfor dere skal være så hårsåret på dette budet.. Det er jo kun et bud. Må være lov å føle på situasjonen også, er jo ikke krav om å legge inn noe tilfredstillende med engang. Og du tok vel ikke den Hangeland-kommentaren hans som noe småspydig gjorde du? Det var jo bare humor. Hadde det kommet fra en annen klubb hadde dere garantert trukket på smilebåndet.

 

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 20 des 11, 16:07

Opprinnelig postet av Welhaven

Også skjønner jeg ikke hvorfor dere skal være så hårsåret på dette budet.. 

De føler nok bare at de må fortsette å kverne på "FFK er høye på pæra og tror de bare kan komme og forlange at vi skal selge dem spillere til skampris fordi de er en mye større klubb". Altså det vanlige fra Smurfeland.

Forresten, den Hangeland-kommentaren handlet vel om Ole Christian Heieren Hansen, ikke om JoJø?

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 20 des 11, 16:32
Endret: 20 des 11, 17:09
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Welhaven

Det var jo bare humor. Hadde det kommet fra en annen klubb hadde dere garantert trukket på smilebåndet.

 

 

Saken er at slikt kommer ikke fra en annen klubb.. Det handler om ressspekt vet du..

 


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 20 des 11, 16:52
Endret: 20 des 11, 16:53
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av sarpen

Opprinnelig postet av Plankekæll

Vi kan ihvertfall glemme Joackim Jørgensen fra Sarp 08.

Han skal til Elfsborg.

 

Dobbel lykke.

Ville vært tragisk å se Jørgensen i polkagris drakta deres, dessuten betaler de anstendig, imotsetning til dere!

Bullshit. FFK bydde nesten like mye i fjor sommer. I tillegg var heller ikke budet på Heieren Hansen noe skambud. Fyren som uttaler seg på Sarpsborgs vegne burde ha blitt gitt taleforbud. Vet at det folk tilknyttet klubben din har reagert på at han har kalt begge FFKs bud for skambud.

Når det er sagt, så er dette er veldig godt karrieretrekk av Jørgensen. Tror han vil passer godt inn i Elfsborg og svensk fotball.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 20 des 11, 16:56

Opprinnelig postet av sarpen

Budet fra efefkå var 1,5 mill lavere enn Elfsborg sitt. Thats a fact.

Jaha? Fortell hva du påstår Jørgensen ble solgt for og hva FFKs bud var på? Fakta er det i hvert fall ikke.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 20 des 11, 16:59

Opprinnelig postet av foyn

Opprinnelig postet av endre

Men jeg er ikke enig at hvis summene her stemmer at 4,5 mill i bud er et skambud. (Av 6 mill) Et lavere bud er det, men det er jo også hele poenget med et bud. Og han har jo sin rett til å kalle den prisen altfor høy som kjøper, på samme måte som S08 velger å kaller det budet lavt.

Vet ikke hva som er riktig men tv2 spekulerer i en overgang på 2-2,5 mnok til svenskene..

TV2 har mer rett enn Sarpen gett.

Jørgensen ble solgt for rett over to millioner kroner. FFKs bud i sommer var på rett under 2 millioner kroner.

Skambud?

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter



Flat Trådet Nøstet
Side 17 av 50 17

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24