Husk meg
Brukernavn
Passord

22. serierunde: Odd - FFK, søn. 11.09 kl. 18:00

Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 7 7

Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 12 sep 11, 02:12
Endret: 12 sep 11, 02:13
Endret av: Plankehue

Opprinnelig postet av Welhaven

 

 

Dæven så sinna vi var da???

Du burde roe deg litt ned.

Men at du mener at alt er dritt og elendig, så ta deg en bolle. Jeg har hørt er flott ortak som heter TAP OG VINN MED SAMME SINN Wink Ja, kampen i dag var ikke bra, og de siste har heller ikke vært så bra heller. Men å gå rundt å kalle folk dritt og andre ting hjelper ikke det heller.

Men hvis du leser så ser det ut til jeg og Plankekællen har forstått hverandre.

En av argumentene diner er at de er unge?? Ja, da vill spillet variere.

Det er faktsik en del nye spillere i år, som ikke har spillt så mye sammen. i stallen i dag er 6 nye spillere i år, 7 med Tarik.

Jeg trur ikke laget vårt er blandt de beste i år, jeg trur det kan bli en av de bedre, men det kan ta tid.

Ta lag som Man city og Chelsea: 2 kjøpe lag, hva har de til å vise av trofeer?? (ikke at jeg sier at FFK er et kjøpe lag, ta arumentet som det er ment som). det hjelper ikke ha verdens beste spillere, hvis de ikke kan spille sammen. Så til det jeg skal fram til. Man kan være heldig med at alt klaffer, ellers så må man faktsik la dem få sam kjørt seg(som det faktisk ser ut til at FFK trenger).

Det blir mye klaging på at man burde bytte ut den og den spilleren og det faktsik ut til at laget blir dårligere for hvert bytt som blir gjort.

Jeg har forsatt trua på at vi blir i tippeligaen og drømmer om å få tatt med bøtta hjem. Men vi må se realiteten i laget vårt. Syns mange blir for fort negative og klager for fort. Seff ser jeg nedrykkstreken kommer nærmere og nærmere. Men det hjelper forsatt ikke spre eder og galle bare med en gang ting går i mot oss.


niggle

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 12 sep 11, 09:01

Da vi var gode på vårparten, spilte Jabbie. Hvorfor spiller han ikke mer? Vi trenger hans duellkraft og muskler på midtbanen. Mulig jeg har lite peiling, men Landgren mener jeg blir verken fugl eller fisk. Jeg er ikke imponert enda ihvertfall..


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 12 sep 11, 09:31

Opprinnelig postet av Plankehue

En av argumentene diner er at de er unge?? Ja, da vill spillet variere.

Det er faktsik en del nye spillere i år, som ikke har spillt så mye sammen. i stallen i dag er 6 nye spillere i år, 7 med Tarik.

Jeg trur ikke laget vårt er blandt de beste i år, jeg trur det kan bli en av de bedre, men det kan ta tid.

Ta lag som Man city og Chelsea: 2 kjøpe lag, hva har de til å vise av trofeer?? (ikke at jeg sier at FFK er et kjøpe lag, ta arumentet som det er ment som). det hjelper ikke ha verdens beste spillere, hvis de ikke kan spille sammen. Så til det jeg skal fram til. Man kan være heldig med at alt klaffer, ellers så må man faktsik la dem få sam kjørt seg(som det faktisk ser ut til at FFK trenger).

Det blir mye klaging på at man burde bytte ut den og den spilleren og det faktsik ut til at laget blir dårligere for hvert bytt som blir gjort.

Jeg har forsatt trua på at vi blir i tippeligaen og drømmer om å få tatt med bøtta hjem. Men vi må se realiteten i laget vårt. Syns mange blir for fort negative og klager for fort. Seff ser jeg nedrykkstreken kommer nærmere og nærmere. Men det hjelper forsatt ikke spre eder og galle bare med en gang ting går i mot oss.

Langt ifra sinna, mister :-)

Tap og vinn med samme sinn ja - det fungerer for de som ikke pleier å vinne. Smile Dummeste ordtaket jeg vet om. Hva om vi deler en bolle?

Og angående dritt, kan godt legge den død, men står fortsatt for at det de presterte var dritt. Spillerne selv er selvfølgelig ikke dritt.

De er unge ja, og spillet vil variere selvfølgelig ser jeg den, men det bør ikke variere fra Eliteserie-nivå til løkkefotball. Verden er ikke svart og hvitt. Uansett alder, så lever de av fotballen - da bør de prestere, iallefall på et elementært nivå. Og om ALT går til helvete, så vis iallefall en VISS interesse og vilje da for å gjøre det bra - det gjorde de heller ikke.

Da finner jeg få ord av positiv betydning som gutta fortjener, og lite gjerbakst som frister for å være helt ærlig.

PS: Troa på Tippeligaen neste år har jeg også, men man kommer fortsatt ikke unna at det er på tide å gå inn i seg selv før man tar på seg ansvaret for en gitt posisjon ute på banen.

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 12 sep 11, 10:03

Opprinnelig postet av niggle

Mulig jeg har lite peiling, men Landgren mener jeg blir verken fugl eller fisk. Jeg er ikke imponert enda ihvertfall..

Enig!

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 12 sep 11, 10:24


Jeg er også enig, vi trenger store sterke Jabbie defensivt.


niggle

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 12 sep 11, 10:34
Endret: 12 sep 11, 10:35
Endret av: niggle

Jeg forstår ikke at trenerne ikke ser det. i 2008 var vi gode  > Kasey Wehrman i storform. I våres var vi gode > Jabbie i storform.

 Greit at Jabbie hadde noen dårlige kamper, og helt greit at de hentet Landgren og forsøkte det. Men nei, det funker ikke. Det blir for tynt. Vi trenger en defensiv kraftkar!

 Prøv å få Jabbie og Hussain til å spille seg inn sammen, det kan bli dynamitt! 


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 12 sep 11, 11:50

Opprinnelig postet av General Gardener

Helt uenig, Kai Roger. Spillere og trenere er fagpersoner som har (hvertfall skal ha) høy kompetanse på området. Innenfor alle områder har man jo fagterminologier, og da er det jo rett og rimelig at disse brukes.

Selv er jeg greit interessert i fotball, og har spilt det selv i ti år, og jeg har ingen problemer med å forstå Amundsens analyse. Da regner jeg med at spillerne greier det også.

Jeg skjønner tanken din, men tror du glemmer at fotballspillere faktisk har et fagområde. På jobben din brukes det sikkert ord og uttrykk som for andre fremstår som relativt gresk?

 

Jeg følger deg på hva du sier,men husk at her snakker vi om 18-20 åringer.

En annen ting er innsats og 'guts'....det er etter min mening trener sitt ansvar å få opp spenningsnivå før kamp......jeg savner litt sånn fandivolsk innstilling.....sånn at du ser på spillerne at de er tente. Og.......akkurat det er treneren sitt ansvar.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 12 sep 11, 12:11


Vi må inrømme at vi er en del av nedrykkstriden og kjempe for livet. Hussian ble sitert i f-b.no på dårlig innsats i kampen mot Odd, noe jeg synes er veldig trist.

Vi har også et problem defensivt med at vår nye costaricanske venn ikke har nivået inne. Kanskje Askar burde spilt back, men han er bedre offensivt. Mulig Martinsen burde spilt back og Dure stopper ved siden av Horn.  VI trenger også en god defensiv midtbanespiller og her bør Jabbie inn.

Men uansett hvem som spiller må de kjempe for livet, noe Oddspillerne har forstått men ikke vi for tiden desverre.

 

 


alejandro

Bedriftsspiller
Ble medlem: 25 jun 11
Innlegg: 2

Lagt til: 12 sep 11, 18:29


Jeg er meget bekymret for utviklingen som svært mange her inne. Laget har blitt bare dårligere og dårligere utover sesongen, null innsats,null guts,ikke noe plan og tilsynelatende null spilleglede.

Vi må bare krysse fingrene for at lagene bak oss forsetter å være like elendige som oss.

Etter sesongen må det evalueres både trener og spillere, kanskje må det gjøres en del ubehagelige grep, men slik jeg ser det så er det nødvendig, jeg har fulgt dette laget ganske tett i mange år nå, men jeg ser ingen utvikling fra for eksempel i fjor.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 12 sep 11, 19:45

Opprinnelig postet av alejandro

Etter sesongen må det evalueres både trener og spillere, kanskje må det gjøres en del ubehagelige grep, men slik jeg ser det så er det nødvendig, jeg har fulgt dette laget ganske tett i mange år nå, men jeg ser ingen utvikling fra for eksempel i fjor.

Enlighten us... Hva mener du med ubehagelige rep? Og hvilke spillere mener du må evalueres?

Om du mener det var mye utvikling spillmessig i Adecco-en, så kan ikke vi ha fulgt samme lag.. Jeg så nemlig veldig mye rart i Adecco-en.

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


alejandro

Bedriftsspiller
Ble medlem: 25 jun 11
Innlegg: 2

Lagt til: 12 sep 11, 20:22

Til Welhaven

Hvilke spillere som skal evalueres? Hele laget og hver enkeltsspillers bidrag til kollektivet selvfølgelig! Dette gjelder jo selvsagt også trenerteamet. Hvilke grep som må gjøres kan man jo ikke si før evalueringen er ferdig og man har kommet til en konklusjon, det er jo det evalueringen skal gi svar på.

Det er vel ikke vanskelig å skjønne at jeg med utvikling mener at laget ikke har blitt noe særlig bedre enn i fjor, noe som er beklagelig. At det var mye rart i fjor kan jeg gjerne skrive under på, men det er jo det som er poenget mitt, jeg og mange andre hadde håpet at de skulle ta ett og gjerne to skritt i riktig rettning.


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 12 sep 11, 20:26


Jeg synes FFK kun tidvis og i noen kamper har vært skikkelig gode i år.  Hadde vi ikke hatt topp-kampene mot RBK, VIF og Brann så hadde vi lagt bak S08 og Start. Det tar kanskje tid før det unge laget "setter seg"?

Men hvis vi fortsetter tapsrekken så kan vi få Start eller Sarp opp i ryggen etterhvert.

Ille å se at laget overhodet ikke er i kamp-modus for tiden.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Blir det mer MENNESKAPT TEMPERATURØKNING nå så fryser jæ`hjæl!


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 12 sep 11, 20:59

Det som er positivt er jo at vi ikke har blitt knust noe særlig resultatmessig. Er jo verre for lag som Sarp etc som har gått på noen skikkelige smeller. Vi har vært med eller nære i veldig mange kamper, så hadde vi hatt like mye med oss som vi hadde i sølvsesongen så hadde vi ikke vært så stressa heller. Vi rykker ikke ned, men noen topplassering hadde vi vel heller ikke i tankene før seriestart. Ikke realistiske tanker ihvertfall.

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 13 sep 11, 01:02

Noe som er gledelig er at vi "vinner" 1 poeng på både Sarp og Start hva gjelder målforskjell, så i realiteten er vi 8 og 9 poeng foran dem.

Jeg tror og håper det snur mot Molde på lørdag.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 13 sep 11, 08:14
Endret: 13 sep 11, 08:15
Endret av: Welhaven

Opprinnelig postet av alejandro

Til Welhaven

Hvilke spillere som skal evalueres? Hele laget og hver enkeltsspillers bidrag til kollektivet selvfølgelig! Dette gjelder jo selvsagt også trenerteamet. Hvilke grep som må gjøres kan man jo ikke si før evalueringen er ferdig og man har kommet til en konklusjon, det er jo det evalueringen skal gi svar på.

Det er vel ikke vanskelig å skjønne at jeg med utvikling mener at laget ikke har blitt noe særlig bedre enn i fjor, noe som er beklagelig. At det var mye rart i fjor kan jeg gjerne skrive under på, men det er jo det som er poenget mitt, jeg og mange andre hadde håpet at de skulle ta ett og gjerne to skritt i riktig rettning.

Men du må jo ha et grunnlag for å starte evalueringen, noe jeg antar er det labre spillet i det siste og den totalt fraværende interessen for å vinne, men du må jo også ha et mål med evalueringen - og det må du klare å svare på? Hørtes ut som om det skulle være en unnskyldning for å fjerne trenere og spiller om hverandre, så hørtes litt absurd ut. Rett meg hvis jeg tar feil.

Det som du ikke tar i betraktning er at nesten hele laget er helt nye i startelleveren. De som er faste som spilte i fjor, er Borges, Staw (selvom Masalin spilte mye av kampene i fjor), Thomassen og Askar. Tidvis får vi innhopp av Martinsen og Ramberg, men disse ser jeg på som innbyttere, noe de er.

Samtidig er det flere som ikke har spilt i Tippeligaen i det hele tatt, også sentrale spillere. Du kan ikke sammenligne i fjor med i år, da det er to vidt forskjellige lag.

 PS: Velkommen til forumet, alejandro! Hyggelig med nye folk :-)

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 13 sep 11, 08:17

Opprinnelig postet av Plankekæll

Noe som er gledelig er at vi "vinner" 1 poeng på både Sarp og Start hva gjelder målforskjell, så i realiteten er vi 8 og 9 poeng foran dem.

Jeg tror og håper det snur mot Molde på lørdag.

Fin detalj det :-) I tillegg har de ikke akkurat et lett kamp program foran seg.. Så hvis gutta begynner å spille fotball nå, så blir det bra.

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Haarek

A-lagspiller

Ble medlem: 19 jul 05
Innlegg: 407

Lagt til: 13 sep 11, 22:42

Opprinnelig postet av Welhaven

Opprinnelig postet av alejandro

Til Welhaven

Hvilke spillere som skal evalueres? Hele laget og hver enkeltsspillers bidrag til kollektivet selvfølgelig! Dette gjelder jo selvsagt også trenerteamet. Hvilke grep som må gjøres kan man jo ikke si før evalueringen er ferdig og man har kommet til en konklusjon, det er jo det evalueringen skal gi svar på.

Det er vel ikke vanskelig å skjønne at jeg med utvikling mener at laget ikke har blitt noe særlig bedre enn i fjor, noe som er beklagelig. At det var mye rart i fjor kan jeg gjerne skrive under på, men det er jo det som er poenget mitt, jeg og mange andre hadde håpet at de skulle ta ett og gjerne to skritt i riktig rettning.

 

Det som du ikke tar i betraktning er at nesten hele laget er helt nye i startelleveren. De som er faste som spilte i fjor, er Borges, Staw (selvom Masalin spilte mye av kampene i fjor), Thomassen og Askar. Tidvis får vi innhopp av Martinsen og Ramberg, men disse ser jeg på som innbyttere, noe de er.

Samtidig er det flere som ikke har spilt i Tippeligaen i det hele tatt, også sentrale spillere. Du kan ikke sammenligne i fjor med i år, da det er to vidt forskjellige lag.

 PS: Velkommen til forumet, alejandro! Hyggelig med nye folk :-)

At du ser på Vidar Martinsen som innbytter blir vel litt feil ,nå som Piroja har forsvunnet er han nok 1 valg sammen med Horn som stopper.Tror ikke Dure har tatt fra ham plassen på laget. 


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 14 sep 11, 13:10

Opprinnelig postet av Haarek

At du ser på Vidar Martinsen som innbytter blir vel litt feil ,nå som Piroja har forsvunnet er han nok 1 valg sammen med Horn som stopper.Tror ikke Dure har tatt fra ham plassen på laget. 

Per dags dato er han jo ikke det, men tenkte på denne sesongen som helhet. Vi har jo hatt Piroja mesteparten av sesongen, inntil han ble skadet og senere solgt, og han var jo førstevalg foran Martinsen. Nå er han såklart i startelleveren..

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!



Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 7 7

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24