Husk meg
Brukernavn
Passord

17. serierunde: RBK - FFK, ons. 26.10 kl. 19:00

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 19 jul 11, 11:16
Endret: 31 aug 11, 14:50
Endret av: Rey

Fem dager til neste kamp, og det er Lerkendal som står for tur.

RBK har fått kurante resultater hittil i sommer. Inntil kampen mot Stabæk på søndag hadde de ikke tapt siden 16. mai, men i hangaren på Fornebu fikk de smekk på pung. Kun en opplagt Daniel Örlund hindret stygge sifre.

FFK leverte gode saker offensivt mot Brann, defensivt var det mye rusk og rask - spesielt på dødballsituasjoner. Ikke nok med at Celso var i godlune, jammen viste Etzaz Hussain seg fram også - og utskjelte Hans Erik Ramberg spilte sin beste kamp på lenge, med mange ballgjenvinninger og delaktighet i mange fine kombinasjoner offensivt.

Ser vi på de siste fem spilte seriekampene, står RBK med tre seire, en uavgjort og ett tap. Alle de tre seirene er i hjemmekamper, mot ymse motstand. Alt fra sterke Tromsø til håpløst bortesvake S08. FFK har to seire og tre tap, og prestasjonene i de aktuelle kampene har variert enormt.

Så vidt jeg skjønte var Alex Valencia på bedringens vei, så han er muligens klar for denne kampen? Raio derimot er vel ikke klar på en stund enda.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 19 jul 11, 11:23

                              Staw

Gamboa        Horn      Martinsen        Thomassen

Askar           Hussain     Jabbie           Hansen

                Tarik                   Borges

 

Kan ikke sette Hussain ut etter gårsdagen. I tillegg føler jeg det trengs større deffensiv kraft i midtbaneleddet. Hansen og Askar gjorde gode figurer i går og begge er bedre enn sine utfordrere deffensivt, og det kommer til å bli avgjørende. 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 19 jul 11, 11:31

Enig i dette, det er nok ikke riktig kamp å eventuelt sette inn en kamprusten Alex Valencia fra start. RBKs backer er både villige og vanligvis dyktige til å bidra framover, så god returjobbing fra våre vinger er påkrevd. Dog håper jeg Valencia kommer inn i løpet av kampen.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 19 jul 11, 11:45
Endret: 19 jul 11, 11:46
Endret av: hasse33

Mener jeg leste at TFA sa at Raio ville bli klar til RBK kampen?? Mulig feillesning?

 

hmm innlegg nr.1200....jaja


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 19 jul 11, 12:07

Dommer     Tommy Skjerven, KAUPANGER
Assistentdommer 1     Chriss Bjorøy, BERGEN
Assistentdommer 2     Jan Erik Engan, Olsvik
4. dommer     Mads Følstad Skarsem, Steinkjer
Dommerveileder     Frode Kvam, TRONDHEIM
Kampdelegat     Tone Åsrud Reime, Mysen

 

håper Kampdelegat er flink da Tongue out

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 19 jul 11, 17:02

Opprinnelig postet av ffkmats

                              Staw

Gamboa        Horn      Martinsen        Thomassen

Askar           Hussain     Jabbie           Hansen

                Tarik                   Borges

 

Kan ikke sette Hussain ut etter gårsdagen. I tillegg føler jeg det trengs større deffensiv kraft i midtbaneleddet. Hansen og Askar gjorde gode figurer i går og begge er bedre enn sine utfordrere deffensivt, og det kommer til å bli avgjørende. 

Kunne ikke blitt mer enig. Valencia er rusten og må skynde seg langsomt. Samt vil vi satse på kontringer i denne kampen, og da er Hansen viktig. Valencia er ekstremt viktig i kampene på eget gress hvor vi er forventet å føre, og det har laget lidd under. Askar er selvskreven per dags dato - ødela El Fakiri igår.

Selvom Raio skulle bli frisk ønsker jeg at de som er her neste sesong skal få spille inn samarbeidet - i hvertfall når det er såpass jevnt mellom Raio og Vidar om dagen.

Benken blir vel som følger: Masalin, Ophaug, Piiroja, Rafn, Ramberg, Valencia, Mulac.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)
Fredrikstad tar Gull! (2011)


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 20 jul 11, 14:14

Synes Vidar faktisk er bedre enn Raio.

Og Borges hadde aldri fått de 2 måla på volley om Raio hadde vært på banen.


RG

A-lagspiller

Ble medlem: 13 mai 06
Innlegg: 521

Lagt til: 20 jul 11, 14:17

Opprinnelig postet av JipJap

Synes Vidar faktisk er bedre enn Raio.

Og Borges hadde aldri fått de 2 måla på volley om Raio hadde vært på banen.

Hæ?? begrunn er du snill, mener du at raio alene fyller opp hele 16 meterfeltet og at ingen andre ville treffe på innleggene fra etzaz??

---------------------------

# Seriegull 1937 1938 1949 1951 1952 1954 1957 1960 1961
# Cupgull 1932 1935 1936 1938 1940 1950 1957 1961 1966 1984 2006

”Jeg kommenterer aldri dommerne og jeg gjør ikke noe unntak for den kødden der”.


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 20 jul 11, 15:40

Opprinnelig postet av RG

Opprinnelig postet av JipJap

Synes Vidar faktisk er bedre enn Raio.

Og Borges hadde aldri fått de 2 måla på volley om Raio hadde vært på banen.

Hæ?? begrunn er du snill, mener du at raio alene fyller opp hele 16 meterfeltet og at ingen andre ville treffe på innleggene fra etzaz??

Jeg mener at Raio er destruktiv på offensiv dødball og at han er uvurderlig på defansiv dødball.


eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 20 jul 11, 17:24

Opprinnelig postet av JipJap

Opprinnelig postet av RG

Opprinnelig postet av JipJap

Synes Vidar faktisk er bedre enn Raio.

Og Borges hadde aldri fått de 2 måla på volley om Raio hadde vært på banen.

Hæ?? begrunn er du snill, mener du at raio alene fyller opp hele 16 meterfeltet og at ingen andre ville treffe på innleggene fra etzaz??

Jeg mener at Raio er destruktiv på offensiv dødball og at han er uvurderlig på defansiv dødball.

  Husker en cupfinale for noen år siden der Raio virkelig fikk vist hvor destruktiv han er på offensiv dødballer Wink


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 20 jul 11, 17:40

Opprinnelig postet av JipJap

 

Jeg mener at Raio er destruktiv på offensiv dødball og at han er uvurderlig på defansiv dødball.

Destruktiv? I de årene han har vært i FFK er han vel den spilleren som har scoret flest mål på cornersituasjoner. På hvilken måte er det destruktivt å ha en spiller som faktisk vinner i lufta? Et par av målene til Celso har sågar vært nedfallsfrukt eller returer etter involveringer fra Raio. Gratulerer.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


RG

A-lagspiller

Ble medlem: 13 mai 06
Innlegg: 521

Lagt til: 20 jul 11, 18:14

Godt flere svarer på denne, for jipjap er ikke helt "rekti" tror jeg ....

Raio er da ikke destruktiv i det hele tatt verken off el deff.

dette var mye off topic.

3 poeng på lerkendal er ikke en umulighet.

---------------------------

# Seriegull 1937 1938 1949 1951 1952 1954 1957 1960 1961
# Cupgull 1932 1935 1936 1938 1940 1950 1957 1961 1966 1984 2006

”Jeg kommenterer aldri dommerne og jeg gjør ikke noe unntak for den kødden der”.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 20 jul 11, 18:33

Innbyrdes mellom lagene på Lerkendal siden 2004:

2004: 3-1

2005: 0-1

2006:1-0

2007: 1-1

2008: 1-2

2009: 1-0

Altså 3-1-2 og målforskjell 7-5 i favør RBK. Det er mange som har verre statistikk enn dette på Lerkendal ...

Blir det mange som tar turen oppover fra Fredrikstad? Selv bor jeg jo en snau kilometer unna Lerkendal, så jeg rekker jo faktisk hjem til 20:00-kampen etterpå (med mindre guttane vinner, så vi blir stående og hylle dem lenge Cool). For to år siden var det veldig stusselig oppmøte. Det var vel ingen organisert tur i det hele tatt, så de som var på bortefeltet var en håndfull tilreisende og kanskje 50 stykker som bodde i Trondheim.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 20 jul 11, 22:13

Raio destruktiv på offensiv dødball ja. Jaja, den var ny.

Jeg er helt enig i at Raio er mye bedre på å klarere ballene på defensive dødballer enn han er på å score på offensive dødballer. Men å kalle han destruktiv på offensiv dødball er snodig. Han har dog en teknikk på headingene sine som passer bedre til å klarere ballene enn å plassere ballene i mål.

Borges er bedre enn Raio på offensive headinger, hvis det går an å si noe slikt. 

Jeg synes det er ganske dødt løp mellom Vidar og Raio, så jeg er usikker på hvem jeg ønsker på laget. Det som er positivt er at vi har 3-4 gode stoppere å bruke. Ophaug er en god backup også.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 20 jul 11, 22:43

RBK tapte 2-0 i dag, men vant tilsammen 5-2. Det var ett RBK lag som sliter med selvtiliten. Slik jeg så denne kampen bør FFK ha en stor mulighet til og slå dem Laughing

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 20 jul 11, 23:05
Endret: 21 jul 11, 11:57
Endret av: Knuty

Dette var Rosenborg på lavgir, som tross et småflaut tap visste at de var komfortabelt videre. Selvsagt ville de helst ha vunnet, men jeg tror ikke vi skal legge særlig vekt på akkurat denne kampen her..

Selvtilitten er nok i orden - de har gjort det ganske så bra i serien i det siste (tre strake hjemmeseire). Tapet mot Stabæk skal nok revansjeres også. Rosenborg vil nok fremstå helt annerledes på søndag, dessverre. Men, Rosenborg varierer fortsatt veldig i prestasjonene.

Det som kanskje kan være negativt for Rosenborg er reisebelastningen og sånt. Men, det er lenge til søndag, så det går nok greit.

--

Når det gjelder Raio er han selvsagt en strålende duellspiller. Spesielt effektiv offensivt er han ikke, men hvilke forsvarsspillere er vel det? Noen mål har da blitt med årene. En ulempe er kanskje at han er litt vel vill, og av og til ruser inn i "andres dueller".


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 20 jul 11, 23:32

Opprinnelig postet av Tøfflus

Opprinnelig postet av JipJap

 

Jeg mener at Raio er destruktiv på offensiv dødball og at han er uvurderlig på defansiv dødball.

Destruktiv?

 

Skal ikke være på den ene eller andre siden, for jeg ser begge dilemmaer. Det er nok en tydelig strategi at Raio skal ha fri rolle både offensivt og deffensivt (går alltid etter ballen og skal ikke passe på noen). Det er ikke tvil om at Borges er en bedre avslutter når han først vinner duellen, med andre ord var det nok positivt at cornerene her ble slått mot Celso og ikke Raio. Samtidig vinner Raio ballen ofte og mulighetene for kontring i mot er mindre. Vi kan vel være enig om at hadde Raio spilt denne kampen hadde mest sannsynlig ikke Borges scora 2 av målene sine på den måten, men det hadde kanskje Raio gjort i stedet. 


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 21 jul 11, 15:02

Vi kan stå ribbet tilbake for spillere før turen til Stavanger neste helg:

6 gule kort:

HORN, Jørgen
JABBIE, Khalifa

4 gule kort:

ELYOUNOUSSI, Tari

2 gule kort:

ASKAR, Amin
BORGES, Celso
HUSSAIN, Etzaz
PIIROJA, Raio
THOMASSEN, Joachim

8 spillere som er i faresonen, og samtlige kan fort komme til å starte mot RBK. Dette er bekymringsfult, og utrolig irriterende mtp antall idiotiske kort vi har fått i år. Spesielt Horn og Tarik har til tider hjerneblødning utpå matta. Celso har vært snill gutt med "bare" 2 kort i år - det ene grunnet hattrick :p Vi kommer IKKE til Europa via Fair Play ;) Disse 8 ute mot Viking ville gitt dette snasne laget:

Staw

Gamboa  Ophaug  Martinsen Elvestad

Valencia  Ramberg  Landgren  Rafn

Hansen   Ruud Tveter

:o)

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)
Fredrikstad tar Gull! (2011)


summarius

A-lagspiller

Ble medlem: 25 aug 09
Innlegg: 289

Lagt til: 21 jul 11, 15:12

Opprinnelig postet av bateman

Disse 8 ute mot Viking ville gitt dette snasne laget:

Staw

Gamboa  Ophaug  Martinsen Elvestad

Valencia  Ramberg  Landgren  Rafn

Hansen   Ruud Tveter

:o)

Don't knock it, until you've tried it....Det ser litt svakere ut, men ikke dårlig. Viking har heller ikke imponert.

Laughing


fredrikstad1903

Knøttespiller
Ble medlem: 17 jul 11
Innlegg: 30

Lagt til: 21 jul 11, 18:14

Opprinnelig postet av bateman

Vi kan stå ribbet tilbake for spillere før turen til Stavanger neste helg:

6 gule kort:

HORN, Jørgen
JABBIE, Khalifa

4 gule kort:

ELYOUNOUSSI, Tari

2 gule kort:

ASKAR, Amin
BORGES, Celso
HUSSAIN, Etzaz
PIIROJA, Raio
THOMASSEN, Joachim

8 spillere som er i faresonen, og samtlige kan fort komme til å starte mot RBK. Dette er bekymringsfult, og utrolig irriterende mtp antall idiotiske kort vi har fått i år. Spesielt Horn og Tarik har til tider hjerneblødning utpå matta. Celso har vært snill gutt med "bare" 2 kort i år - det ene grunnet hattrick :p Vi kommer IKKE til Europa via Fair Play ;) Disse 8 ute mot Viking ville gitt dette snasne laget:

Staw

Gamboa  Ophaug  Martinsen Elvestad

Valencia  Ramberg  Landgren  Rafn

Hansen   Ruud Tveter

:o)

Landgren er ikke klar før 5 august, dessverre..



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24