Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsspekulasjoner / ønsker sommer 2011

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 22 3

Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 24 mai 11, 08:57
Opprinnelig postet av TheDude

Opprinnelig postet av Patrioten
Opprinnelig postet av kratos

Opprinnelig postet av thorsen

Blir vi sittende igjen med 10% så er vi i en kinkig situasjon igjen.

 

Hvorfor det egentlig ? Tarik koster ikke FFK en døyt. Hverken i overgangsum eller lønn. Her er det Brynilsen som betaler gildet....

Mener at FFK betaler lønnen hans. Han kostet forrøvrig Værste 1,5 millioner kroner

Da må jeg bare spørre hva folk mener om dette: Vil det da si at det var dumt av FFK å hente tilbake Tarik? For han kan jo ikke da anses for å ha noe særlig  videresalgspotensiale??

Forøvrig så er det vel slettes ikke sikkert at Jocke talar sanning når han uttaler at det er en rutinert spiller de er ute etter, kan jo bare være for øke sjansen for å holde den/de speider etter hemmlig. Hvis ikke så virker det litt merkelig for meg at Rafn er så lite på bølgelengde med sportslig leder ang filosofi for nye spillere....

Var det dumt og hente Tarik? Er du klar over hva han har og si for laget? Bare hans nærvær gjør at de yngre hever seg. De ser hans arbeid for hele laget. Loyale svar i media. Han jobber knallhardt og løper i samtlige minutter og ikke minst han er lokal. Og selvfølgelig trengs noe erfarenhet i laget. Om ikke jeg tar helt feil er vel dette siste sesongen for ramberg. Da mister vi en med erfaring. Ophaug har vel ikke lenge igjen heller tror jeg. Selvfølgelig skal vi satse ungt, men må ha noen med erfaring.

---------------------------

Heia FFK


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 24 mai 11, 09:20

Tarik har spilt seg inn i landslagsdiskusjonen, også er det i det hele tatt tvil om det er et dårlig kjøp? Folk blir sneversynte hvis de mener FFK KUN skal tenke videresalgspotensiale i kjøp. Dessuten er Tarik en av de spillerene som jeg tror er nærmest å få tilbud fra utlandet igjen. Og selvom klubben ikke skulle sitte igjen med mye penger så er det uansett veldig symbolsk viktig at vi har spillere som kommer seg ut. 

Jeg følger flere "eksperter" på twitter som har spådd at Tarik skulle bli Drillo sin eneste endring. (Det ble han jo dessverre ikke)s


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 24 mai 11, 11:04
Jeg mener absulutt ikke at det var dumt å hente han tilbake, jeg mener det er det beste som kunne skjedd. Jeg mente å rette spørmålet til de her inne som kun tenker på det ordet som det til tider går innflasjon i på dette forumet: videresalgspotensiale.

Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 01 jun 11, 08:10
Tenkte jeg skulle drømme litt: -tenk om vi kunne laget et opplegg som hadde trigget Carew,slik at han tok 2 år i FFK? -Tenk hva det ville si for interessen?-------tenk hva det ville si for de unge gutta?------tenk hvis han ble trigget såpass ,at han hadde bevart motivasjonen sin? Vel........er vel bare en 'drøm',men jeg synes vi kunne prøve. Prøve å forsterke opplegget rundt klubben,publikum,få fram unge spillere osv-penger har han nok av:) Men......Vålerengen ligger vel nærmest hvis han i det hele tatt vender hjem. Som sagt....lov å 'drømme':)))

Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 01 jun 11, 08:17
Spenende å se hva som skjer ved 'vinduet' i sommer. Mange lag som holder kortene tett til brystet. Kan vi håpe på Brenne eller Gashi? Knakje en spiss-ingen har tenkt på-og som bøtter inn mål i høst-sesongen? Vi har talentene,som allerede neste år vil ta nye steg,men jeg mener at et par spillere som har vært i 'krigen' før,ville være perfekt. Største grunnen til det,er at det ser ut til at vi må klare oss uten en-to spillere i hver kamp framover,pga karantener.....vi har vel pr idag 21 gule....kun Vålerengen følger oss der med 20 så langt.

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 01 jun 11, 09:37
Mitt ønske for overgangsvinduet er at vi ikke gjør noe som gir en masse økonomiske problemer senere. Carew har vel ca 500.000,- pr uke i lønn fra Stoke fram til kontrakten hans går ut, og jeg vil bli overasket om han er interessert i å gå mye ned i lønn. Når det gjelder Gashi var vel han etter hva jeg kan huske en av de best betalte spillerne våre i sesongen vi rykket ned, og vi husker jo hvor ivrige styret var etter å bli kvitt han pga økonomi når vi skulle ned i Adeccoen.

thejester

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 306

Lagt til: 01 jun 11, 13:33

FFK må (og forhåpentligvis skal) drive med lagbygging og langsiktig tankegang denne sesongen. Håper for all del ikke på Brenne, Gashi eller Carew (urealistisk uansett). Jeg vil heller at FFK bygger et slagkraftig lag som har sunn økonomi og kjemper om medaljer om noen år, istedenfor sølv eller bronsje i år og økonomisk ruin og ny oppvask om 12-15 måneder.


Virker på meg som at enkelte har glemt hva som skjedde i klubben "her om dagen".

 

---------------------------

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 01 jun 11, 15:21

Det å dra inn Carew i denne diskusjonen er helt utrolig. Dette må nesten være toppen av historieløshet.

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 12 jun 11, 22:49

Dette blir kansje ikke før til vintere, men artig at klubben tenker frem over Cool

Og får han ikke godt innrykk av klubben, så får han det aldrig.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 12 jun 11, 23:06
Endret: 12 jun 11, 23:11
Endret av: Rey

Ser ut som om han er på en liten turne i Skandinavia. Han har akkurat trent en uke med Djurgården. Intervju med han på side 2 av tråden.

Ser også at han har vært arrestert for bruk av marijuana.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 522

Lagt til: 12 jun 11, 23:23
da er det vel bare et sted han kan ende opp som spiller ... mohaha

---------------------------

gazzkammer unt testikkelknauzer


GodeGeir

Juniorspiller

Ble medlem: 10 mar 09
Innlegg: 168

Lagt til: 19 jun 11, 23:29

Opprinnelig postet av Rafn

Opprinnelig postet av Patrioten

Jocke sier FFKtv at de kommer til å forsterke med nye unge spillere. Begynner det kanskje å bli for lite rutine på laget og at det bør hentes en rutinert spiller også?

Når vi rykket ned i 2009 var laget stappfult med rutinerte spillere.

Når vi nå ligger på en 3.plass er det mye pga unge sultne spillere.

Så kanskje spørsmålet ditt besvarer seg selv ;)

Hva med dagens situasjon,vi ligger ikke på 3 plass lenger..Ser litt av det jeg fryktet,litt rutine sammen med ungdomslinja,ville etter min mening være riktig.Dette er forøvrig ikke ment flåsete,ingen hadde vært gladere enn meg om vi hadde ligget på medaljeplass fortsatt,for ikke å si etter sesongslutt!


Captain Oats

Knøttespiller
Ble medlem: 25 sep 07
Innlegg: 65

Lagt til: 21 jun 11, 00:06
Jeg ønsker meg Joachim Jørgensen i sommer. Han tror jeg er en spiller som ville passet inn i FFK. Ung, teknisk og har en meget god fot. Men om dette er realistisk er vel heller tvilsomt :)

rødforalltid

A-lagspiller
Ble medlem: 10 mar 05
Innlegg: 252

Lagt til: 21 jun 11, 09:15

En spiller jeg kunne tenkt meg i FFK er Fredrik Nordkvelle. Han er vel bosman også?


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 21 jun 11, 09:47

Opprinnelig postet av rødforalltid

En spiller jeg kunne tenkt meg i FFK er Fredrik Nordkvelle. Han er vel bosman også?

Han er bosman ja. Før sesongen var han dog veldig klar på at han ville til en bedre liga, med Rosenborg som unntak. Absolutt en spennende spiller, men tviler sterkt på at FFK har noen reell mulighet.  Link.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 21 jun 11, 12:01
Før sesongen snakket vi my om at vi mangler en sentral midtbanespiller. Jeg føler at det har snudd siden vi har Ramberg, Jabbie, Hussain og Borges. Når det gjelder kantspilere er jo Walencia "alltid" skadet mens Hansen kanskje ikke har innfridd helt. Hvor på banen synes dere laget eventuellt bør forsterkes? (Jeg forutsetter nå at Borges ikke reiser i sommer)

kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 21 jun 11, 14:10

Opprinnelig postet av Erikk
Før sesongen snakket vi my om at vi mangler en sentral midtbanespiller. Jeg føler at det har snudd siden vi har Ramberg, Jabbie, Hussain og Borges. Når det gjelder kantspilere er jo Walencia "alltid" skadet mens Hansen kanskje ikke har innfridd helt. Hvor på banen synes dere laget eventuellt bør forsterkes? (Jeg forutsetter nå at Borges ikke reiser i sommer)

Ja men jeg mener vi fortsatt trenger en sentral midtbane spiller som kan styre midtbanen.Det har vi desverre ingen til å gjøre nå!Får vi en sentral spiller som kan ha styringa på midtbanen og rydde opp så slipper blant annet Tarik å jobbe så mye nede som han gjør nå.Da kan han hel ligge fremme og kjempe der han egentlig skal kjempe!

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 21 jun 11, 23:06

Vi trenger en skikkelig bakromsspiss ihvertfall. Verken Tarik, Ruud Tveter eller Borges er det. Den eneste bakromsspissen vi har er Odi Kashama, og han holder ikke mål for fem flate øre.

En offensiv kreativ midtbanespiller med tempo hadde også vært hyggelig.

Ellers hadde det vært bra med en skikkelig venstrekant med et godt venstreben og god fart. Alle de fire kantspillerne vi har (Rafn, Hansen, Valencia og Askar) er høyrebente og innoverkanter når de blir brukt på venstre side.

Jeg har fortsatt trua på laget, men vi trenger å få inn litt gode opplevelser igjen. Blir for mye tap om dagen.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 22 jun 11, 15:38
Tarik er vel noe av de beste vi kan regne med å oppdrive som bakromsspiss.Det jeg føler at vi mangler er en sentralmidtbanespiller medautoritet som kan ta tak i kampene. Horn fyller rollen i forsvaret, i alle fall i spann med Martinsen. Borges og Tarik gjør det i angrepet. Tror dog at Jabbie og Hussain kan gjøre en god jobb om de får litt spilletid sammen. Med en skadefri Valencia er vi ikke så vrts forspent på midet heller. I det hele tatt synejeg stallen er ok. Prestasjonene så langt også. Dommerne skylder oss noen poeng, og hadde vi hatt de ville jeg vært mer e fornøyd med tabellplasseringe så langt. Pr i dag ligger en plass over mitt tabelltips.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 22 jun 11, 16:12

Opprinnelig postet av kanogvetalt
Tarik er vel noe av de beste vi kan regne med å oppdrive som bakromsspiss.

Hmmm... han er absolutt ingen bakromsspiss. Han er en møtende spiss eller en offensiv midtbanespiller. Han går stort sett aldri på løp i bakrom.

Jeg vil ha en spilletype ála Odi, men som også kan spille fotball.



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 22 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24