Husk meg
Brukernavn
Passord

6. serierunde: FFK - LSK fredag 6.05 kl 19:00

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 07 mai 11, 08:55

Lasse sto 19 kamper ifjor vs Masalins 10 kamper. Tror Lasse har kommet over de værste tabbene som han hadde i 2009. Men det er viktig Patrioten at vi viser spillerne tillit og gir dem støtte også på DÅRLIGE dager.. Husk FFK sangen: I gode og onde dager . 

 

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 07 mai 11, 09:05

vi er jo ikke ett topplag så det at vi ikke blir blant dem 3 skjønner alle, men akkurat nå er vi blant dem 3 beste

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


KR

Bedriftsspiller
Ble medlem: 14 jul 10
Innlegg: 17

Lagt til: 07 mai 11, 09:23

Opprinnelig postet av Patrioten

Opprinnelig postet av Tøfflus

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Angående Lasse Staw så syntes jeg han har hatt en fenomenal sesongstart i år, igår var det ingen tabbe for den scoringen skulle vært annulert for angrep på keeper. Du ser på reprisene at LSK spilleren hopper inn i Staw som da detter og mister ballen til Ujah som scorer.

Når det gjelder våre unge spillere, så kan de på det nivået her varriere veldig fra knall god til knall ræva for å si det rett ut. Se på Jabbie igår, hadde ingen god dag på jobben igår desverre. Ei eller Simen Rafn etter hva jeg så. Men det handler om å gi dem tid og tillit. Bør ikke å gå lenger enn til vår erkerival og naboby Sarpsborg for å se hva talentarbeidet der har gjort!

Vi ligger på 3 plass og har 10 poeng, vi er i Tippeligaen og har akkurat rykket opp så ikke kapp hue av spillerne for fort..

Enig med siste taler. Man må kunne observere at unge spillere gjør en dårlig kamp uten at man både slakter dem, og treneren som lot dem spille. Og å snakke om at "nå begynner Lasse med tabbene sine igjen": Patrioten, hold deg for god for slik svartmaling. Det tjener ikke til noe.

 

 

Men, det var jo ikke uten grunn at vi fikk Jon som konkurrent til Lasse i fjor og at han overtok keeperplassen?

 

 

Grunnen til at Masalin kom til FFK var fordi Bråthen dro til Rosenborg, vi trengte ny keeper. Så tok Masalin etter hvert over plassen ja, men tar jeg ikke helt feil så leste jeg at Staw var skadet. Derfor tok Masalin over. For Staw sto jo heller ingen b-kamper i denne perioden?

Men jeg synes at Staw har stått veldig bra i år, også i går. Hvorfor er det ingen som nevner redningen når Ujah kommer alene med Staw? Mange keepere hadde lagt seg ned, men Staw blir stående! Veldig bra av Lasse! 

Synes at Staw har begynte sesongen veldig bra. Har blitt en mye bedre keeper, selv om han fortsatt må utvikle seg i feltarbeidet. PÅ VG børsen har han 5,33 i snitt. Høie og Hirschfeldt har 5,60, mens landslagskeeperne Bugge Pettersen og Jarstein har 5,40. 

Er ikke tvil i min sjel! Lasse er vårt klare 1.valg!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 07 mai 11, 09:24

Opprinnelig postet av Patrioten

Men, det var jo ikke uten grunn at vi fikk Jon som konkurrent til Lasse i fjor og at han overtok keeperplassen?

Nei, det var ikke uten grunn at vi fikk ham inn. Grunnen var at Erik Bråthen gikk til Rosenborg, om du husker det? Og etter at han ble hentet, sto altså Lasse flere kamper enn ham. Å rope krise etter én dårlig inngripen (som meget vel kunne vært blåst frispark på) er en form for negativitet som ikke fører noe godt med seg.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 07 mai 11, 09:29
Opprinnelig postet av FFKgutt1

Lasse sto 19 kamper ifjor vs Masalins 10 kamper. Tror Lasse har kommet over de værste tabbene som han hadde i 2009. Men det er viktig Patrioten at vi viser spillerne tillit og gir dem støtte også på DÅRLIGE dager.. Husk FFK sangen: I gode og onde dager . 

 

Lasse startet vel de første kampene og hadde vel kanskje klippekort? FFK så seg kanskje lei av tabbene og lot Jon stå de siste kampene. Det er rart med Lasse, han starter stort alle kampene i sesongen og så dabber han av utover i sesongen. Det være seg med den tidligere Lynkeeperen som vi leide inn og i fjor, når Jon spilte de siste kampene på høsten. Hvorfor svikter Lasse på høsten, nesten vær høst? Det er klart at vi må støtte spillerne, men det var så surt, når den blemma kom i går.

FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 07 mai 11, 09:46

Men ifjor når vi spilte i Adeccon var det flere av spillerne og ikke bare Lasse Staw som gjorde dårlige kamper. Jon Masalin ble hentet inn fordi Erik M Bråthen stakk til RBK for å varme benken der. At han sto 10 kamper, var fordi mr Lasse ble skadet.

I 2008, når vi tok seriesølv da sto Lasse som en vegg... Inntil han ble skadet desverre.. I 2009 sesongen var hele laget dårlige, og keeperne viste dårlig selvtillit og sto dårlig. 

Som de to over her nevnte: Hva med da Ujah kom alene gjennom som Staw ble stående? Hva med alle de gode inngripende han har hatt de siste kampene? FFK har ikke penger, og vi må bruke de spillerne vi har.. Jeg har ikke forventninger om topp tre og tar det som en bonus om vi havner der oppe..

 

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 07 mai 11, 10:06

Ser at noen ikke er fornøyd med de unge gutta...eks Rafn,og Jabbie igår.

 

Her er jo kjernen til det flesteparten har ropt etter i flere år: skal eks disse to gutta bli bedre,så må de få erfaring...og jeg er helt sikker på at både Rafn og Jabbie,lærte masse av gårsdagens kamp-som de vil ta med seg videre.

 

Det er jo slik at ,hvis vi skal ha fram unge talenter,så må vi akseptere at de presenterer litt ujevnt. Jeg gir cred til TFA,for at han lot Simen spille såpass lenge igår,og ikke gikk i fella ,og tok han ut i det 46 min .

 

Støtt unggutta,det er igjennom erfaring,de vil bli bedre.

 

PS: vi hadde vel 2 spillere over 23 år på banen igår....noe som er heeeelt unikt,og vi vil ha stor nytte av dette,kanskje ikke iår,men de neste årene.


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 07 mai 11, 10:14

Opprinnelig postet av FFKgutt1

 

Som de to over her nevnte: Hva med da Ujah kom alene gjennom som Staw ble stående? Hva med alle de gode inngripende han har hatt de siste kampene?

Lasse sto en god kamp i går, men han skulle bokset. Etter en god kamp av Lasse er det trist at han gjør en sånn feil på tampen dessverre. Men jeg syns at Lasse er skikkelig på bedringen :)

---------------------------

Heia FFK


kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 07 mai 11, 10:53

Opprinnelig postet av Patrioten
Nå begynner Lasse med sine tabber igjen, trodde at han hadde lært av sine feil, men lærer hvis aldri, irriterer meg den tabben, noe som irriterte TF også. Han sa jo rett ut på tv, at Lasse tabbet seg ut. Ellers, skjønner jeg ikke hvorfor Simen starter, når vi har Mads Hansen, som er en bedre spiller enn han og har både scoret og har hatt flere bra pasninger så langt i sesongen. Synes det er rart at Simen fikk spille så lenge som han gjorde, han var svak stort hele kampen. Dette var hans første kamp i Tippeligaen og det lover ikke godt for han, så det blir nok en stund til at vi ser han i startoppstillingen. Det blir nok kun korte innhopp for han framover. Repporteren på tv, mente han kunne få karakteren G-.

 

Greit nok at han gjør en tabbe, men han bør da ikke henges med en gang da. Syns han har stått meget bra hittils i år...

---------------------------

"Well, if crime fighters fight crime and fire fighters fight fire, what do freedom fighters fight? They never mention that part to us, do they?"
- George Carlin


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 07 mai 11, 11:15

Forøvrig svar på tiltale folkens: http://www.f-b.no/ffk/dette-er-ingen-keepertabbe-1.6216265

Full fart. Albuen først. Stort klarere blir det ikke. Selv Ruben Gabrielsen, som gikk i duellen med Staw, innrømmet langt på vei at målet var en dommertabbe. «Jeg traff han (Staw) ganske godt» og «Kanskje frispark» var ord han brukte etter kampen. Det kan ikke tolkes på annen måte enn som en diplomatisk innrømmelse.

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


Bærra

Juniorspiller
Ble medlem: 15 aug 08
Innlegg: 116

Lagt til: 07 mai 11, 11:16
Jabbie er kanskje sammen med de fire bak den som tråkker til og lar det smelle i duellene. Synes han helt klart har vært en av de beste i år. Simen burde ikke startet og skal ikke starte en tippwligakamp for fredrikstad før han får mer muskler på kroppen. Han er altfor lett og vinner ikke en eneste duell på de minuttene han spilte i går. Han er et talent men bør matches de siste 15-20 minuttene hvor det er mer rom på banen. Celso spilte seg opp når han ble trukket ned sentralt, der bør han spille i stedet for HER. Askar holder dessverre helle ikke nivået og Valencia bør være fast på den kanten når han er skadefri. Ruud Tveter og Tarik kan bli et spennede spisspar tror jeg. Vi spilte ikke noen god kamp i går, så vi kan skylde litt oss selv at det ikke ble 3 poeng men: Fy F... ØVREBØ DU ER EN SKANDALE!!!!

Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 07 mai 11, 11:17

her er det noen medier som støtter lasse faktsik.

jeg så ikke kampen i går men så på høydepunktene at det kunne ha blitt dømt for angrep på keeper som jeg mener er riktig.

 

Opprinnelig postet av Patrioten

Det er sant, angående Simen, men så lenge vi har andre spillere som er bedre, så burde jo de få spille?

Man, skal vel ikke la Simen få spille bare for at han skal få utvikling, hvis han ikke takler nivået i Tippeligaen?

Og da er det jo ikke vits noe vits å ha konnkuranse om plassene, hvis Simen, skal få spille hele tiden, bare for at han skal få sin utvikling?

 

Og høvle over unge spillere for en dårlig kamp, den tiden trudde jeg var over. seff kan man nevne at de ikke hadde en god kamp, men og si at de ikke bør spille mer???? Hallo????

ha litt tolmodighet, hva vet du ikke på om Simen hadde en fantastisk trennings uke? og var mye bedre enn Hansen? han har heller ikke hattt helt de store kampene framover på banen i år, men har jobbet bra bakover.


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 07 mai 11, 11:21

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 07 mai 11, 12:49

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Forøvrig svar på tiltale folkens: http://www.f-b.no/ffk/dette-er-ingen-keepertabbe-1.6216265

Full fart. Albuen først. Stort klarere blir det ikke. Selv Ruben Gabrielsen, som gikk i duellen med Staw, innrømmet langt på vei at målet var en dommertabbe. «Jeg traff han (Staw) ganske godt» og «Kanskje frispark» var ord han brukte etter kampen. Det kan ikke tolkes på annen måte enn som en diplomatisk innrømmelse.

Enig, dette er langt på vei en innrømmelse av at han gikk i keeper nokså bevisst. Det dømmes frispark på over 90 % av tilsvarende situasjoner, så at vi ikke fikk det i går er i seg selv uheldig. Sammenholdt med at Øvrebø faktisk la lista ganske lavt for frispark kampen igjennom er det direkte dårlig dømt.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 07 mai 11, 13:18

Opprinnelig postet av Tøfflus

 

Enig, dette er langt på vei en innrømmelse av at han gikk i keeper nokså bevisst.

.... og hva er forskjellen på bevist, å ta ut keeper for å få mulighet til en scoring og sette inn en takling for å ungå scoring.

Synes taklingen til Vidar Martinsen er "grei", den var uren og fortjener kort, men liker ikke filming og og dirty triks.

En fotballkamp skal ikke avgjøres på spillerens teaterferdigheter.

 

 


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 07 mai 11, 14:31

øvrebø bør slutte som dommer!Makan til rare avgjørelser av han igår.1-1 er helt greit etter en kamp uten god fotball.Martinsen ofret seg for klubben.HærligSmileJeg likte ikke filminga til Tarik.Håper han ikke prøver på noe sånt igjen.Jeg synes borges bør spille på midtbanen og tveter på topp sammen med tarik.Nesta kamp vinner vi.Men en ting som jeg lurer litt på er når vi har corner mot oss så legger vi ikke en eneste spiller igjen oppe på midtlinjen?Og så bør tarik ligge hakke forand Borges på banen da han er veldig kjapp.Men ja det er min mening!Målet vi fikk imot oss satt jeg alt for langt unna til å dømme den men en ide er at keeper kan bokse i sånne sitvasjoner!Men alt i alt så synes jeg FFK var bedre en lillestrøm og veldig smart trekk av Aune å bruke Horn og Martinsen som begge er rimelig kjappe til beinsSmileHeia FFK!

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 07 mai 11, 16:05
Ja, det var frispark, ja, det var keepertabbe. Ja, det må være lov å være kritiske til spillerprestasjoner uansett alder på ett FFK diskusjonsforum. Vi har tantehaugen, vi trenger ikke tantenett også. Forøvrig har Staw stått godt sålangt i sesongen og da er det lettere for meg og akseptere en avgjørende feil..

FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 09 mai 11, 17:26

Henning Berg og LSK får det glatte lag av K Rekdal!
Jeg er veldig opptatt av den debatten, men jeg synes det er merkelig at Lillestrøm hyler og skriker. Jeg husker godt handsen til Arild Sundgot mot Stabæk, og jeg husker at keeperen til Lillestrøm rev ned en Kongsvinger-spiller på vei alene gjennom i fjor, men jeg hørte ingenting fra Henning Berg da. Da blir det for dumt. Jeg skal ikke angripe Henning, men når man har brent fingrene sine selv skal man være litt forsiktig med å tråkke på andre, sier Rekdal til Nettavisen.

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24