Husk meg
Brukernavn
Passord

5. serierunde: Stabæk - FFK - mandag 25.04 kl 18:00

Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 8 6

Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 25 apr 11, 16:26
Endret: 25 apr 11, 16:46
Endret av: Knuty

Fullt fortjent tap - ingenting å si på det. Rimelig forventet var det også, Stabæk kommer nok til å sparke godt fra seg i år de.  Kunne fort blitt stygge sifre, Staw gjorde flere gode redninger. Målene var det ingenting han kunne gjøre med.

Enig med de som vil se Elvestad fra start neste kamp - godt innhopp synes jeg.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 25 apr 11, 16:47
Synes det er mildt sagt utrolig at Ramberg for lov til å fullføre kampen idag. Han er en meter for seint ute ved alle scoringene til Stabæk, akurat som scoringen til Viking. Isolert sett kan man ikke slakte han, for det er sånt som skjer. Men når det skjer i overkant ofte er det ikke tilfeldig lenger. Etter min mening burde Ramberg vært byttet ut i pausen og Borges blitt dratt ned på midten, askar fram og simen inn. Ruud Tveter og Borges blir for like på topp og vi ble lette å fange opp.

shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04
Innlegg: 485

Lagt til: 25 apr 11, 16:49

Fortjent tap, men et tap man kan leve med tatt forutsetningene i betrakning..

Uansett, er ikke trygg på noe som helst i denne serien. Vil ha de nødvendige 30-35 poengene så fort som mulig, så kommer resten som en bonus..

Var forøvrig større jubel på Sarpsbor stadion når Stabæk lagde mål enn når Sarpsborg gjorde det..

---------------------------

cupmester 06, uten tromme


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 25 apr 11, 16:51

Opprinnelig postet av shaggy

Var forøvrig større jubel på Sarpsbor stadion når Stabæk lagde mål enn når Sarpsborg gjorde det..


Og hvordan vet du det? Wink


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 25 apr 11, 16:52

Marginer har veldig mye å si i fotball....vi så det på vår scoring...der Stabæk hadde et skudd i stolpen,og vi gikk i angrep og scoret......samme ved det ene Stabæk målet,,,der Tveter bommer alene med keeper,og de kontrer og scorer-eller får straffe.

 

Vi vil få mange slike kamper,der vi mangler en spiller eller to som hadde vært i 11'ren. Vi har fått noen unødvendige gule kort. Men dette vil gjelde alle lag i TL...så det vil jevne seg ut.

 

Posetive: Vi hadde 4 eller 5 gutter under 20 år på benken,og de som kom innpå,gjorde seg ikke bort.....heller motsatt: : -de hevet spillet vårt. 

Nå får vi ca 14 dagers pause,og jeg regner med at noen av ungutta får sjansen fra start til helgas cupkamp.

En gutt som Elvestad-(som jeg ikke vet så mye om,men har hørt masse posetivt om), er jo en åpenbaring.....håper han holder seg skadefri,så er dette en spiller vi kan glede oss sammen med i mange år framover.

 

Helt ok tap.....regner med skjerpings til helga,og ikke minst 6 mai:))


shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04
Innlegg: 485

Lagt til: 25 apr 11, 16:53

Hehe, var der ikke da...

Lersveen nevnte jubelen, og i live oppdateringen på VG eller Aftenposten var jubelene like stor sto det...

Den var kanskje ikke høyere da... :-)

---------------------------

cupmester 06, uten tromme


Bærra

Juniorspiller
Ble medlem: 15 aug 08
Innlegg: 116

Lagt til: 25 apr 11, 17:05
Jeg skjønner det blir vanskelig å vinne kamper med 4-5 faste ute. Men dette var allikevel for dårlig. Tyelig savn av midtstoppere. Bevegeligheten på topp var også borte med Tarik. Nå må det skjerpings til i cupen og mot Lillestrøm for å komme i gang igjen! Merkelige bytter av TFA forresten, men det gidder jeg egentlig ikke å bry meg om lenger fordi det er blitt en vane. Ramberg fikk nok engang fullføre en kamp, og denne gang som MIDTSTOPPER!!??!!!??

thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 25 apr 11, 17:31

Hadde vel håpa på en bedre prestasjon, men dette burde vi nesten forventa. Innsatsen kunne nok vært bedre, men ting vil variere, det må vi bare bli vant med.

Et par positive ting i dag da:

  • Ruud Tveter scorer sitt første Tippeligamål!
  • Ingen gule kort!
  • Mange unge som fikk prøvd seg i dag, vil ikke si at noen gjorde seg bort.
BB? Vidar får min stemme, han redder oss flere ganger. Med Staw på en god andreplass. Uten de to hadde det sett stygt ut i dag.


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 25 apr 11, 17:35

Ned på jorden igjen. Men etter stoor fotball forrige runde mot RBK tar jeg ikke dette så ille tungt. Vi kommer sterkere tilbake. Skjønte ikke byttet Jabbie Elvestad, men. Ophaug så ikke ut som han hadde lyst i hele tatt. Ramberg var litt uheldig i dag, men det er vel dette vi kan kalle en dårlig dag. Vi tar 3 poeng neste kamp, for det holder med 1 dårlig dag.

 

---------------------------

Heia FFK


Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 25 apr 11, 17:45

http://www.dagbladet.no/

Dette svinet bør få tidenes pipekonsert i returoppgjøret i hvert fall. Møkkamann!

Fint mål av FFK, men du verden som jeg savner Horn og Piiroja i dag. Skulle tro flere av Stabæk-spillerne hadde stinkdyr under drakta, for forsvaret og midtbanen holdt til tider veldig god avstand til dem, og de fikk gå rimelig upressa igjennom flere ganger. Skuffende!

Hadde regnet med tap i dag uansett, så greit nok.

Hva skjedde egentlig i Supras-grupperingen i dag? Så noe tumulter nede i der i førsteomgang. Og hva i all verden var det de tre luringene på toppen sang igjennom store deler av kampen alene? Ultras bavianer og Tom Freddy et eller annet?

Synd ikke samtlige supportere bidro på tribunen. De inn mot langsiden var ikke mye delaktig i tribunelivet akkurat. Uansett hvor høyt forsangeren skreik om de skulle være med, så satt de der bom fast. Kunne sikkert trengt et par stykker over der som dro i gang litt. Det var liksom ingen som ville være førstemann til å synge høyt der...


1978

Bedriftsspiller
Ble medlem: 24 mar 06
Innlegg: 17

Lagt til: 25 apr 11, 17:45

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Synes det er mildt sagt utrolig at Ramberg for lov til å fullføre kampen idag. Han er en meter for seint ute ved alle scoringene til Stabæk, akurat som scoringen til Viking. Isolert sett kan man ikke slakte han, for det er sånt som skjer. Men når det skjer i overkant ofte er det ikke tilfeldig lenger. Etter min mening burde Ramberg vært byttet ut i pausen og Borges blitt dratt ned på midten, askar fram og simen inn. Ruud Tveter og Borges blir for like på topp og vi ble lette å fange opp.

 

Helt enig.

Virker som Aune ikke vil bytte ut Ramberg, uansett hvor dårlig han spiller..


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 25 apr 11, 17:47

Ramberg frikjent for straffesparket. Gilles Ondo derimot, han erklærer seg skyldig!

 

- Det var filming, som Drogba.

Men det var bra for Veigar å få det målet, og vi tar det vi får, sier Gaboneseren.

 

---------------------------

Svaberget for alltid!


RG

A-lagspiller

Ble medlem: 13 mai 06
Innlegg: 521

Lagt til: 25 apr 11, 17:47

BILLIG LEDELSE: Veigar Páll Gunnarson var sikker fra straffemerket, og Gilles Ondo jublet godt. Etterpå innrømmer han at han filmet seg til det straffesparket

 

Kan denne innrømmelsen få etter spill fra nff ??

---------------------------

# Seriegull 1937 1938 1949 1951 1952 1954 1957 1960 1961
# Cupgull 1932 1935 1936 1938 1940 1950 1957 1961 1966 1984 2006

”Jeg kommenterer aldri dommerne og jeg gjør ikke noe unntak for den kødden der”.


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 25 apr 11, 17:57

Er stopperen vår så dårlig at når det skal settes inn en midtbane må den eksisterende midtbanen ned på stopperplass? Enten må han jo være så dårlig eller så må Ramberg ha i kontrakten at han ikke kan byttes ut. Merkelig situasjon!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 25 apr 11, 17:58
Endret: 25 apr 11, 17:59
Endret av: Costanza

Det var jo veldig tydelig at Ondo filmet. Han tok sats og var på vei ned for å legge seg lenge før han traff Rambergs bein som han oppsøkte. Svakt av dommeren som strengt tatt burde ha sett det. At Ondo etter kampen innrømmer at han filmet, står det nesten litt respekt av. De fleste som åpenbart filmer vil jo som regel ikke vedkjenne seg det etter kampen og skylder på andre ting. Ondo er i hvert fall ærlig om at han er uærlig, og på sett og vis er det enklere å forholde seg til det. Men det spørs nok om ikke Stabæk - som er en av klubbene som utad er mest opptatt av å snakke fair play - nå bør sette seg ned med Ondo og forklare ham at sånt ikke er akseptert i norsk fotball. 


Kai Karate

Knøttespiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 53

Lagt til: 25 apr 11, 18:00

Opprinnelig postet av ffkmats

Er stopperen vår så dårlig at når det skal settes inn en midtbane må den eksisterende midtbanen ned på stopperplass? Enten må han jo være så dårlig eller så må Ramberg ha i kontrakten at han ikke kan byttes ut. Merkelig situasjon!

 

Nå er det vel ikke umulig at Ophaug var sliten på slutten av kampen der.. Han har vel ikke spilt veldig mange kamper den siste tiden så kan jo hende han merket kjøret.. Bytte med å sette Ramberg ned var vel for å gjøre plass til Hussain..


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 25 apr 11, 18:01

Regner med at tanken var at Ramberg kunne bidra med mer offensivt enn Ophaug kunne gjøre og at vi skulle spille med tre bak og Ramberg falle ned som en stopper nr 2 ved behov.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 25 apr 11, 18:14
Endret: 25 apr 11, 18:50
Endret av: FFKgutt1

http://www.dagbladet.no/2011/04/25/sport/fotball/tippeligaen/stabek/gilles_mbang_ondo/16304921/

Det så jeg LAAAAANG vei

EDIT: Så det var postet tidligere.. he he

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 25 apr 11, 18:18

Opprinnelig postet av Rey

Regner med at tanken var at Ramberg kunne bidra med mer offensivt enn Ophaug kunne gjøre og at vi skulle spille med tre bak og Ramberg falle ned som en stopper nr 2 ved behov.

Han spilte nok ren stopper. Det virka til og med som at han var den stopperen som falt av mens Martinsen støtet. Uansett ikke et avgjørende trekk, men det virket merkelig. Syns det største savnet i dag var en sjef bak der som rydder unna. Mix kunne snu seg rundt på 16 meter fordi begge stopperene rygget. 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 25 apr 11, 18:20

Opprinnelig postet av FFKgutt1

http://www.dagbladet.no/2011/04/25/sport/fotball/tippeligaen/stabek/gilles_mbang_ondo/16304921/

Det så jeg LAAAAANG vei

Jeg må spy. Andre som blir "tatt" for filming har i hvert fall anstendighet til å beklage seg.  Denne mannen bør få en MASSIV pipekonsert når Stabæk kommer til Fredrikstad Stadion i august.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson



Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 8 6

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24