Husk meg
Brukernavn
Passord

Tippeligaen 2011

Flat Trådet Nøstet
Side 19 av 42 19

Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 01 aug 11, 17:20
Endret: 01 aug 11, 18:21
Endret av: morten

Opprinnelig postet av tynter


Er tabellen på fremsiden feil.? Nifs.no har S08 på nest siste plass

Som Arte et Labore sier, tar man NFFs regelverk ordrett er FFKsupporters tabell riktig. NFF plasserer antall kamper foran målforskjell i deres "tabellhierarki", se andre og tredje ledd:

Hvorvidt det er særlig informativt er selvsagt en annen sak..

Opprinnelig postet av NFF

5-3 Plassering på tabellen

(1) Lagene i en serie rangeres ved en tabell der rekkefølgen bestemmes av poengtallet.

(2) Har to eller flere lag like mange poeng, går det lag foran som har møtt til flest kamper.

(3) Står to eller flere lag fortsatt likt etter at antall oppmøter er tatt i betraktning, går det lag foran som har best målforskjell. Har noen av lagene fått registrert 3-0 etter §§ 13-2, 13-6 eller 14-10, skal resultatene mot de motstandere det gjelder regnes for 3-0 også for de øvrige lag som står likt.

(4) Står to eller flere lag fortsatt likt etter at målforskjellen er tatt i betraktning, går det lag foran som har scoret flest mål. Bestemmelsen i (3) annen setning gjelder tilsvarende.

(5) Står to lag fortsatt likt etter at antall scorede mål er tatt i betraktning, er resultatet av innbyrdes kamper avgjørende. Ved likhet i dobbel serie teller scorede mål på bortebane dobbelt. Står tre eller flere lag fortsatt likt etter at antall scorede mål er tatt i betraktning, avgjøres rekkefølgen av en tabell satt opp etter de innbyrdes oppgjør mellom disse lagene.

(6) Dersom rekkefølgen fortsatt ikke er avgjort etter (5), og det gjelder mesterskap eller opp- /nedrykking, skal den avgjøres ved kvalifiseringsspill.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 03 aug 11, 08:37

RBK er på handle tur om dagene: LSK og RBK skal ha være så godt som enige om en overgang for Nosa Igiebor. Spilleren selv skal imidlertid ikke være fornøyd med de personlige betingelsene

---------------------------

Jeg vil si som statsmenisteren sa det: Ondskap kan drepe et menneske, men aldri beseire et helt folk


kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 03 aug 11, 10:00

I Sarp har man høye ambisjoner tyldigvis : -Har ringt Carew

Fikk meg i hverfall en god latter på morraskvisten....

---------------------------

"Well, if crime fighters fight crime and fire fighters fight fire, what do freedom fighters fight? They never mention that part to us, do they?"
- George Carlin


alestr1

Knøttespiller
Ble medlem: 02 aug 11
Innlegg: 74

Lagt til: 03 aug 11, 13:30

Aftenposten melder om at SIFs Glenn Andersen kan være på vei (tilbake) til Start.

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article206502.ece

---------------------------

-Vinn kjærlighet ved å vise kjærlighet.
Alexander Barclay


Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 03 aug 11, 19:17

Vi kan ikke være så ille som smurfene skal ha det til ettersom de har kopiert stuntet vårt med Folkets spiller. Har vel fått inn rundt 100 000 nå, altså kanskje nok til å lønne Carew for en ukes tid :)

 


rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 03 aug 11, 19:27

Opprinnelig postet av Arte et labore

Vi kan ikke være så ille som smurfene skal ha det til ettersom de har kopiert stuntet vårt med Folkets spiller. Har vel fått inn rundt 100 000 nå, altså kanskje nok til å lønne Carew for en ukes tid :)

 

Nei jaggu viser det seg ikke at den såkalte "anderledes"-klubben er akkurat som alle andre. Før sesongen var jo tonen at nedrykk er ikke så farlig, vi er bare med for moro skyld. Nå viser deg seg at det å ikke rykke ned brått er mye viktigere og at folk ikke møter opp/går tidlig når det går dårlig...

Til slutt kunne man kanskje funnet på et annet navn på denne kampanjen? Stjele rivalens navn er ikke særlig tøft.

---------------------------

15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


Dexter

Bedriftsspiller
Ble medlem: 20 jan 11
Innlegg: 13

Lagt til: 03 aug 11, 22:12

Opprinnelig postet av Arte et labore

Vi kan ikke være så ille som smurfene skal ha det til ettersom de har kopiert stuntet vårt med Folkets spiller. Har vel fått inn rundt 100 000 nå, altså kanskje nok til å lønne Carew for en ukes tid :)

 

 

Nå var dette en årlig tradisjon i Sparta Hockey i mange år, så dette er noe sarpinger har gjort før.


Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 03 aug 11, 22:16

Opprinnelig postet av Dexter
Nå var dette en årlig tradisjon i Sparta Hockey i mange år, så dette er noe sarpinger har gjort før.

Åh, bare innrøm det først som sist, dere så hvilket engasjement dette skapte i Fredrikstad og ville gjøre det samme.

Eller som en på sarpeforumet sa det:

Tror mange ville være villig til å gi kroner, men da må den frontes på en spennede, og "proff" måte, ala FFK sin: "Jeg er med". Der kjøpte man en pin, eller en Buf?? Noen der ute som er villig til å lede "aksjonen"???

Det er jo ikke første gangen dere finner ut at vi har noe bra på gang heller da, det var først da Fredrikstad begynte med fotball at sarpingene diltet etter et par måneder etterpå.


Dexter

Bedriftsspiller
Ble medlem: 20 jan 11
Innlegg: 13

Lagt til: 03 aug 11, 22:31
Endret: 03 aug 11, 22:32
Endret av: Dexter

Opprinnelig postet av rasle

Til slutt kunne man kanskje funnet på et annet navn på denne kampanjen? Stjele rivalens navn er ikke særlig tøft.

http://www.sa.no/sport/article2220994.ece Fossefallet samlet inn 100 tusen til "folkets spiller" i 2006 så fredrikstad har nok ikke patent på dette navnet.


Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 03 aug 11, 22:46
Endret: 03 aug 11, 23:01
Endret av: Arte et labore

Opprinnelig postet av Dexter
http://www.sa.no/sport/article2220994.ece Fossefallet samlet inn 100 tusen til "folkets spiller" i 2006 så fredrikstad har nok ikke patent på dette navnet.

Et lotteri er vel ikke akkurat det samme, men du skal få poeng for den.

Men ble det noe suksess? Det var først da dere fikk se FFKs suksess at det ble aktuelt igjen i hvert fall. Og uansett. Snakket om at dere er fornøyde uansett hvordan det går forsvant fort da nedturen kom. Nå fabler man om Lars Iver Strand og greier. Utopi før sesongen, men som jeg har sagt hele tiden: Det er ikke så lett å være positiv til Adeccoligaen når man først har fått smaken på Tippeligaen.

Det er helt normalt det som skjer i Sarpsborg nå, det er bare det at alle har visst det kom til å skje utenom sarpingene selv, som skulle være så annerledes og fantastiske. Ser også at kritikken mot enkeltspillere begynner å komme på forumet nå. At folk drar om det ligger an til tap på stadion. At publikum svikter. Alt sammen normalt.


Dexter

Bedriftsspiller
Ble medlem: 20 jan 11
Innlegg: 13

Lagt til: 03 aug 11, 23:06

Opprinnelig postet av Arte et labore

Opprinnelig postet av Dexter
http://www.sa.no/sport/article2220994.ece Fossefallet samlet inn 100 tusen til "folkets spiller" i 2006 så fredrikstad har nok ikke patent på dette navnet.

 Men ble det noe suksess? .

Er litt usikker på hvilken spiller det ble. Det var vel snakk om hjelp til lønnsutgifter så det var nok enten Wiig eller Dylan Macallister. Sistnevnte var vel ikke akurat noen suksess.

Det vil ikke være noen krise med nedrykk. Med det mener jeg økonomisk. At det ikke er like gøy å spille i adecco er noe helt annet.

Spillere må vi ha for å stille lag. Forrige kamp måtte vi for første gang stille med kun 1 spiss, rett og slett fordi vi ikke hadde noen andre tilgjengelig. (Trulsen teller ikke). Breive og Røn måtte spille fra start selv om begge var halvskadet, og måtte selvfølgelig byttes ut begge to.

Jeg skal være enig i at jeg ser meg lei på at så mange skal være stolte av at de fleste spillerne er deltidsspillere og amatører. Det er de rett og slett fordi økonomien ikke tillater annet. Den dagen Sarpsborg får større økonomiske muskler, vil dette såklart endre seg. Det blir litt på samme måte som mange norske klubber skryter av alle talentene de har sluppet til de siste årene. Det er ene og alene pga den økonomiske krisen som rammet klubbene gjorde at de ikke hadde råd til noe annet. 


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 04 aug 11, 02:17

Opprinnelig postet av kratos

I Sarp har man høye ambisjoner tyldigvis : -Har ringt Carew

Fikk meg i hverfall en god latter på morraskvisten....

Surprised jeg trude virkelig at han skulle gå til særp Tongue out


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 04 aug 11, 02:42

De prøver til og med skaffe seg utlendinger Surprised

Anderledesklubben som behandler utlandske spiller værre enn oss Fredrikstanere også skaffer de seg flere???? hehe

De var jo så stolte at når nå endelig Meto skulle forsvinne pga at han ikke ville få invilget arbeidstillatelse. haha må le litt.

Alt det de prøver og stå for faller til grunne, når de inn ser at de kan faktsik rykke ned. bare se hvor høye på pæra de var den 16 mai mot Tromsø Foot in mouth


Dexter

Bedriftsspiller
Ble medlem: 20 jan 11
Innlegg: 13

Lagt til: 04 aug 11, 07:12

Opprinnelig postet av Plankehue

bare se hvor høye på pæra de var den 16 mai mot Tromsø Foot in mouth

Det var et intervju hvor journalisten spurte: Kan dere ta medalje i år.

- Klart vi kan sa Røn mens han lo.

Man får ikke alltid hele sannheten ved kun å lese overskriftene.


Fossekællen:)

Knøttespiller
Ble medlem: 08 des 10
Innlegg: 59

Lagt til: 04 aug 11, 08:40


Dere får jo huske på at allt som står i aviser hverken er sant eller riktig.

Jeg husker også en overskrift i FB for noen uker siden der det stod "SELVFØLGERLIG SLÅR VI SARPSBORG" Dagen etter var denne artikkelen gått opp i røyk :)

Men nå sliter vi, ingen tvil om det. For østfoldfotballen sin del bør vi alle håpe sarp klarer seg :)

---------------------------

Ford eller Fiat?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 04 aug 11, 08:57

Håper inderlig Sarp klarer seg, så lenge det ikke går på bekostning av oss. Men det er langt igjen til sikker plass. Husk at vi rykket ned med 34 poeng(riktignok kvalikplass).

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 04 aug 11, 09:03


Enig jeg også, håper Særp klarer seg (men ikke på bekostning av oss)


theodora

A-lagspiller

Ble medlem: 19 apr 04
Innlegg: 244

Lagt til: 04 aug 11, 09:07

Jeg ønsker sarp rett ned!

Og dere kan argumentere til dere blir blå om hvor bra det er å ha de i den øverste ligaen, men jeg tror de har mer å bidra med i adeccoligaen.


Fossekællen:)

Knøttespiller
Ble medlem: 08 des 10
Innlegg: 59

Lagt til: 04 aug 11, 10:35

Opprinnelig postet av theodora

Jeg ønsker sarp rett ned!

Og dere kan argumentere til dere blir blå om hvor bra det er å ha de i den øverste ligaen, men jeg tror de har mer å bidra med i adeccoligaen.

Det er nok fordi du ikke helt har forstått denne verdien. Se på engasjementet rundt disse oppgjørene og det publikumsoppmøtet dette genererer. Så kan man jo være så sur man vil fordi man ikke vinner disse kampene slik man ønsker men det er en helt annen sak.

Verdien av disse lagene i TL er betydelig for begge byer for ikke og snakke om den personlige verdien av alle som biter negler og gruer/gleder seg til dise kampene.

---------------------------

Ford eller Fiat?


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 622

Lagt til: 04 aug 11, 12:14


Føler meg ganske sikker på at de aller fleste ffk-fans vil ha nabo-oppgjørene neste år også.  Det er med på å skape en ekstra blest om fotballen. Det tjener begge klubber på.



Flat Trådet Nøstet
Side 19 av 42 19

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24