Husk meg
Brukernavn
Passord

Adeccoligaen 2011-2012

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 7 5

FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 01 jul 12, 10:06

He he keepertabbe igjen hos Særpingene.. Sist gang var det han Islendingen som gjorde en megatabbe.. Har ikke fulgt med på Sarpsborg så mye igår, men hvordan gjør Særpingene det? Sånn spillemessig osv? Noen særpinger som kan fortelle litt her?

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

24.08.2010 :)


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 01 jul 12, 10:38
Endret: 01 jul 12, 10:41
Endret av: FFKgutt1

Forresten moro å ta turen innom fossefallet og kjenne på frustrasjonen :-) Spillere får gjennomgå, Roar Johansen må gå av og andre ta over osv osv.. :P

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

24.08.2010 :)


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 01 jul 12, 11:07

Må si utvidelsen til Tippeligaen har gjort at det er mye rask som kan rykke opp til Tippeligaen nå. Akkurat nå ligger jo Ull/Kisa an til opprykk. Omtrent som om landsbyen Paul uti Cornwall skulle rykke opp til Premier League omtrent. I tillegg til Tromsdalen og Ranheim på kvalifiseringsplasser.

Må si Start har overrasket. Trodde aldri Mons Ivar Mjelde skulle få til noe som helst med Start, men vant i går toppoppgjøret og leder nå tabellen.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 01 jul 12, 19:42

Nå har jo også det en del å gjøre med at en hel del lag fra halvstore byer, lag med mange sesonger på øverste nivå, ikke leverer stabilt. Opprykksjiktet i Adeccodassen kunne tross alt bestått av:

Start, Bodø/Glimt, Sandefjord, Kongsvinger, Ham.Kam og Sarp 08. 

Det at disse lagene ikke utgjør topp 6 i Adeccodassen skyldes jo ikke utvidelsen av Tippeligaen, men at lag som Ull/Kisa, Tromsdalen og Ranheim presterer bedre enn flere av disse.

Når det er sagt: de positive effektene av utvidelsen lar vente på seg, med mindre man mener flere kamper i seg selv er et pluss.Tilskuersnittet har fortsatt å gå ned etter utvidelsen, så det er tydeligvis ikke nok folk som mener dette.

Jeg ønsker meg forøvrig Start og Bodø/Glimt opp, og en kvalik med Sarp, Sandefjord og Ham-Kam. Ned med Stabæk og Sogndal, og Sulf som Tippeligaens representant i kvalik.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 08 jul 12, 17:42

Store alpakka. Kampen mellom Ullensaker/Kisa og Ham-Kam er utsatt fordi NFF mistenker at den kan være forsøkt fikset. I samme slengen mistenker de at Østsidens drøye snuoperasjon mot Follo kan være skjemmet av det samme; Store penger, endring i oddsen underveis og store innsatser på Østsiden-seier underveis.

Om dette er sant, er det intet mindre enn skammelig. Riktignok har det vært gjort en del tjuvtriks og snarveier i norsk fotball, men spillet på banen har da i det minste vært redelig. Dette er ting man gjerne forbinder med land hvor organiserte kriminelle står sterkt (Italia, Balkan, Russland), ikke Norge ...

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 09 jul 12, 12:56

Tre kamper nå som NFF lurer på om har blitt fiksa på.. Blantannet Ham Kam - Ull/Kisa, det går rykter om hvem det er på Ull/kisa..

Sarpsborg sliter om dagen og særpingene har snart fått nok.. Nå krever det Roar Johansens avgang etter enorm sjansesløseri igår mot Tromsdalen..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

24.08.2010 :)


RG

A-lagspiller

Ble medlem: 13 mai 06
Innlegg: 521

Lagt til: 09 jul 12, 13:01

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Tre kamper nå som NFF lurer på om har blitt fiksa på.. Blantannet Ham Kam - Ull/Kisa, det går rykter om hvem det er på Ull/kisa..

Sarpsborg sliter om dagen og særpingene har snart fått nok.. Nå krever det Roar Johansens avgang etter enorm sjansesløseri igår mot Tromsdalen..

Er det Roar sin skyld dem bommer på mål tro ?

For min del håper jeg klubben blir for evig i adeccodassen..

---------------------------

# Seriegull 1937 1938 1949 1951 1952 1954 1957 1960 1961
# Cupgull 1932 1935 1936 1938 1940 1950 1957 1961 1966 1984 2006

”Jeg kommenterer aldri dommerne og jeg gjør ikke noe unntak for den kødden der”.


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 09 jul 12, 16:38

Opprinnelig postet av FFKgutt1
Sarpsborg sliter om dagen og særpingene har snart fått nok.. Nå krever det Roar Johansens avgang etter enorm sjansesløseri igår mot Tromsdalen..

Er det den store kamptråden på syv innlegg på Fossefallets forum du refererer til? ;)

Start vinner nok Adeccoligaen i år. Ranheim vil vel kanskje heller ikke i år rykke opp? Ull/Kisa må da snart få en sprekk, eller blir de årets Sandnes Ulf? Så særpingene har vel egentlig greie odds for opprykk ennå. Det er tross alt tre poeng opp til serielederen, så jeg skjønner ikke helt hva det klages over der nede.


oleoleole

Juniorspiller

Ble medlem: 25 jun 09
Innlegg: 212

Lagt til: 09 jul 12, 17:03

Opprinnelig postet av RG

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Tre kamper nå som NFF lurer på om har blitt fiksa på.. Blantannet Ham Kam - Ull/Kisa, det går rykter om hvem det er på Ull/kisa..

Sarpsborg sliter om dagen og særpingene har snart fått nok.. Nå krever det Roar Johansens avgang etter enorm sjansesløseri igår mot Tromsdalen..

Er det Roar sin skyld dem bommer på mål tro ?

For min del håper jeg klubben blir for evig i adeccodassen..

Eneste fordelen vi har av å ha Sarp08 i adeccodassen er at vi kan le av de år etter år (mot at vi er i TL :p). Men det beste er jo faktisk ha de i TL med oss, det drar i det minste tilskuere, og blir fort TV-kamp, som igjen er ekstra penger ;]

---------------------------

Jeg er flau over at det er så mange nordmenn som ikke kan sitt eget språk.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 09 jul 12, 18:40

Selv om Særp har hatt motvind i det siste kan det fort snu. Hovedkonkurentene om plassen bak Start er slik jeg ser det Bodø Glimt og Sandefjord som begge også har slitt. Jeg har ikke noen tro på at Ull Kisa eller Ranheim rykker opp i år. Synes også vi ikke bør gå for langt når vi ler av særpingene siden det fort kan slkje at vi bytter plass med dem neste seong (grøsser ved tanken på det)


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 23 jul 12, 09:40

Nå er det faktisk Ham-Kam som har inntatt andreplassen, men det er veldig jevnt. Ull-Kisa har dabbet av etter ferien, Ranheim likeså, og da kan det etterhvert bli en opprykksstrid hvor alle de involverte har fartstid i Tippeligaen fra før - slik det bør være.

Men Start ser i hvert fall ut til å styre mot nytt opprykk.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 23 jul 12, 12:28

Jeg har mareritt om at Særp rykker opp og vi ned


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 23 jul 12, 13:35

Da sarpingene ledet mot Hødd lå de an til direkte opprykk. Så tapte de og forsvant til og med under kvalifiseringsgrensa. Tre lag på 24 poeng (Ull/Kisa kan få 27 i dag) og tre lag på 23 poeng. Mjøndalen lå vel helt oppe på fjerdeplass de også, før de datt ned til åttende da kampene var ferdigspilt.

Her blir det kanskje et rotterace helt inn om ikke bredden i stallen blir mer og mer utslagsgivende utover i sesongen. Start ser gode ut nå, og har vel kanskje også den beste stallen? I så fall har de stø kurs mot opprykk.


eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 23 jul 12, 14:24

Opprinnelig postet av arte et labore

Da sarpingene ledet mot Hødd lå de an til direkte opprykk. Så tapte de og forsvant til og med under kvalifiseringsgrensa. Tre lag på 24 poeng (Ull/Kisa kan få 27 i dag) og tre lag på 23 poeng. Mjøndalen lå vel helt oppe på fjerdeplass de også, før de datt ned til åttende da kampene var ferdigspilt.

Her blir det kanskje et rotterace helt inn om ikke bredden i stallen blir mer og mer utslagsgivende utover i sesongen. Start ser gode ut nå, og har vel kanskje også den beste stallen? I så fall har de stø kurs mot opprykk.

Er det ikke sånn at lag 3,4,5 og 6 i adeccoligaen spiller kvallik  om å møte lag 14 i tippeligaen.  Så det er jo ikke utenkelig at FFK og Sarpsborg08 møtes til kvallikkamp nå til høsten.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 23 jul 12, 14:49

Opprinnelig postet av eliot

Er det ikke sånn at lag 3,4,5 og 6 i adeccoligaen spiller kvallik  om å møte lag 14 i tippeligaen.  Så det er jo ikke utenkelig at FFK og Sarpsborg08 møtes til kvallikkamp nå til høsten.

Tviler. Om ikke vi brått får stor fremgang, blir det direkte nedrykk. Men om det skulle skje, så er det å håpe at vi har lært fra tidligere.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 29 jul 12, 20:00

Sykt jevnt i Adeccodassen. Sarpingene slår Ham-Kam, og dermed er det Sandefjord som tar over andreplassen.  Vanskelig å si noe om hvem som skal gå opp ... Start og Sandefjord er vel til å leve med. Vil være ille om sarpingene plutselig skal befinne seg en divisjon over oss.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 31 jul 12, 00:51

Jeg tror Start vinner overlegent,og ønsker de velkommen tilbale til TL 2013. Den andre direkte opprykks plassen blir et råtterace,mellom disse laga (tror jeg): Sandefjord,BodøGlimt,Sarp. De 2 andre laga som kaprer kvalikk,tror jeg er Mjøndalen (se opp--kan faktisk gå hele veien,er IKKE objektiv da) og HamKam. Sandefjord med Arne Sandstø,ved roret,imponerer. De legges liksom ikke merke til,men vinner,og sanker poeng jevnt og trutt. Som noe har skjønt,er jeg svak for Arne Sandstø som trener. Han lykkes med alle laga han har trent,men det holder kanskje med 2-3 år,så blir det 'for mye',av en eller annen grunn. Tenker på Odd og Start.

Adco er jevnt.....sykt jevnt....forteller vel at kvaliteten ikke er all verden,men hva gjør det? Gøy at det er spenning helt inn.


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 31 jul 12, 17:14

Vår kjære gode venn Roar Johansen er ferdig etter sesongen: http://www.f-b.no/sport/sarpsborg-trener-far-ikke-ny-kontrakt-1.7465413

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

24.08.2010 :)


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 14 aug 12, 23:53

vi leide han en stund og nå leies han til bodø (Daniel Berntsen )

---------------------------

Håpet er en risiko man må ta.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 19 aug 12, 15:17
Endret: 19 aug 12, 15:58
Endret av: Tøfflus

Toppoppgjør i Adeccodassen i Kristiansand i dag. Etter et kvarter (!) leder Sarp 08 2-1 over Start. 1-2 kom etter at Start kjørte et uforståelig forsvarstrekk på et smurfefrispark. Plasserte en mann ved stolpen i murhjørnet, med det resultatet at smurfene kunne kjøre en mann foran keeper. Dermed ble det i utgangspunktet ufarlige skuddet (som gikk rett på keeper) til en farlig retur, og denne gangen også til mål.

Det er dog liten grunn til å tro at det stopper her. Det første oppgjøret mellom lagene endte 4-4 ...

PS: Til pause, 3-3. For en kamp. Fullstendig ferie i begge lags forsvar!

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 7 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3