Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK vil starte guttelag

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 02 des 10, 17:13
Endret: 02 des 10, 17:13
Endret av: Patrioten

FFK håper å kunne starte et eget guttelag om et år. Men først må bane og tilhørende garderober på plass. http://www.demokraten.no/ffk/article5401627.ece

Synes dere det er veien å gå for FFK?

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 02 des 10, 17:15

Opprinnelig postet av Patrioten

Synes dere det er veien å gå for FFK?

JA!


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 02 des 10, 17:27

Ja.Rart ikke ffk har hatt det en stund nå.Jeg trener et gutte lag i indre østfold og tro meg det er sykt mange talenter her i østfold som ffk kan følge opp videre.

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 02 des 10, 17:32
Endret: 02 des 10, 17:33
Endret av: Knuty

Opprinnelig postet av Patrioten

Synes dere det er veien å gå for FFK?

Det syns jeg definitivt.

Det koster neppe så voldsomt mye å drifte laget, og er svært viktig for rekruttering og foredling av talenter i området. På sikt en god, og nødvendig, investering.


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 02 des 10, 17:44

Jeg mener oxo at ffk skulle hatt en speider som bare speidet på unge talent spillere.Tror de kunne tjent på det i lengden.

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 02 des 10, 17:46

Opprinnelig postet av kjell-H

Jeg mener oxo at ffk skulle hatt en speider som bare speidet på unge talent spillere.Tror de kunne tjent på det i lengden.

En speider skal også ha en lønn.

Vi har Joachim Jonsson. Det er mere og bedre enn hva de fleste andre klubber i Norge har. Jokke gjør en kjempejobb for FFK.


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 02 des 10, 17:54

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av kjell-H

Jeg mener oxo at ffk skulle hatt en speider som bare speidet på unge talent spillere.Tror de kunne tjent på det i lengden.

En speider skal også ha en lønn.

Vi har Joachim Jonsson. Det er mere og bedre enn hva de fleste andre klubber i Norge har. Jokke gjør en kjempejobb for FFK.

Ja men nå snakket om speider som speidet etter gutter ifra ung alder.Og jokke har mer nok å gjøre og ja han gjør en kjempe jobb for ffk.De må ikke nødvendigvis betale mye for en speider.de kan stifte bekjentskap med flere trenere i østfold som kan melde ifra hvis de har en el ser en veldig talentfull spiller.Hm jeg vet ikke helt åssen jeg skal foklare hva jeg mener.hehe men du forstår sikkert hva jeg mener.

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 02 des 10, 19:12

Opprinnelig postet av Patrioten

FFK håper å kunne starte et eget guttelag om et år. Men først må bane og tilhørende garderober på plass. http://www.demokraten.no/ffk/article5401627.ece

Synes dere det er veien å gå for FFK?

Dette synes jeg er kjempepositivt.

Det gir de ungdommene som har talent for fotball og ønske om å satse på fotballen en arene hvor de kan bruke talentene sine og teste ut om de er gode nok og i neste omgang se om fatballen er noe de ønsker å satse på.

Samtidig bør de gi andre ungdommer muligheten til å spille fotball og ha det gøy på et klubblag uten at de er nødt til å forsake alt annet og så kan fotballen være gøy og en god trening et par ganger i uka.

Det må være en typisk vinn-vinn situasjon hvor de som ønsker å satse på fotballen kan få et sted hvor det kan skje og så kan de som ønsker å ha fotballen som en "hyggelig" aktivitet få lov til det - uten at de blir stemplet som sinker og frosset ut av laget fordi de ikke kan tenke seg å trene 5 ganger i uka.

Flott

 


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 25 nov 11, 00:21

FFK med guttelag i juniorserien.

FFKs nylanserte guttelag får ikke spille mot de beste lagene på sin egen alder. Lervik var villig til å gi fra seg sin plass i Interkretsserien, men kretsens reglement sier at et lag selv må få kvalifisere seg for å delta.

Arne Morten «Arnie» Johannessen mener laget likevel vil få en god kamparena, når de i 2012 er meldt på i kretsserien for juniorer.

Dette er jo kjempepositivt. Ikke bare at man har fått på plass guttelag i FFK, men også at de får skikkelig god matching. Trenerne vet jeg ikke så mye om, ihvertfall ikke som trenere. Magnus Pettersen er lislebygutt, men mer enn det vet jeg ikke.

Gleder meg til å se hvordan dette laget vil gjøre det. For knalltøft blir det garantert når man skal spille mot spillere som i "verste" fall er 2-3 år eldre enn seg selv.


summarius

A-lagspiller

Ble medlem: 25 aug 09
Innlegg: 289

Lagt til: 25 nov 11, 06:12

Opprinnelig postet av kjell-H

Jeg mener oxo at ffk skulle hatt en speider som bare speidet på unge talent spillere.Tror de kunne tjent på det i lengden.

Jeg vet at trenerne og andre tilknyttet laget, er rundt og ser kamper og treninger for andre lag i Østfold-distriktet. En dedikert trener i den alderen blir dyr i forhold til hva man får ut av det.

Kost<>Nytte.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 25 nov 11, 08:09


Dette her er jo utelukkende positivt. Har vært snakket om en stund, men nå blir det jo virkelig konkret. Mangler vel bare ny bane nå, men skulle ikke dette komme på Merkur?

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 25 nov 11, 08:27

Guttelaget skal spille i juniorserien ifølge Fredriksstad Blad. Det er jo greit nok. Men det står også dette i artikkelen:

"FFKs nylanserte guttelag får ikke spille mot de beste lagene på sin egen alder. Lervik var villig til å gi fra seg sin plass i Interkretsserien, men kretsens reglement sier at et lag selv må få kvalifisere seg for å delta."

Hva skjer da i 2013 når guttelaget til FFK ikke har kvalifisert seg til guttelagsserien? De har jo spilt i juniorserien.



General Gardener

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 26 nov 11, 14:36

Man må kvalifisere seg til interkretsserien. Det vil si at FFK ikke kan stille guttelag i interkretsserien i 2013 heller, så vidt jeg skjønner det. Må si jeg er veldig spent på hva som skjer dersom FFKs guttelag skulle vinne KM junior (noe jeg anser som veldig usannsynlig dog). Da vil man jo ha to FFK-lag kvalifisert til interkretsserien for juniorlag.

Det kommer en ny bane på Merkur etter hvert. Vet ikke helt hvor langt klubben er i denne prosessen, men jeg har skjønt at det diskuteres hvorvidt det skal være undervarme eller ikke. Den økonomiske forskjellen på undervarme og ikke er veldig stor.

Den nye treneren Magnus Pettersen har jeg ikke kjennskap til. Den andre, Per Gunnar Knudsen, kjenner jeg imidlertid ganske bra til. Dette er en engasjert og dyktig trener som er opptatt av spillerutvikling fremfor lagutvikling - en mangelvare blant ungdomstrenere i Norge i dag. Han har også en moderne og spennende fotballfilosofi. I tillegg regner jeg med at det øvrige apparatet i FFK kommer til å være rundt dette laget; Trond Amundsen skal jo også være spillerutvikler.

Syns det er meget positivt at FFK får i gang et guttelag. Dette er gull verdt for klubben. Tror dette vil styrke juniorlaget på sikt også. Hospitering opp er lettere når spillerne allerede har kontrakt, og ikke bare er bylagsspillere. Det gjør at overgangen fra guttefotball til FFK junior ikke blir så stor. I tillegg er spillerne sikret mye høyere kvalitet på alle treningene de deltar på, i motsetning til når de bare har to treninger i uken i FFK-regi på bylaget.

Spennende!

---------------------------

http://www.twitter.com/banksy8



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3