Husk meg
Brukernavn
Passord

Sarpsborgs nye Stadion?

Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 7 7

foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 26 jun 13, 08:02

[quote=Willy René]

[Hvis du kan makte og dokumentere for meg at Frstad Kommune har brukt offentlige midler som er forventet å bruke i offentlighetens tjeneste på Nye Frstad Stadion så skal jeg bøye meg i støvet for deg. Men du har en formidabel oppgave foran deg skal du makte å dokumentere dette.

Men sakens kjerne: Så lenge Frstad Kommune ikke har lagt ut et rødt øre på FFK eller stadion så er sarpeargumentasjonen lett å vinne over.

[/quote]

 

Hva sier du i dag, Willy ?

Regner med du er prinsipiell motstander av at fredrikstad kommune skal ta over forpliktelsene og gå inn å drifte Fredrikstad Stadion ?


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 26 jun 13, 08:05

[quote=Satch]

Hvordan Fredrikstad kommune skal få problemer av at et selskap som deres deleide datterselskap Fr-stad Energi er minoritets-aksjonær i sitter på en jævelig god investering, må man antagelig være konspirasjonsteoretiker for å forstå - eller kanskje rett og slett misunnelig? 

[/quote=Satch]

Du er jo en av de her inne som har peiling, Satch - men det var nok smartness som gjorde at ærede debattant foyn forutså at fredrikstad kommune ville få problemer/utfordringer med sitt engasjement


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 26 jun 13, 09:55

[quote=foyn]

[quote=Willy René]

[Hvis du kan makte og dokumentere for meg at Frstad Kommune har brukt offentlige midler som er forventet å bruke i offentlighetens tjeneste på Nye Frstad Stadion så skal jeg bøye meg i støvet for deg. Men du har en formidabel oppgave foran deg skal du makte å dokumentere dette.

Men sakens kjerne: Så lenge Frstad Kommune ikke har lagt ut et rødt øre på FFK eller stadion så er sarpeargumentasjonen lett å vinne over.

[/quote]

 

Hva sier du i dag, Willy ?

Regner med du er prinsipiell motstander av at fredrikstad kommune skal ta over forpliktelsene og gå inn å drifte Fredrikstad Stadion ?

[/quote]

Godt vi har begavede folk som deg Foyn, som kan irettesette oss mindre begavede for at vi ikke alltid har den fulle oversikt i slike komplekse saker Wink

Jeg tar det som kommer av hendelser rundt FFK hvis det er for klubbens beste.

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 02 nov 17, 23:09

Interessant tråd når Fredrikstad Kommune formelt snart også må ta over stadion..

Det er jo bare idiotene i sarp som lar kommunen være involvert i stadion-drift


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 03 nov 17, 12:15

Framfor å bite på det nusselige agnet Foyn slenger ut, så synes jeg vi kan gå tilbake til utgangspunktet for tråden, og reflektere litt.

Det ble diskutert å bygge med kapasitet på 10,000. Dette er nå sju år siden, og i kun ett av disse årene (2012) har S08 vært i 1. divisjon. Samtidig har FFK vært i 1. divisjon i fem av de sju årene, så generelt fotballinteresserte i distriktet som bare vil på en kamp nå og da har vel foretrukket Sarp. Eller ...?

Det er altså først i år, hvor S08 har ligget i medaljestriden i eliteserien mens FFK har ligget i nedrykksstriden en divisjon lavere, at S08 har klart å trekke flere tilskuere i snitt. Og sarpingene har vel kun fylt stadion to ganger (mot VIF og RBK)?

Slik sett kan jo både Sarpsborg kommune og eventuelle private som vurderte å gå inn i prosjektet i 2010, være glad for at de ikke brukte masse penger på en utbygging de ville fått lite igjen for. 

Men samtidig - stadionene står nok som eksempler på stereotypiene vi i Nedre Glomma-regionen har av hverandre ...

En utbygging av Sarpsborg Stadion til kapasitet på 10 000 for sju år siden ville vært et luftslott og sarpingene valgte å ikke gjøre det. I FFK fylte vi støtt og stadig luftslottet vårt med 11-12000, inntil penga var slutt og de siste årene har det tidvis vært spøkelsesslott.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"



Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 7 7

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3