Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: FFK - Tromsdalen. Søn 31. Okt 13:00

Flat Trådet Nøstet
Side 11 av 12 11

Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 31 okt 10, 15:05

Fint hvis noen som faktisk fikk se kampen kan komme med litt utfllende betraktninger/spillerbørs.

Solheim på radion og 10 min nett-tv ga minimalt inntrykk av hvordan folk har gjort det..


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 31 okt 10, 15:08
Endret: 31 okt 10, 15:26
Endret av: hasse33

Alta spilte uavgjort i dag.... så nervene til 08 i dag fra å lede 0-3 til en ufortjent 2-3 seier  med to flaksemål fra  08 sin side .... ingenting er umulig. Det viktigste er at vi vinner mot Bryne som ikke har noe å spille for (slik jeg ser det??)

 

Skal muligens være i en annen tråd dette


Sulla

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 31 okt 10, 15:29

Kampen til side (herregud for et følelsesdrama), dagens dømming må da være det absolutte bunnivå vi har observert på Fredrikstad stadion? At vi ikke fikk straffe i første omgang var horribelt, og at det dømmes frispark mot Rafn etter tidenes kroppstakling fra Tromsdalen var sinnsykt. han der håper jeg aldri å se igjen.

---------------------------

It is proof of a bad cause when it is applauded by the mob. Seneca


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 31 okt 10, 16:00

Opprinnelig postet av Sulla

Kampen til side (herregud for et følelsesdrama), dagens dømming må da være det absolutte bunnivå vi har observert på Fredrikstad stadion? At vi ikke fikk straffe i første omgang var horribelt, og at det dømmes frispark mot Rafn etter tidenes kroppstakling fra Tromsdalen var sinnsykt. han der håper jeg aldri å se igjen.

Har sett MYE værre dømming på stadion enn dette.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 31 okt 10, 16:11

Utrolig flott og morsomt at endelig Simen Rafn fikk den oppreisningen han fortjener. Målet i dag avgjorde kampen og dette fortjente virkelig Rafn jr som har jobber og stått på hele sesongen til tross for at flere "supportere" ikke har vært snille mot han.  At denne sesongen er en fiasko kommer vi ikke fra, men når vi skal nevne hva som har vært positivt vil jeg først og fremst nevne Simens første sesong på A-laget.  


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 31 okt 10, 16:14
Opprinnelig postet av Erikk

Utrolig flott og morsomt at endelig Simen Rafn fikk den oppreisningen han fortjener. Målet i dag avgjorde kampen og dette fortjente virkelig Rafn jr som har jobber og stått på hele sesongen til tross for at flere "supportere" ikke har vært snille mot han.  At denne sesongen er en fiasko kommer vi ikke fra, men når vi skal nevne hva som har vært positivt vil jeg først og fremst nevne Simens første sesong på A-laget.  

Støttes 100%

FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 31 okt 10, 16:23

Opprinnelig postet av Erikk

Utrolig flott og morsomt at endelig Simen Rafn fikk den oppreisningen han fortjener. Målet i dag avgjorde kampen og dette fortjente virkelig Rafn jr som har jobber og stått på hele sesongen til tross for at flere "supportere" ikke har vært snille mot han.  At denne sesongen er en fiasko kommer vi ikke fra, men når vi skal nevne hva som har vært positivt vil jeg først og fremst nevne Simens første sesong på A-laget.  

Enig

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


Kai Karate

Knøttespiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 53

Lagt til: 31 okt 10, 16:28

Simen var veldig god i dag og ingenting er bedre enn at han endelig lykkes, moro..Smile

Er det en spiller jeg veldig gjerne kunne tenkt meg å sett fra start mot Bryne er Agim Shabani. Det er etter min mening den klokeste forsvarsspilleren vi har per dags dato. Istedet for hodeløse klareringer som vi til tider ser fra Martinsen så slår Agim istedet en pasning med en mening bak. Og hvis ikke det er noen å slå på og han er presset så spiller han den ut til innkast. Deilig å se på, ikke minst den pasningen han slo gjennom Thorvaldsson med. Skrur ballen rundt forsvaret med utsiden av foten, magisk..


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 31 okt 10, 16:33

sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 31 okt 10, 16:38
En ting å legge merke til i dagnes kamp var hvordan spillet utviklet seg etter at Agim kom inn på banen. Vi begynte å spille ball på høyresida og skapte derfor mange farligheter (og MÅL). Deilig å se Rafn lykkes også. Ellers var det meste svart. Vi spiller dørgende dritkjedelig fotball. Kælk og mæl fra skandinavias dårligste føtter (Ophaug, Martinsen og Piroja). Null bevegelse offensivt. ValiumValencia som sover på sidelinja. Ingen samhandling. Midtbanespillere uten intensitet (og feilplassert). Dribling med påfølgende balltap innenfor egen 16. Men.......med en ny trener har jeg trua på at vi kjapt kan bli et morsomt lag å se på igjen.

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 31 okt 10, 16:43

Børs:

Masalin 4

Gamboa 4
Ophaug 2
Piiroja 3
Martinsen 2

Valencia 2
Risholt 4
Ramberg 3
Askar 3

Borges 5
Gunnar 4

Rafn 6
Shabani 5


FFKs beste spiller var Simen Rafn. Fikk utrettet masse den timen han var inne. Ellers var Borges og Shabani gode.

På minussiden vil jeg trekke frem Jan Tore Ophaug og Alex Valencia. Ophaug var ufattelig svak i dag. I tillegg skulle han hatt et soleklart gult kort etter en grisetakling i første omgang. Valencia hadde vel 2 brukbare dødballer, ellers bare dårlige. Piiroja var også elendig synes jeg. Totalt ute av posisjon til stadighet, og pådrar seg et klart gult kort.

Sjansestatistikken var nok jevn, og det var kanskje et greit resultat. TUIL burde ledet med minst ett mål etter første omgang.

Banens klart beste spiller var Jo Nymo Matland, TUILs venstreback. Ligaens beste venstrefot? En spiller som jeg veldig gjerne kunne tenkt meg og sett i FFK neste sesong.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 31 okt 10, 16:47

Opprinnelig postet av Kai Karate

Er det en spiller jeg veldig gjerne kunne tenkt meg å sett fra start mot Bryne er Agim Shabani. Det er etter min mening den klokeste forsvarsspilleren vi har per dags dato. Istedet for hodeløse klareringer som vi til tider ser fra Martinsen så slår Agim istedet en pasning med en mening bak. Og hvis ikke det er noen å slå på og han er presset så spiller han den ut til innkast. Deilig å se på, ikke minst den pasningen han slo gjennom Thorvaldsson med. Skrur ballen rundt forsvaret med utsiden av foten, magisk..

Helt enig. Shabani god med ballen i bena, og går langt utenpå Vidar Martinsen og Jan Tore Ophaug hva gjelder klokskap.

Problemet hans er selvsagt tempoet, men det aller største problemet er alle skadene. Han har en record som er skremmende. Kunne han bare klart å holde seg skadefri er dette en spiller FFK må ha med seg videre. Men FFK kan ikke ha med en spiller videre som er skadet over halve sesongen hver eneste sesong.

 


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 31 okt 10, 16:49
Endret: 31 okt 10, 16:49
Endret av: Knuty

Har de fått orden på låra (eller hva nå problemet var igjen) til Shabani nå, så han holder en hel kamp hvis han starter?


ffk1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 31 okt 10, 17:12
Endret: 31 okt 10, 18:15
Endret av: ffk1903

Overraskende å være hjemme så tidlig fra kamp. Ikke fullt så overrasket over at spillet ikke er all verden og at Tromsdalen i store deler av kampen var på høyden.

  • Trener de på cornere på trening? Hva er greia da med at de enten detter ned første stolpe eller så lange og med mye luft at de ikke er til noen nytte?
  • Trener de defensivt i det hele tatt? Tromsdalen kunne jo ledet med både to og tre mål om de hadde vært effektive i dag. Skremmende hvor stor plass enkelte TUIL-spillere fikk. Flere av dem fikk jo gå fra midtbanen og nesten inn i mål uten å bli presset.
  • Trener de offensivt i det hele tatt? I hele år har det sett ut som de skal prøve å finne på noe offensivt i løpet av kampen, de vet bare ikke hva det er. I en periode spilte den bakre fireren seg i mellom. Ikke en forbanna kjeft offensivt så ut til å vite hva de skulle gjøre. De stod bom stille.
  • Hvor er engasjementet hos spillerne? Entusiasmen kom først etter 1-1. Da så dem ut til å glede seg å spille fotball. Hva er det egentlig Aune sier til spillerne før de går ut? Nå er dere bare nødt til å vinne, ellers begynner alle å pipe mot dere. Hva dere gjør, for dere bestemme selv. Det kan neste virke sånn.
  • Idiotdommer på alle mulige plan. Vedkommende skulle vært gjellet med gaffel gjentatte ganger.

Fredrikstad anno 2002 hadde pisset på årets utgave. Det var et lag som ville opp og som skjønte hva som skulle til. Årets utgave har trodd at egeninnsats ikke er påkrevet, ikke før man ligger under i hvert fall.


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 31 okt 10, 18:16
Opprinnelig postet av Plankekæll

Børs:

Masalin 4

Gamboa 4
Ophaug 2
Piiroja 3
Martinsen 2

Valencia 2
Risholt 4
Ramberg 3
Askar 3

Borges 5
Gunnar 4

Rafn 6
Shabani 5


FFKs beste spiller var Simen Rafn. Fikk utrettet masse den timen han var inne. Ellers var Borges og Shabani gode.

På minussiden vil jeg trekke frem Jan Tore Ophaug og Alex Valencia. Ophaug var ufattelig svak i dag. I tillegg skulle han hatt et soleklart gult kort etter en grisetakling i første omgang. Valencia hadde vel 2 brukbare dødballer, ellers bare dårlige. Piiroja var også elendig synes jeg. Totalt ute av posisjon til stadighet, og pådrar seg et klart gult kort.

Sjansestatistikken var nok jevn, og det var kanskje et greit resultat. TUIL burde ledet med minst ett mål etter første omgang.

Banens klart beste spiller var Jo Nymo Matland, TUILs venstreback. Ligaens beste venstrefot? En spiller som jeg veldig gjerne kunne tenkt meg og sett i FFK neste sesong.

Han vil vekk og Bryne har vært frampå. Han er min sønn`s kamerat. Trener og apparatet rundr er inneforstått med at han drar. Så kom igjen FFK. Herlig gutt. Ring avisa TromsøBlad hvor faren er sportssjournalist og elsker Fredrikstad. Har sett mange kamper sammen i Tromsdalen.

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 31 okt 10, 18:21

Jeg regner med at FFK er på banen her. Hvis ikke må de se å få opp øynene!

Den klart beste venstrebacken jeg har sett i årets Adeccoliga. Venstrefoten er jo bare helt fantastisk.


Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03
Innlegg: 668

Lagt til: 31 okt 10, 19:47

Jeg registrerer at Hønefoss (foreløpig) holder VIF til 1-1 hjemme. Blir nok feil å si at FFK blir stoooore favoritter i ev. kvalik....gulp....

Må bare si jeg må gni meg i øynene over at mannskapet og ressursene klubben har disponert, i forhold til 08, nå risikerer å se 08 stikke av med den siste direkte plassen. 

Det var bittert nok i fjor, men da føltes det likevel på en måte greit å dumpe ned i Adecco. Klubben var på så mange måter på ville veier, og trengte samling i bånn. 

Men nå? Nå føles det bare helt grusomt å (i mine øyne trolig) se et nytt Adeocco-år i øynene. For dette tror jeg kommer til å ødelegge utrolig mye av det som nå er igjen av klubben. Hvor mange spillere forsvinner? Hvor mange publikummere forsvinner? Kan bli starten på en ørkenvandring. 

Nei, her er det bare å sende positive tanker til Alta. Tenk om de kunne klare en høyst overraskende uavgjort neste søndag. Men tror dessverre julenissen bare kommer én gang - også i år. 


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 31 okt 10, 19:56

Som skrevet i en annen tråd: Hønefoss - VIF: 3 - 1

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


niggle

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 31 okt 10, 20:19

nå har jo ikke enga noe å spille for heller da..


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 01 nov 10, 00:33
Endret: 01 nov 10, 01:00
Endret av: Plankehue

har lest igjenom her og hvorfor sitter folk å klager her?

Hvorfor er ikke folk på stadion???????

Har forståelse for de som bor langt unna og kan dra på kamp uten at det koster skjorta.

Greit nok så var ikke spillet på topp i dag heller og jeg har mine tvil om TFA selv.

men se på VIF, matin gjorde en elendig jobb i begynnelsen, men har fått det bedre til etter hvert.

kontinuitet er et ord jeg syns det mangler i Norsk fotball, jeg sier ikke at vi skal beholde TFA.

Men en tanke.

Syns Rafn skal ha mye skryt for det han gjorde i dag, han virkelig turte å prøve. Og i dag fikk han også belønningen.

LENGE siden jeg har sett en ung FFK spiller så fornøyd og stolt av seg selv Laughing

Syns han og shabani burde starte nesten kamp.

Det er mye negativt jeg kunne skrive om laget, men gidder ikke. Vil bare fremheve det jeg syns var mest posetivt, for det negative er jo alt skrevet Wink

Jan, VÆR stolt av sønnen din, for jeg trur det er mange i Fredrikstad er det i dag.

Så håper jeg folk husker dette målet, hvis Simen Rafn gjør noe feil en annen gang. Det er lov til å gjøre noe feil Surprised



Flat Trådet Nøstet
Side 11 av 12 11

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24