Husk meg
Brukernavn
Passord

Hva har skjedd med Askar ?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 21 sep 10, 21:43

Satt på Melløs og så han lage et av de flotteste målene i Adecco 2010. Nedtaking av ball på silkefot i fart med tilhærende fin plassering. Fantastisk prestasjon !!!

Det blir VM, sommeren kommer med sitt opphold og juli kampene tar til. Hvor er Askar? Hvor ble følelsen fra Mossekampen av? Er det selvtillit det mangles eller er det skader? Synes det er trist å se ham for tiden med bakgrunn i det potensialet han har vist for både Moss og FFK. Askar er dessuten en potet som brukes fra høyreback, til midtbane og spiss.

Hva har skjedd?


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 21 sep 10, 21:50

Han er vel ingen spiss tror jeg, men spilte meget bra som spiss mot et særdeles naivt Mosselag på Melløs.

Etterhvert har han vel stort sett ikke gjort noe bra i FFK-drakta, og jeg er like overrasket og skuffet som deg over spillet hans. Uansett hvor på banen han spiller så spiller han dårlig. Det må være pga dårlig selvtillit. Men hvor mistet han den på veien? Vi vet jo at han har brukbare kvaliteter, men han viser dem ikke. Han har en god skudd- og innleggsfot, men han bruker aldri skuddfoten. Innleggsfoten blir brukt, men innleggene ender bare opp i førsteforsvareren hver gang.

Nei, den som kunne "løst" problemet til Askar hadde nesten sikret FFK-opprykk. En Askar i god gammel form hadde gjort det strålende i Adecco. Men det kan sies om flere av spillerne til FFK.

Dette ble mye klaging, men jeg håper at gutten får en oppsving fremover. Det hadde både han og laget fortjent.


thejester

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 306

Lagt til: 22 sep 10, 00:14

God skudd- og innleggsfot? Han fikk jo pepper for manglende evner på den fronten før. Er vel Aune sin skyld :P

---------------------------

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 22 sep 10, 08:01

Askar er fortsatt ung og prestasjonene vil variere noe. Han har etterhvert mye erfaring, kan spille på mange plasser og er nok en spiller FFK vil ha mye glede av fremover. Han kom hit for en relativt billig penge da FFK snappet ham foran nesen på Stabæk.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 22 sep 10, 08:10

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Askar er fortsatt ung og prestasjonene vil variere noe. Han har etterhvert mye erfaring, kan spille på mange plasser og er nok en spiller FFK vil ha mye glede av fremover. Han kom hit for en relativt billig penge da FFK snappet ham foran nesen på Stabæk.

Ung? Når går grensa for det å være ung? Som fotballspiller nå til dags vil jeg si man bør være stabil og ikke svinge i prestasjonene når man er 21-22 og ikke 24 år!

Det at han har en god innleggsfot kan jeg dessverre aldri huske å ha sett? Som sagt, alle innleggene hans går i førsteforsvarer eller blir for korte.

Det Askar har støttet seg mye på er farta, men jeg må si jeg synes det ser ut som den har forsvunnet?!  Men det er jo helt sikkert Aune sin feil det å...Surprised


Gofoten

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 05
Innlegg: 207

Lagt til: 22 sep 10, 08:15

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Askar er fortsatt ung og prestasjonene vil variere noe. Han har etterhvert mye erfaring, kan spille på mange plasser og er nok en spiller FFK vil ha mye glede av fremover. Han kom hit for en relativt billig penge da FFK snappet ham foran nesen på Stabæk.

 

Nå må man gi seg med det tullet om at spillere er unge og fortsatt vil variere i prestasjoner.... Ja, er man under 20/21 år, så kan dette være tilfellet. Men ærlig talt, Askar er tross alt 24 år. Han er ikke noe ungt talent lenger! Vi skal derfor ikke regne med at han skal variere i prestasjonene sine, i den grad det blir snakket om her. Se utover landets grenser, i ligaer med langt høyere kvalitet enn tippeligaen (og hvertfall adeccoligaen), der leverer gutter under 21 jevnt i hver serierunde + europa-cupene. Vi trenger faktisk ikke se lenger enn til RBK og Henriksen. Han er vel den spilleren ved siden av Øhrlund, Stadsgaard og Annan som har levert jevnt godt i hele år. Og han fylte 18 år for 1-2 mnd siden. Det er det bare til å ta av seg hatten for.

---------------------------

"We play with 2 stoppers and 3 spisses." - Nils Arne Eggen

"Jeg er kjempefornøyd med dommerne i år, de gjør såpass mange feil at vi har noe å diskutere." - Svein Matta Mathisen


Gofoten

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 05
Innlegg: 207

Lagt til: 22 sep 10, 08:16

Opprinnelig postet av Gardarson

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Askar er fortsatt ung og prestasjonene vil variere noe. Han har etterhvert mye erfaring, kan spille på mange plasser og er nok en spiller FFK vil ha mye glede av fremover. Han kom hit for en relativt billig penge da FFK snappet ham foran nesen på Stabæk.

Ung? Når går grensa for det å være ung? Som fotballspiller nå til dags vil jeg si man bør være stabil og ikke svinge i prestasjonene når man er 21-22 og ikke 24 år!

Det at han har en god innleggsfot kan jeg dessverre aldri huske å ha sett? Som sagt, alle innleggene hans går i førsteforsvarer eller blir for korte.

Det Askar har støttet seg mye på er farta, men jeg må si jeg synes det ser ut som den har forsvunnet?!  Men det er jo helt sikkert Aune sin feil det å...Surprised

 

Slo meg der gett ;)

---------------------------

"We play with 2 stoppers and 3 spisses." - Nils Arne Eggen

"Jeg er kjempefornøyd med dommerne i år, de gjør såpass mange feil at vi har noe å diskutere." - Svein Matta Mathisen


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 22 sep 10, 09:16
Askar trenger ett lag som spiller raskt i lengderetningen, ikke ett steg fram og to tilbake. Og få igang Askar, som en av få fotrappe offensive spillere vi har er kanskje nøkkelen til å få spillet opp og gå...

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 22 sep 10, 09:30
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Askar trenger ett lag som spiller raskt i lengderetningen, ikke ett steg fram og to tilbake. Og få igang Askar, som en av få fotrappe offensive spillere vi har er kanskje nøkkelen til å få spillet opp og gå...
Du har definitivt et poeng

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 22 sep 10, 11:15

Opprinnelig postet av Gardarson

Ung? Når går grensa for det å være ung? 

I Norge er man ung og talentfull omtrent til man er 29 år gammel. Det er kun i Norge det er slik, og det er litt trist. Erik Huseklepp i Brann er vel nå 26 år og blir fremdeles omtalt som et talent. Hallo!?!? Talent? 26 år?? 

Når man er 24-25 som Askar og har spilt A-lagsfotball på forholdsvis høyt nivå i 7-8 år skal man være rutinert. Man er ikke da lenger ung og lovende. 


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 22 sep 10, 12:55

Askar er som han alltid har vært. Veldig opp og ned i prestasjonene. Har vært sånn siden han var ett ungt talent i Moss. Spilte svakt i fjor fram til Nordlie kom, da var han veldig god. Spilte meget bra i vårsesongen i år, etter det har han vært svak igjen. Sånn har alle hans sesonger vært siden han slo igjennom i Moss.

Synd for gutten at han har sliti såpass mye med skader de siste årene. Var bedre som 17 åring, enn han er idag.. Kunne blitt sinnsykt god..

Som jeg har sagt før, denna gutten blir aldri en stabil toppspiller i FFK.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24