Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: FFK - Follo: Søn 29. Aug 18:00

Flat Trådet Nøstet
Side 10 av 11 10

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 29 aug 10, 23:08

Opprinnelig postet av Norip

Jeg skjønner ikke hvordan de kan ta så lett på det, syns de bare gjentar segselv kamp etter kamp jeg.. samme unnskyldningene gang på gang: "det ville seg ikke idag", "idag var det tungt", "gutta hadde fortjent dette".

Hva mener du at dem skal si da?

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 29 aug 10, 23:09
Endret: 29 aug 10, 23:11
Endret av: Knuty

Opprinnelig postet av Norip

Håper da virkelig at denne Gunnar kan score mål.. da blir han helten! Men mener at jeg leste at han har scort seks mål de siste tre årene? kan noen vær så snill å si at dette er oppspinn?!

Engelsk wikipedia sier følgende om Gunnar:

                                                                        Kamper (Mål)

1999-2004 ÍBV                                             72 (37)
2004-2006 Halmstads BK                       38 (16)
2006-2007 Hannover                               96 7 (0)
2007-2008 → Vålerenga I.F. (loan)          16 (4)
2008- Esbjerg fB                                          22 (2)
2010 → Reading (loan)                               4 (0)

Som du selv sier, seks mål siste tre år.. Er en grunn til at han havner i norsk adeccoliga, og ikke noe mer spennende.

Uansett, jeg velger å være positiv inntil det motsatte er bevist. (Håper flere blir med på den). I vålerenga viste han utvilsomt spennende kvaliteter, som vi vil ha nytte av.


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 29 aug 10, 23:50

hadde jeg vært aune så hadde jeg sendt alle å enhver ut inatt i gule vester å rydda hele byen som straff. da hadde de ihvertfall gjort litt nytte for seg.nå er jeg lei av å tape kamper på innsats.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 30 aug 10, 08:19

Trist kamp :-( Ble sittende igjen litt på overtid i går for å deppe litt.. Var noe møkk det der. Kjøpte meg senere en deppe-burger, og møtte noen Follo-supportere som jeg gratulerte med en fortjent seier..

Da får vi se videre til neste kamp. Nå må gutta holde fokuset og være sultne på Tippeligaen mener jeg. Om vi er gode nok eller ikke er en annen sak mener jeg da, vil heller rykke opp allikevel. Da vil vi jo få litt flere midler tilgjengelig til å kanskje bli gode nok om det er tilfellet.

Angående møkkasupportere på langside og alt dette her.. Jeg sitter på Felt A og der er det grei blanding. Raden bak meg er det en gjeng med gamlinger i rød FFK-caps, med en sånn gullplate på. De spytter ut så mye dritt hele forbanna tiden at begeret mitt snart er fullt og da skal de få hørt det.

De slenger så mye dritt om våre egne at det bare blir latterlig. Til og med før en pasning har blitt motatt klarer de skrike ut "NEI FY FAEN SÅ RÆVA", men så viser det seg at passningen kom frem allikevel. Man kan godt si at alle supportere er like mye verdt, men da skulle munnbind på enkelte vært et alternativ.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 30 aug 10, 10:04
Hva angår hvem som er viktigst for klubben er mine 500 spenn akkurat like mye verdt som alle andres penger, ergo er jeg like viktig. Selv om jeg går før slutt når spillerne ikke fortjener det spor bedre. Hadde de tapt en kamp for et bedre lag, hadde jeg stått og klappet til banen var tom. Men IKKE når de taper på innstilling! Kampen mot Follo kan bare karakteriseres som kollektivt svik, svik mot de av oss som faktisk betaler lønna til de som spiller. Jeg kommer aldri til å be om unnskyldning for at jeg går hvis spillerne ikke vil ha meg der, og det er faktisk signalene de sender ut. De driter fullstendig i de som er glad i laget. Det virkelig store paradokset er som andre skriver at det er en Costaricaner som kjemper hardest. Mulig det er for i det minste forsvare seg selv, for hvis ikke Celso føler at han har driti seg ut ved å komme hit skjønner jeg ingenting. Han kaster i praksis bort de viktigste årene sine som fotballspiller, og er antagelig vel vitende om at det kan være et nakkeskudd for hans videre karriere. Jeg ønsker ham bedre! For spillere som er over-the-top, never-gonna-reach-the-top, eller har sin maksimale kapasitet i Adecco er det sikkert helt greit det de driver med, men ikke for de med evner og ambisjoner. Hva angår Aune kunne jeg hold på hele dagen. Det jeg imidlertid vil nevne, er at det er HELT utrolig å gå inn i en sesong med vidåpne øyne for det faktum at 99% av kampene vil foregå mot lag som legger seg lavt og satser på kontringer uten å sette et system for å vinne slike kamper. Hver gang FFK møter lave lag, blir kampbildet det samme. Og hvis det skal forestille en godt trener, da vil jeg helst ikke se en dårlig en. Sjekk laget spiller for spiller, med en halvdårlig trener hadde vi sikret opprykket for lengst!!

---------------------------

-Elsker alle-


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 30 aug 10, 11:02
Opprinnelig postet av FFKgutt1

Nå var det The End for min del... fuck spillere som ikke jobber, fuck Lasse Staw!!!!!

Så desverre ikke kampen selv, men Staw fikk da BB i dagens spillerbørs, hvor det sto at alle 3 målene var utagbare?

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 30 aug 10, 11:16

Opprinnelig postet av stjernengutt
Opprinnelig postet av FFKgutt1

Nå var det The End for min del... fuck spillere som ikke jobber, fuck Lasse Staw!!!!!

Så desverre ikke kampen selv, men Staw fikk da BB i dagens spillerbørs, hvor det sto at alle 3 målene var utagbare?

Og det er helt korrekt også. Men Lasse Staw får vel skylda for alt som går galt uansett.

Det kommer alltid nye kamper og nye muligheter. Neste kamp blir seier.


thejester

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 306

Lagt til: 30 aug 10, 12:48

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Nå var det The End for min del... fuck spillere som ikke jobber, fuck Lasse Staw!!!!!

Haha. Morsomt med alle de idiotene som gir Staw skylda for alt som går feil vei i hver kamp. Det er jo ikke rart han underpresterer i noen kamper med den støtten han får av FFK-"supportere". Skam deg/dere!

---------------------------

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 30 aug 10, 12:48

Ja det var hvertfall ikke staw sin feil igår.Er forsvaret vårt som slipper alt tvert igjennom!Som igjen henger med at midtbanen våres fungerer ikke sammen og ballen går tvert igjennom der oxo.Aune må gjøre noe og det må gjøres nå før det blir for seint!

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


summarius

A-lagspiller

Ble medlem: 25 aug 09
Innlegg: 289

Lagt til: 30 aug 10, 13:01

Og flott å se at Ophaug er så høflig at han stepper til siden når angriperne til motstanderne kommer.

 

Og så mange tilbakespill at vi spillte oss fra 16-meteren til Follo og tilbake til Lasse Staw....


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 30 aug 10, 13:14

Skulle gjerne sett Gamboa som høyre-back og Marthinsen som midstopper ved siden av Raio.


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 30 aug 10, 13:15

Opprinnelig postet av stjernengutt
Opprinnelig postet av FFKgutt1

Nå var det The End for min del... fuck spillere som ikke jobber, fuck Lasse Staw!!!!!

Så desverre ikke kampen selv, men Staw fikk da BB i dagens spillerbørs, hvor det sto at alle 3 målene var utagbare?

Det var jeg som overdrev igår og dro den litt for langt.. Gikk rett og slett i svart.. Beklager det... Ikke meningen å gi skylden på Lasse Staw igår, de var utagbare for hans del..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


Norip

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 30 aug 10, 15:00

Jeg vil se at guttene presser. Hvis follo får ballen, så rygger de, og rygger og rygger og rygger og rygger de, helt til de står i eget mål.. de må presse!

Var det noen som så FCK - RBK i Parken? der hadde jo ikke RBK en sjans. FCK kom først hver gang, og presset på når de ikke hadde ball. Kastet seg inn i duellen og vant fortjent. Men hos oss, så er det bare en feilpasning som gjør at vi får ballen.. skjønner ingenting om hva som skjer i hodet til våre spilere, eller vår trener

---------------------------

SUPRAS FREDRIKSTAD


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 30 aug 10, 15:39
Endret: 30 aug 10, 15:44
Endret av: Holters

Synes det er mye mangel på fotballkunnskap her nå. Hvordan kan folk klage på innsatsen i går? FFK forsøkte da virkelig, og innsatsen var absolutt på plass! Det var ferdighetene som manglet i går.

Dessverre ser vi en trend der FFK ikke er gode nok til å spille ut et etablert forsvar. Gang på gang ser vi at FFK har store problemer med å opprettholde balltempo mot motstandere som ligger med samtlige spillere innenfor egen sekstenmeter, og desperat forsøker å drepe tempoet i kampen. Det samme så vi i går.

Samtidig makter ikke FFK å opprettholde trykket, øke balltempoet, og vende spille hurtig, da basisferdighetene ikke virker å være gode nok. Laget besitter rett og slett ikke den pasningskvaliteten som må til. FFK er nemlig ikke Barcelona.

Når da publikum, trenere og spillere gradvis utover i kampen blir mer og mer utålmodige grunnet høyt forventningspress, forsvinner disiplinen, og samtlige spillere blir sendt i angrep. Brått får meget disiplinerte Follo en kontringsmulighet, og tre ganger klarte de å kontre inn enkle mål. Det var pinlig å se på.

Om det er treneren eller spillermaterialet som ikke er godt nok er tusenkronersspørsmålet, men trenden er uansett klar:

Når FFK først vinner - gjerne ved at de scorer det første målet, og motstanderne må frem på banen - så vinner vi stort. Vi er gode mot lag som angriper, men desto dårligere mot lag som forsvarer seg til poeng.

Jeg synes vi fortsatt mangler kvalitet i sentrallinjen:

  • Vi har ingen Kasey Wehrman (kanskje den viktigste enkeltposisjonen for ethvert suksesslag og den vanskeligste typen å finne ved siden av en storscorer) - en midtbanedirigent med pondus som styrer spillet med stor ro og ligger som et skjold foran stopperne.
  • Vi har heller ingen Patrik Gerrbrand - en ballsikker, hurtig midtstopper som kan slå presise oppspill og gå på offensive raid. 
  • Og vi mangler selvsagt toppscoreren, selv om vi får håpe at Thorvaldsson er middelet på veien som skyter oss til Tippeligaen.

Deretter kan man jo også vurdere om vi har en stabil nok keeper og/eller en god nok venstrekant...

Gamboa derimot ser ut som en solid forsterkning på høyrebacken!

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 30 aug 10, 16:09
Jeg syns i en sånn kamp og Gamboa ikke er klar at Askar skal ned på backen. De offensive plassene er jo uansett "godt" besatt. Og mot etablert forsvar blir Vidar altfor usikker offensivt og står bak mange balltap. Med Askar blir også innleggskvaliteten hakket bedre!

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 30 aug 10, 16:38

Opprinnelig postet av Pavlov

Vidar Martinsen er noe av det dårligste jeg har sett på FFK på svært lang tid. Han er ikke i stand til å sende fra seg en eneste korrekt pasning. Ikke greier hann engang å stå i veien for motstanderlaget ved kontring i mot. Tragisk

Jeg skjønner ennå ikke hvorfor FFK har henta denne møkkaspilleren fra Moss. Men jeg har skrevet det såpass mange ganger tidligere, så jeg skal legge denne ballen død. En håpløs spiller med andre ord.


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 30 aug 10, 16:41

Opprinnelig postet av ffkmats
Jeg syns i en sånn kamp og Gamboa ikke er klar at Askar skal ned på backen. De offensive plassene er jo uansett "godt" besatt. Og mot etablert forsvar blir Vidar altfor usikker offensivt og står bak mange balltap. Med Askar blir også innleggskvaliteten hakket bedre!

Askar har jo vært en tragedie på backplass hver gang det har vært forsøkt.


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 30 aug 10, 16:50

Opprinnelig postet av thorsen

Askar har jo vært en tragedie på backplass hver gang det har vært forsøkt.

 

Synes fortsatt at det er betydelig bedre å bruke Askar der enn Vidar i kamper hvor offensive kvaliteter teller mest.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 30 aug 10, 17:05

Jeg skjønner argumentet ditt, ffkmats.

Dette var en typisk "hverdagskamp" som Tom Freddy Aune snakket mye om før seriestart. Selv om det ble mye prat i media, virker det ikke som om han helt har tenkt ut hvordan FFK skal vinne disse kampene.

Jeg syns forsåvidt det er greit at Askar starter på kanten. Han har god fart, og det trengs på kanten når man spiller med Tegström og Borges på topp. Nå skal det sies at Askar ikke akkurat er så god til å gå på de riktige løpene, men dog.

Det jeg imidlertid ikke skjønner, er hvorfor han setter innpå Simen Rafn når han velger å ta ut Askar. Rafn har jo så og si blitt en defensiv midtbanespiller på A-laget, fordi han er pliktoppfyllende i returløpene. Offensivt har det derimot blitt så som så.

Jeg ville personlig klina til med Lalawele, som hadde tilført FFK offensiv kraft og mer uforutsigbarhet i angrepet vårt. Jeg syns det er merkelig at Lala får så lite spilletid som han gjør. Tidligere i år har man snakket om at han er et ekstremt talent, og at det er derfor de tok seg bryet med å leie ham ut til Sverige fremfor at de egentlig kunne ha sluppet ham fritt.

Men når han først kommer tilbake til klubben, må han slite benken. Det spørs vel om han får innvilget arbeidstillatelse om han ikke får mer spilletid snart.

Det blir jo hvertfall rart å hente ham tilbake hit for å la ham sitte på benken, når det sies at han hadde det godt i Sverige med en dyktig trener og et godt utviklingsmiljø.

---------------------------

http://twitter.com/banksy8


Leatherhead

Bedriftsspiller
Ble medlem: 05 nov 09
Innlegg: 6

Lagt til: 30 aug 10, 18:23
Ikke rart Sarpingene ler når Follo!!!


Flat Trådet Nøstet
Side 10 av 11 10

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24