Husk meg
Brukernavn
Passord

Sandnes Ulf - Fredrikstad FK (Utsatt)

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 25 mai 10, 13:23
Endret: 07 jun 10, 14:42
Endret av: Rey

Neste Adecco-runde blir da mot Sandnes Ulf, som FFKSupporter.net tippet på en 15. plass. For informasjon så ligger de i skrivende stund på siste - altså 16. plass. Det er én ekstra uke å vente på denne kampen, men tenkte det er like greit å starte emnet da den vil bli startet før eller siden uansett.

Jeg likte veldig godt laget vårt mot Moss, så kunne tenkt meg å se følgende:

Staw

Martinsen Ophaug Piroja Wallace

Rafn Borges Thomassen Andersson

Askar Tegstrøm

Er positiv og håper Simen er frisk til neste runde! Utenom det må jeg si det hadde vært artig å sett både Askar OG Odi. To raske spisser som kunne herjet litt med forsvaret - spørsmålet er om ikke det ville blitt for mye og strukturen kanskje kunne falt bort i en eller annen suppe.

Litt off-topic:

Serielederne Ranheim møter Strømmen hjemme, så seieren ligger helt klart i Ranheims favør, men ville vært artig om Strømmen klarer å vinne denne. Om det skulle skje, og vi får viseirer mot Sandnes Ulf, så inntar vi tabelltoppen - ingen over og ingen ved siden.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 25 mai 10, 13:35

Ikke for å ta sorgene på forskudd, men Ranheim møter Nybergsund borte i mellomtiden og kan ha en luke på seks poeng når vi møter Sandnes Ulf.

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 25 mai 10, 13:40

Opprinnelig postet av Per Egil

Ikke for å ta sorgene på forskudd, men Ranheim møter Nybergsund borte i mellomtiden og kan ha en luke på seks poeng når vi møter Sandnes Ulf.

Åh? Trodde det var en sånn Adecco-frihelg jeg for alle. Hehe. Uansett helt rett ja - står jo klart og tydelig på terminlisten deres.

Da lar jeg det over stå i den positive ånds navn, og satser på at det blir tap mot Nybergsund, slik at min orginale innlegg kan stå Tongue out

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 25 mai 10, 14:19

Åneidu, vi skulle spilt vi også. Dog ble hjemmekampen mot Sogndal utsatt, etter ønske fra "oss". Uflaks for meg, som skal til Fredrikstad denne helga (mye for å få med meg den kampen), men sikkert en sportslig fordel mtp hvem som er borte på landslagsoppdrag.

Nybergsund borte er forøvrig en kamp jeg tror Ranheim kan finne på å tape.

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


IxiO

Knøttespiller

Ble medlem: 04 nov 09
Innlegg: 68

Lagt til: 27 mai 10, 14:17
Vi tro at dette blir ganske lett, uten at jeg skal ta seieren på forskudd. Ser for meg samme oppsett som mot Moss, askar var veldig god til å true bakrommet.

---------------------------

"If outside is so good, why has mankind spent thousands of years trying to perfect inside?" *Dr.Sheldon Cooper*


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 27 mai 10, 14:26
Endret: 27 mai 10, 14:27
Endret av: Knuty

Bør bli en grei seier dette, ikke tvil om det. Men å regne med like mye bakrom som vi fikk mot Moss kan vi bare drømme om..


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 27 mai 10, 14:42

Lett? Husk at dette laget her ledet over Smurf 08 etter 45 minutter sist. Og jeg er jammen ikke sikker på at våre guttær ville takle det særlig bra (tenker på nerver og forventningspress). For å vinne bortekampene kreves topp skjerping fra første spark på ballen. Så kan man håpe at slutten av kampen blir lett, etter å ha gjort en god jobb i starten.

Seier er godkjent uansett hvor grei den måtte være, jeg krever ingen kalassifre. De kan vi ordne på hjemmebane.

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 27 mai 10, 14:48
De har mye positivt å leve på nå da, selv på bortebane. Får håpe de tar med seg de siste seierene og nesten tabelltopp som en inspirasjonskilde.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Gonzales

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 09
Innlegg: 197

Lagt til: 27 mai 10, 19:02
Sandnes Ulf forsvarte seg brukbart og hadde en del farlige sjanser mot Særp, men denne kampen skal og bør gi 3 poeng. Håper og tror at vi kan fortsette den positive utviklingen, selv om vi sikkert ikke får like mye bakrom som mot Moss. Ser at både Thomassen og Borges er i fare for karantene dersom de pådrar seg kort. Det betyr jo at det er en viss fare for at hele den sentrale midtbanen må stå over den viktige kampen mot Ranheim, får håpe at ikke det skjer. (Det må vel kunne sies at karantenereglene er veldig strenge?)

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 27 mai 10, 20:15

Borges har tre gule og har sonet en kamps karantene allerede. Martinsen, Thomassen og Askar er de som er i faresonen (alt i følge spillerstatistikken på http://www.fredrikstadfk.no/index.php?option=com_joomleague&func=showPlayers&p=27&ttid=397&Itemid=460 )

Så en klassisk Tøfflus-digresjon:

At tre gule skal medføre karantene, det mener jeg er strengt. Personlig snyes jeg det burde være slik at man ikke tildelte karantener på bakgrunn av totalt antall gule kort, men for eksempel antallet gule kort de siste fem eller seks kampene.

Jeg antar at formålet med å tildele karantener er å straffe gjengangerne, de som spiller på kanten av reglene i kamp etter kamp. Da synes jeg ikke noe om at en spiller som i løpet av sesongens første 29 kamper har pådratt seg tre gule kort, skal måtte stå over den 30. kampen.

Hadde jeg fått bestemme, ville man ha kjørt en kamps utestengelse for hvert tredje gule kort - men bare gule kort de siste N kampene han har spilt, telles. Når han har sonet karantene, starter kamptellingen på nytt, men antall kort som kreves for å idømme karantene, reduseres til to.

Hvis N = 7, for eksempel, vil vi kunne se følgende:

En spiller får gult kort i første, andre og sjuende serierunde. Han må dermed stå over den åttende kampen. Han får så gult kort i den niende kampen.

Får han da gult kort i runde 15, må han stå over kamp nummer 16 (to gule kort på de siste 7 kampene). Får han ikke gult i runde 15, men i runde 16, så slipper han karantene (ett gult på de siste sju).

På den måten vil en spiller som får gult kort i serierunde 1, 8, 15, 22 og 29 ikke sone karantene i løpet av sesongen. Dette mener jeg er fair. En spiller som får gult kort fire eller fem ganger i løpet av 30 kamper er ikke en stygg spiller som skal straffes med karantene.

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 27 mai 10, 20:55
Endret: 27 mai 10, 20:59
Endret av: Plankekæll

Celso Borges har 4 gule kort og står i fare for karantene.

Det står feil på fredrikstadfk.no.

De andre tre spillerne du nevne har 2 gule kort og må også stå over en kamp ved neste gule kort.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 27 mai 10, 21:40
Endret: 27 mai 10, 21:42
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Tøfflus

Borges har tre gule og har sonet en kamps karantene allerede. Martinsen, Thomassen og Askar er de som er i faresonen (alt i følge spillerstatistikken på http://www.fredrikstadfk.no/index.php?option=com_joomleague&func=showPlayers&p=27&ttid=397&Itemid=460 )

Den statistikken er dessverre sjeldent et hundre prosent korrekt.

Anbefaler alle å benytte tråden til Plankekæll eller statistikken her på ffksupporter.net, da vi strever etter å ha den beste FFK-statistikken. Smile

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 28 mai 10, 07:38
Endret: 28 mai 10, 07:45
Endret av: Patrioten

I de fire neste kampene etter Sandnes Ulf i serien skal vi ha tre hjemmekamper, blir spennende om vi tar full pott i dem. Hadde vært gøy  å slå Ranheim,  det blir en seks poengers kamp, slik det ser ut nå, kanskje en liten seriefinale?.Vinner vi den, da topper vi forhåpentligvis tabellen.

Søn 04. Juli 18:00 Ranheim (h) - 13 Søn 11. Juli 17:00 Follo (b) - 10 Ons 14. Juli 19:00 Sogndal (h) - 14 Søn 18. Juli 18:00 Bryne (h)


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 28 mai 10, 10:44
Opprinnelig postet av Patrioten

Søn 04. Juli 18:00 Ranheim (h) - 13 Søn 11. Juli 17:00 Follo (b) - 10 Ons 14. Juli 19:00 Sogndal (h) - 14 Søn 18. Juli 18:00 Bryne (h)

Tror guttene også hadde fått sinnsykt bra driv om de dro med seg seier på alle disse hjemmekampene! Jeg er positiv jeg :-) Spent på hva slags innvirkning Trond Amundsen har på laget jeg.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 28 mai 10, 12:48
Opprinnelig postet av Welhaven
Tror guttene også hadde fått sinnsykt bra driv om de dro med seg seier på alle disse hjemmekampene!
Guttene spiller for Stabæk, guttæne spellær for Fredrikstad!

---------------------------

Vi har fått tilbake Tippekampen med Arne Scheie! =)
Fortsatt god bedring Dagfinn.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 28 mai 10, 12:50

Opprinnelig postet av Scout
Guttene spiller for Stabæk, guttæne spellær for Fredrikstad!

Hehe reeekti... Åh æ meien!

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 28 mai 10, 14:19
Da mener jeg nesten vi burde spare Celso i kampen mot Ulf. Den bør vi vinne uansett.. Celso blir viktig mot Ranheim. De skal ikke ta med seg et ran heim

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 28 mai 10, 14:22
Endret: 28 mai 10, 14:25
Endret av: Knuty

Opprinnelig postet av Husgutt
Da mener jeg nesten vi burde spare Celso i kampen mot Ulf. Den bør vi vinne uansett.. Celso blir viktig mot Ranheim. De skal ikke ta med seg et ran heim

Ranheim-kampen er jo etter ferien? (4. juli)..

Når FFK først holder Borges hjemme fra landslagssamling, ville det vært helt latterlig hvis han ikke blir brukt i kamp.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 28 mai 10, 14:27

Opprinnelig postet av Knuty

Opprinnelig postet av Husgutt
Da mener jeg nesten vi burde spare Celso i kampen mot Ulf. Den bør vi vinne uansett.. Celso blir viktig mot Ranheim. De skal ikke ta med seg et ran heim

Ranheim-kampen er jo etter ferien? (4. juli)..

Når klubben først holder Borges hjemme fra landslaget, ville det vært helt latterlig hvis de ikke bruker han i kamp.

Husgutt mener sikkert at vi skal spare Celso mot Ulf slik at han ikke pådrar seg sitt 5. gule kort og må sone karantene mot Ranheim.

Uansett vinner vi begge disse kampene, med eller uten Celso Borges.


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 28 mai 10, 14:29
Endret: 28 mai 10, 14:31
Endret av: Knuty

Selvsagt, det tenkte jeg ikke på.. Håper Borges legger av seg den vanen med å pådra seg unødvendige gule kort snart. Jeg har full forståelse for at hans rolle lett medfører en del gule, men måten flere av kortene har kommet på i fjor, og til nå i år har irritert meg fryktelig.

Hvis Thomassen kommer tilbake på nivået han hadde noen kamper, så bør vi klare oss uten Borges mot Ulf ja. Borges er nok uansett veldig spillesugen..



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3