Husk meg
Brukernavn
Passord

Adeccoligaen 2010

Flat Trådet Nøstet
Side 35 av 38 35

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 27 okt 10, 22:57

Altas keeperkrise kan avgjøre 1.divisjon

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 28 okt 10, 01:17

 

Opprinnelig postet av Per Egil

Altas keeperkrise kan avgjøre 1.divisjon

Sende Staw dit da! Redder han hele Fredrikstad...

---------------------------

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)


AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 28 okt 10, 07:58

Opprinnelig postet av Per Egil

Altas keeperkrise kan avgjøre 1.divisjon

Gis det ikke fritak fra sånne regler i tilfeller som dette?


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 28 okt 10, 08:24

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 28 okt 10, 08:58

Opprinnelig postet av Per Egil

Altas keeperkrise kan avgjøre 1.divisjon

Mjæ. Sjansen for at Sarp roter bort poeng er uansett mye større i Sandnes enn i hjemmekampen mot Alta. Om de vinner over Alta er det ikke fordi Alta må stille juniorkeepern.

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


ffk1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 28 okt 10, 09:58

Opprinnelig postet av Tøfflus
Mjæ. Sjansen for at Sarp roter bort poeng er uansett mye større i Sandnes enn i hjemmekampen mot Alta. Om de vinner over Alta er det ikke fordi Alta må stille juniorkeepern.

Seier til FFK og uavgjort for smurfene, så er lagene likt på poeng, og ikke rare målforskjellen som avgjøre om FFK for eksempel vinner med et mål. Da kan det bli meget avgjørende hvis begge vinner siste kamp, og kun målforskjellen vil avgjøre hvem som rykker opp.

Da vil jeg helst ha en keeper i målet, ikke en som slipper inn en haug med langskudd etc. Litt surt om FFK gjør jobben og vinner de to siste, men Smurf rykker opp etter 8-0 hjemme mot Alta.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 28 okt 10, 10:36

Greit poeng det. Jeg ser bare ikke like svart på en eventuell svakere keeper. Det er jo ikke nødvendigvis slik at en junior vil slippe inn alt som går på mål. (Jeg regner med at det ikke er snakk om å stille med keeperen fra jenter-16).

Men for all del, jeg håper Alta kan stille så god keeper som mulig. Gjerne en som murer igjen målet fullstendig.

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 28 okt 10, 10:49

Du kan også ta det den andre veien at innsatsen til de ute økes mange hakk. Har selv opplevd det når jeg som utespiller måtte steppe inn som målvakt i hockey. Det var mot et lag vi alltid hadde tette kamper mot. Men i denne kampen fikk de andre kun ett skudd mot mål og ja det redda jeg hehe. Så med en JR målvakt i mål kan innsatsen litt sann ubevist hos de andre heve seg mange hakk.

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


ffk1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 28 okt 10, 15:48

Opprinnelig postet av Tøfflus
Greit poeng det. Jeg ser bare ikke like svart på en eventuell svakere keeper. Det er jo ikke nødvendigvis slik at en junior vil slippe inn alt som går på mål. (Jeg regner med at det ikke er snakk om å stille med keeperen fra jenter-16).

Juniorkeeperen har allerede stått en kamp, og må ha proffkontrakt for å spille flere kamper. Så det er snakk om at de skal ha en utespiller i målet. De har ikke råd til å gi juniorkeeperen proffkontrakt (må ut med utdanningskompensasjon), og ei heller er det sikkert de får innvilget en søknad om å leie en keeper de siste kampene ettersom de jo har juniorkeeperen. Dermed står de igjen med alternativet med en utespiller.

Så jo i semifinalen i cupen mot Start i 2006 at det var forskjell på en keeper og en utespiller som leker keeper. Over en hel kamp, så vil mest sannsynlig en utespiller gjøre flere feilvurderinger.


Gonzales

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 09
Innlegg: 197

Lagt til: 28 okt 10, 21:28

Alta prøver å få til en låneavtale med Steinkjers keeper Gery Hogan til de siste to kampene. Steinkjer FK har godtatt forespørselen, og det er opp til NFF å bestemme om Alta får dispensasjon til å hente en ny spiller. Håper dette går i orden, hadde vært leit om opprykk blir avgjort av at Alta ikke har noen keeper. Forøvrig virker Gary Hogan som en meget god keeper ut fra det jeg har sett og lest, skal være 2. divisjons desidert beste keeper, og har blant annet vært reservekeeper for Fulham. Kanskje noe å satse på for FFK?

Intervju og noen redninger i slutten av dette klippet.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 29 okt 10, 06:29
Endret: 29 okt 10, 06:38
Endret av: Patrioten

f


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 29 okt 10, 06:37

- Vi gleder oss til en kamp full av gulerøtter. Siste kamp, hjemmebane, mye publikum, tippekamp, med selvtillit i kroppen og med mulighet for å sikre plassen i divisjonen. Vi har alt å vinne, der Sarpsborg kanskje stresser litt med Fredrikstad jagende bak dem i kampen om opprykksplass, sier Andersen som innrømmer at han skal ta en telefon til Sarpsborgs rivaler før søndagens kamp.
   
- Jeg kjenner assistenttrener Trond Amundsen i Fredrikstad og regner med å få mye god info fra ham, sier Andersen. 

http://www.sandnesposten.no/modules/module_123/proxy.asp?C=134&I=42552&D=2&mid=91


Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03
Innlegg: 668

Lagt til: 29 okt 10, 12:18
Endret: 29 okt 10, 12:20
Endret av: Espen

Faen ass.. nervøs for denne helgen her. Kjenner at jeg ikke helt tror at Sandnes klarer mer enn uavgjort mot Sarpsborg. Og da blir det fort avgjørelse på målforskjell i siste kamp (forutsatt at FFK klarer to seire, selvsagt). Blir skummelt, for 08 vil nok valse over et Alta noe å spille for, og uten keeper i buret (?). Mens vi jo avslutter på bortebane, og ikke akkurat har tradisjon for målkalas for tiden. 

Ufattelig irriterende med den overtidsscoringa til RANheim... Forbereder meg psykisk og fysisk på kvalik-spill!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 29 okt 10, 13:59

Jeg tipper Særp vinner lett som bare det borte mot Ulf og vi går på ennå en "mine" mot et Tromsdalen som vil spille for fornyet kontrakt med 10-0-0 og full insats slik vi har sett så mange ganger før.


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 29 okt 10, 14:03

For å være helt ærlig så er jeg rimelig sikker på at smurfene kommer til å kjøre over både Sandnes og Alta. Er vi heldige så går de på en smell ett sted, men det er mer håp enn tro.

Dermed blir det kvalikk, og der bør vi ha en god sjans. Greit nok at vi må vinne 3 kamper, men det tror jeg fader meg at vi klarer! Var en gluping her som nevnte "når det brenner på dass, så faller ting på plass", og det tror jeg gutta kommer til å sørge for.

Men går smurfene på en smell, så skal vi fader meg være der og haie til oss 2. plassen. Men jeg har som sagt ikke troa. Kommer til å spille smurf på oddsen i helga. Vinn vinn situasjon! (det er vel eneste måten jeg klarer å få noe positivt ut av dette).


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 29 okt 10, 14:19
Endret: 29 okt 10, 14:21
Endret av: Plankekæll

Opprinnelig postet av Erikk

Jeg tipper Særp vinner lett som bare det borte mot Ulf og vi går på ennå en "mine" mot et Tromsdalen som vil spille for fornyet kontrakt med 10-0-0 og full insats slik vi har sett så mange ganger før.

Jeg tipper 1-1 i Sandnes, og 4-1 til FFK på stadion. Da har FFK 5 mål bedre målforskjell enn Sarpsborg 08 før siste runde.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 29 okt 10, 14:26
Hei takk for svar. Til spørmålet om jeg noen gang har noen tro svarer jeg absolutt ja. Imidlertid kan jeg ikke se noe ved spillet vi har vist i ganske lang tid nå som skulle tilsi at vi skulle klare å rykke opp. Vi ser insats, men det virker som spillerne ikke vet hva de skal gjøre spesiellt forann motstanders mål. Når det gjelder Særp er de i flyten og kan nå avgjøre opprykket selv og det mot heller svake lag som Ulf og Alta. Vedr kvalikk har jeg tippet vi kommer til finale, og da har vi jo en mulighet selv om jeg personlig tror at vi taper mot Hønefoss over to kamper sammenlagt.

eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 29 okt 10, 16:13

Opprinnelig postet av Erikk
Hei takk for svar. Til spørmålet om jeg noen gang har noen tro svarer jeg absolutt ja. Imidlertid kan jeg ikke se noe ved spillet vi har vist i ganske lang tid nå som skulle tilsi at vi skulle klare å rykke opp. Vi ser insats, men det virker som spillerne ikke vet hva de skal gjøre spesiellt forann motstanders mål. Når det gjelder Særp er de i flyten og kan nå avgjøre opprykket selv og det mot heller svake lag som Ulf og Alta. Vedr kvalikk har jeg tippet vi kommer til finale, og da har vi jo en mulighet selv om jeg personlig tror at vi taper mot Hønefoss over to kamper sammenlagt.

For to kamper siden var vel ikke Sarp08 i flyten kan man si.  Leder 2-0 over Follo.  Follo får en spiller utvist men allikevel klarer de å hente inn Sarp08.


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 29 okt 10, 16:58
Endret: 29 okt 10, 17:01
Endret av: Willy René

Alta`s keeperkrise avblåst.

http://fotball.aftenposten.no/forstediv/article184197.ece

 

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


Gonzales

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 09
Innlegg: 197

Lagt til: 30 okt 10, 02:37

Opprinnelig postet av Willy René

Alta`s keeperkrise avblåst.

http://fotball.aftenposten.no/forstediv/article184197.ece

 

Herlig! Tror ikke Alta kunne fått så mye bedre keeper, det hadde vært litt leit hvis de måtte spille med en utespiller i mål i en så viktig kamp.



Flat Trådet Nøstet
Side 35 av 38 35

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3