Husk meg
Brukernavn
Passord

Plankehaugenfeltet 2010

Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 23 6

JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 26 apr 10, 09:50

Opprinnelig postet av Sing&JumpFTW

Hva synes folka om stemninga på Bislett? Jeg var på kampen selv, og det er ikke lett å høre forskjellen mellom de to supporterklubbene når man står midt i klacken sjølv.

Hvordan var stemninga på tv? Sang vi dem ut?

Synes dog det var forferdelig å se 400 plankehuer sitte under gårsdagens match. kun 10-20 stk fra plankehaugen som står å synger. Flere forsøk ble gjort på å få de til å reise seg, uten hell. "Reis opp, hvis du er fredrikstad, reis opp"... Ikke "sitt ned, hvis du er fredrikstad, sitt ned"........

Nå er det ganske vanlig at endel folk som ikke står i plankehaugen til vanlig som reiser på bortekamp. Trur man må akseptere at noen folk faktisk ikke er på kamp for å synge. Er dog enig i at kanskje en litt større andel burde stått.

Jeg synes plankehaugen hørtes greit ut på TV iallefall.


Norip

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 26 apr 10, 16:20

Man kan aldri stole på tv lyden, er jo en fjott som sitter der å skrur på noen knapper som gjør at man høres 100 ganger bedre ut enn det som er tilfellet..

Syns det er skammelig at det ikke er mer enn 20 fra PH ( som faktisk har 4000? medlemmer ) og ca 35 fra Supras som står og synger gjennom kampen.

To busser fra PH og en fra Supras sier vell litt om medgangs supportere her i byen. Det er nå de trenger oss for faan, for de som var inne og bidro til å støtte guttene, veldig bra !

Stemninga derimot var veldig dårlig i 1 omgang syns jeg, men vi  (både supras og PH) tok seg veldig opp i 2 omgangen i forhold, vi sang overhode ikke ut Bastionen

Deilig å se den gleden i ansiktet til Raio da han kom løpende med armene i været foran oss, magisk øyeblikk uansett hvor ræva matchen var igår.

Peace

---------------------------

SUPRAS FREDRIKSTAD!


07.04.1903

Juniorspiller

Ble medlem: 11 mai 09
Innlegg: 142

Lagt til: 09 mai 10, 21:24

God stemning i dag! Vil rose Plankehaugen og Supras! Bra jobba, det var til tider veldig bra trøkk i forhold til antallet.

En annen ting er Flisehaugen. Jeg synes det er VELDIG bra at vi har flisehaugen, og jeg er positiv til prosjektet. 

MEN!!!! En jeg synes det er HELT bak mål at Flisehaugen lederne drar i gang sanger til Plankehaugen når Plankehaugen/Supras allerede er i en sang! Kjenner jeg blir kvalm av tanken.. Her står folk å synger seg så hese at de ikke har stemme igjen og står på, også skal de lederne i Flisehaugen på en arogant måte drive å boikotte sangen våres, ved å dra i gang en ny. Dette er HELT bak mål.

Men som sagt! Jeg er VELDIG positiv til konseptet "Flisehaugen".

---------------------------

Sammen for fredrikstad!
07.04.1903


Kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 26 mai 10, 12:14

Opprinnelig postet av 07.04.1903

God stemning i dag! Vil rose Plankehaugen og Supras! Bra jobba, det var til tider veldig bra trøkk i forhold til antallet.

En annen ting er Flisehaugen. Jeg synes det er VELDIG bra at vi har flisehaugen, og jeg er positiv til prosjektet. 

MEN!!!! En jeg synes det er HELT bak mål at Flisehaugen lederne drar i gang sanger til Plankehaugen når Plankehaugen/Supras allerede er i en sang! Kjenner jeg blir kvalm av tanken.. Her står folk å synger seg så hese at de ikke har stemme igjen og står på, også skal de lederne i Flisehaugen på en arogant måte drive å boikotte sangen våres, ved å dra i gang en ny. Dette er HELT bak mål.

Men som sagt! Jeg er VELDIG positiv til konseptet "Flisehaugen".

Det syns jeg har blitt bedre de siste hjemmekampene. Forsanger i Flishaugen har vært flinkere til å vente på opphold i PH før han har satt igang. At han har fått seg ropert, er også positivt..

---------------------------

To Telos Arheezee Torah


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 27 mai 10, 17:17

Opprinnelig postet av 07.04.1903

MEN!!!! En jeg synes det er HELT bak mål at Flisehaugen lederne drar i gang sanger til Plankehaugen når Plankehaugen/Supras allerede er i en sang! Kjenner jeg blir kvalm av tanken.. Her står folk å synger seg så hese at de ikke har stemme igjen og står på, også skal de lederne i Flisehaugen på en arogant måte drive å boikotte sangen våres, ved å dra i gang en ny. Dette er HELT bak mål.

Men som sagt! Jeg er VELDIG positiv til konseptet "Flisehaugen".

Flishaugenlederne kan med fordel også holde igjen barna når vi synger "Røde og hvite er de beste" eller lignende sanger til hovedtribunen. Det er flere i PH som blir forvirra når Flishagen svarer i tillegg, da lyden fra dem kommer ca et sekund før hoved.

---------------------------

Vi har fått tilbake Tippekampen med Arne Scheie! =)
Fortsatt god bedring Dagfinn.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 03 jun 10, 11:24

Opprinnelig postet av Norip

Man kan aldri stole på tv lyden, er jo en fjott som sitter der å skrur på noen knapper som gjør at man høres 100 ganger bedre ut enn det som er tilfellet..

Korrekt. Et par grelle eksempler på dette er:

  • Tromsøs kamp i Europa League mot et kroatisk lag i fjor. Kroatene var maksimalt 50 stykker, men på TV dominerte de lydbildet fullstendig. Enda man faktisk kunne skjelne enkeltstemmer fra hverandre ...
  • Norge-Ukraina i går. Nøyaktig det samme. Det var ikke mange ukrainere i VG-svingen, men dominansen i lydbildet var omtrent som om hele svingen skulle vært smekk full av bortesupportere.

Dersom noen prøver å argumentere med TV2-sendinger i en diskusjon om innsats på tribunen, er det bare å peke på dem og riste oppgitt på hodet. TV2 kan ikke produsere lyd.

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 11 jun 10, 23:53

Opprinnelig postet av Norip

Man kan aldri stole på tv lyden, er jo en fjott som sitter der å skrur på noen knapper som gjør at man høres 100 ganger bedre ut enn det som er tilfellet..

Det står et antall (Varierer) mikrofoner plassert jevnt utover ved tribunene og lyden derfra er som regel ganske likestilt. Det er heller tvilsomt at lydmennene gidder å bruke mye tid på å stille inn sånn at noen høres bedre enn andre.

Dette gjør at lydbildet på mange måter blir mer "riktig" enn på stadion hvor man alltid sitter nærmere den ene siden en den andre

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


Ramp

Juniorspiller

Ble medlem: 18 sep 07
Innlegg: 161

Lagt til: 28 jun 10, 23:43
Hvor var Plankehaugen i dag? På kamp så (hørte) jeg dem i hvertfall ikke. Altfor dårlig.

---------------------------

Supras Fredrikstad

-FFK
-Manchester United
-Stjernen


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 29 jun 10, 00:57

jeg så Supras Fredrikstad og de sang de Wink

Syns PH dabber mer og mer ut.

Virker som de viser lite intresse for tribune livet, og ser ut til at de lar Supras Fredrikstad ta jobben.


07.04.1903

Juniorspiller

Ble medlem: 11 mai 09
Innlegg: 142

Lagt til: 29 jun 10, 02:00

Det skal sies at dette bare var en treningskamp. Men det er fortsatt dårlig av PH å ikke stille opp! 

Jeg må bare presisere en ting. Supras Fredrikstad er på ingen måte en konkurent til PH, men en bidragsyter innen for PH. 

Ble litt rart i dag da PH ikke stilte. Seffølgelig stiller vi i Supras selvom de ikke gjør det ; )

---------------------------

Sammen for fredrikstad!
07.04.1903


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 29 jun 10, 02:55

Dere skal ha mye skryt Wink

 

Som du sier, så var det bare en trenings kamp, men forsatt dårlig at ingen fra PH prøvde å ordne noe.

 

Hade dere ikke vært så ille etter å få bengalske lys i blant tilskurene, så kunne jeg kansje vurdert å bli med.


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 522

Lagt til: 01 jul 10, 15:14
er jo veldig trist at det har blitt sånn at plankehaugen ikke bryr seg så veldig lenger..... virker som om det å tjene mest mulig penger på ymse artikler med logo og cafe/pubdrift er langt viktigere en faktisk å prøve å holde i gang en stabilt god supportergruppe.

---------------------------

metallica 14 april yiihaaa


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 04 jul 10, 19:13

Dagens kaktus går til PH og Supras. Slapp og dårlig innsats, som dagens resultat. Tromma var med, men ble brukt 2-3(?) ganger. Ingen forsanger, lite folk, og en gjeng dedikerte Supras som ikke ga noe mer enn oss andre som sang. Jeg gir et kollektivt pisk på baken.

---------------------------

Vi har fått tilbake Tippekampen med Arne Scheie! =)
Fortsatt god bedring Dagfinn.


danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 04 jul 10, 19:55
Endret: 04 jul 10, 19:59
Endret av: danan

Opprinnelig postet av Scout

Dagens kaktus går til PH og Supras. Slapp og dårlig innsats, som dagens resultat. Tromma var med, men ble brukt 2-3(?) ganger. Ingen forsanger, lite folk, og en gjeng dedikerte Supras som ikke ga noe mer enn oss andre som sang. Jeg gir et kollektivt pisk på baken.

Fortjener absolutt en kaktus. Supras har 5stk som mestrer tromminga, samtlige av de er bortreist for tida så da ble det labert med tromming, enkelte av oss forsøkte men det er visst ikke så lett som det ser ut som. Vi kommer sterkere tilbake. Var jo nesten mer trøkk mot Helsingborg når det kun var rundt 15 Supraser som sang.

Når det er så forbanna få på feltet så må folk samle seg mye mer, trekk sammen i en klynge.

---------------------------

Det ordner seg alltid for snille gutter!

SuprasFredrikstad09


Ramp

Juniorspiller

Ble medlem: 18 sep 07
Innlegg: 161

Lagt til: 04 jul 10, 20:09

Definitivt årsverste av oss, mer er det vel egentlig ikke å si. Bør få til noe bedre på Onsdag, da har vi forhåpentligvis trommis også.

---------------------------

Supras Fredrikstad

-FFK
-Manchester United
-Stjernen


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 04 jul 10, 20:14
Endret: 04 jul 10, 20:15
Endret av: Plankekæll

Edit:

Jeg svarte på noe helt annet enn det dere snakket om..... Embarassed


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 04 jul 10, 20:16
Endret: 04 jul 10, 20:17
Endret av: Patrioten

Hva skal til for at dere blir bedre, er ikke forsangeren bra nok?


bennygullfot

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 08 jul 10, 03:47
Plankehaugen må legges ned, og noe nytt og mer produktivt må komme på banen!

---------------------------

Samhold


hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 08 jul 10, 13:27

Makan så bitter du hørtes ut da bennygullfot..

var meget dårlig stemmning mot ranheim dessverre.. men syns det tok seg skikkelig opp mot start :)  var faktisk veldig bra stemmning når man tenker på hvor få folk det var på feltet :)

---------------------------

Dont worry, be happy!!! :D


Norip

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 08 jul 10, 17:18

Vi er her, for å støtte Fredrikstad

Vi er her, fordi vi elsker byn

Vi står å synger for vårt fotballlag

Vi står å synger her, UANSETT HVA SOM SKJER!

---------------------------

SUPRAS FREDRIKSTAD!



Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 23 6

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24