Husk meg
Brukernavn
Passord

Ohandza Zoa Franck (18)

Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 9 8

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 09 apr 10, 16:26

Opprinnelig postet av Rafn

Har vi gått glipp av en kommende storstjerne ? Jeg tror det... Link til kampen

Sånn går det når økonomien ikke er på stell. Yell

Ønsker Zoa all lykke videre i karrieren, og håper han blir å finne i Fredrikstad fra sommeren av! Cool

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 09 apr 10, 16:57

Hva kunne gutten ha kostet oss? Er det noen som har de talla? Holters eller Rafn f.eks

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 09 apr 10, 18:59

Siste prislapp jeg hørte var 300.000 EUR...

---------------------------

2010: The new era begins.


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 09 apr 10, 20:49

Og han skulle egentlig ha gått gratis?


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 09 apr 10, 22:01

Nei det skulle han vel ikke, for han hadde jo klubb.

Mener de skulle ha 150.000EUR for han. Også kom de franske klubbene og _viste_ interesse bare, så doblet de.

---------------------------

2010: The new era begins.


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 10 apr 10, 18:10

Opprinnelig postet av Rafn

Har vi gått glipp av en kommende storstjerne ? Jeg tror det... Link til kampen

Ja. visst faen har vi det. Cry

Vi får prøve igjen til sommeren

God jobb alikevel, hadde alle blitt tatt imot så godt hadde vi tjent mer på våre afrikanske investeringer.

 

 

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 10 apr 10, 20:35

ja det er hyggelig at Frack likte seg i byen, men det skal nok mer til for å få til en god integrering og sosialisering. Hvordan var planen med språkopplæring f.eks. Hva med matlaging, nettverksbygging, leilighet osv? Det er ikke nok å bo på gutterommet en uke, med en sixpack cola og en kebab og tro at det er nok.

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 10 apr 10, 21:11

Tror nok de er fryktelig klar over det! Hvis du har fulgt litt med i timen, så har FFK lært av sine feil rundt dette.

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 11 apr 10, 01:58
Endret: 11 apr 10, 02:01
Endret av: Welhaven

Opprinnelig postet av Topscorer

ja det er hyggelig at Frack likte seg i byen, men det skal nok mer til for å få til en god integrering og sosialisering. Hvordan var planen med språkopplæring f.eks. Hva med matlaging, nettverksbygging, leilighet osv? Det er ikke nok å bo på gutterommet en uke, med en sixpack cola og en kebab og tro at det er nok.

Matlaging? Skjønner ikke hvor det kom inn i bildet men. Han har ikke bodd i en stråhytte, og vet fint hvordan han bruker en ovn hvis det svarer på spørsmålet.

Nettverksbygging går jo nettopp på dette rundt hvordan han blir motatt når han kommer. Han hilste på nok av mine venner, og snakket med flere av dem, så tror han hadde hatt nok å bry seg med :-) Videre er jo sosialiseringen og mottakelsen grunnleggende for hvorfor han likte seg i byen.. Tror ikke han ble blown away av arkitekturen eller den store folkemengden eller hva nå enn det kunne vært i Fredrikstad.

Utenom det synes jeg den kommentaren om gutterom, sixpack cola og kebab var bare usaklig. Du vet hvor mye om dette tilnærmet hva? Flott å kunne fantasere, men gjør det saklig da "Topscorer".

---------------------------

2010: The new era begins.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 11 apr 10, 01:58

Opprinnelig postet av endre

Tror nok de er fryktelig klar over det! Hvis du har fulgt litt med i timen, så har FFK lært av sine feil rundt dette.

Han har tydeligvis ikke gjort det.

---------------------------

2010: The new era begins.


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 11 apr 10, 09:31

Her er det et par ting som må sies. Welhaven gjorde en god jobb. Ingen betviler det. For en gutt som skulle bli her en uke var dette helt kjempe, Mitt poeng er ikke dette besøket, men hva FFK planla hvis Franck hadde blitt her f.eks i 3 år. FFK har INGEN god historie på integrering av spillere fra Afrika. Leilighet og playstation har ofte vært løsningen. Fortell meg konkret hva FFK ville gjort denne gangen som ville vært så mye bedre.  Det kan bli mange hverdager for unge gutter langt unna hjemlandet sitt hvi dette ikke planlegges godt nok. Dette er ikke et forsøk på å være sarkastisk eller devaluerende, men trekker bare opp noen problemstillinger basert på gamle opplevelser. 

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 11 apr 10, 11:04

Opprinnelig postet av Topscorer

Fortell meg konkret hva FFK ville gjort denne gangen som ville vært så mye bedre. 

For det første så synes jeg det er flott at det er engasjement rundt dette, og som du sier så har ikke FFK historie for å være gode på dette.

Hadde Franck blitt her så hadde han ikke blitt plassert i egen leilighet. Han hadde blitt plassert hos en vertsfamilie. Vi har veldig god erfaring med dette når det gjelder Sanpreet Singh. Han har bodd hos vertsfamilie siden august og han trives utmerket. Grunnen til å plassere spillere i vertsfamilie er for å sikre daglig oppfølging og for å unngå "brakkesyken". Vi har allerde et register på 7-8 aktuelle vertsfamilier

Videre så vil spilleren bli pålagt språkopplæring. Behov for videreutdannelse/skolegang kartlegges. Mest sannsynlig så vil spilleren kunne hospitere på St.Olav eller idrettslinja på Fredrik den II i forbindelse med sportsbiten.

Sosiale behov som utøvelse av religion er også endel av planene. Vi kartlegger spillers behov og kontakter den menighet som dekker dette behovet. Franck er katolikk og ble allerede første dag vist hvor den katolske kirke i Fredrikstad ligger.

Nettverksbyggingen startet allerede første dag. Bl.a besøkte Franck Odillons familie i Sarpsborg hvor de hadde en fantastisk kveld. Det lå også planer om å utvide dette med flere folk som stod parat til å bidra.

Vi skal rett og slett bli blandt de beste i klassen på integrering. Men til det trenger vi engasjerte folk, så har du lyst til å bidra så er det bare å si fra.

 

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 11 apr 10, 18:43

Flott Jan. Da stoler jeg på at det du skriver vil fungere. Viktig å ta vare på disse guttene.

 

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


Hompachaka

Bedriftsspiller
Ble medlem: 11 mai 09
Innlegg: 11

Lagt til: 28 apr 10, 14:26

Snakker med Franck på Facebook nå, og hvis jeg har forstått han rett er han på vei tilbake hit. Hadde virkelig vært fantastisk!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 28 apr 10, 15:02

Opprinnelig postet av Hompachaka

Snakker med Franck på Facebook nå, og hvis jeg har forstått han rett er han på vei tilbake hit. Hadde virkelig vært fantastisk!

Da er det bare å håpe at dere to ikke snakker forbi hverandre. Men uansett om det skulle bli en realitet kan vel ikke han komme hit før til sommeren?

Dette er virkelig en spiller FFK kunne trengt nå.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 28 apr 10, 15:15

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av Hompachaka

Snakker med Franck på Facebook nå, og hvis jeg har forstått han rett er han på vei tilbake hit. Hadde virkelig vært fantastisk!

Da er det bare å håpe at dere to ikke snakker forbi hverandre. Men uansett om det skulle bli en realitet kan vel ikke han komme hit før til sommeren?

Dette er virkelig en spiller FFK kunne trengt nå.

Han kan ikke spille før overgangsvinduet starter, men han kan jo komme hit... :)

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 28 apr 10, 15:17

Opprinnelig postet av Holters

Han kan ikke spille før overgangsvinduet starter, men han kan jo komme hit... :)

Lager mat jeg vel!

Men for info så har ikke jeg fått samme signalene, men snakket igjen med han for rundt tre dager siden så mye kan skje :-)

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 28 apr 10, 15:27

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av Hompachaka

Snakker med Franck på Facebook nå, og hvis jeg har forstått han rett er han på vei tilbake hit. Hadde virkelig vært fantastisk!

Da er det bare å håpe at dere to ikke snakker forbi hverandre. Men uansett om det skulle bli en realitet kan vel ikke han komme hit før til sommeren?

Dette er virkelig en spiller FFK kunne trengt nå.

Han kan ikke spille før overgangsvinduet starter, men han kan jo komme hit... :)

Jeg må bli flinkere til å skrive korrekt og god norsk skjønner jeg... Cool


Hompachaka

Bedriftsspiller
Ble medlem: 11 mai 09
Innlegg: 11

Lagt til: 28 apr 10, 20:02

Opprinnelig postet av Facebookchat mellom Franck og meg.

14:14Meg

Did you get a contract at Lille?
14:15Franck

no i'm come back to norway soon
14:15Meg

Cool, Fredrikstad? or another club?
14:16Franck

yes is very good

i have theer of ffk

 


-

Som dere ser, ikke helt lett å forstå hva han mente, men jeg tolker det dithen (han skrev mer enn dette altså) at han er på vei tilbake til Fredrikstad. Jeg spurte han om det var en annen norsk klubb, da svarte han at han "elsket FFK" eller noe i den duren så jeg tolket det dithen at han ikke skulle det.
Som plankekæll sier, er nok ikke umulig at vi kan ha snakket litt over hverandre, engelsken hans er vel på omtrent samme nivå som fransken min, altså på Google translate nivåCool


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 29 apr 10, 08:14

Opprinnelig postet av Hompachaka

engelsken hans er vel på omtrent samme nivå som fransken min, altså på Google translate nivåCool

Nå vet jeg ikke om fransken din, men engelsken hans kunne vært bedre ;-)

Gikk kjappere for meg å lære meg franske ord enn at han tok det på engelsk. Han tar ting veldig raskt da - veldig smart og oppegående.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!



Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 9 8

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24