Husk meg
Brukernavn
Passord

Savner spillere med innsats og selvransakelse

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 6 2

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 06 jan 10, 14:26

Hva har spillernes selvransakelse med Nordlies avgang å gjøre? Det er vel ingen som har påstått at Nordlie må gå fordi spillerne presterte dårlig i -09 sesongen?

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 06 jan 10, 14:29

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Hva har spillernes selvransakelse med Nordlies avgang å gjøre? Det er vel ingen som har påstått at Nordlie må gå fordi spillerne presterte dårlig i -09 sesongen?

Absolutt ingenting... Noen som har påstått noe annet?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 06 jan 10, 14:34

Nordlie ble da raskt tema i denne tråden også

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 06 jan 10, 14:42

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Nordlie ble da raskt tema i denne tråden også

Ja, fordi det kun er Nordlie som skal taes. Alle andre ledd som virkelig har vært med å ødelagt en klubb er fredet... Spillerenes innsats og selvransakelse skal ikke diskuteres da dette er fortid......


ommb

Juniorspiller

Ble medlem: 29 jul 08
Innlegg: 135

Lagt til: 06 jan 10, 15:33

Bare et lite spørsmål her. Vil du/dere ha en form for unnskyldning fra spillerne som kommer offentlig, og/eller vil dere at spillerne skal taes mer her på forumet?

Jeg er helt enig i at spillerne viste en altfor lav innsats gjennom sesongen og spesielt da det gjaldt som mest i noen av de siste kampene. Jeg savnet den innsatsen som f.eks. Strømsgodset hadde på slutten! Jeg er også enig i at Nordlie ikke har hovedansvaret for nedrykket og at han ikke skal være syndebukken der.

Jeg ser problemet dere skisserer her med at spillerne kanskje "leter" etter en trener som de kan bestemme litt over. Om det er slik i virkeligheten eller ikke kan ikke jeg si noe om. Det jeg tenker er at vi snart må bli ferdig med fjorårssesongen. Prøve å glemme dette med å fordele skyld, i alle fall blant oss supportere. Jeg regner med og føler meg ganske sikker på at sesongen blir evaluert hos alle parter og at de fleste av dem ser hva som gikk galt alle steder (forhåpentligvis).

Nå må vi begynne å se framover og prøve å løse situasjonen FFK befinner seg i nå. Etter min mening er steg 1 å fjerne Nordlie. Ikke pga nedrykket, men fordi han overhodet ikke har tillit i spillergruppa. Faktum er at for at en prestasjonsgruppe skal kunne prestere så må trivsel og trygghet være til stede i hele organisasjonen. Med en såpass liten tillit til treneren så vil antageligvis dette ikke gå bra. Hvis FFK mister flere spillere pga en trener, troppen mister mange viktige spillere, FFK er konk og har ikke råd til å fylle denna "spillerflukten". Ja, man kan si at spillerne må bare godta detta eller dra, men da vil det ta mange år før man eventuelt kommer seg opp igjen. Dette er så klart noe man kan gjøre...

Nei, etter min mening:

Steg 1: Legge fjorårssesongen bak oss gjennom blant annet evaluering

Steg 2: Starte å se fremover og finne løsninger på det som ble evaluert som dårlig

Steg 3: Kvitte oss med Nordlie for å skape tro og tillit i spillergruppe, administrasjon, sponsorer, investorer og blant supportere

Steg 4: Legge en langsiktig strategi

Mulig jeg er litt off-topic i forhold til hva denne tråden starta med. Beklager det...


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 06 jan 10, 15:37

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Ja, fordi det kun er Nordlie som skal taes. Alle andre ledd som virkelig har vært med å ødelagt en klubb er fredet... Spillerenes innsats og selvransakelse skal ikke diskuteres da dette er fortid......



Det er klart at spillernes innsats og innstilling skal evalueres - både når det gjelder tekniske ferdigheter, fysikk og kondisjon, spilleforståelse, evne og vilje til smaspill, innsatsvilje og viljen til å være med på å bygge et lag.
Men en evaluering er liten eller ingenting verdt dersom det ikke er kommunikasjon mellom trenerapparatet og spillerne.

Jeg håper vi finner en trener som både kan stille krav til spillerne - samtidig som han kan bidra til at spillerne kan nå de kravene ved å bygge dem opp både mentalt og ferdighetsmessig.

Målet er ikke å ta noen, men å få klubben til å fungere - heriblant spillerne. I dette systemet er det noen som har satt seg i en slik posisjon at det er vanskelig om ikke umulig å forsette.

 

 


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 06 jan 10, 15:47

Opprinnelig postet av ommb

(...)

Nei, etter min mening:

Steg 1: Legge fjorårssesongen bak oss gjennom blant annet evaluering

Steg 2: Starte å se fremover og finne løsninger på det som ble evaluert som dårlig

Steg 3: Kvitte oss med Nordlie for å skape tro og tillit i spillergruppe, administrasjon, sponsorer, investorer og blant supportere

Steg 4: Legge en langsiktig strategi

Tommel opp for hele innlegget ditt!

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 06 jan 10, 16:33

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av ommb

(...)

Nei, etter min mening:

Steg 1: Legge fjorårssesongen bak oss gjennom blant annet evaluering

Steg 2: Starte å se fremover og finne løsninger på det som ble evaluert som dårlig

Steg 3: Kvitte oss med Nordlie for å skape tro og tillit i spillergruppe, administrasjon, sponsorer, investorer og blant supportere

Steg 4: Legge en langsiktig strategi

Tommel opp for hele innlegget ditt!

Enig med Holters! Det er bra noen tar frem tåteflaska for de som virkelig trenger'n enda.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 06 jan 10, 16:39

Opprinnelig postet av Lunddesign

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av ommb

(...)

Nei, etter min mening:

Steg 1: Legge fjorårssesongen bak oss gjennom blant annet evaluering

Steg 2: Starte å se fremover og finne løsninger på det som ble evaluert som dårlig

Steg 3: Kvitte oss med Nordlie for å skape tro og tillit i spillergruppe, administrasjon, sponsorer, investorer og blant supportere

Steg 4: Legge en langsiktig strategi

Tommel opp for hele innlegget ditt!

Enig med Holters! Det er bra noen tar frem tåteflaska for de som virkelig trenger'n enda.

I motsetning til deg så klarer ommb å skrive godt hva han mener på en ordentlig måte. Tåteflaska har vel ikke du kommet til ennå..


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 06 jan 10, 16:44

Bra skrevet ommb !! 


Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 06 jan 10, 17:14

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Opprinnelig postet av Lunddesign

Enig med Holters! Det er bra noen tar frem tåteflaska for de som virkelig trenger'n enda.

I motsetning til deg så klarer ommb å skrive godt hva han mener på en ordentlig måte. Tåteflaska har vel ikke du kommet til ennå..

Har jeg noen gang sagt jeg brukte tåteflaska? Nei. Oomb gjorde en glimrende jobb med å forklare for de som må ha det inn med tåteflaska.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 06 jan 10, 17:28

Tror ikke det er noen som trenger andres meninger inn med tåteflaske her jeg. Skjønner ikke hvorfor du messer om den jævla tåteflaska hele tiden. Tror du at du sitter på fasiten til alles meninger eller?


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 06 jan 10, 17:49

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Heller ikke her klarte du å komme med noe konstruktivt....

Og hva konstruktivt er det du bidrar med? Du gidder jo ikke svare på direkte spørsmål engang...


erfo

Knøttespiller
Ble medlem: 01 mai 03
Innlegg: 65

Lagt til: 06 jan 10, 17:51

Opprinnelig postet av Lunddesign

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Opprinnelig postet av Lunddesign

Enig med Holters! Det er bra noen tar frem tåteflaska for de som virkelig trenger'n enda.

I motsetning til deg så klarer ommb å skrive godt hva han mener på en ordentlig måte. Tåteflaska har vel ikke du kommet til ennå..

Har jeg noen gang sagt jeg brukte tåteflaska? Nei. Oomb gjorde en glimrende jobb med å forklare for de som må ha det inn med tåteflaska.

Hvorfor i h.... skal du sitte på fasitsvarene hele tiden. Kan ikke du bare godta først som sist at andre har meninger som skiller seg fra de du har?

---------------------------

erfo


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 06 jan 10, 17:52

Opprinnelig postet av ommb

Bare et lite spørsmål her. Vil du/dere ha en form for unnskyldning fra spillerne som kommer offentlig, og/eller vil dere at spillerne skal taes mer her på forumet?

 

Det lurer jeg også på. Men får jo ikke svar...

Bra innlegg...!


oasis

Knøttespiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 55

Lagt til: 06 jan 10, 17:55

Kunne ikke sagt meg mer enig Bedreviteren. Ser det også som merkelig at en konstruktiv post, blir søplet til med klager på treneren.

---------------------------

"I always said that it was an honour to serve Tottenham Hotspur and I feel the same every time I walk back into the stadium."

Sir Bill Nicholson


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 06 jan 10, 17:59

Opprinnelig postet av erfo

Kan ikke du bare godta først som sist at andre har meninger som skiller seg fra de du har?

Lurt spørsmål Cool.... Kan du spør jeg da?


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 06 jan 10, 18:01

Opprinnelig postet av oasis

Kunne ikke sagt meg mer enig Bedreviteren. Ser det også som merkelig at en konstruktiv post, blir søplet til med klager på treneren.

Konstruktiv post? Hva er konstruktivt med denne tråden? Hva slags gode forslag har kommet som kan endre ting? Vet du hva konstruktiv betyr?


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 06 jan 10, 18:03

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av ommb

Bare et lite spørsmål her. Vil du/dere ha en form for unnskyldning fra spillerne som kommer offentlig, og/eller vil dere at spillerne skal taes mer her på forumet?

 

Det lurer jeg også på. Men får jo ikke svar...

Bra innlegg...!fokus

Hvis du absolutt vil ha svar.

Poenget er at det har vært altfor lite fokus på spillerenes rolle kontra alle andre som er grunnen til at vi er der vi er etter min mening.

Hvis det kommer en form for unskyldning fra Nordlie, er alt greit da? Det tviler jeg på.

Hvorfor kan ikke spillerenes innsats og selvransakelse diskuteres på ett diskusjonsforum uten å bli avfeid med at vi må tenke fremover..


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 06 jan 10, 18:03

Vil berømme ecupeventyret og Bedreviteren for å belyse en skremmende mangel FFK har som stort sett blir satt totalt i skyggen av Nordlie-temaet. Jeg er helt enig. Å be spillerne ta større ansvar og ha en større grad av selvransakelse er noe som kommer veldig i skyggen av jakten på Nordlies hode på et fat. Gode grunner til det, men om man tror at alle problemer forsvinner så fort Keiko forsvinner tror man feil.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 6 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24