Husk meg
Brukernavn
Passord

Savner spillere med innsats og selvransakelse

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 6 1

ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 06 jan 10, 12:18

Jeg registrerer at Tom Nordli ikke kommer til å være trener i Fredrikstad i særlig lang tid fremover, men jeg registrerer også at vi nå har brukt 3 trenere for å få spillergruppen til å fungere som ett godt lag. Ett godt BETALT lag dessuten.

Kanskje de skal se litt til hva en av verdens beste spillere sier om dette med innsats og trening.

http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/artikkel.php?artid=592932

Han er en av verdens beste spisser, men likevel innser han at han må "jobbe hardere". Du ser ikke han gå ut å slakte treneren sin pga dårlige resultater, han sier at det er spillermaterialet som ikke holder.

Men det er jo typisk norsk å skylde på treneren. Pressen har alltid gjorte, samme har "ekspertene", og nå er det fullt og helt blitt sturerent at spillerne gjør det også.

Og det er jo ganske morsomt å gå tilbake å lese poster hvor man mener at Runar Henriksen er skyld i at det går så dårlig, for så plutselig at ALT er Tom Nordli sin feil så fort han blir ansatt.

Men spillerene, nei de slipper greitt unna, de blir ikke hengt ut i pressen, på tribunen og på FFK-supporter. Nei, stakkars de, de har jo så vanskelig jobb vettu.

Hadde jeg prestert så dårlig som det Ramberg og Pac har gjort i fjor så hadde jeg i alle fall først åpnet med at min egen innsats har vært altfor dårlig, det samme har de andre spillernes innsats også vært. Og SÅ ville jeg tatt tak i trenerens rolle. (jeg sier ikke at TN er rett mann for Fredrikstad, men skyld i nedrykket er han IKKE, ei heller er Runar Henriksen det)

Men selvransakelse er ikke norske spillere (ref: norske arbeidstakere) sin sterke side. Da er det mye mer behagelig å skylde på andre, fremfor å ta tak i sin egen slette innsats/talent. Bedre at EN annen "takes the fall"

Flere av moderatorene og debattantene  her inne slår ned på "personhets" og sier støtt laget uansett, men andre personer som gjør en jobb for de er "fritt vilt"

Spillerne som faktisk skal trene og spille 1 ussel kamp i uka (MAKS) og ikke yter 100% de er det nesten synd på for de har så slemme eller svake trenere.

Minner om at spillere i England spiller 3 kamper i uka.

 

 


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 06 jan 10, 12:40

Spillerene som skal være så veldig bekymret for klubbens fremtid burde banket på døren til Henriksen  og tatt ett lønnskutt for lenge siden. Nå bruker dem sin kjærlighet til klubben til helt andre ting. Flere av spillerene ville også sparke Grønhagen, men sølvmedaljen gjorde det vanskelig. Spillerenes holdning til Nordlie fra dag 1 gjør meg kvalm i forhold til at klubben gikk inn i sin viktigste og tøffeste periode noensinne. Det var større fokus på å ødelegge for treneren enn det var å ta poeng... Selvom Nordlie tok fler poeng pr kamp enn det både Aune og Grønhagen klarte....

    Spillerenes evigvarende sutring om kontraktfornyelser igjennom hele sesongen i en økonomisk krisetid for klubben har også vært med på å ødelegge klubben...


Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 06 jan 10, 13:00

Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart

Hadde jeg prestert så dårlig som det Ramberg og Pac har gjort i fjor så hadde jeg i alle fall først åpnet med at min egen innsats har vært altfor dårlig, det samme har de andre spillernes innsats også vært. Og SÅ ville jeg tatt tak i trenerens rolle. (jeg sier ikke at TN er rett mann for Fredrikstad, men skyld i nedrykket er han IKKE, ei heller er Runar Henriksen det)

Men selvransakelse er ikke norske spillere (ref: norske arbeidstakere) sin sterke side. Da er det mye mer behagelig å skylde på andre, fremfor å ta tak i sin egen slette innsats/talent. Bedre at EN annen "takes the fall"

Les dette en gang til er du snill. Både Hansi og PAC har begge uttalt seg om at deres egen og spillergruppas prestasjoner i 09 sesongen var altfor dårlig. Bra gjort av deg å komme med slike uttalelser. Om du i det hele tatt har giddet å lese deg til sannheten...


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 06 jan 10, 13:04

Vel, det har de sagt i en bisetning, men de har ikke analysert sin egen innsats og hva som gikk feil på samme måte som de har gjort med hva ledelsen har gjort feil. Der kom det jo ett helt brev full av hva som er gjort feil.

Kan ikke se det står så mye om egen innsats i brevet til PAC feks.

 


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 06 jan 10, 13:08

Mulig du får tårer i øya av den fantastiske selvransakelsen til Ramberg og Pac, noe som kom i bisetninger mens dem slaktet alle andre, jeg får det ikke...


Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 06 jan 10, 13:09

Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart

Vel, det har de sagt i en bisetning, men de har ikke analysert sin egen innsats og hva som gikk feil på samme måte som de har gjort med hva ledelsen har gjort feil. Der kom det jo ett helt brev full av hva som er gjort feil.

Kan ikke se det står så mye om egen innsats i brevet til PAC feks.

Hva vet du om spillerne har analysert sin egen innsats? Tror de dro hjem siste treningen før juleferien med hevet hodet og tenkte, "Tja, vi spilte jo ikke SÅ dårlig denne sesongen."? Om du tror det, prøv igjen. Det er ikke alle ting som kommer ut i media. Spillernes analyse har foregått sammen med trenere osv. Altså, internt og ikke gjennom media.

Er det virkelig en nødvendighet at det skal stå så altfor mye om PACs innsats i et brev som omhandler FFKs fremtid? 2009 er ferdig. Vi skal nå ta fatt på 2010.


Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 06 jan 10, 13:12

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Mulig du får tårer i øya av den fantastiske selvransakelsen til Ramberg og Pac, noe som kom i bisetninger mens dem slaktet alle andre, jeg får det ikke...

Jeg får ikke tårer i øynene av det. Det jeg får tårer i øynene av er å tenke på FFKs fremtid. Det er hva disse to har pratet om. Drit i å bringe FORtiden på banen angående ting som omhandler FREMtiden.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 06 jan 10, 13:15

Opprinnelig postet av Lunddesign

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Mulig du får tårer i øya av den fantastiske selvransakelsen til Ramberg og Pac, noe som kom i bisetninger mens dem slaktet alle andre, jeg får det ikke...

Jeg får ikke tårer i øynene av det. Det jeg får tårer i øynene av er å tenke på FFKs fremtid. Det er hva disse to har pratet om. Drit i å bringe FORtiden på banen angående ting som omhandler FREMtiden.

Så hvis Tom Nordlie får fortsatt tillitt og mot alle odds fortsetter som trener legger du den den ballen død og støtter han fullt ut?

   Dagens spilleres holdninger og moral er FFKs fremtid faktisk....


Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 06 jan 10, 13:18
Endret: 06 jan 10, 13:18
Endret av: Lunddesign

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Opprinnelig postet av Lunddesign

Jeg får ikke tårer i øynene av det. Det jeg får tårer i øynene av er å tenke på FFKs fremtid. Det er hva disse to har pratet om. Drit i å bringe FORtiden på banen angående ting som omhandler FREMtiden.

Så hvis Tom Nordlie får fortsatt tillitt og mot alle odds fortsetter som trener legger du den den ballen død og støtter han fullt ut?

   Dagens spilleres holdninger og moral er FFKs fremtid faktisk....

Om Tom Nordlie fortsetter videre som trener vil jeg ikke søtte han på noen som helst måte. Likevel, jeg vil fortsatt støtte klubben. Ingen er større enn klubben.

Vil du virkelig bringe holdninger og moral på banen? Da må jeg få si at Tom Nordlie går foran som et utrolig facinerende godt eksempel for spillerne...


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 06 jan 10, 13:22

Så med andre ord så vi som kritiserer spillerenes rolle i det hele tenker ikke på klubbens fremtid, men dem som kritiserer dem du synes skal kritiseres tenker fremover?


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 06 jan 10, 13:26

Og bare for å si det. Etter min mening er det spillerenes manglende proffesjonalisme grunnen til at sesongen gikk som den gikk....


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 06 jan 10, 13:30

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Og bare for å si det. Etter min mening er det spillerenes manglende proffesjonalisme grunnen til at sesongen gikk som den gikk....

Det er ikke p.g.a. TN at vi rykket ned, men det forsvarer ikke TN' s lederstil og væremåte. Den bringer i hvert fall klubben videre. Den hjelper heller ikke noen til større innsats - den skaper ikke vilje til å bli bedre. Han leder på frykt for utskjelling og drittslenging - og etter hvert som det ikke hjelper blir det bare enda grovere.


Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 06 jan 10, 13:33

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Og bare for å si det. Etter min mening er det spillerenes manglende proffesjonalisme grunnen til at sesongen gikk som den gikk....

Enig. Med det er FORtid. Det er på tide å få det inn nå er det ikke? Eller må jeg fram med tåteflaska her? Tom Nordlie har så og si ingen skyld i nedrykket da det ville, mest sannsynlig, skjedd både med eller uten han ved roret. Spillerne skal derimot ikke kritiseres for å ikke like og ha en gapende, stor hulemann, frådene rundt hodet da de bedriver hva syns er aller morsomt i denne verden; Fotball. Fotball skal være morsomt. Forhåpentligvis blir fremtiden til Fredrikstad FK morsom også.


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 06 jan 10, 13:35

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Og bare for å si det. Etter min mening er det spillerenes manglende proffesjonalisme grunnen til at sesongen gikk som den gikk....

Det er kanskje en del av problemet.. Det blir uansett feil av "kapteinen" på ei skute å skylde på mannskapet når han kjører skuta på grunn. God ledelse er nøkkelen til gode resultater først og fremst.
Nå er det kanskje på tide å slutte å lete etter syndebukker for fiaskosesongen 2009 og begynne å se fremover? Da må det tas grep, og for meg så er fjerning av Nordlie det beste og mest effektive grepet å begynne med. Så får trinn 2,3 osv komme etterhvert.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 06 jan 10, 13:39

Opprinnelig postet av Lunddesign

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Og bare for å si det. Etter min mening er det spillerenes manglende proffesjonalisme grunnen til at sesongen gikk som den gikk....

Enig. Med det er FORtid. Det er på tide å få det inn nå er det ikke? Eller må jeg fram med tåteflaska her? Tom Nordlie har så og si ingen skyld i nedrykket da det ville, mest sannsynlig, skjedd både med eller uten han ved roret. Spillerne skal derimot ikke kritiseres for å ikke like og ha en gapende, stor hulemann, frådene rundt hodet da de bedriver hva syns er aller morsomt i denne verden; Fotball. Fotball skal være morsomt. Forhåpentligvis blir fremtiden til Fredrikstad FK morsom også.

Ta fram tåteflaska og bruk den til hva du vil du. Men dagens spilleres holdning er vel også fremtid.

Skal jeg be deg om å holde kjeft om Nordlies utblåsninger fordi det er fortid?


Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 06 jan 10, 13:47

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Ta fram tåteflaska og bruk den til hva du vil du. Men dagens spilleres holdning er vel også fremtid.

Skal jeg be deg om å holde kjeft om Nordlies utblåsninger fordi det er fortid?

Selvfølgelig er holdningen til dagens spillere fremtid. Det er opp til treneren å skaffe seg den nødvendige troverdigheten og få spillerne til å yte. Holdningen til spillerne blir ikke bedre av at Nordlie er på treningsfeltet.

Nei, det syns jeg ikke du skal gjøre. Hvorfor? Fordi Nordlies "utblåsninger" som du kaller det har fått store konsekvenser for fremtiden også.


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 06 jan 10, 13:56

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Skal jeg be deg om å holde kjeft om Nordlies utblåsninger fordi det er fortid?

Gjerne det om det kan hjelpe FFK. Hva er det Nordlie vil tilføre FFK i framtida som han ikke har tilført noen annen klubb før? Hva er det du vil skal skje med de spillerne, hele stallen minus 2, som ikke vil ha Nordlie som trener? Tenker du i det hele tatt på klubbens beste, eller er du bare opptatt av å fordele skylden for fjorårets fiasko? Det har blitt gjort mange feil i løpet av sesongen, og den største sliter vi med enda. Jeg både håper og tror at FFks klubbstyre tar de grep som kreves.
Den tåteflaska hadde jeg garantert puttet i munnen på deg Laughing


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 06 jan 10, 14:00

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Skal jeg be deg om å holde kjeft om Nordlies utblåsninger fordi det er fortid?

Gjerne det om det kan hjelpe FFK. Hva er det Nordlie vil tilføre FFK i framtida som han ikke har tilført noen annen klubb før? Hva er det du vil skal skje med de spillerne, hele stallen minus 2, som ikke vil ha Nordlie som trener? Tenker du i det hele tatt på klubbens beste, eller er du bare opptatt av å fordele skylden for fjorårets fiasko? Det har blitt gjort mange feil i løpet av sesongen, og den største sliter vi med enda. Jeg både håper og tror at FFks klubbstyre tar de grep som kreves.
Den tåteflaska hadde jeg garantert puttet i munnen på deg Laughing

Den tråden her handler om spillerenes selvransakelse og innsats. Heller ikke her klarte du å komme med noe konstruktivt....


Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 06 jan 10, 14:04

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Skal jeg be deg om å holde kjeft om Nordlies utblåsninger fordi det er fortid?

Gjerne det om det kan hjelpe FFK. Hva er det Nordlie vil tilføre FFK i framtida som han ikke har tilført noen annen klubb før? Hva er det du vil skal skje med de spillerne, hele stallen minus 2, som ikke vil ha Nordlie som trener? Tenker du i det hele tatt på klubbens beste, eller er du bare opptatt av å fordele skylden for fjorårets fiasko? Det har blitt gjort mange feil i løpet av sesongen, og den største sliter vi med enda. Jeg både håper og tror at FFks klubbstyre tar de grep som kreves.
Den tåteflaska hadde jeg garantert puttet i munnen på deg Laughing

Den tråden her handler om spillerenes selvransakelse og innsats. Heller ikke her klarte du å komme med noe konstruktivt....

Det var strengt tatt du som stilte spørsmålet. Ser ikke ukonstruktivt fra Ymer sin side ved å svare på ditt stilte spørsmål. Ta heller å svare tilbake. Da kan vi alle være konstruktive. ;)


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 06 jan 10, 14:10

Poenget var vel at du mente det ikke var framtid å kritisere spillerenes rolle i det som har hendt klubben. Jeg synes det. Gidder ikke ta den samme Nordlie diskusjonen i alle tråder...



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 6 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24