Husk meg
Brukernavn
Passord

Jan Rafn - en ekte supporter

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

ketoyo

Juniorspiller

Ble medlem: 22 jan 04
Innlegg: 157

Lagt til: 23 nov 09, 00:00

Et sjeldent positivt innlegg av tidligere FFK-spiller Jan Rafn:
http://www.ffksupporter.net/nyheter/nyhet.php?id=1846

En usedvanlig god oppsummering av hva det vil si å være ekte supporter og hvilken innflytelse ekte supportere har på klubbens resultater. Flere Fredrikstad-spillere har blitt utsatt for mobbing fra egne medgangssupportere, og det er ingen tvil om at slikt påvirker resultatet. Det er derfor godt å få et par kilevinker fra en mann som har sett ting fra begge sider, både som spiller og som ekte supporter.

Selv om jeg er 100% enig i alt Rafn skriver, så er innlegget muligvis postet for tidlig. Byen vil fremdeles befinne seg i sjokk de neste månedene, og det er ikke mange som klarer å tenke klart etter nedrykk, fylleskandaler, økonomisk rot, slagsmål og skuffende spill; spesielt ikke etter jubelsesongen 2008.

Det er utrolig viktig at klubben gjør store endringer i ledelse, kultur og administrasjon. Intet annet enn ekstreme omveltninger vil kunne vekke til live et håp. Intet annet enn dramatiske endringer vil kunne få frem optimisme og motivasjon som vi sårt trenger.

Jan Rafn skriver kloke ord, men tiden er ikke moden.

 

 

 


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 23 nov 09, 00:14
Endret: 23 nov 09, 15:56
Endret av: Supreme NTM

Et veldig godt innlegg av Rafn som vi alle kan ta til oss litt av.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 23 nov 09, 09:07

Opprinnelig postet av ketoyo

 

Jan Rafn skriver kloke ord, men tiden er ikke moden.

 

Enig at det var et strålende innlegg av Rafn, ikke enig at tiden ikke er moden for det, føler timingen er perfekt! Likte spesielt skildringen av "gode" gamle dager, husker godt åssen det var selv, jammen har vi ikke kommet langt siden den gang. Strålende skrevet Rafn! Laughing

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 23 nov 09, 10:29

Som vanlig meget bra skrevet av Jan Rafn!! Jeg er selvsagt enig med alt han skriver.

Håper mannen får en mye mer viktig rolle i FFK-systemet fremover, dette er en mann med stort hjerte for klubben.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 23 nov 09, 11:47

Jeg synes han burde bli valgt inn i styret fordi han representerer rekrutteringsarbeidet i klubben og fordi han utvilsomt er kunnskapsrik og har et stort hjerte for klubben.


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 23 nov 09, 15:29

Veldig bra skrevet Rafn!

Jeg husker godt hvordan det var på gamle stadion i 1 og 2 divisjon.  Det var en fast gjeng som gikk dit kun for å sitte å slenge dritt, folk som sannsynligvis ikke evner å få til noe som helst sjøl annet enn å kanskje tenne en røyk eller åpne en pils.  Og de fikk gjøre det uimotsagt.  Så kom oppturen med Eggen og med det mange folk på tribunene igjen.  Husker en av drittslengerne prøvde seg igjen, men ble satt kraftig på plass. 

Men denne typen support var og er desverre ikke slutt.  Vet ikke om det er noe verre i Fredrikstad enn andre steder, men det er ihvertfall ikke bedre.  Oppførselen mot Hoås og Hagen var fryktelig pinlig, nesten så man unnet Hoås triumfen med Sarp08 mot FFK.   Greit at man spontant roper neeei når samme spiller misser for n'te gang, men ondskapsfulle tilrop under kampen er veldig ille.  Og som Rafn her sier, det hjelper jo ingen ting, det er negativ støtte og direkte ødeleggende for spilleren og da også laget.  Spillerne er mennesker som hører dette og tar seg nær av det.

Man vet aldri hvem som går inn her og leser heller så det er viktig å behandle alle med respekt.  Kritikk ja, men på en skikkelig og redelig måte.  Vi må aldri skrive at han og han må bort fordi han er dårlig så lenge spileren gjør så godt han evner.

 

 

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 23 nov 09, 17:43

Jeg ryddet i kjelleren i går, og jaggu, hva fant jeg, om ikke autografen til jan Rafn, Hans Deunk, Kent Kierdorf osv...artige minner.. Stor spiller, stor mann!!

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 23 nov 09, 23:42

Opprinnelig postet av djpete

Jeg ryddet i kjelleren i går, og jaggu, hva fant jeg, om ikke autografen til jan Rafn, Hans Deunk, Kent Kierdorf osv...artige minner.. Stor spiller, stor mann!!

Jasså...det var du som hadde den...he he..

Ellers takk for de tilbakemeldinger jeg har fått... Blir ydmyk i forhold til det.

Når det gjelder timing så er jeg mest opptatt av klubben FFK kommer seg raskest mulig på fote igjen. 

Og jeg håper at mye blir gjort allerede i inneværende uke. 

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 24 nov 09, 00:03

Opprinnelig postet av Rafn

Og jeg håper at mye blir gjort allerede i inneværende uke. 

I morra eller? Cool



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3