Husk meg
Brukernavn
Passord

Nytt styre i FFK...

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

erfo

Knøttespiller
Ble medlem: 01 mai 03
Innlegg: 65

Lagt til: 21 des 09, 21:45

Opprinnelig postet av Erikk

Så flott :-)

 

At FFK er i akutt behov for penger?

---------------------------

erfo


Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 21 des 09, 21:59
Endret: 21 des 09, 22:00
Endret av: Lunddesign

Opprinnelig postet av erfo

Opprinnelig postet av Erikk

Så flott :-)

At FFK er i akutt behov for penger?

Ikke skyt meg om jeg tar feil, men er det ikke slik at selv om AS'et går konk så går ikke klubben konkurs? Det blir jo bare å starte opp et nytt AS? Så (om det er riktig) på den lyse siden blir vi kvitt hele det styret! Og på den mindre lyse siden så forsvinner Vestvik uansett. Gode nyheter. Tror jeg.Yell


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 21 des 09, 22:01

Opprinnelig postet av erfo

Opprinnelig postet av Erikk

Så flott :-)

 

At FFK er i akutt behov for penger?

Nei, men at udugeligheten trekker seg.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 21 des 09, 22:03

En god nyhet! Vestviks rolle i FFKs elendige styring synes jeg har fått overraskende lite oppmerksomhet. Nå gjelder det bare å få erstattet ham med en virkelig kompetent person som har visjoner og tenker langsiktig.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 21 des 09, 22:08

Til Erfo og alle som har litt tungt for det så mener jeg at det er flott at vi blir kvitt Vestvik, jeg mener ikke at det er flott at økonomien er dårlig.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 21 des 09, 22:25
Endret: 21 des 09, 23:10
Endret av: Plankekæll

Arvid Vestvik - Tusen hjertelig takk for at du trekker deg ut. 

Nå er jeg ennå mer positiv!

Nå synes jeg det skjer masse positivitv om dagen, kan jo kjapt ramse opp følgende:

  • Avskjedsbrevet til Czwartek
  • Rambergs åpenhjertige tett-på-nett-intervju.
  • Oppsigelsen til Torjusen (flott gjort som gjorde at det skjedde ting i styret).
  • At styret i FFK setter sine plasser til disposisjon (Velkommen Rafn!).
  • Vestvik peller seg bort, en stor verkebyll i FFK Sport AS.
Da har jeg to ønsker til før nyttår, at også Nordlie og Gymlærer Hansen forsvinner. Smile

 


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 21 des 09, 22:43

Er folk her historieløse, Vestvik kom inn ganske sent,  å legge så my skyld på han blir patetisk, problemene begynnte lenge før dette. Vestviks forgjenger har sluppet alt for lett unna  dette. Vestvik var så vidt jeg husker ikke ansvarlig for galskap budsjettet i 2009 . Det tar som regel noe tid før en ny leder får kontroll, spesiellt en som ikke er der på full tid, men kun i styret.


jag

Knøttespiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 70

Lagt til: 21 des 09, 23:23

Opprinnelig postet av Plankekæll

 

  • Oppsigelsen til Torjusen (flott gjort som gjorde at det skjedde ting i styret).
  • At styret i FFK setter sine plasser til disposisjon (Velkommen Rafn!).

Nøyaktig hva var det som skjedde i styret som en følge av at Torjusen trakk seg?


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 21 des 09, 23:27

Det satte hvertfall igang prosessen med at styret stilte sine plasser til disposisjon.

Mer nøyaktig enn det kan jeg ikke skrive, da jeg ikke har mer inngående kjennskap til hvorfor ting ble som de ble. Det er garantert andre debattanter her inne som sitter inne med mer kunnskap og kjennskap til dette enn meg.


jag

Knøttespiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 70

Lagt til: 21 des 09, 23:47
Endret: 21 des 09, 23:51
Endret av: jag

Opprinnelig postet av Plankekæll

Det satte hvertfall igang prosessen med at styret stilte sine plasser til disposisjon.

Mer nøyaktig enn det kan jeg ikke skrive, da jeg ikke har mer inngående kjennskap til hvorfor ting ble som de ble. Det er garantert andre debattanter her inne som sitter inne med mer kunnskap og kjennskap til dette enn meg.

JEg hadde en mistanke om at du hadde misforstått hele greia, og fikk det vel nå bekreftet. At styret trekker seg komme vel ikke som en følge av Torjusens oppsigelse, men heller i tillegg til denne.

 


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 22 des 09, 00:05

Godt mulig. Jeg er ingen ekspert som sagt. Smile

Uansett er jeg godt fornøyd med begge utfall. Torjusen kommer tilbake når ting har roet seg og andre folk har forsvunnet.


jag

Knøttespiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 70

Lagt til: 22 des 09, 00:25

Opprinnelig postet av Plankekæll

Godt mulig. Jeg er ingen ekspert som sagt. Smile

Uansett er jeg godt fornøyd med begge utfall. Torjusen kommer tilbake når ting har roet seg og andre folk har forsvunnet.

Siden du ikke er noen ekspert, så er det kanskje greit å la være å flagge ting man ikke er sikker på. Ikke sant? Det blir bare så mye ekstra fuzz når uriktige ting blir publisert her som sannheter.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 22 des 09, 00:35

Da er det jo godt at du kommer inn her og slår ihjel mine "sannheter" med sannheten.

Hvis jeg skal ikke skal skrive noe her inne før jeg er 100% sikker på noe som helst kan jeg nesten la være å skrive.

Sånn generellt er jeg enig med deg at man skal være trygg på det man skriver, men akkurat dette var vel ingen stor sak i utgangspunktet. Jeg ramset bare opp ting som jeg synes har vært positivt med FFK den siste uken.

Hva var det egentlig som skjedde da? Du vet jo dette. Vil du dele din visdom med oss andre? Smile


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 22 des 09, 09:10
Endret: 22 des 09, 09:16
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av Lunddesign

Ikke skyt meg om jeg tar feil, men er det ikke slik at selv om AS'et går konk så går ikke klubben konkurs? Det blir jo bare å starte opp et nytt AS?

Fullt så enkelt er det ikke. I teorien ser det kanskje ut som grei skuring, men.

Alle fordringer til Sport AS vil være tapt. De som f.eks allerede har kjøpt sesongkort mister disse. Det er fare for at det nye driftsselskapet må starte med å ta en del av de fordringene som henger igjen etter Sport AS, og det uten å få med seg oppsidene.

Deretter må det nye driftsselskapet ha den egenkapitalen som skal til. Hvor stor eierandel skal klubben ha? Klubben som sådan har ikke penger å skyte inn i et nytt selskap. Skal dette være helt uten at FFK har eierinteresser? Interessekonflikter mellom eiere av driftsselskap og klubb vil komme før eller siden uansett hvem eierne er.

Vestvik har ikke mer skyld i klubbens økonomiske situasjon en noen av hans forgjengere. Men han har styrt Sport AS uten å ta hensyn til klubbstyrets meninger og det er ikke bra. Slik sette er det greit at han gir seg. Klubbens styre, som er valgt av medlemmene skal være det høyeste organet.

Klubben har havnet i en vanskelig økonomisk situasjoen fordi de har vokst fra 2 til 90 mill i omsetning på for kort tid. Dette gir en håpløs likviditets situasjon fordi:

- Klubben ikke har hatt tilstrekkelig egenkapital samtidig som de ikke har ønsket å miste sin aksjeandel i Sport AS

- Sport AS har mange småaksjonærer som ikke har hatt mulighet til å skyte inn kapital. Samtidig som de ikke ønsker å miste aksjeandel.

- De store aksjonærene har ikke villet skyte inn penger fordi det ikke har gitt den tilsvarende større aksjeandel.

Man har latt det skure å gå med alt for liten egenkapital siden det siste året i 2. div. Ja, det startet allerede da. Det går på et vis så lenge pila peker oppover. Når det butter i mot får man all dritten i hodet.

Det er ingen tidligere styreledere, hverken i klubb eller Sport as(tidligere ASA) som kan gå klar av det som har skjedd.

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 22 des 09, 10:06

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Lunddesign

Ikke skyt meg om jeg tar feil, men er det ikke slik at selv om AS'et går konk så går ikke klubben konkurs? Det blir jo bare å starte opp et nytt AS?

Fullt så enkelt er det ikke. I teorien ser det kanskje ut som grei skuring, men.(...)

Takk for oppklaringen! Da fikk jeg en del å tenke på. Triste saker om det hele skulle ende den veien. Er jo ingen tvil om at vi trenger mengder med frisk kapital dessverre. Kunne spurt Vollvik, han er jo tross alt villig til å sponse Notts County...


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 22 des 09, 10:08

da ser det stygt ut for de to sesongkortene jeg har betalt for i 2010 ved en eventuell konkurs 


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 22 des 09, 12:46

hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 22 des 09, 13:44

Får håpe at Rafn blir den nye lederen. Jeg aner ikke hvilken utdanning Rafn har, men det jeg har sett av innlegg her inne fra Rafn virker han som en meget  fornuftig mann med et stort hjerte for FFK og satsing på ungdommen, samt en fotballfaglig forståelse.

Meget positivt for klubben tror jeg !!!!!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 22 des 09, 14:25

Jeg er enig med deg Hasse, har meldt meg inn i FFK og støtter Rafn


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 22 des 09, 14:46

Opprinnelig postet av Lemmy

Er dette den nye FFK-lederen?

Tror ikke nødvendigviis han blir leder, men med i styret og det er bra.

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24