Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvor er stoltheten til de involverte?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 11 nov 09, 08:23

Det jeg lurer mest på etter denne farsen som nå utspiller seg er; hvor er stoltheten til de som vet at de har mer skyld enn andre etter det som har skjedd? Personlig hadde jeg sluttet i en jobb hvis jeg hadde klart å male meg så til de grader opp i et hjørne, og da hadde jeg ihvertfall ikke hatt så manglende skamvett at jeg hadde insistert på en sluttpakke. En sluttpakke er etter min mening en sikkerhet hvis man blir presset ut av en stilling, ikke en hvilepute for de som ikke gidder å gjøre jobben sin skikkelig. Dette gjelder alt fra spillere ttil folk i støtteapparat og administrasjon. Det kan da ikke være noe hyggelig og vite at man indirekte/direkte er grunnen til situasjonen som er oppstått? Skal man da klore seg fast i stolen uten noen annen øyensynlig grunn enn å grafse til seg mest mulig penger før skuta synker? Og hvor har Terje Høili vært i denne prosessen, er det virkelig sånn at han ikke har mer makt i praksis til tross for alle pengene han har hjulpet klubben med? Han vet antagelig det meste om hvordan et styre bør fungere, og dette må være hjerteskjærende for ham?

 

Et annet punkt jeg mener det må være betimelig å ta opp, er hvordan Plankehaugen har opptrådt i denne saken. Går det virkelig an å kjøre så solo på vegne av så mange intetanende medlemmer? Det er helt greit at de er valgt inn av et styre/generalforsamling eller lignende, men det får liksom være måte på... Snakk om å kjøre i begge filer, hvor enkelte bruker saker som pressmiddel, og de samme sakene blir sensurert bort fra deres eget forum for ikke å miste sprengkraft når det skal lekkes ut. Slikt gjør man rett og slett ikke og etter min mening burde også denne konstellasjonen starte neste sesong med nye folk i styre og stell - så får de som har gitt inntrykk av å være ryddige satse på at de blir valgt inn igjen.

 

Det virker som om interne stridigheter er FFK's nemesis, denne gang som i 80-årene. Men denne gang er det snakk om så vanvittig mye mer penger, og et drama som ikke engang Tarantino hadde klart å klekke ut. Til sist er det å håpe at denne prosessen kan ebbe ut med folk som virkelig vil bidra, både på og rundt banen, slik at FFK kan fremstå som et seriøst lag igjen. Med for mange fellesnevnere fra i år, tror jeg vi tar en Kamma.

---------------------------

-Elsker alle-


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 11 nov 09, 08:36

Det styret som blandt annet ga Henriksen denne arbeidsavtalen med de lønns/fallskjembetingelsene, er det noen som har tillitt til det styret? Burde ikke disse være de første til å trekke seg? Har de noen stolthet? Når det gjelder Henriksen burde han hvis han har noen som helst følelse for klubben inse at han ikke kan skade den mer og komme fram til et slags kompromiss som gjør at han kan fratre uten at klubben går konk. Hva med Kvisvik som starter sosongen bra, men som etter Grønnhagen forsvant har vært dårlig på banen og rett og slett sett overvektig ut, men klage og surte i avisene etter ny kontrakt har han gjort flere ganger, er det ha ha stolthet for klubben?


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 11 nov 09, 08:59

Høyli har jo ikke akuratt noe makt i FFK annet en med investor i spillerinvest, kjøpt seg makt. Og hans evner er jo ikke noe større en andres evner til å sitte i styrer. Han har vel stort sett drevet sine egene familie foretak. Men hjerte for klubben har han og det kan i mange tilfeller være nok det.

Hva vi ser her som har skjedd er nok ett resultatt av det Jappen snakker om, profesjonelt styre og lite kompetanse på idrett, ingen ildsjeler er igjen. Helt ærlig så selv om Bjørn Jensen fikk en liten hyggelig avskjed, så er det ingen som har fått til det han har fått til med FFK.

Stolthet forsvinner foresten ganske fort når det er spørsmål om makt og penger. Tipper toppjobben i FFK er en av topp 5 jobber i Fredrikstad, og er man stigeklatrer så er jo det ganske opplagt at man ikke sier fra seg en slik jobb.


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 11 nov 09, 09:41

Sesongen Bjørn Jensen ga seg, og Bagstevold forsattt var økonomiansvarlig var klubben teknisk konkurs. Det jensen unngikk var kun støy.

Hvordan noen kan skryte han opp i skyene er uforståelig, klubben ble for stor for han. Det gikk ok i 2. div og . 1.div med små ressurser og liten adm, men så mistet han og ledesen og administrasjonen oversikten.

FFK trenger en i klubbledelsen med stålkontroll på økonomi, en som er kontroll freak og slutter å godkjenne og dele ut mideler og lønns som en full sjømann. Vedkommende må være med å i FFK sports styre  og legge ned veto hver gang galskapen kommer på bordet  reff fantasilønn, idiot forslag på spillere osv

 

Der er ikke Bjørn J.


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 11 nov 09, 09:43

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Høyli har jo ikke akuratt noe makt i FFK .....

Så feil kan du ta. TH har mer makt i FFK enn du tror. Nettopp p.g.a. at han har penger...


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 11 nov 09, 12:01

Akuratt det jeg skal frem til:)


Modric

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jul 08
Innlegg: 212

Lagt til: 11 nov 09, 13:03

Opprinnelig postet av tomroar

Sesongen Bjørn Jensen ga seg, og Bagstevold forsattt var økonomiansvarlig var klubben teknisk konkurs. Det jensen unngikk var kun støy.

Hvordan noen kan skryte han opp i skyene er uforståelig, klubben ble for stor for han. Det gikk ok i 2. div og . 1.div med små ressurser og liten adm, men så mistet han og ledesen og administrasjonen oversikten.

FFK trenger en i klubbledelsen med stålkontroll på økonomi, en som er kontroll freak og slutter å godkjenne og dele ut mideler og lønns som en full sjømann. Vedkommende må være med å i FFK sports styre  og legge ned veto hver gang galskapen kommer på bordet  reff fantasilønn, idiot forslag på spillere osv

 

Der er ikke Bjørn J.

Her bommer du grovt tomroar. FFK hadde betydelig bedre økonomi under forrige regimet og var ikke i nærheten av å være teknisk konkurs.


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 11 nov 09, 13:10

Klubben var konkurs,Carnegies rådgivere konkluderte med tilnærmet konkurs, mente at klubben ikke hadde  likviditets styring,  Høyli gikk inn med midler, men  kravet var at styreformannen Kværneng gikk av osv.


Modric

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jul 08
Innlegg: 212

Lagt til: 11 nov 09, 13:31

Ikke noe grunnlag for den konklusjonen der. Dette var kun et spill i samråd med PH for å få byttet det regimet som var og få inn de personene som PG og Morgan ønsket.


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 11 nov 09, 13:33

Tror du husker feil, de måtte ha inn friske penger.


Modric

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jul 08
Innlegg: 212

Lagt til: 11 nov 09, 13:37

Tror nok ikke det. De hadde ikke flust med penger, det er jeg enig i, men teknisk konkurs var dem ikke.
Høili spyttet inn penger den gangen også, men det er fremstillingen av problemene som blir feil.

FFK har mer eller mindre hatt økonomiske utfordringer siden opprykket fra 2.div, grunnet at det har gått for fort i svingene.

Problemene under det gamle regimet var på langt nær så alvorlige som dagens regimet har klart å rote til.


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 11 nov 09, 14:09

for meg spiller det ingen rolle om dagens eller de foregående har gjort feil, på neste årsmøte bør ingen av de få fornyet tillit, det gjelder også de som har hatt økonomiansvar i adm. de siiste åra.

Nå har dte vært nok rot, alt bør ryddes fra kjeller til loft,  ser frem til årsmøtet.


Modric

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jul 08
Innlegg: 212

Lagt til: 11 nov 09, 14:20

Det er vi enige om, at det må ryddes kraftig opp i FFK systemet ;)



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24