Husk meg
Brukernavn
Passord

Ingen tillit til Tom Nordlie

Flat Trådet Nøstet
Side 23 av 25 23

K1980

Knøttespiller
Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 34

Lagt til: 21 des 09, 13:12
Endret: 21 des 09, 13:46
Endret av: FFK1903

Skjønner ikke hvorfor man ikke sparker Tom Nordlie uten en fallskjærm. Dersom FFK henter inn tidligere klubber (f.eks. LSK) som vitner har man meget sterke kort på hånden i en rettsak.

Mannen har psykopatiske tendenser og driver stort sett styre og direktører til vannvid døgnet rundt hvoren han er. Det kan ikke være slik at folk får lov til å oppføre seg som man vil bare fordi man er trener i Tippeligaen.

Oppførsel mot spillere er mer enn god nok grunn til å sparke han for mislighold av kontrakten, og som sagt vil det ikke være noe problem å finne vitner.

Mod: Tror vi lar enkelte rykter - som nå er slettet - (sanne eller ei) la ligge, så det ikke blir en personhets av det hele. Kritikken får gå til treneren Tom Nordlie, ikke personen Tom Nordlie.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 21 des 09, 13:45

Opprinnelig postet av K1980
Skjønner ikke hvorfor man ikke sparker Tom Nordlie uten en fallskjærm. Dersom FFK henter inn tidligere klubber (f.eks. LSK) som vitner har man meget sterke kort på hånden i en rettsak.

Det blir som å klage på en nykjøpt bil man visste hadde dårlige bremser, GPS med tourettes og bråkete dieselmotor. Med andre ord, det er overhodet ingen ting ved Tom Nordlie som burde komme overraskende på ledelsen. De visste AKKURAT hva de fikk da de ansatte han. Da nytter det ikke å klage i ettertid i rettsvesenet.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 21 des 09, 14:00

Dette er jeg uenig i. Man må kunne forvente at en arbeidstager oppfører seg innenfor normale normer, selv om han har et dårlig rykte.

Men, uansett er det nok det enkleste og løse dette i minnelighet.

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 21 des 09, 14:08

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Dette er jeg uenig i. Man må kunne forvente at en arbeidstager oppfører seg innenfor normale normer, selv om han har et dårlig rykte.

Men, uansett er det nok det enkleste og løse dette i minnelighet.

Hvis dette var tilfelle med Nordlie burde man ha lagt ned en plan for hvordan han skulle kunne endre seg, og klare retningslinjer for hva som var akseptabelt fra hans side. Det er det vel tydelig at ikke har skjedd.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 21 des 09, 14:13

Opprinnelig postet av Supreme NTM
Hvis dette var tilfelle med Nordlie burde man ha lagt ned en plan for hvordan han skulle kunne endre seg, og klare retningslinjer for hva som var akseptabelt fra hans side. Det er det vel tydelig at ikke har skjedd.

Muligens noe slikt City har gjort med Craig Bellemy. Har vært bråkebøtte overalt, men ser ut til å ha endret seg en del etter overgangen. Han blomstrer i hvert fall på banen. Tom Nordlie ser ut til å få bølle fritt rundt uten konsekvenser og fortsette som før.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 21 des 09, 14:14

Nordlie har uttalt, etter at han ble klar for FFK, at han kjente sine svake sider og jobbet med dette. Det var vel noe av jobben til gymlæreren også?

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 21 des 09, 15:44

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Nordlie har uttalt, etter at han ble klar for FFK, at han kjente sine svake sider og jobbet med dette. Det var vel noe av jobben til gymlæreren også?

Det er sant, og det var vel kanskje noe Nordlie delvis følte nødvendig for å slippe å bli dømt for tidligere "eskapader". FFK har dessverre ikke sett ut til gjøre noe med denne muligheten. Hadde man lagt ned krav til forandring fra Nordlie, og arbeidet med en plan for hans utvikling hadde vi nok neppe vært i nærheten av denne situasjonen. Nordlie sliter på omgivelsene, det var FFK også klar over sammen med Nordlie - da burde man vært ansvarlig for å følge opp utviklinga når de ansatte ham.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 21 des 09, 20:16

Hva er best?

  1. Ansette treneren Tom Nordlie og be han forandre sin bøllete oppførsel som han er så kjent for.
  2. Ansette en annen trener som både kan lede og trene et fotballag, og i tillegg har folkeskikk.
Nordlie er snart 50 år gammel, det er helt håpløst å håpe og tro at denne mannen kan forandre personlighet. Hadde han vært 20 år gammel kunne vi hatt et håp, men ikke nå. Nå er det for sent. Man kan ikke lære en gammel hund å sitte.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 21 des 09, 20:38

Han vet veldig godt selv om disse svakehetene, men velger likevel å oppføre seg på denne måten, noe jeg rett å slett vil si er trist.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 21 des 09, 20:50
Endret: 21 des 09, 20:56
Endret av: Lemmy

Selvfølgelig kan Tom Nordlie endre seg. Alle mennesker kan endre seg om de bare vil.

Men hvorfor skulle FFK ansette Tom Nordlie og håpe at han plutselig blir en samarbeidsvillig, talentsatsende mester i psykologi, pedagogikk og ledelse?

Kanskje de skal hente Peter Kovacs å håpe at han blir en liten, kjapp bakromsspiss med blondt hår i samme slengen?


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 21 des 09, 21:36

Nå kan det vel settes strek ang det å fjerne Nordlie og eventuellt Henriksen, kassa er garantert tom når det hentes inn juridisk bistand til å vurdere om de driver for kreditors regning. De av dere som på død og liv vil fortsette diskusjonen bør da starte å reise fra 5 til 10 mill bare til dette formålet.

Foreslår derfor at dere starter en ny tråd der dere committer midler og ikke bare krever.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 21 des 09, 22:00

Opprinnelig postet av Plankekæll

Hva er best?

  1. Ansette treneren Tom Nordlie og be han forandre sin bøllete oppførsel som han er så kjent for.
  2. Ansette en annen trener som både kan lede og trene et fotballag, og i tillegg har folkeskikk.
Nordlie er snart 50 år gammel, det er helt håpløst å håpe og tro at denne mannen kan forandre personlighet. Hadde han vært 20 år gammel kunne vi hatt et håp, men ikke nå. Nå er det for sent. Man kan ikke lære en gammel hund å sitte.

Har jeg skrevet at man kan forandre Nordlie nå? Har jeg sagt det var riktig å ansette Nordlie ved noe som helst tilfelle? Jeg sier at når FFK-styret bestemte seg for det første alternativet burde de også forpliktet Nordlie til forholdsregler og fulgt opp utviklingen av hans svakheter som FFK-styret visste om (selv Nordlie var klar over dem). Det ble ikke gjort, og er selvsagt synd - selv om ansettelsen var feil i utgangspunktet. Problemet med hvordan FFK har blitt styrt er at man ikke har tenkt lenger enn til nesetippen. Langsiktighet virker å ha skortet overalt.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 29 des 09, 08:38

Nå burde det da skje noe snart

http://www.f-b.no/article/20091229/FFK/712299999/1220/NYHET

Spillere, administrasjon, sponsorer og spillerinvest vil ha bort Nordlie.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 29 des 09, 08:39

Nordlie er ferdig. Kommer garantert ikke tilbake etter nyttår.

Hvem trur dere blir ny trener? Aune?


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 29 des 09, 08:42

Den gangen her har vi vel ikke noen ny trener klar, slik Norling var. Da blir det vel ihvertfall Aune i en overgangsperiode.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 29 des 09, 08:44

Opprinnelig postet av Rey

Den gangen her har vi vel ikke noen ny trener klar, slik Norling var. Da blir det vel ihvertfall Aune i en overgangsperiode.

Synd vi ikke satsa på Norling. Blir nok Aune en periode ja, kanskje permanent..


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 29 des 09, 08:53

Aune er jo ikke noe bra det beviste han... håper ikke FFK går i den fella, men henter en ny trener

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 29 des 09, 08:58

Hvilke trenere er ledige i Norge?

Eggen, Erlandsen, noen flere?


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 29 des 09, 09:11

Nebojsa Novakovic.

Er Ønsket av Djurgården. Er assistent i SF.


Brutus

Knøttespiller
Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 49

Lagt til: 29 des 09, 12:38

I mye øyne må vi nå satse lokalt og mer langsiktig. Har spillerne tillit til Tom Freddy Aune, synes jeg han skal få sjansen. Mannen gjorde det ikke noe særlig dårligere enn Grønhagen og Nordlie, og med tanke på situasjonen laget og klubben var i når han ledet, synes jeg han kom godkjent fra det. Hente inn en ny dyr trener som tvilsomt er betydelig bedre synes jeg er å gå i den samme fella igjen. Jeg vil heller bygge opp et nytt FFK basert på Aune og en blanding av de spillerne vi har igjen på a-laget samt en 4-5 juniorer, enn å kjøre på i det gamle løpet med svenske trenere og dyrkjøpte importer nok en gang...



Flat Trådet Nøstet
Side 23 av 25 23

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3