Husk meg
Brukernavn
Passord

Litt positivitet i elendigheten...

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 09 nov 09, 11:13

Min første tråd er startet! :) Grunnen til at jeg starter denne tråden, er fordi jeg vil bli litt mer opplyst rundt Fredrikstad FK, og håper noen kan komme med kommentarer til mine synspunkter.

Jeg, som mange tusen andre, bevitnet da Fredrikstads inntog til Adecco-en på fredag. Det svidde utrolig, og er fortsatt leit, men nå har jeg fått satt saker i perspektiv.

Patriotisme
For min del har denne vokst. Nå føler jeg det er viktig å stå sammen med klubben, og jeg har å gått inn for at jeg SKAL sikre meg sesongkort, jeg SKAL bidra ved å bytte ut min 4-år gamle drakt osv. Ikke en absolutt nødvendighet med drakten f.eks, men for meg personlig er dette en støtte til FFK.

? Noen som mener at nedrykket kan bidra positivt her?

Spillerstall
Spillerstallen til FFK synes jeg personlig at er spennende, spesielt da med tanke på ungguttene som kan virkelig bli gode. Jeg tenker som så at et år i Adecco-ligaen forhåpentligvis vil fremme litt spilletid for disse, da andre spillere kommer til å forsvinne, samtidig er det spillere jeg absolutt ikke vil skal forsvinne.

Nå vil jeg bare slenge ut hva jeg tenker om spillerne, men da kunnskapen ikke er den beste, setter jeg utrolig pris på kommentarer på dette.

Mål: Mener her at Staw og Bråthen helt klart bør satses på. Føler derfor ikke noe tap om Kenny forsvinner.

Forsvar:
Piroja fortalte at han mest sannsynlig har spilt sin siste kamp for FFK, og på bakgrunn av dette vil jeg ikke ha han i klubben. Spilleren jeg absolutt ikke vil skal forsvinne her er Wallace.

Midtbane: Synes her at Thomassen, Askar og Elvestad er vitkig å beholde. Samtidig synes jeg at Kvisvik kanskje burde fått et år til, Gashi burde bli, og mitt største ønske at Borges ikke forsvinner. Barsom kan fint dra - kvalm spiller og har ingenting til overs for han.

Angrep: Synes de har en fin rekke her, hvor jeg håper blandt annet at Andersson og Everton blir. Føler også at Valencia og Gardar er bra spillere. Tror derimot Everton forsvinner.

Når det gjelder trenere, så synes jeg Tom Nordlie er mannen som kan få skuta på rett kjør igjen. Se hva han har gjort tidligere, se f.eks hva han gjorde med Kongsvinger. Med bedre tropp bør jo dette være mer tilrettelagt for han, og tror han kunne fått til meget bra ting om han får bygge opp klubben i 2010.

Konklusjon
Har ingen tvil overhode om at FFK rykker opp igjen neste år, og klarer derfor å lege sårene litt ved å se på det hele som en ny begynnelse, hvor hele klubben vil bli rensket opp, og alle vil få en ny start.

Kommentarer, som nevnt, mottas gjerne med takk. Vil sette meg mer inn i klubbildet!

 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 09 nov 09, 11:31

Opprinnelig postet av Welhaven

Patriotisme
For min del har denne vokst. Nå føler jeg det er viktig å stå sammen med klubben, og jeg har å gått inn for at jeg SKAL sikre meg sesongkort, jeg SKAL bidra ved å bytte ut min 4-år gamle drakt osv. Ikke en absolutt nødvendighet med drakten f.eks, men for meg personlig er dette en støtte til FFK.

? Noen som mener at nedrykket kan bidra positivt her?

Forhåpentligvis, men også her må det gjøres grep. Merket det allerede i 2008 (og delvis 2007) at engasjementet i byen var på vei nedover. Tidligere når vi har kjempet mot nedrykk har det vært et kjempeengasjement blant "alle" i byen. Det engasjementet har vært en mangelvare en stund.

For at nedrykket skal bidra positivt er byen helt avhengig av en god start i treningskampene i januar 2010. Det sammen med mer åpenhet i klubben og et styre/ledelse som viser at dem tar situasjonen på alvor må til for å få i gang engasjementet igjen.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 09 nov 09, 11:43

Opprinnelig postet av Rey

Forhåpentligvis, men også her må det gjøres grep. Merket det allerede i 2008 (og delvis 2007) at engasjementet i byen var på vei nedover. Tidligere når vi har kjempet mot nedrykk har det vært et kjempeengasjement blant "alle" i byen. Det engasjementet har vært en mangelvare en stund.

For at nedrykket skal bidra positivt er byen helt avhengig av en god start i treningskampene i januar 2010. Det sammen med mer åpenhet i klubben og et styre/ledelse som viser at dem tar situasjonen på alvor må til for å få i gang engasjementet igjen.

Ja, men nå må det jo bli ryddet opp i dette. Jeg har ikke fått følgt med på FFK, så kan det raskt nevnes hva styret/ledelsen har gjort av negativ karakter?

Har jo lest blandt annet at de jobbet mot spillerne og så på dem som en trussel.

---------------------------

2010: The new era begins.


Captain Oats

Knøttespiller
Ble medlem: 25 sep 07
Innlegg: 65

Lagt til: 09 nov 09, 11:50

Les dette:

http://tkkarlsen.tv2blogg.no/

Personlig mener jeg det burde vært sendt til alle i ledelsen i FFK.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 09 nov 09, 11:54

Opprinnelig postet av Captain Oats

Les dette:

http://tkkarlsen.tv2blogg.no/

Personlig mener jeg det burde vært sendt til alle i ledelsen i FFK.

Der kan du se! Akkurat den tankegangen jeg er innpå her! Veldig interessant å finne et innlegg som viser bedre forståelse, men med samme tankegang.

Det må vel være flere som tenker sånn?

---------------------------

2010: The new era begins.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 09 nov 09, 11:55

Dette har vært oppe i to-tre andre tråder, og diskutert endel.

Men ja, dette burde ledelsen i FFK lest og studert. Deretter satt seg godt inn i avsnittet med teater. Der kunne enkelte ha lært noe, nemlig å ta sin hatt og gått!!


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 09 nov 09, 12:00

Opprinnelig postet av Plankekæll

Dette har vært oppe i to-tre andre tråder, og diskutert endel.

Men ja, dette burde ledelsen i FFK lest og studert. Deretter satt seg godt inn i avsnittet med teater. Der kunne enkelte ha lært noe, nemlig å ta sin hatt og gått!!

Ja, og jeg har lest de, men ville bare få noen direkte innspill på mine synspunkter. Det er vel sånn at FFK sitter i møte hele dagen for å legge ny strategi fremover, men dette kommer nok til å bli en lang prosess. Får håpe hele klubben blir rensket opp raskest mulig.

---------------------------

2010: The new era begins.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 09 nov 09, 12:02

Jeg svarte Captain Oats og ikke deg Welhaven. Hehe.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 09 nov 09, 12:04

Opprinnelig postet av Plankekæll

Jeg svarte Captain Oats og ikke deg Welhaven. Hehe.

Åja! Der kan man se hvordan det går når man er litt for rask. Tror du personlig spillere som Borges, Wallace, Everton etc. forsvinner?

---------------------------

2010: The new era begins.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 09 nov 09, 12:06

Vi kan ikke ta oss råd til å hente Éverton nå, så ja han forsvinner nok.

Borges og Wallace trives ikke, men forsvinner heller ikke hvis ingen legger inn bud (som blir akseptert av klubb og spiller) på dem. Men ja, jeg tror også disse to ikke blir gamle i klubben under Nordlie.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 09 nov 09, 12:08

Opprinnelig postet av Plankekæll

Vi kan ikke ta oss råd til å hente Éverton nå, så ja han forsvinner nok.

Borges og Wallace trives ikke, men forsvinner heller ikke hvis ingen legger inn bud (som blir akseptert av klubb og spiller) på dem. Men ja, jeg tror også disse to ikke blir gamle i klubben under Nordlie.

Må få lest meg opp på Nordlie. Heller til pokker ut med Nordlie enn å miste Borges og Wallace. Synes de er to utrolig gode spillere.

---------------------------

2010: The new era begins.


Captain Oats

Knøttespiller
Ble medlem: 25 sep 07
Innlegg: 65

Lagt til: 09 nov 09, 12:20
Endret: 09 nov 09, 12:21
Endret av: Captain Oats

Det er vel lite sannsynlig at klubben kvitter seg med Nordlie, etter som det vil bli alt for dyrt. Borges og Everton går garantert. Viking og RBK har jo allerede meldt interesse for Everton. Får se hva som skjer med Borges, men at han spiller i adecco neste år stiller jeg med svært tvilende til. Wallace blir vel også vanskelig å holde på.

Nei det blir virkelig spennende å følge med fremover. Får bare håpe at de ikke fortsetter å tenke kortsiktig. Langsiktighet og kontinuitet er noe av det jeg ser på som viktigst i en fotballklubb. Håper styret tenker i samme baner(som sikkert ALLE andre også).

Det har vært direkte vondt å være vitne til hva ledelsen har gjort med klubben vi er så gla' i. Ikke bare i år, men også tidligere. Det er på tide å få inn noe nytt! Noen som verdsetter klubben og som virkelig vil få skuta på rett kjøl igjen! Og som ikke minst klarer å holde en normal dialog med spillerne, basert på gjensidig respekt.

 

 

 

 

 


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 09 nov 09, 12:24

Jeg vet iallefall at Everton er veldig nedfor. Han trøstet seg med en kebab på lørdag fra Nellys.

MÅ iallefall bli spennende neste år!

---------------------------

2010: The new era begins.


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 09 nov 09, 12:28

Opprinnelig postet av Captain Oats

 Viking og RBK har jo allerede meldt interesse for Everton.

 

Har du no link til dette??

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 09 nov 09, 12:49

Opprinnelig postet av Captain Oats

Les dette: http://tkkarlsen.tv2blogg.no/

Personlig mener jeg det burde vært sendt til alle i ledelsen i FFK.

Absolutt og amen!  Men har ikke Tom N fått ganske stor makt mht å utvikle laget og da også hvilke spillere som skal satses på?  Tom N er ikke opptatt av Fredrikstad eller Østfold, han har ikke den lokale tilhørigheten.  Jeg tror nok TN kan bygge nytt lag, ta FFK opp igjen, men som nå - uten Fredrikstad identitet.  Og det er krise!  I tillegg er Tom N  et uromoment som medfører slitasje i enhver klubb han kommer til.

Det nåværende styret har ved å ansette Nordli på en slik kontrakt, la han kjøpe inn og signe dyre kontrakter med Valencia og Anderson tatt balletak på seg selv.  Dette kommer til å koste sykt mye å bli kvitt....

FFK må ha en leder, en sterk leder som med styret sørger for å forvalte FFK's kjerneverdier og sjel til klubbens beste som kollektiv!

 

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 09 nov 09, 13:06

Blir spennende på denne fronten også. Føler det bare på meg at dette blir en tung periode.

Absolutt alle ledd skal taes tak i - er jo ingenting som kan bli latt være i fred nå. Sinnsykt.

---------------------------

2010: The new era begins.


ika

Bedriftsspiller
Ble medlem: 29 okt 09
Innlegg: 14

Lagt til: 09 nov 09, 16:54

34 poeng og rykke ned må vel garantert være rekord i Norge, tross alt.

---------------------------

Fotball er fotball


bikaboo

Knøttespiller
Ble medlem: 05 okt 04
Innlegg: 73

Lagt til: 09 nov 09, 16:58

Opprinnelig postet av ika

34 poeng og rykke ned må vel garantert være rekord i Norge, tross alt.

Nå har vi jo også spilt 4 kamper mer enn tidligere, så er jo naturlig at de fleste lagene får flere poeng.


Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03
Innlegg: 668

Lagt til: 09 nov 09, 20:14

Opprinnelig postet av bikaboo

Opprinnelig postet av ika

34 poeng og rykke ned må vel garantert være rekord i Norge, tross alt.

Nå har vi jo også spilt 4 kamper mer enn tidligere, så er jo naturlig at de fleste lagene får flere poeng.

Ja, vi har spilt flere kamper pga. 16 lag. Men desto mer patetisk ræva å rykke ned, da!! To lag til å være dårligere enn, liksom... Har ennå ikke kommet meg helt over sjokket. Hadde ALDRI trodd det skulle være mulig å rykke ned i år - også nettopp fordi serien ble utvidet. 


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 09 nov 09, 20:21

Opprinnelig postet av Espen

Har ennå ikke kommet meg helt over sjokket. Hadde ALDRI trodd det skulle være mulig å rykke ned i år - også nettopp fordi serien ble utvidet. 

Dessverre har også folk i klubben hatt den holdninga at det årnær sæ. At det ikke er mulig å rykke ned. Man har tatt for lett på ting, og trodd at man har vært bedre enn man faktisk er. Man oppdaget altfor sent at man faktisk var i deep shit, og da foretok man visse grep som kommer til å svi økonomisk i lang tid fremover.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24