Husk meg
Brukernavn
Passord

- Runar Henriksen uønsket i FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 14 4

RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06
Innlegg: 466

Lagt til: 02 nov 09, 11:26

Dårlig timing, rett og slett. Trist at dette blir enda en ting som slår negativt ut i forhold til media og omverden! Vi skal jo med pågangsmot ta plassen i Tippeligaen og ikke mase om ting som kan vente 2 uker.

---------------------------

Drømmekamp: FFK - Leeds på Stadion! (Event. Leeds - FFK på Elland Road)


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 02 nov 09, 11:40
Endret: 02 nov 09, 11:43
Endret av: Holters

Jeg er enig med de som mener at timingen bak dette stuntet er upassende. Når man først har valgt å vente så lenge ("til etter sesongen"), så er det merkelig å ta dette oppgjøret nå som klubben skal ut i en særdeles viktig kvalifisering. I tillegg virket det som om ting hadde roet seg i det siste.

Når det er sagt, så er det jo ingen hemmelighet at det har vært misnøye med Henriksen i Plankehaugens kjerne i lang, lang tid. Du skal heller ikke grave nevneverdig får å finne annen- eller tredjehåndsinformasjon på misnøye innad i organisasjonen.

Noen naive, sarte sjeler mener jo at vi bak ffksupporter.net har startet og spredd disse "ryktene", men da har man virkelig misforstått. Faktum er at vi fanger opp - ikke genererer - disse signalene fra miljøene rundt FFK, og da blir vi bekymret, slik alle og enhver med sunn fornuft ville ha blitt.

Personlig har jeg snakket med Henriksen én eneste gang, og det var en hyggelig samtale. Således vet jeg ikke helt hva jeg skal tro. Jeg innrømmer at amatørmessige utsagn i media irriterer meg grenseløst, og mener derfor at Henriksen seriøst burde gå til anskaffelse av en PR-rådgiver, men også på denne fronten hadde ting roet seg i det siste.

Det som er bekymringverdig er det at man neppe har tenkt over hva man ønsker å oppnå med dette, og hvilke alternativer til Henriksen man har. Ja, kanskje man får Henriksen til å trekke seg, men hvem skal ta over? Klubben har verken råd til å betale ut Henriksen (18 måneder etterlønn, ca. 2.550.000 ifølge "ryktene") eller hente inn eksterne krefter for å erstatte ham. Finnes det kvalifiserte personer innad i klubben som kan omplasseres? Finnes det en samlende, kompetent leder? Jeg har mine tvil.

Derfor bør man kanskje heller svelge litt svake sosiale antenner, uheldige mediakrumspring og et dårlig arbeidsmiljø - et miljø mange visstnok mener var bedre under Morgan, så lenge Henriksen får skikk på økonomien. Det er faktisk det aller, aller viktigste for FFK nå. Klubben må slutte å leve på forskudd!

Argumentene som kom frem på TV 2 sporten i går var svake. Slik jeg forstod det var hovedargumentet lottoutsagnet... Ja, det var dumt å si det høyt, men tanken bak er jo riktig. FFK er heldige som har mange utgående kontrakter når fotballøkonomien skiftet så kraftig grunnet finanskrisen. Det medfører at FFK kan spare mye penger på lavere lønninger.

Når man først går ut på denne måten, så bør man har tyngre argumenter enn som så.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Jon Syversen

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 135

Lagt til: 02 nov 09, 11:52

Paradoks, paradoks! Runar Henriksen må få skikk på økonomien i FFK, slik at klubben har råd til å betale fallskjermen hans. Merkelige saker.


sruben

Knøttespiller
Ble medlem: 02 okt 07
Innlegg: 74

Lagt til: 02 nov 09, 12:36
Endret: 02 nov 09, 12:37
Endret av: sruben

Mange trekker fram Henriksens gode kvalifikasjoner på økonomisiden, men har den økonomiske situasjonen bedret seg etter at han overtok? Jeg vet ikke svaret på dette, men jeg synes lønnsnivået til de 3 siste signeringene våre virker skremmende i så måte (TN, MA, AV). Hvis man skal utnytte den fordelaktige situasjonen man mente man befant seg i mtp lotto-uttalelsene, så virker det merkelig at de nye signeringene er helt i lønnstoppen og sprang den innførte maxlønna med glans.


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 02 nov 09, 12:42

Opprinnelig postet av Holters
Jeg innrømmer at amatørmessige utsagn i media irriterer meg grenseløst, og mener derfor at Henriksen seriøst burde gå til anskaffelse av en PR-rådgiver, men også på denne fronten hadde ting roet seg i det siste.

Løse kanoner på dekk er en uting for å si det mildt og iår har FFK hatt mange av dem både i administrasjonen og i spillergruppa.  De eneste som burde uttale seg er vel Henriksen og treneren.  Men spillerne har flittig brukt media i egne interesser,  Veldig uprofft.  I Premier League blir man hardt straffet for slik illojalitet ovenfor egen klubb.

Bedrifter som Telenor som er mye i media bruker informsjonsmedarbeidere til den jobben, det burde nok også fotballklubbene gjort.

 

 

 

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 02 nov 09, 12:57
Endret: 02 nov 09, 12:59
Endret av: kjellemann

Sviktet av sine egne!

- Vi er skuffet over at ingen i administrasjonen tør å stå fram og støtte oss. De har hele tiden vært med på prosessen på hva vi skulle gjøre, og sagt at de støtter oss, sier talsmann for Plankehaugen Jaran Berg til Nettavisen.

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article2746924.ece

---------------------------

You'll Never Walk Alone


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 02 nov 09, 13:23

FFK er en klubb uten ryggrad, på tide det kommer inn folk som kan styre og har en plan, ja det blir vanskelig og finne, men om det fortsetter på den måten klubben drives på den dag idag, ja da har vi ett skip som blir styrt rett på grunna.

Ett styre uten evne til å ta egenvalg, støttespillere som er ute etter å mele sin egen kake, eiere som har for mange hatter, direktør uten innsikt, administrasjon som ikke tør å stå for det de sier, trener som mobber egen spillere osv.osv..

Driter i tidspunktet, fortsetter det slik som det er nå så har vi 1984 på nytt igjen!


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 02 nov 09, 13:37

Opprinnelig postet av kjellemann

Sviktet av sine egne!

- Vi er skuffet over at ingen i administrasjonen tør å stå fram og støtte oss. De har hele tiden vært med på prosessen på hva vi skulle gjøre, og sagt at de støtter oss, sier talsmann for Plankehaugen Jaran Berg til Nettavisen.

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article2746924.ece

Som jeg nevnte i ett tidligere innlegg, kan virke som Plankehaugen har blitt brukt som nyttige idioter, og dette her bekrefter bare dette. Dette her henger ganske sikkert sammen med lekkasjene som siler i klubben. Ta kvalkampene og kom deretter med navnene. Først da kan vi konkret få greie på all driten som skjer der nede. Kritikken mot Henriksen vil bli mer konkret og dem som eter klubben innvendig må stå frem. Dem leker med klubben vår for egen vinning...


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 02 nov 09, 13:50

Synes dette tidspunktet er det beste i grunn. Nå får vi fokus på det her og Henriksen i stedet for at laget settes under press, og skulle vi være så uheldige å tape i kvaliken så blir det lett for hvermannsen og finne mannen å skylde på og rette kritikken mot. Bra gjort av PH og Jaran Berg, dette vitner om ryggrad!

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 02 nov 09, 14:42

Leser nå i FB på nett at Berg innrømmer å hatt møter med administrasjonen mtp Henriksens rolle. Med andre ord så konspirerer folk i administrasjonen med utenforstående mtp å sparke sin egen sjef.. Uansett hvilken tullekopp henriksen har vært, så er dette fryktelig illojalt og ville ha vært grunnlag for oppsigelse i en vanlig bedrift..


rødforalltid

A-lagspiller
Ble medlem: 10 mar 05
Innlegg: 252

Lagt til: 02 nov 09, 14:48

En ryggrad bygd av porøst glass da vel.?De "tør" jo ikke møte Henriksen til ett møte engang jo.  Nei har de sagt A, bør de jaggu ha ryggrad og baller nok til å ta ett møte med Henriksen også.

 

Utover det syns jeg at de "store" folka i plankehaugen, nå skal holde munnen sin igjen og heller konsentrere seg om fredagens kamp.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 02 nov 09, 14:58

Plankehaugen burde først og fremst få til ett møte med styret i FFK, forderetter å forklare sin sin missjon.

Styret i FFK ASA burde ha så mye vett at om Plankehaugen mobiliserer til kamp kan de få hele klubb styret og de de ønsker fjernet kastet på dør, bare å møte opp på neste valg og kjøre ett kupp. Ikke det at jeg mener det er det beste å gjøre, men i realiteten så kan de det da de utgjør en betydelig del av de som intereserer seg for FFK her i byen.

Problemet til PH er at deres troverdighet har over de siste årene begynt å komme ned på samme nivå som Henriksen sitt og har derfor endel skjeletter i skapet.

PH burde også se seg selv i speilet når sesongen er over og kanskje finne ut om det de driver med er til alles beste.

Uansett så støtter jeg misstiliten til Henriksen og en gang måtte den komme frem, og alle har vel visst om dette en stund nå. Så helt ok at det skjedde igår. Noen ganger er det kanskje greit å slippe katten ut av hatten slik at man kan spille med åpene kort, FFK har bare godt av det som skjer nå slik at man skal ungåatt det skjer igjen!!


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 02 nov 09, 15:00

Hva skal man si. Nå følger jeg denne debatten pirmært via media, men etter siste artikkel i f-b.no må jeg innrømme at jeg begynner å lure på hvem som fremstår som den største fjompen. Henriksen eller Berg. Greit nok så har vel ikke akkurat Henriksen kommet med de smarteste utspillene i media gjennom sesongen, men at han skal holdes ansvarlig for ting han ikke kan gjøre noe med faller i grunn på egen urimelighet.

Nå er jeg på ingen måte noen tilhenger av Henriksen, snarere tvert i mot, men nå syns jeg PH og deres selvutnevnte talsperson bør gå i seg selv og starte jobben med å feie for egen dør. Jaran Berg med venner  fremstår i denne saken som bortskjemte barn som ikke får vijlen sin. Skjerp dere, ta kampen der kampen skal være, face to face. Ingen er tjent med en idiotisk svertekampanje i media, og slik det ligger ann nå er det Jaran som taper ansikt, ingen andre... De klarer jo ikke komme med fullgode argumenter for egne utsagn engang, og da er forarbeidet for dårlig...

 

---------------------------

Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 02 nov 09, 15:07

Opprinnelig postet av KeJ
Ingen er tjent med en idiotisk svertekampanje i media....

Med unntak av Sarpsborg 08....

Sikkert veldig bra for FFK nå at Plankehaugen sier at de har støtte fra noen som sitter å jobber sammen med Henriksen samt div spillere.  Det kan jo bare resultere i full fokus på trening og kampen som kommer fra alle ledd i klubben.  Flott jobba Plankehaugen!

Ser forøvrig at Adiyiah er med som medlem av den idiotiske Facebookgruppa "Vekk med Henriksen nå".   Er det noen som administrerer facebook kontoen hans eller er han så uproff?

 

 

 

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 02 nov 09, 15:14

Ettersom adiyha takker ja til alt på facebook, tror jeg dette er av uvitenhet.

Synes forsåvidt ikke gruppen er idiotisk. Det som er synd med denne saken er at Plankehaugen viser ryggrad på feil tidspunkt. Dette her skulle de kjørt tidligere, ikke nå som den viktigste kampen noensinne står for tur.

---------------------------

Jeg snakker aldri på vegne av noen, kun for meg selv!

Skrivefeil kan forekomme ofte, da mitt tastatur har vært utsatt for en alkohol ulykke.


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 02 nov 09, 15:33

Gi oss ÈN god grunn for at dette er riktig timing????????? YellYellYell

 

I mine- og veldig mange andre sine øyne kunne ikke denne markeringen kommet på et dårligere tidspunkt i sesongen!!!!

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 02 nov 09, 15:57

Opprinnelig postet av BøgeJon

Gi oss ÈN god grunn for at dette er riktig timing????????? YellYellYell

 

I mine- og veldig mange andre sine øyne kunne ikke denne markeringen kommet på et dårligere tidspunkt i sesongen!!!!

Det retter fokuset vekk fra det enorme presset FFK faktisk har for denne kvalikken. En taktikk eksempelvis Rekdal har brukt ganske mye. Nordlie har vel litt den effekten óg.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 02 nov 09, 16:12

Hattemakern har utalt seg på vegne av FFK, ikke uventet at denne mannen støtter Henriksen, mannen har jo identisk lederstil som Henriksen, altså drit i de av ingen betydning.

FFK blir styrt av tullinger.


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 522

Lagt til: 02 nov 09, 16:15

det PH burde gjøre er å gå ut med navn på spillere og de i admin så de kan svare for seg hva gjelder "støtten" de skulle gi plankehaugen.

---------------------------

jaddajadda


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 02 nov 09, 16:19

Det er jo veldig smart.



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 14 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24