Husk meg
Brukernavn
Passord

Når vi graver gull i Afrika...

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 31 okt 09, 20:24

Dette er historien om Lalawele Atakora, en attenåring som ankom Fredrikstad vinteren 2009.

http://www.ffksupporter.net/nyheter/nyhet.php?id=1829

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Spielführer

Bedriftsspiller
Ble medlem: 05 nov 07
Innlegg: 8

Lagt til: 31 okt 09, 20:49

Fra artikkelen: "Apropo engelsk; send ham på et engelskkurs snarest. Dette er også noe Lala selv sterkt ønsker."

Eeeeh... Burde ikke dette være selvssagt - og steg 1 i integreringsprosessen i en ny klubb? Ikke rart FFK sliter dersom spillerne ikke skjønner bæret av hva lagkameratene sier...


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 31 okt 09, 21:04

helt på trynet at han ikke har fått engelskkurs.. Men hva skal vi med talenter? De får jo ikke sjansen samme faenYell

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 31 okt 09, 23:31

Ett meget godt og viktig innlegg av Rafn og som jeg håper dem rette personene i FFK leser. En skulle jo tro at det meste var elementært. Jeg mener ikke nødvendigvis at Lala skulle hatt flere minutter på A laget, men 100% oppfølging på alle andre plan skulle en tro var selvklart. Virker som det meste går på lykke og fromme om en spiller trives og intergreres. Og går det bra så er det kanskje mer pga gode lagkamerater på jr laget enn noe annet.

    Har faktisk ett håp om at Nordlie kan ta tak i sånne ting, selvom jeg skjønner at en del tviler, så er han faktisk kjent for å villle ha ting på stell i en fotballklubb fra A til Å. Sånn som klubben fremstår er jo ingenting på stell og det finns langtifra en rød tråd i arbeidet der. For det første mener jeg klubben trenger en dyktig sportslig leder for hele klubben som syr sammen klubben til en enhet og som har baller til å ta tak og gjøre tiltak, samtidig samarbeide godt med Tom Nordlie. For mye forlangt? Nei, det må da være mulig. Alternativ? Lars Tjernås kanskje.

Vil også legge til at det er tøft og viktig av Rafn som sikkert er en del i miljøet og som gjør en jobb i klubben prøver å gjøre FFK til en bedre klubb selvom han sikkert tråkker på noen tær...


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 02 nov 09, 10:30

Flott artikkel!  Betalte sportsjournalister i FB klarer maks 10 linjer gjerne, her er en slik sak som er typisk for svensk sportsjournalistikk.  Håper det kommer mer oppfølging av denne saken.

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 02 nov 09, 14:25

En fin artikkel. Det er givende å lese Rafns innlegg ala slik som dette. Når jeg leser så får jeg følelsen av et reelt innblikk i hva som skjer i klubben. Det er en nedenfra og opp skildring om de delene av klubben som man ikke hører om så ofte.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 13 des 09, 21:06

Når vi graver gull i Afrika - del 2

FFK vil ikke få Lalawele Atakoras arbeidstillatelse fornyet. Det finnes likevel muligheter for å sikre seg fremtiden til dette sorte gulllet, men er noen villige til å ta sjansen? Har FFK råd? Eller retter sagt: Har FFK råd til å la være?

http://www.ffksupporter.net/nyheter/nyhet.php?id=1847

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Gonzales

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 09
Innlegg: 197

Lagt til: 13 des 09, 23:13

Kjøp han! Så får vi heller leie han ut til en annen klubb noen måneder. Når man ser hva som skjedde med Dominic er det uten tvil verdt det, hvertfall når prisen er under 1 mill.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 13 des 09, 23:22

Jeg synes det er helt utrolig at han ikke har fått mer spill på A-laget.


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 13 des 09, 23:45

Håper det ordner seg for Lala og FFK. Viser  også at vi trenger en mann som Jan Rafn i styret. En som ser og kjenner juniorspillerne og taler deres sak. Utvikling, spilletid og videresalg.


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 14 des 09, 08:43

Opprinnelig postet av aavdst

Håper det ordner seg for Lala og FFK. Viser  også at vi trenger en mann som Jan Rafn i styret. En som ser og kjenner juniorspillerne og taler deres sak. Utvikling, spilletid og videresalg.

Møt opp på årsmøtet og stem på Jan Rafn!!!


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 14 des 09, 08:44

Opprinnelig postet av Holters

Når vi graver gull i Afrika - del 2

FFK vil ikke få Lalawele Atakoras arbeidstillatelse fornyet. Det finnes likevel muligheter for å sikre seg fremtiden til dette sorte gulllet, men er noen villige til å ta sjansen? Har FFK råd? Eller retter sagt: Har FFK råd til å la være?

http://www.ffksupporter.net/nyheter/nyhet.php?id=1847

Under en million for Lala er jo faen (unnskyld språket) gi-bort-pris!! Noen som vil være med på å spleise? Seriøst.


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 14 des 09, 15:51
Endret: 14 des 09, 15:52
Endret av: hasse33

Først honør til Rafn for et meget godt innlegg. Få den mannen inn i styret el i klubben snarest mulig. Cool

Jeg er med på  ideen til Ymer  om et speiselag på denne unge og  meget talentfulle unge mannen som trives i byen og  ønsker  å bli i klubben.


guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 14 des 09, 16:22

Spørsmålet er vel om det er nok interesserte folk i byen som kan hjelpe til med å spleise på Lala, FFK har vel til den 31.desember på seg?

Hvor mye tror dere folk i snitt ønsker å "donere" ?

Sett at gjennomsnittet kan gi 100kr, da trenger vi 10 000 folk i løpet av snaue 2 uker!

Kan bli tøft, men dersom det skulle bli aktuelt, slenger jeg meg på ;-)

---------------------------

Hvordan er det mulig å r*vkjøre en klubb så hardt i løpet av ett år, Henriksen?


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 14 des 09, 16:39

Opprinnelig postet av hasse33

Jeg er med på  ideen til Ymer  om et speiselag på denne unge og  meget talentfulle unge mannen som trives i byen og  ønsker  å bli i klubben.

 

Har luftet noen tanker med PH og FFK om å starte et nytt spillerinvest med fokus på å hente spillere under 20 år. Tror det hadde vært spennende både for klubben og for "oss" som ønsker å investere noen kroner i dette.

Er noen utfordringer rundt dette, men hadde jo vært artig om vi kunne laget et Spillerinvest Ungdom...

Og det er flere muligheter enn utfordringer..

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 14 des 09, 17:01

Det høres ut som et utrolig spennende tankeeksperiment, Rafn.

Føler det finnes håp hvis en person som deg hadde fått tråder å trekke i for klubben. Istedet for å rope på alle mulige personers hoder i FFK synes jeg det er viktigere å rope på å få inn Rafn i styret. Oppfordrer folk til å melde seg inn i klubben, møte opp og stemme Rafn!

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 14 des 09, 18:47

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av aavdst

Håper det ordner seg for Lala og FFK. Viser  også at vi trenger en mann som Jan Rafn i styret. En som ser og kjenner juniorspillerne og taler deres sak. Utvikling, spilletid og videresalg.

Møt opp på årsmøtet og stem på Jan Rafn!!!

Kommer du til å gjøre det?  Og når er årsmøtet`?


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 14 des 09, 20:50

PM meg hvis noe sånn blir aktuelt, jeg blir med. Skal vel klare å spa opp noen noen tusen til ett sånt  spillerinvest


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 14 des 09, 20:58
Endret: 14 des 09, 21:00
Endret av: Ymer

Opprinnelig postet av aavdst

Kommer du til å gjøre det?  Og når er årsmøtet`?

Det ville vært for dumt om ikke jeg møtte opp og stemte. Jan er faktisk "min" kandidat som jeg har lagt inn til valgkomiteen.
Når årsmøtet blir er ifølge FFK ikke enda fastsatt (per 12/12).

Redigert;Fixet på sitering...


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 15 des 09, 10:06

Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart

PM meg hvis noe sånn blir aktuelt, jeg blir med. Skal vel klare å spa opp noen noen tusen til ett sånt  spillerinvest

Jeg vil vurdere det også!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3