Husk meg
Brukernavn
Passord

Får vi maskot?

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Sulla

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 25 okt 09, 21:35

Altså......et egg med caps og en plankebit???? Hvem i alle dager har designet denne herligheten, har Henriksen blanda seg inn??

---------------------------

It is proof of a bad cause when it is applauded by the mob. Seneca


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 25 okt 09, 21:36

Det var en tegnekonkurranse (for barn) med påfølgende avstemning på FFK sine sider og SMS som bestemte hvordan maskotten skulle være

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 25 okt 09, 21:38

Dummeste jeg har sett.........


Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 25 okt 09, 21:43

Herregud. Er vel et fett hvordan en maskott ser ut vel? Hvis det er barna som har bestemt hvordan maskotten skal se ut, blir det bare flaut å kritisere utforminga. Navnet derimot......


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 25 okt 09, 22:01

Flaut!!!!!

Hele pausa idag var flau!!


Graarud

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 25 okt 09, 22:18

Opprinnelig postet av ffkmufc

Flaut!!!!!

Hele pausa idag var flau!!


Hva skjedde? (for oss som ikke var der)

Forøvrig så IKKE den maskoten vi stemte fram en gang i tia slik ut som denne her iallefall... Sørgelig, og for oss som så på TV stakk den tryne opp i hver eneste kamera vinkel, også under intervjuet te Nordlie.

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2001 direkte fra Nydalen, Oslo!


Doc OJ

Knøttespiller

Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 65

Lagt til: 26 okt 09, 03:09
Endret: 26 okt 09, 14:52
Endret av: Doc OJ

Jeg sier det igjen! Må være den dårligste maskoten som noen gang er påfunnet!

Hvor vanskelig kan det være å finne på en maskot.. Hva med en isbjørn i rød shorts som labbet rundt og så kul ut?

Istedenfor faller valget på en irriterende eggformet freak med en plankebit under armen..


Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 26 okt 09, 08:37

Hadde man droppa ideen om å la et barn tegne den så hadde man kanskje fått noe finere ja.

---------------------------

Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 26 okt 09, 08:40

Opprinnelig postet av Dokka

Hadde man droppa ideen om å la et barn tegne den så hadde man kanskje fått noe finere ja.

Hallo?? Hvem er maskoten for? Barna eller deg? Kanskje greit at maskoten verken var fin eller morsom (i mine øyne), men ungene synes sikkert det var helt topp.

Hvorfor skal en voksen tegne denne maskoten da?

Nå må vi snart legge denne maskotballen død. Pinlig å lese om.


Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 26 okt 09, 08:49

Sorry, det kom ut litt feil ser jeg. Men maskoten er resultat av en tegnekonkuranse for barn, det jeg prøvde å si. Navnet er også resultat derfra. Viktigste er at barna liker maskotten

---------------------------

Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.


PowerZone

Bedriftsspiller

Ble medlem: 06 okt 09
Innlegg: 4

Lagt til: 26 okt 09, 08:53

Hvorfor i all verden skal det kritiseres hele tia??

Drit i å se på maskoten da vel.....enkelt og greit.

Syns det er kjempebra jeg at FFK satser på barna også, men maskot og egen tribuneplass.

Men dere som kritiserer så mye dere har kanskje ikke barn selv?  Sitter dere å kritiserer barne-tv like mye??

Og hva i allverden er feil med å kalle maskoten for flisa og barneklubben for flishaugen, så lenge de 'voksne' kaller seg plankehaugen?  

Syns flishaugen og flisa var et godt påfunn jeg. Og jeg skal være en av de første som melder inn barna mine i den.

Og det uansett om det blir tippeliga eller adeccoliga i 2010


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 26 okt 09, 09:52
Endret: 26 okt 09, 14:14
Endret av: Holters

Jeg klarer heller ikke å engasjere meg og bry meg den ene eller andre veien om FFK får en maskot eller ei. Den er tross alt ikke ment for øldrikkende plankehaugenmedlemmer, men for de små barna som muligens synes det er er gøy med en tøyfigur vandrende rundt. Andre klubber som har innført lignende har hatt stor suksess med det. Maskoten tok noe av i går (maste veldig med spillere og på tv under intervjuer), men det klarer jeg fint å overse, og jeg synes absolutt ikke dette er noe å ta så på vei av, selv om designet ikke akkurat er verdens beste. Det er synd, da jeg regner med at en maskot i utgangspunktet skal bli brukt over mange år, og da burde man ha designet noe som ikke så ut som hastverksarbeid.

Men, men en maskot for barna ønsker jeg uansett velkommen.

Opprinnelig postet av PowerZone

Og hva i allverden er feil med å kalle maskoten for flisa og barneklubben for flishaugen, så lenge de 'voksne' kaller seg plankehaugen?

Akkurat her er jeg uenig med deg. Navnene er en skivebom. Fredrikstad er Plankebyen. Flisebyen er Lillestrøm...

Man burde heller ha kalt maskoten for noe annet, og kanskje utformet hele figuren som en plankebit?

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 26 okt 09, 10:03

"Knerten" figuren til Anne Cath Vestly hadde jo passet bra. Eller kalt den for "Kvisten" istedetfor Flisa. Eller hvorfor ikke rette og slett bruke gode gamle "Snæbbus" som maskot? Wink


PowerZone

Bedriftsspiller

Ble medlem: 06 okt 09
Innlegg: 4

Lagt til: 26 okt 09, 10:05

Visste ikke at Lillestrøm var flisebyen, så jeg forstår den.  Burde vært mer gjennomtenkt ;)

 

Personlig syns jeg maskoten var kul, med en plankebit under armen.

Hadde vært rimlig vanskelig å designa hele kællen som en plankebit, menmen smaken er som baken...


bazel

Juniorspiller
Ble medlem: 04 apr 07
Innlegg: 82

Lagt til: 26 okt 09, 10:08
Endret: 26 okt 09, 10:09
Endret av: bazel

Om vi absolutt må ha maskot, så burde den ikke hatt navnet Flisa. (som Holters sier, flisbyen er LSK.. så navnet var ikke veldig heldig).

Man burde også klare og få noen som klarer og designe noe som ser bedre ut enn hva dette ble, dette ble  flaut ..

Men men, selvom jeg er imot maskoter, så ser jeg jo greia med maskot + yngre barn = fornøyde småtroll på stadion.


Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 26 okt 09, 10:45

Maskotten er et resultat av en konkuranse hvor bare barn fikk melde seg på. Jeg trodde alle kunne melde seg på, så jeg fikk en kamerat til å tegne for meg. Desverre så ble ikke planken min godt motatt da jeg var for stor. Så der har du årsaken til designet.

---------------------------

Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 26 okt 09, 10:54

Opprinnelig postet av Dokka

Maskotten er et resultat av en konkuranse hvor bare barn fikk melde seg på. Jeg trodde alle kunne melde seg på, så jeg fikk en kamerat til å tegne for meg. Desverre så ble ikke planken min godt motatt da jeg var for stor. Så der har du årsaken til designet.

Klasse i forhold!

(Og noe ala det jeg så for meg da jeg nevnte design som en plankebit!)

Synd denne ikke gikk igjennom i stedet!

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 26 okt 09, 10:57

Damn, trodde det var et bilde av Peter Kovacs jeg. Surprised


bazel

Juniorspiller
Ble medlem: 04 apr 07
Innlegg: 82

Lagt til: 26 okt 09, 11:39

Hadde vi fått den maskoten der, så hadde jeg vært bra fornøyd


b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 26 okt 09, 14:09

Trodde grensa var nådd for hva man i Fredrikstad var istand til å kritisere. Eller er temaet rett og slett en fleip får å se hvor langt man kan drive en østfolding? Uansett, dette er rett og slett dritflaut på vegne av folk i Østfold.

Får vi ikke 15 sekunder på Tv2 sporten om at diskusjoen om en maskots eksistens i Plankebyen nå går for fullt så blir jeg virkelig overrasket. Er "voksne folk"  også blitt opptatt om det er en maskot på kampen rettet mot de yngste publikummerne?

ER DERE  IKKE INTERESSERT I FORBALL DA?

My lord, si i fra når bunnen er nådd! Hva er det som gjør at østdfoldinger higer etter i å skape et inntrykk av å være idioter. "TAKK FÅR ALT MARKUS" var en uheldig skrivefeil (av en dyslektiker) som satte standarden for oss her nede. Dette her kan dessverre ikke godskrives denne kontoen, pinlig.



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24