Husk meg
Brukernavn
Passord

Sarpsborg i tippeligaen?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 9 1

Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 06 sep 09, 18:51

I dette øyeblikk ligger Sarpsborg 08 på kvalikk plass i adecco. Hva syns vi om å få Sarpsborg opp i tippeligaen? Jeg personlig, som er fra Varteig, hadde syns det vært kjempe morro. Som FFK supporter ser jeg med glede for meg ekte lokal oppgjør i Fredrikstad og Sarpsborg, hadde vært kjempe god stemning og skikkelig gøy.

Hva syns folket? Vil vi møte Sarpsborg på Fredrikstad stadion?

---------------------------

Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 06 sep 09, 19:13

Ja, gjerne. Det skal bli deilig å stoppe kjeften på sarpingene. De biller seg inn at de er bedre enn FFK.

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !
LIVET ER HERLIG DERE;
Chateau-Lascombes
Margaux 2001
Grand Cru Classé


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 06 sep 09, 19:21

Sarpsborg 08 i Tippeligaen hadde vært morsomt. Hjemmekamper på Fredrikstad Stadion eller Ullevaal.

Fredrikstad i Adeccoligaen i samme slengen? Hmmm.... tør ikke tenke tanken engang.

Moss kan også rykke opp, er ufattelig jevnt i Adecco.


Dagoberto

Knøttespiller
Ble medlem: 19 feb 09
Innlegg: 28

Lagt til: 06 sep 09, 20:15

Dokka! Er du varting og heier på FFK?????

 SKAM DEG....

 

Nok om det... Vi gleder oss til kvalikken mot dere ;)


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 06 sep 09, 20:50

Veldig sterkt av Sarp å slå Sogndal borte.


Noik

Knøttespiller
Ble medlem: 06 sep 09
Innlegg: 35

Lagt til: 06 sep 09, 22:06

Flytt til Fredrikstad,Dokka! Håpløst å komme fra Varteig å heie på FFK. Sier ikke så rent lite om deg. Hvis Sarp skulle rykka opp eller FFK ned,sånn at vi møter hverandre: Sitter du der som særping med rødt og hvitt skjerf og heier på nabobyen i stedet for din egen by? Eller innser du at man igjen er rivaler,pakker pent bort det røde skjerfet ditt og kjøper deg sarpeskjerf i stedet?

---------------------------

Evig blå


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 06 sep 09, 22:45

Opprinnelig postet av Noik

Flytt til Fredrikstad,Dokka! Håpløst å komme fra Varteig å heie på FFK. Sier ikke så rent lite om deg. Hvis Sarp skulle rykka opp eller FFK ned,sånn at vi møter hverandre: Sitter du der som særping med rødt og hvitt skjerf og heier på nabobyen i stedet for din egen by? Eller innser du at man igjen er rivaler,pakker pent bort det røde skjerfet ditt og kjøper deg sarpeskjerf i stedet?

Dokka bestemmer vel selv ?

Morro hvis Særp skulle rykke opp, men det tror jeg ikke skjer, og hvis det skjer så er det nokså vanskelig å bli værende. Det viktigste for meg nå er at FFK skal beholde plassen, slik at jeg også neste år kan reise fra Sarpsborg til Fredrikstad og se på alle hjemmekampene. Og hvis Sarp og FFK mot formodning skulle møtes i tippeligaen til året så hadde det vært morro og grisebanka Sarp., men jeg ville selvfølgelig håpet på at Sarp ville holde plassen.

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !
LIVET ER HERLIG DERE;
Chateau-Lascombes
Margaux 2001
Grand Cru Classé


freddy g-paulsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 06 sep 09, 22:51

Hadde vært knall med lokaloppgjør i tippeligaen mellom Sarp 08 og FFK. Gjerne sleng med Moss også :-) Problemet er vel at Sarpsborg stadion ikke er godkjent for tippeligaen, det ville innebært massevis av kroner for Sarpsborg komune på å oppgradere stadion... FFK-stadion som hjemmebane til Sarp 08 vil jeg ha meg frabedt....

---------------------------

Adecco 2010


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 06 sep 09, 22:56

De må gjerne rykke opp, men ikke får FFK har sikret seg Wembangomo og Ødegaard, samt Wemberg fra Moss. :)

Lokaloppgjør mot Sarpsborg var det største jeg hadde opplevd frem til opprykksrekka. Derbykampene var rett og slett fantastiske. Håper å oppleve det igjen. Moss gir meg ikke helt den samme følelsen.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 06 sep 09, 23:19

Opprinnelig postet av Holters

De må gjerne rykke opp, men ikke får FFK har sikret seg Wembangomo og Ødegaard, samt Wemberg fra Moss. :)

Lokaloppgjør mot Sarpsborg var det største jeg hadde opplevd frem til opprykksrekka. Derbykampene var rett og slett fantastiske. Håper å oppleve det igjen. Moss gir meg ikke helt den samme følelsen.

Jeg er så gammal at jeg husker lokaloppgjør mellom FFK og SFK i slutten av 60ies og førsten av 70ies. Det var en ukes depresjon hvis SFK vant, det var fælt å høre "Heia Sarp, Heia Sarp" når FFK hadde tapt. Disse lokaloppgjørene var bare helt topp. Lokaloppgjørene mot Moss, ble som du sier noe helt annet, Moss hadde liksom ikke den fiendestatusen og det var heller ikke den stemningen og følelsen før, under og etter kampene.

Sarp har jo også tradisjoner, ingen seriegull, men 6 cupmesterskap, og det hadde vært bælmorro om disse lokaloppgjørene kunne gjenopplives, og da selvfølgelig i tippeligaen.

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !
LIVET ER HERLIG DERE;
Chateau-Lascombes
Margaux 2001
Grand Cru Classé


Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 06 sep 09, 23:24

Opprinnelig postet av Holters
Moss gir meg ikke helt den samme følelsen.

 

Er bare Mossingene som tror FFK - Moss er på nivå med Fredrikstad - Sarpsborg. Akkurat som i hockeyen med Comet og Stjernen/Sparta. Tørr påstå at ingen lokaloppgjør er i nærheten av et Fredrikstad - Sarpsborg i Norge. Her er det så mye som spiller inn. Historie, rivalisering fra før(!) første kamp var spilt, hockeyen og ikke minst at folk i samme familie gjerne heier på hvert sitt lag/by. At byene ligger så tett at de nesten kunne vært en by gjør jo ikke akkurat rivaliseringen mindre heller.

---------------------------

15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1
http://www.flickr.com/photos/rasle/


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 06 sep 09, 23:47

Opprinnelig postet av Holters

De må gjerne rykke opp, men ikke får FFK har sikret seg Wembangomo og Ødegaard, samt Wemberg fra Moss. :)

Må si jeg frykter at det kan skje, men pr i dag hadde det vært en gambling fra disse guttas side som jeg håper de ikke tar. De er i toppen av adecco og bidrar stort som 16-17 åringer og er inne i landslagsopplegget. Således bør de være på det som er fotball-radarer i europa, og med kaoset som herjer i ffk så ser jeg ikke hva ffk kan legge i potten kontra topp 3 i norge eller aller helst proffklubber..

Vi får se hvordan ffk utvikler lille-tarik. Sportslig sett så burde han blitt hvor han er

 


Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 06 sep 09, 23:56

Opprinnelig postet av Dagoberto

Dokka! Er du varting og heier på FFK?????

 SKAM DEG....

 

Nok om det... Vi gleder oss til kvalikken mot dere ;)

Ja, det er jeg. Jeg er Varting og ikke Sarping, derfor syns jeg det er helt greit å ha hjertet i FFK men håpe at Sarpsborg gjør det best mulig, bare ikke mot Fredrikstad. Sånn går det når man faller for FFK, ingen vei tilbake.

Når det gjelder kvalikken så blir det desverre ikke noe av, vi overlever med god margin, håper at Sarpsborg vinner sin kvalikk kamp

---------------------------

Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.


Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 07 sep 09, 00:04

Opprinnelig postet av Noik

Flytt til Fredrikstad,Dokka! Håpløst å komme fra Varteig å heie på FFK. Sier ikke så rent lite om deg. Hvis Sarp skulle rykka opp eller FFK ned,sånn at vi møter hverandre: Sitter du der som særping med rødt og hvitt skjerf og heier på nabobyen i stedet for din egen by? Eller innser du at man igjen er rivaler,pakker pent bort det røde skjerfet ditt og kjøper deg sarpeskjerf i stedet?

Jeg vet det blir litt tåpelig å drive å forsvare seg, har ingenting å forsvare. Men ja, har tenkt til å flytte til Fredrikstad, er jo Norges fineste by, kunne aldri tenke meg å bo i Sarpsborg. Og jeg er ikke Særping, har aldri vært det. Jeg er fra Varteig, har aldri hatt noe stort forhold til Sarpsborg by. Og jeg kommer ALDRI til å pakke bort det røde skjerfet. Jeg kjenner dessuten flere vartinger som heier på FFK.

Når det er sagt så syns jeg det er utrolig morro at Sarpsborg gjør det så bra og jeg håper at de kommer seg opp i tippeligaen og gjør det bra, bare ikke på bekostning av FFK. Og når Sarpsborg spiller mot alle andre lag så heier jeg på de,

---------------------------

Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 07 sep 09, 09:13

Særp har vel noe som ni,ti kamper uten tap, legger man til de 3poengene de ble trukket for økonomisk rot ser vi at de kun hadde vært 3poeng bak serieleder Sogndal! Meget sterk borteseier igår, sikkert artig for gutta å slå den nye klubben til Halvorsen. Wiig og Hoås utfyller hverandre perfekt på topp, Wiig blomstrer mye grunnet arbeidsforholda Hoås legger til rette for ham. Men jeg tror nok uansett hvem Sarp skulle møte i kvalik at de vil tape over to kamper mot TL lag...

Wemberg i Moss er en spennende spiller, dog ble han tatt av tidlig i går etter at Güven i Kamma herjet med ham i 60min. Langt ifra klar for TL de få gangene jeg har sett ham...

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 07 sep 09, 09:55

Opprinnelig postet av bateman

 Men jeg tror nok uansett hvem Sarp skulle møte i kvalik at de vil tape over to kamper mot TL lag...

Hvis Sarp skulle bli nr. 5 så blir det kun EN kamp mot tippeligalaget, det vil si en kamp på tippeligalagets hjemmebane. Ved seier der blir det hjemme-borteoppgjør mot vinner av nr. 3 og 4 i Adecco.

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !
LIVET ER HERLIG DERE;
Chateau-Lascombes
Margaux 2001
Grand Cru Classé


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 07 sep 09, 12:54

-Veldig mange drømmer om FFK

Selv så syns jeg det hadde vært artig om de rykket opp, men vil ikke at FFK skal møte dem i kvalik. Det blir for nervepirrende.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 07 sep 09, 12:59

Hvis Sarpsborg har en god nok sportslig plan som som innebærer å få frem talenter så kan de leve godt av dette uten alt for stor sponsorhjelp. De vil da få større ro i den sportslige planen sin uten for mye innblanding fra oppmerksomhetsivrige sponsorer. Det er ikke alltid dyrt å gjøre ting riktig. FFK burde fått så utrolig mye mer ut av det gigantiske budsjettet sitt, sett i forhold til Sarpsborg.

Spennende at Sarpsborg har både en 16-åring og 17-åring fast på laget sitt, i følge f-b.no.

Det ville vært noe for sirkus FFK det om Sarpsborg tok over fotballtronen i Østfold! Uansett så er det veldig hyggelig at Sarpsborg gjør det bra om dagen. Det ville tatt helt av om FFK og Sarpsborg skulle møtes i TL igjen.


Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 07 sep 09, 13:46

Opprinnelig postet av Rey

-Veldig mange drømmer om FFK

Selv så syns jeg det hadde vært artig om de rykket opp, men vil ikke at FFK skal møte dem i kvalik. Det blir for nervepirrende.

Det mest interessante fra artikkelen synes jeg er samholdet og gleden det virker som om spillerne har på Sarpsborg 08. Slik ønsker jeg spillerne i FFK også skulle ha følt det.

Har sagt det før og sier det gjerne igjen. I toppidrett hvor forskjellene i dyktighet og talent er så små, er det det mentale som skiller et godt lag fra et mindre godt lag. Jeg mener at 80% av det du klarer å gi sitter i hodet, altså det mentale. Er nok en av grunnene til at Sarpsborg 08 plutselig framstår som et topplag. Sutrekopper og dårlige pedagoger må vekk.

Når det er sagt er vel sjansen større for at FFK møter Sarpsborg 08 i adecco enn i tippeligaen p.d.


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 10 sep 09, 18:37

Opprinnelig postet av Plankekæll

Sarpsborg 08 i Tippeligaen hadde vært morsomt. Hjemmekamper på Fredrikstad Stadion eller Ullevaal.

Fredrikstad i Adeccoligaen i samme slengen? Hmmm.... tør ikke tenke tanken engang.

Moss kan også rykke opp, er ufattelig jevnt i Adecco.

Og rykke ned. er ikke mer enn en 5 poeng ned.

Morsomt at Ham Kam sliter sånn, 2 poeng fra nedrykk og nedadgåenes formkurve

 

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 9 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3