Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK og spillere fra andre kulturer

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

suggas

Juniorspiller

Ble medlem: 23 aug 09
Innlegg: 79

Lagt til: 03 sep 09, 23:08

Skal man lykkes ute banen med fotball eller på andre områder så er trivsel et viktig begrep. Å ha et apperat rundt spillere, spesielt de unge er helt essensielt. Oppfølging i fritiden er like viktig som oppfølging på språk. Å føle seg integrert og verdsatt burde absolutt være i klubbens interesse. Det er med forundring at FFK ikke har lært etter ivorianeren. skjerpings


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 03 sep 09, 23:39
Endret: 03 sep 09, 23:41
Endret av: FFK pra sempre

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Om utlendinger som kommer til FFK lykkes eller ikke, det er som med skader på spillerne. Kun et spørsmål om flaks/uflaks, og ikke noe det går an å gjøre noe med.

Du var heldigvis ironisk, men jeg tror flere i fotball Norge overlater dette til skjebnen enn vi tror.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


suggas

Juniorspiller

Ble medlem: 23 aug 09
Innlegg: 79

Lagt til: 03 sep 09, 23:42

Nå er det muligheter til å gjøre noe med det. Foregangsklubb?


Sulla

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 04 sep 09, 00:01

Opprinnelig postet av suggas

Nå er det muligheter til å gjøre noe med det. Foregangsklubb?

Selvfølgelig! Sirkus Fredrikstad ordner detta!

---------------------------

It is proof of a bad cause when it is applauded by the mob. Seneca


denspesielle1

Bedriftsspiller
Ble medlem: 20 jun 09
Innlegg: 11

Lagt til: 04 sep 09, 01:45
Endret: 04 sep 09, 01:51
Endret av: denspesielle1

Opprinnelig postet av Lemmy

Sør-Amerika, og spesielt Brasil, er et marked vi burde benytte oss mer av. Det er et stort marked med mange spillere, relativt billige spillere og gjerne gutter med andre kvaliteter enn hva de fleste i Norge har.

Det er ingen som helst tvil om at FFK har sviktet på dette området. Fofana og Koadiou holdt etter min mening ikke høyt nok nivå. Adiyiah er for liten og sped, men jeg tror faktisk han er et ganske bra talent.

Som Pra Sempre helt riktig nevner, er det ingen tilfeldighet at Celso Borges og Wallace er de to spillerne som har prestert best. Borges har en stor fordel i at han snakker engelsk, en fordel man faktisk ikke skal kimse av. Det gjør alt mye lettere. Min påstand er at man ikke kan prestere godt på banen uten å trives utenfor også.

Etter min mening før FFK ha følgende tiltak for å intergrere spillere man kjøper fra andre deler av verden:

- Obligatorisk engelsk/norsk-kurs.
- En "venn". En person som kan hjelpe til med praktiske ting utenfor banen. (litt sånn som Norsk Folkehjelp har for asylsøkere og innvandrere)
- Hjelp til å finne leilighet
- Ha spillere i klubben som har "ansvar" for nye spillere på treningsfeltet (som enkelte har for juniorspillere)
- Ha en person i klubben som har ekstra ansvar for disse.

Sikkert mye annet man kan og bør gjøre også. :-)


Opprinnelig postet av KeJ

...en tankevekker for de fleste. Vi befinner oss i Nisselandet Norge og med Janteloven trukket godt ned over ørene, og ingen skal komme og fortelle oss hvordan vi skal gjøre ting...

Jeg trodde i det lengste at FFK hadde lært etter bommerten med Garro, MacDonald, Fofana og hva han nå het, men mye tyder på at så ikke er tilfelle. Det bekymrer meg...

 

 

Jeg sitter med informasjon som tilsier at TKK hadde konkrete planer om å gjennomføre dette (les "tiltakene" til Lemmy og en del av det ffkp(a)rasempre" nevner). Om de økonomisk ansvarlige i klubben (evt. de med mykje pæng på bankkontoen) mente/mener dette var/er en nødvendighet, er dessverre en annen sak...

Men, man (enten det gjelder en person eller la oss si en klubb) får som regel det man fortjener, dvs. man høster som man sår, man meler sin egen kake etc etc... På generell grunnlag kan man vel også konkludere med at når en klubb lar økonomer/politikere/rikfolk/populister ta over det sportslige ansvaret, ja, da er det stor sjanse for å mislykkes. Og når man oppdager slikt litt for sent pga. manglende selvinnsikt (f.eks. "selv om jeg egentlig kun har erfaring med økonomi / fra politikerverdenen / grossimport etc., så jeg er jo tross alt litt interessert i fotball og ser hvor viktig det er for folk. Ergo, jeg kan jo likesågodt være med på å ta en del sportslige avgjørelser, gjerne spillerkjøp"...), ja, da blir det litt spedt og hjelper lite å komme drassende i tolvte time med redningsmenn (eller) med sitater à la "man trenger ikke ha vært en hest for å bli en god jockey".

For at mitt innlegg ikke skal bli utelukkende negativt, så vil jeg nok en gang gi ros til de (mods++) som evner å (inn)se at mye ikke er i bra tilstand i FFK. En tommel opp og klapp på skuldrene til de som har konstruktive forslag og tanker om å kunne forbedre ting i sin "egen" klubb; skulle ønske at disse personene kunne bli hørt på i større grad. Men, dessverre ser det ut til at det nå ikke finnes verken en stor nok vilje eller evne fra klubbens side til å gjennomføre en slik nødvendig profesjonalisering. Kanskje fordi dette kan bety at det ikke vil være plass til roughly 90% av de som nå sitter i klubbledelsen/styret. Så, hvis man virkelig ønsker en endring så må man stå opp for det og la sin stemme bli hørt, ellers blir den samme type inkompetanse grodd fast til ledelse- og styrestolene. Som igjen i all overskuelig fremtid blir supplert/støttet av personer som f.eks. ikke greier å se forbi en stor mage eller som f.eks. ønsker seg et e-cup-eventyr-snart, uten å forstå at der kommer man ikke før man begynner å tenke litt mer langsiktig...


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 10 sep 09, 18:28
Endret: 10 sep 09, 18:29
Endret av: Lemmy

- Terje Jensen forteller til ffksupporter.net om klubbens intergreringsarbeid

Ønsker å rette en stor takk til FFK Pra Sempre som har gjort selve intervjuet!

Hva tror dere om FFKs intergreringsarbeid? Er dette i det hele tatt noe man trenger å legge noe særlig vekt på?

Flyttet innlegget til riktig tråd. :-)


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 10 sep 09, 19:35

Opprinnelig postet av Lemmy

- Terje Jensen forteller til ffksupporter.net om klubbens intergreringsarbeid

Ønsker å rette en stor takk til FFK Pra Sempre som har gjort selve intervjuet!

Hva tror dere om FFKs intergreringsarbeid? Er dette i det hele tatt noe man trenger å legge noe særlig vekt på?

Flyttet innlegget til riktig tråd. :-)

Flott intervju av Pra Sempre. Men når jeg leser intervjuet med T. Jensen så får man bekreftet inntrykket av FFK er en klubb hvor lite fungerer, og hvor man ser problemene først etter at skaden er skjedd. Finnes det ikke profesjonnelle personer som kan planlegge og utarbeide strategier i denne klubben ?

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 10 sep 09, 20:05

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Opprinnelig postet av Holters

Dessverre viser deg seg jo at en talentfull spiller som Lala bare mestrer fransk og besitter et meget begrenset engelsk vokabular,

Er du sikker på dette her Holters ? Jeg skriver engelsk med han som bare det. Han er vel like begrensa som meg på dette område. Det vil si sånn der.

Vel, jeg er så sikker som man kan bli av god annehåndsinformasjon og etter å ha hilst på fyren én gang. Rimelig sikker med andre ord.

 

Står dette på Forsiden Holters : - Lala snakker såpass bra engelsk at det er få problemer


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 10 sep 09, 21:05

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Står dette på Forsiden Holters : - Lala snakker såpass bra engelsk at det er få problemer

Skal man ta alt Terje Jensen sier for god fisk? Eller prøver han å sette FFK i et godt lys? Ikke godt å si.

Interessant er det uansett at de få gangene du er innom her om dagen er det for å prøve å spenne ben på Holters. Jaja, hver si løst sier nå jeg.

Det er jo lov å håpe at denne Lala lærer seg engelsk eller aller helst norsk etterhvert. Jeg har nå sett to treninger i det siste, jeg har ikke hørt gutten åpne kjeften en eneste gang i løpet av disse to treningene.


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 10 sep 09, 21:11
Endret: 10 sep 09, 21:12
Endret av: Rafn

Opprinnelig postet av Rune Haugen
 

Står dette på Forsiden Holters : - Lala snakker såpass bra engelsk at det er få problemer

..

Jeg har endel kontakt med Lala, og han har ikke en god engelsk.

Helt greit for å konversere om løst og fast, men jeg merker mange ganger at han svarer yes og vet han ikke har forstått..

Jeg var på trening på tirsdag for å se litt på de nye spillerne..

Under angrepstrening så roper Tom til Lala på en engelsk mye lik den Petter Solberg til tider deler med oss Wink

Han ville at Lala skulle sette fart i bakrom bak backen når sentral midtbane var rettvendt uten press...

Lala nikket og sa yes..

Etter 10 min hyler Tom når Lala nok en gang ikke utfordrer bakrom... I told you 10 min ago...!!!

Og man ser at Lala tydelig er veldig ubekvem med situasjonen..

Jeg forklarte ham på tlf hvorfor Tom skjelte ham ut og hva han ønsket han skulle gjøre..

Først da forstod han hva Nordlie mente.. sånn ca 4 timer for sent...Og takker for at jeg forklarte ham det..

 

Så det er stor forskjell på å stotre seg frem på dårlig engelsk i samtale hvor man har god tid, sammenlignet med instruksjoner i kampsituasjon der man får kort tid fra man får instruksjon til man må handle..

 

Men i fransk derimot er han veldig god... Jeg skjønner ikke et ord av hva han sier...

 

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 10 sep 09, 21:15

Opprinnelig postet av Rafn

Opprinnelig postet av Rune Haugen
 

Står dette på Forsiden Holters : - Lala snakker såpass bra engelsk at det er få problemer

..

Jeg har endel kontakt med Lala, og han har ikke en god engelsk.

Helt greit for å konversere om løst og fast, men jeg merker mange ganger at han svarer yes og vet han ikke har forstått..

Jeg var på trening på tirsdag for å se litt på de nye spillerne..

Under angrepstrening så roper Tom til Lala på en engelsk mye lik den Petter Solberg til tider deler med oss Wink

Han ville at Lala skulle sette fart i bakrom bak backen når sentral midtbane var rettvendt uten press...

Lala nikket og sa yes..

Etter 10 min hyler Tom når Lala nok en gang ikke utfordrer bakrom... I told you 10 min ago...!!!

Og man ser at Lala tydelig er veldig ubekvem med situasjonen..

Jeg forklarte ham på tlf hvorfor Tom skjelte ham ut og hva han ønsket han skulle gjøre..

Først da forstod han hva Nordlie mente.. sånn ca 4 timer for sent...Og takker for at jeg forklarte ham det..

 

Så det er stor forskjell på å stotre seg frem på dårlig engelsk i samtale hvor man har god tid, sammenlignet med instruksjoner i kampsituasjon der man får kort tid fra man får instruksjon til man må handle..

 

Men i fransk derimot er han veldig god... Jeg skjønner ikke et ord av hva han sier...

 

Har ikke bare på fotballbanen dette her gjelder, men også i sine private omgivelser for å trives. Da holder hans engelsk i massevis sånn jeg opplever det.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 10 sep 09, 21:22

Opprinnelig postet av Plankekæll

Interessant er det uansett at de få gangene du er innom her om dagen er det for å prøve å spenne ben på Holters. Jaja, hver si løst sier nå jeg.

Du følger ikke mye med. Det er faktisk stort sett sånn at det er Holters som svarer meg og ikke omvendt. Og klager jeg på det ? NEI !!!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 10 sep 09, 21:58

Jeg følger veldig godt med. Selvfølgelig må han svare deg når du kommer med spørsmål.

Uansett, gidder ikke å ta dette noe videre her.

Jeg synes Rafn oppsummerte veldig godt jeg, konklusjonen må være at Lala MÅ bli bedre i engelsk for at han skal få noe særlig utbytte av treningene. Det kan ikke være med tolk hele tiden heller. Men jeg velger å stole på Terje Jensen når han sier at det jobbes med saken. Wink


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 10 sep 09, 23:15
Endret: 10 sep 09, 23:19
Endret av: FFK pra sempre

Det er godt mulig at Terje rosemaler litt, det vet jeg lite om.

Men jeg vil legge til at Terje var veldig ydmyk i forhold til oppgaven, han var langt fra fornøyd selv om han synes klubben har tatt flere steg i riktig retning. Han er jo den første til å innrømme at Fofana og Co ble stemodig behandlet.
Og det vi hadde diskutert her, med språkkurs feks, var jo i gang. (Celso på norsk kurs var en hyggelig overraskelse)

At Lala sliter mer med språket i store grupper, enn på tomanns hånd er vel bare naturlig, det gjør vi vel alle som lærer nye språk.
Og at han skal forstå Keikos gauling om garasjemetaforer osv er vel mye forlangt:)
Uansett kan ingen forvente mer enn at det jobbes med det, og ikke arrester meg hvis jeg har fått med meg om Lala også gikk på kurs. Vi snakket om mye på kort tid, for en uerfaren "journalist" som meg.

Samtidig tror jeg at klubbens mindre profesjonelle behandling av slike spillere desverre er gjengs i fotball Norge. Uten at det er en unnskylding.

Og meg bekjent er det vel bare Godset som har en bevisst strategi om å ikke bruke fremmedspråkelige, pga utfordringer.
En strategi ikke jeg i alle fall ønsker meg.

Han nevnte også at Everton nå og da, var på 1903 for å sosialisere, noen her som har møtt på han der?

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 10 sep 09, 23:27

Opprinnelig postet av Rafn

.....Først da forstod han hva Nordlie mente.. sånn ca 4 timer for sent...Og takker for at jeg forklarte ham det..

Her håper jeg Nordlie også lærer seg å være bevisst, og forstår at dette er gutter som gjerne vil gjøre som de får beskjed om.
Han er ikke i skauen på Kongsvinger med Ola og Per nåLaughing

Men flott å høre at du også tar deg tid Rafn, for jeg håper inderlig vi tør å satste på slike "diamanter" i fremtiden også, ikke bare granitt fra Norge og Sverige.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 11 sep 09, 03:21

Helt greitt at Lalawele ikke fortstår godt nok engelsk, og det er ille om han får huden full av kjeft for at han ikke forsto, men Tom hadde jo som du sa spurt om han forsto hva han sa. Det er selvfølgelig ikke lett for en ung gutt å spørre flere ganger heller så, at det da er ett problem for han med språk det er det jo, men det er det jo, men norsk eller engelsk er jo ikke noe man lærer flytende over natta heller da.

Samtidig så er FFK i en sånn situasjon nå at det at Tom N kanskje ikke bruker nok tid på å ta han til seg og få en forklaring, fremfor å kjefte, som han burde gjort, er litt forståelig. Det har han rett å slett ikke tid til tror jeg, til det er det for mye å rette på. Derfor er det jo veldig bra at det finnes folk i klubben som deg som tar tak i det. 

Men generelt, som jeg har skrevet før så er det mange som ikke tar oppgaven med å lære seg språket seriøst nok, selv om de blir tilbudt språkopplæring. Om det er tilfellet i hans situasjon det vet jeg ikke, men man kan ikke heller tvinge de tvinge de til å pugge språk.  

De er sikkert som ungdommer flest og synes "skole" er kjedelig. Derfor mener jeg det burde være ett krav og forpliktelse for både klubb og spiller i kontrakten at så og så mange timer språk-kurs blir gjennomført. Da får det konsekvens for begge parter å ikke gjennomføre. Ting som er på frivillig basis blir ofte skøvet til side,

Sånn ellers når det gjelder å få med seg beskjeder som blir gitt så har jeg ofte opplevd at nordmenn, som er født og oppvokst her står og ser meg i øya, leser på leppene mine og har full hørsel, svare meg når jeg spør:

"så da vet du hva du skal gjøre i dag?"  

"Jada, det vet jeg" sier de da...og hva gjør de??

Stikk motsatt av hva de får beskjed om. Og når jeg spør de hvorfor de ikke gjorde som jeg sa?"  
"Å, var det det du  mente" Spesielt hvis det har negativ konsekvens det de gjorde. 

Skal ikke påstå det er det som er tilfelle med det som skjedde med Lalawele, for der kjenner du han bedre enn meg, men heller ingen umulighet.

Nå sier jeg heller ikke at FFK ikke kan bli bedre for en masse ting, men er jo lov å gi de kredit for det de faktisk prøver å rette på, og kanskje huske på at når det er mye å rette på, så skjer ikke alt over natta. 

Det er altfor mye negativt fokus her inne om dagen, og da sikter jeg ikke til deg spesielt Rafn, din kritikk er oftest fulgt av ett forslag til endring, og da er det konstruktivt. Selv om jeg mener den noen ganger er litt for personfokusert, noe som du igjen mener om meg.

Men når en organisasjon kun blir utsatt for negativt press, og svært lite positivt så blir resultatet "handlingslammelse"

"Samme hva vi gjør, så får vi kjeft" 

Dere kan jo prøve å jobbe for en bedrift/sak hvor de dere jobber for kun kjefter på dere hele dagen, hver dag hele året.

Mennesker trenger både ris og ros, ellers blir de utbrent eller bare begynner å gi faen rett og slett.

Er lov å tenke før man fyrer løs mot personer. Ta ett magadrag....tenk...så skriv.

Sånn som klimaet er ei FFK nå, mellom ledelse, ansatte og supportere så hadde jeg ikke tatt direktørstillingen om de så hadde gitt meg 2 mill i året og stor fallskjerm.  Må være byens minst takknemlige jobb. 

 


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 11 sep 09, 07:37

Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart

Det er altfor mye negativt fokus her inne om dagen, og da sikter jeg ikke til deg spesielt Rafn, din kritikk er oftest fulgt av ett forslag til endring, og da er det konstruktivt. Selv om jeg mener den noen ganger er litt for personfokusert, noe som du igjen mener om meg.

Hmmm.. Kan ikke du liste opp alle de gangene jeg har kritisert enkeltpersoner her inne ...

Å beskrive en situsjon på tirsdagens trening er vel ikke å henge ut Tom N men forklare at Lala ikke har et godt nok språk. Han går forøvrig ikke på noe engelsk-kurs..

Hva vet du om hva jeg mener om deg ?? Har vel bare "irettesatt" deg en gang på det du selv kalte et ironisk svar til Holters..

Og du skal vel ikke se bort ifra at jeg muligens har litt mer info om hva som skjer i min kjære klubb FFK..

NB !

Dette er ikke ironi og ikke en invitt til en diskusjon.. Jeg er opptatt av at Lala og andre unge spillerere i klubben skal få best mulig forhold og muligheter til å utvikle seg. Og det skal så lite til for at integrering skal fungere...

 

 

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 11 sep 09, 09:33

Vel da beklager jeg, men jeg oppfattet det som kritikk av TN men da tok jeg feil.

Og jeg er ikke i tvil om at du er genuint opptatt av de unge spillerene, håper ikke jeg skrev noe som gav deg det intrykket.

Dessuten så skrev jeg vel nettopp det at jeg ikke hadde samme informasjon som deg, men håper ikke det eksluderer meg fra diskusjoner, for da kan jo f eks du og Holters diskutere alene på PM. For dere ser ut til å vite mer enn de fleste om hva som foregår. (ikke ironisk)

Jeg tror at man må stille krav til begge parter i kontrakten med spillere. Språk er utrolig viktig skal man fungere i samfunnet og i klubben. I alle fall om man skal fungere til 100% av sitt potensiale. Og jeg mener jo at man burde bruke en slags fadderordning med noen ungdommer fra Fredrikstad,  hvor man før man henter en unggutt kartlegger mulige kandidater som har gode holdninger og kan språket spilleren snakkes. For selv om det er bra med voksne som tar de med ut på pizza i ny og ne så er det den daglige kontakten som gjør at språket utvikles og personen trives.

Når det gjelder hva du mener om meg så vet jeg ingenting, bare at du skrev at jeg hadde en "privat agenda".  Tolket det som negativt, men du har helt rett, jeg vet ikke det.

Og når det gjelder det svaret til Holters så var det ment ironisk/vennligsinnet vittig, men ble oppfattet som sarkastisk.

Men skal ikke diskutere dette eller dra det frem igjen. Det er lite produktivt, det er jeg enig i.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 11 sep 09, 09:52
Endret: 11 sep 09, 11:09
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart

Jeg tror at man må stille krav til begge parter i kontrakten med spillere. Språk er utrolig viktig skal man fungere i samfunnet og i klubben. I alle fall om man skal fungere til 100% av sitt potensiale. Og jeg mener jo at man burde bruke en slags fadderordning med noen ungdommer fra Fredrikstad,  hvor man før man henter en unggutt kartlegger mulige kandidater som har gode holdninger og kan språket spilleren snakkes. For selv om det er bra med voksne som tar de med ut på pizza i ny og ne så er det den daglige kontakten som gjør at språket utvikles og personen trives.

Synes du absolutt har et poeng i at noen spillere kan være for late og lite villige til å lære seg f.eks. språk, men det blir feil å legge alle skylden over på spillerne. Dette er jo blant annet noe av det som bør avdekkes gjennom kartlegging og scoutingvirksomhet for å minimere risikoen. I tillegg kan klubben bli enda flinkere til å legge forholdene mer til rette for integrering og - både språklig og sportslig - videreutvikling. På det området tar jo også FFK kritikk om dagen, og det er bra. For eksempel synes jeg det er veldig positivt at de ser til Nybergsund for å lære. Man må nødvendigvis begå alle de samme feilene som alle andre har gjort.

Uten sammenligning for øvrig (og uten å tenke på at TKK stod bak), så er det jo åpenbart en stor forskjell i kartleggingen av Celso Borges og Fofana. Førstnevnte fremstår ekstremt profesjonell med gode holdninger og innehar både vilje og evne til å lære seg språk. Han snakker bedre engelsk enn en gjennomsnittlig nordmann. Fofana derimot kunne verken lese eller skrive (var analfabet), slet naturligvis med å lære seg engelsk av den grunn, og kunne bare ytre seg på fransk.

Dette er ting som sikkert er et veldig ømfintlig tema den dag i dag, men det var jo ikke uten grunn at det var viktig å få Fofana og Kouadio til et fransktalende land da de først skulle forlate FFK. Sånn sett synes jeg FFK virkelig forsøkte å gjøre det beste for spillernes egen fremtid.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 11 sep 09, 11:07
Endret: 11 sep 09, 12:26
Endret av: FFK pra sempre

Syns vi er inne på ett viktig poeng når det gjelder scouting her, hvis det er kun fotballspilleren som kartlegges og ikke hele personen, mener jeg også at det er mangellfullt arbeid. Selv om spillerkvalitet er avgjørende, er det flere forhold som er viktig.

Kom til å tenke på hvordan en gammel lærmester definerte kompetanse, er vel så relevant for en fotballspiller:
Ferdigheter + Kunnskap + Holdninger = Kompetanse

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3