Husk meg
Brukernavn
Passord

Tom Nordlie blir FFK-trener

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 22 3

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 25 aug 09, 09:16

Opprinnelig postet av nilz1

Den kvelden vår kjære Dagfinn ble skadet i Kristiansand spilte Start om gullmedaljer i Tippeligaen. Kun et FFK som kjempet om fornyet kontrakt sto mellom laget fra sørlandsbyen og en lenge etterlengtet Tippeligaseier. Noen som husker hvem som var trener i Start da? Rart at ingen nevner det.....  Men det er jo ikke dritt om mannen så da glemmer man vel det - ikke sant!

Grönis klarte også å føre FFK til sølv i Tippeligaen. Da må jo både Grönis og Nordlie være fantastiske trenere!!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 25 aug 09, 09:17

Opprinnelig postet av Modric

P4 klokken 09.03:

Tom Nordlie avviser at han er klar for FFK og det er et godt stykke mellom partene.

Ingenting vil skje før en sluttavtale med Grønhagen er i orden.
Dessuten er han fornøyd med tilværelsen i KIL også.

Ha ha, nok en gang fantastisk av ledelsen. Hva med å diskutere dette med Grönhagen først? Hva med å avslutte og legge til rette ting med Grönhagen før man begynner å diskutere med Nordlie? Vi har en vikarierende hovedtrener. Vi har en sykemeldt hovedtrener som ikke hører av seg omtrent i det hele tatt og som fortsatt er å regne som den egentlig hovedtreneren. På toppen av dette innleder de samtaler med Nordlie, før noe annet er avklart.

Det totale sirkus hadde vært om Nordlie hadde signert en langtidskontrakt og Grönhagen en dag dukket opp på jobb, fortsatt ansatt som hovedtrener. Da hadde Arnardo FK nådd sitt definitive klovnehøydepunkt. Jeg blir faktisk ikke overrasket om noe slikt skjer.


Modric

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jul 08
Innlegg: 212

Lagt til: 25 aug 09, 09:18

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Opprinnelig postet av Modric

Skal vi arrangere oppmøte på Stadion i dag kl 1730?

Hvorfor det? Er vel ganske mange som er for den ansettelsen...

For å uttrykke vår mening om tingenes tilstand i klubben..
Vise vår misnøye med ledelsen, trener spm, og sportslige prestasjoner.. Hjelper ikke med meningsyttringer her inne, hvis man ønsker endringer!!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 25 aug 09, 09:18

Opprinnelig postet av rødforalltid

At TN er en krevendes mann er det ingen tvil om, men at mannen har roet seg er det heller ingen tvil om.

Hehe. Det tror jeg ikke før jeg får se det. Bare vent til de dårlige resultatene kommer, da kommer også the real Tom Nordlie til syne. Håper bare dette ikke blir i FFK.


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 25 aug 09, 09:19

Opprinnelig postet av Plankekæll

Er det lov å håpe at ledelsen nok en gang er handlingslammet og ikke avklarer Grönis-spørsmålet? Håpe, håpe... Laughing

En handlingslamma ledelse i FFK burde vel være et realistisk håp. Wink

---------------------------

Hater hat!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 25 aug 09, 09:21

Opprinnelig postet av FFK1903

Opprinnelig postet av Modric

P4 klokken 09.03:

Tom Nordlie avviser at han er klar for FFK og det er et godt stykke mellom partene.

Ingenting vil skje før en sluttavtale med Grønhagen er i orden.
Dessuten er han fornøyd med tilværelsen i KIL også.

Ha ha, nok en gang fantastisk av ledelsen. Hva med å diskutere dette med Grönhagen først? Hva med å avslutte og legge til rette ting med Grönhagen før man begynner å diskutere med Nordlie? Vi har en vikarierende hovedtrener. Vi har en sykemeldt hovedtrener som ikke hører av seg omtrent i det hele tatt og som fortsatt er å regne som den egentlig hovedtreneren. På toppen av dette innleder de samtaler med Nordlie, før noe annet er avklart.

Det totale sirkus hadde vært om Nordlie hadde signert en langtidskontrakt og Grönhagen en dag dukket opp på jobb, fortsatt ansatt som hovedtrener. Da hadde Arnardo FK nådd sitt definitive klovnehøydepunkt. Jeg blir faktisk ikke overrasket om noe slikt skjer.

Priceless! Sirkus FFK ruller videre mot nye høyder.


Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 756

Lagt til: 25 aug 09, 09:22

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av A9$h

Perfekt, en slik klovn ffk trenger akkurat nå. Jeg ser ingen som helst andre muligheter for at de hadde klart å holde seg uten en trener som vet å sette spillerne på plass pr dags dato. Nå fikk jeg ett nytt håp om at ffk kan redde plassen.

Hadde helst sett at han fikk kontrakt ut året med mulighet til forlengelse, men skjønner godt at Nordli ikke går med på det.

Det er jo det samme som å pisse i buksa for å holde seg varm. Godt akkurat nå, men om litt er vi jo på'n igjen. Dette er så kortsiktig som det kan få blitt.

Det eneste positive med Tom Nordlie er at han er - i motsetning til Grönhagen - en mann med en klar spillefilosofi og klar visjon om hvordan han ønsker å spille. Jeg tror også han kommer til å skremme vettet av spillerne, slik at de presterer ut dette året og maksimalt neste. Som redningsmann er jeg positiv.

Alt annet må jo være negativt? FFK ansetter en mann som ønsker enevelde og kontroll på alt som skjer. Ikke søren om han kommer til å akseptere å ha en sportsdirektør over seg. Man så jo hvordan det gikk i Lillestrøm. I tillegg kan vi glemme alt som heter juniorsatsning. Når det er sagt, så er det jo ingen forskjell fra per i dag. Grönhagen har vært dårlig på det området. Nå får vi en ny kampdriller som bare er interessert i de elleve som skal starte kamper. I tillegg sikkert mange dyrekjøpte spillere i helt feil alder, men som passer inn i systemet til Tom Nordlie.

Dagens stall egner seg jo heller ikke til hans system.

Er virkelig Nordlie SÅ ille som du skal ha det til? Jeg bare spør...


Trulzo

Bedriftsspiller

Ble medlem: 21 aug 09
Innlegg: 20

Lagt til: 25 aug 09, 09:22

Helt topp! kunne ikke fått en bedre redningsmann! Savner Tom i tippeligaen! han er en mann som kan slenge med pisken og det trenger vi! dritt lei å høre en hjelpesløs Aune som har gitt opp håpet helt! han er best som Ass. Trener og ikke sjefen for laget

---------------------------

En for Alle, Alle for en!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 25 aug 09, 09:22

Opprinnelig postet av rødforalltid
At TN er en krevendes mann er det ingen tvil om, men at mannen har roet seg er det heller ingen tvil om.

Hva vet du/vi egentlig om det? Det er alltid ganske stille rundt Nordlie når ting går bra. Med en gang resultatene uteblir er det ikke måte på hvor mange spøkelser som kommer ut av skapene, og som har vært der lenge. Har man sportslige resultater blir som regel dette lokket på gryta med eder og galle. Se bare i FFK. Det var ingen tegn til at noe var feil i klubben i sølvsesongen. Denne sesongen derimot, har det kommet opp mye rart, i takt med at resultatene har uteblitt.

For alt vi vet er Kongsvinger sjeleglad for å bli kvitt Nordlie. Ledelsen er utrolig naive om de tror at Nordlie denne gangen gjør det helt annerledes i en klubb. De burde mer enn noen gang vite hva de får når de ansetter Nordlie.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 25 aug 09, 09:22

Opprinnelig postet av Modric

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Opprinnelig postet av Modric

Skal vi arrangere oppmøte på Stadion i dag kl 1730?

Hvorfor det? Er vel ganske mange som er for den ansettelsen...

For å uttrykke vår mening om tingenes tilstand i klubben..
Vise vår misnøye med ledelsen, trener spm, og sportslige prestasjoner.. Hjelper ikke med meningsyttringer her inne, hvis man ønsker endringer!!

For det første så tror jeg det hjelper å skrive her inne. For det andre, ja såpekokere styrer klubben nå, helt enig i det. Ettersom tråden handler om en ny trener, så regnet jeg med at vi skulle protestere mot ansettelsen av Nordlie. Isolert sett er det vel langtifra noe grunnlag for det...


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 25 aug 09, 09:27

Det eneste morsomme med ansettelsen av Tom Nordlie er å se Raymond Kvisvik ta den berømte Nordlie-testen. Etter det blir det en trist affære er jeg redd.


Modric

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jul 08
Innlegg: 212

Lagt til: 25 aug 09, 09:28

Jeg personlig er positiv til Nordlie som redningsmann og en person for FFK i de kommende sesongene.

Vi må ikke glemme at når Grønhagen ble ansatt, så kom det også rapporter fra Sverige om at AG var en mann som fort fikk gode resultater, for så å falle nedover i prestasjonskurven.

Det er vel det vi har sett det siste året nå at AG har vært over toppen som trener i FFK etter raskt å ha fått gode resultater.
Dette var jo et varsku fra Sverige, så AG og TN er nok ganske like i resultat oppnåelse enn folk flest har en oppfatning av...


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 25 aug 09, 09:29

Opprinnelig postet av FFK1903

Det totale sirkus hadde vært om Nordlie hadde signert en langtidskontrakt og Grönhagen en dag dukket opp på jobb, fortsatt ansatt som hovedtrener. Da hadde Arnardo FK nådd sitt definitive klovnehøydepunkt. Jeg blir faktisk ikke overrasket om noe slikt skjer.

Ha ha, skal ikke se bort ifra at det skjer. Nydelig kommentar forresten. Wink

 

---------------------------

Drillo svarte følgende på et spørsmål om det var noe magisk ved ham.

- Nei, dette er ikke noe magi. Det har med avstander, vinkler,løpskapasitet,førsteforsvarsjobbing og overganger å gjøre, og ikke med magi.


alexx

Juniorspiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 118

Lagt til: 25 aug 09, 09:33

Jeg skal passe meg for å virke nedlatende overfor høyt engasjerte og fotballkyndige folk her på forumet, men kan noen svare utfylllende på hva som er galt av ledelsen med å gi Tom Nordli en eventuelt kontrakt??innser dere ikke den meget alvorlige situasjonen vi er havnet i ! FFK ligger ann til nedrykk!! og med det trenerteamet vi nå har, så er det ingenting som tyder på at ting skal snu, tvert om. Slik jeg ser det, så viser ledelsen handlekraft det er 8 serieomganger igjen, FFK har et vanskelig kampprogram. Det er bedre at ledelsen foretar seg noe enn at de sitter og ser på at skuta går ned, med de konsekvensene det medfører. Jeg registrerer at enkelte har skreket seg hese etter forsterkninger, etter min mening har FFK et godt nok lag til å  klare seg, men de mangler den rette treneren til å lede. Tom Nordli er en respektert trener med en god CV, man må prøve å se bort det klovnebildet som media har skapt av mannen og heller se hva han har fått til, han har også mislykkes, men hvilken trener har ikke det? Man skal gi ros når det er grunnlag for det og likeledes gi ris når det er på sin plass, i denne saken mener jeg ledelsen fortjener ros!

---------------------------

alexx


rødforalltid

A-lagspiller
Ble medlem: 10 mar 05
Innlegg: 252

Lagt til: 25 aug 09, 09:37

Visst vi ikke skal ha en trener som ikke har hatt en eneste dårlig sesong, hvem skal da FFK hente? Alex Ferguson? Han er vel det nærmeste vi kan komme som sjelden opplever dårlige sesonger.

Vi alle har jo skreket om forandringer, når det ser ut som om det blir forandringer så er pokker meg det galt også.  Hadde vi blitt fornøyd om Real Madrid hadde blitt farmerlaget til FFK tro?

Mange foreslår KTE, hva har han bevist på tippeliga nivå tidligere? At han klarer å ligge nede i den sumpa vi nå er?

TN fikk faktisk tilbud om å forlenge med Viking, men ønsket ikke det pga familien.


EFF.EFF.KÅ

Juniorspiller
Ble medlem: 16 apr 07
Innlegg: 183

Lagt til: 25 aug 09, 09:37

Opprinnelig postet av Holters

Det eneste positive med Tom Nordlie er at han er - i motsetning til Grönhagen - en mann med en klar spillefilosofi og klar visjon om hvordan han ønsker å spille. Jeg tror også han kommer til å skremme vettet av spillerne, slik at de presterer ut dette året og maksimalt neste. Som redningsmann er jeg positiv.

Hehe, du glemmer at vi nå er garantert masse tid på TV2

---------------------------

Plankegjengen - kaffe og MacDonalds, så ordner Guttæne resten


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 25 aug 09, 09:41

Jeg er redd Nordlie ikke har reddet FFK fra et nedrykk, men utsatt det noen sesonger. Det betyr vel i all enkelhet at vi rykker ned samme år som vi mest sannsynlig hadde rykket opp om vi hadde rykket ned i år.

Nedrykk 2009 og opprykk 2010 eller 2011, eller holde seg i Tippeligaen og nedrykk neste år eller 2011. Jeg er redd det er konsekvensene av ansattelsen av Nordlie. Det koster såpass mye internet i en klubb med Nordlie-suksess at det tar laaang tid å rette på dette etter at han har fått sparken.

Å trene ihjel spillere gir automatisk gode resultater. Så kommer neste sesong (eller den etter det) og spillerne har ikke lengre overskudd. Da blir det vanskelig å snu noe da, når spillerne rett og slett ikke orker å gjøre noe som helst. Da hjelper det ikke samme hva man gjør.


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 25 aug 09, 09:42
Endret: 25 aug 09, 09:43
Endret av: Per Egil

Nå som det verste sjokket har gitt seg og jeg har gnidd snerken ut av øya, heller jeg mot nøktern optimisme når det gjelder Nordlie.

Vi trenger virkelig en som kan røske opp i grunnvollene på stadion, og det er det ingen tvil om at vi får med Nordlie som sjef.

Så får vi heller leve med at det blir en tårevåt pressekonferanse i 2011 hvor Nordlie trekker seg etter en langvarig maktkamp med direktør Lars Tjernås og assistentrener Hans Erik Ramberg.

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 25 aug 09, 09:43

Det som er litt rart/skremmende er mangle på rød tråd som folk har etterlyst tidligere. Når gikk vi fra en 4-3-3 trener til en 4-4-2 trener tilbake til 4-3-3. Hva som er best for FFK skal jeg ikke utale meg om, men FFK burde vedtatt en formasjon/stil slik at når man bytter trener så passer han inn til de spillerne man har i stallen. Har FFK i dag egentlig spillere som kan gjøre det bra i 4-3-3 formasjonen. Derfor med et vedtatt stil så slipper man å bytte ut halve stallen ved vært trenerbytte.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 25 aug 09, 09:44

Svaret på spørsmålet ditt alexx finner du lenger opp på siden hvis du leter. Kan jo ramse opp et par punkter:

  • Pisse i buksa for å holde seg varm
  • Mangel på langsiktig tenkning
  • Drite i ungdommen i klubben
  • Ok (til nød) med kontrakt ut sesongen, skandale med lenger kontrakt

I tillegg er det morsomt at de ikke har avklart Grönis-surret før man tok kontakt med Keiko. Må le av hele opplegget, bedre enn de beste platte komedier dette her.

 



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 22 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24