Husk meg
Brukernavn
Passord

Tom Nordlie blir FFK-trener

Flat Trådet Nøstet
Side 11 av 22 11

trigz

Bedriftsspiller
Ble medlem: 13 apr 04
Innlegg: 15

Lagt til: 25 aug 09, 21:17

Opprinnelig postet av Shadar
Mye handler også om hvordan man tar vare på de andre som ikke er "fast" på laget. Der har jeg registrert at Nordlie har en jobb å gjøre (desverre for oss kanskje). Men ellers så er det viktig med en drillet førsteellver. Både stabæk i gullsesongen, Drillos og RBK under NAE hadde såkalt "fast" startoppstilling.

I Nordlies tilfelle var det heller sånn at han pratet til de som var i startelleveren. Resten var kjegler på treningsfeltet. Tro meg.

Opprinnelig postet av Shadar
Kanskje det er noe galt med styre og stell i LSK også som ikke gjorde god nok research på Nordlie før han kom til klubben?


Nja. Per Berg eide klubben, var ikke fornøyd med Rösler og krevde at LSK ansatte Nordlie. Logikken bak det får han selv stå for.

Opprinnelig postet av Shadar
Takk for lykkeønsker (hvor seriøse de enn er), og selv om du kanskje har rett i dine betrakselser av Nordlie så er ofte problemer ganske sammensatte, men som vi gjerne vil gi ett ansikt. I tillegg må det jo også sies at TN slet med en skadeutsatt stall (Kisneber?, Marius Johnsen og flere?) selv om han i flere tilfeller kanskje var skyld disse selv gjennom sitt omstridte treningsopplegg.


Lykkeønskningene er da høyst reelle. Jeg unner ingen å gå gjennom det Tom Nordlie utsatte LSK for, kanskje med unntak for vif. Men de har han jo rykket ned med fra før av, så han får neppe muligheten til å gjenta den bragden.

LSK hadde ikke en spesielt skadeutsatt stall da Nordlie tok over, men vi fikk det jo rasende på utover høsten i 2007 og vinteren 2008 da det monstrøse treningsregimet hans begynte å kicke inn.

Artig at du nevner Kiesenebner og Marius Johnsen. De ble hentet av Nordlie for å erstatte Kasey og Shane Stefanutto. Begge to hadde vært ute lenge med kneskader da de ble hentet inn, begge fikk sekken full av spenn, og både Kasey og Shane forsvant. Kiesenebner spilte 40 minutter fotball for LSK i løpet av ett og et halvt år, Marius Johnsen er først skadefri nå.

Nei, jeg tror dette er et katastrofalt feilgrep av ledelsen i FFK. Intervjuet med Ramberg sier jo mer enn tusen ord. Tipper Kasey har kommet med et par anekdoter i løpet av dagen...


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 25 aug 09, 21:28

La oss anta at flere spillere i klubben har blitt irriterte over Henriksens medieutspill. Jeg tipper at det er en av mange grunner til at flere spillere har underprestert: det har blitt feil fokus på klubben og man har hatt en usmakelig direktør. Dette har igjen ført til mange tap, som kan føre til nedrykk. Lottogevinst?

Jeg har ikke mye til overs for Hoff, men er enig i akkurat den uttalelsen hans.

Hvordan kan du si at Grönhagens treningsmetoder var bra? Blir det gode fotballspillere av masse løpetrening? Jeg tror ikke det. Se på Odd Grenland i år, de har spilt bra offensiv fotball. De har i år hatt lite løpetrening, men heller kjørt fotballkamper på liten bane med knalltøff intensitet. Det er mulig å blande kondisjonstrening og fotball.

Ser man derimot på FFK, så virker det etter Grönhagens uttalelser som om de har trent lite med ball. Det ser man tydelig på spillet. Det er planløst offensivt, og pasningskvalitetene til majoriteten av spillerne er under enhver kritikk.

Og hvor får du, og flere andre, den idèen om at Aune er en "pus" fra? Jeg har til gode å se et eneste godt argument for at det skal stemme. Grönhagen var da heller ingen "Uwe Rösler" i media?

For meg så er det ikke viktig hva navnet på treneren heter. Det som er viktig for meg er at det er en spiller som passer inn i Fredrikstad Fotballklubbs intensjoner og mål for hvordan en fotballklubb skal drives. Om han kommer fra Nigeria eller Trøgstad, går i dress eller joggebukse under kamp, har lite for meg å si. For meg er det viktig at han har en god fotballfilosofi og er dyktig pedagogisk. Jeg syns det er trist om Tom Nordlie passer inn i FFKs "trenermodell".

Vi "journalister" ( denne siden er ikke drevet av journalister, men av vanlige folk som gjør dette frivillig) vet faktisk ganske mye mer enn hva de fleste gjør om FFK. Det er ikke tvil om at det farger vårt syn, og jeg tror enda flere ville vært positivt innstilt til TKK om de visste hva som har foregått i FFK. Nå må jeg presisere at ikke alle moderatorer nødvendigvis støtter TKK heller. Det er opp til hver og en.

TKK jobber forresten for flere italienske toppklubber, så jeg vil vel være forsiktig med å tvile på hans kompetanse. Sier vel mer om deg at du tror FCK og RBK er "the top of the pop" på drømmejobblista.


rubired

Bedriftsspiller
Ble medlem: 25 aug 09
Innlegg: 4

Lagt til: 25 aug 09, 21:37

Hvis Tom blir FFK trener skal  jeg heie på Lyn, Strømsgodset, Bodø/Glimt, Aalesund, Vålerenga (!), Lillestrøm og Tromsø resten av sesongen og håpe at føkkings FFK rykker ned! Og at Moss rykker opp i samme slengen!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 25 aug 09, 21:39

da for du bare heie.. vi bryr oss fint lite om deg Tongue out

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 25 aug 09, 21:48

Voksent!

Er det ikke noe som heter og støtte laget i gode og onde dager da?

Altså laget, ikke administrasjon, trenere eller enkeltspillere, men laget. FFK

Alle klager på at det ikke skjer noe i FFK. Når det endelig skjer så er det bare negativt. For at det ikke var det som var ventet.

De tar grep, la de få en kjangs da folkens. Jeg er ikke strålende fornøyd med Henriksen/admin.

Men jeg er villig til å gi de en kjangse.

 

---------------------------

Heia FFK


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 25 aug 09, 21:49

Opprinnelig postet av trigz

 

Nei, jeg tror dette er et katastrofalt feilgrep av ledelsen i FFK. Intervjuet med Ramberg sier jo mer enn tusen ord. Tipper Kasey har kommet med et par anekdoter i løpet av dagen...

Det ville være litt uproft av Wherman, men det er jo sikkert vanskelig å holde kjeften når folk spør. I tillegg hadde han sikkert et par historier allerede da han kom som sitter friskt i minnet på spillerne. Men som en hovedregel så er det ufint å spytte bak seg på sin ferd.

Det kan faktisk være gunstig hvis spillerne forventer noe helt forferdelig og så stemmer det ikke med hva de møter og får en positiv opptur. Jeg tenker nok at Nordlie også er vant til å bli møtt av skeptiske spillere. Mye av det du skriver lover ikke godt, men jeg håper at det var flere årsaker, samt at Nordlie har lært av sine feil (noe jeg vet du ikke har særlig stor tro påWink).

Tiden vil vise, og takk for forumbesøket! Det er alltid artig med litt "utenriks".


Jens Henrik

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 06
Innlegg: 279

Lagt til: 25 aug 09, 21:52

Når jeg ser hvordan reaksjon det er på Ramberg etter at de har fått vite om Tom Nordli, blir jeg skeptisk.  Ikke nødvendigvis til at Tom Nordli kan klare å redde oss.  Men sansyneligheten for at det skjer blir mye mindre dersom spillerne er meget misfornøyde med valget.  Det er tross alt de som spiller kampene.  Det var ikke vanskelig å se at Ramberg var lite imponert.  Spillerne bør bli tatt med på råd.

PESSIMIST!


Kris

Knøttespiller
Ble medlem: 16 aug 07
Innlegg: 39

Lagt til: 25 aug 09, 21:55

Så på TV2-sporten nå, det virka ikke som om spillerne i FFK ville ha Nordlie som trener, dette blir garantert bare tull og nye intriger! Spiller-gruppa er helt klart i mot at Tom Nordlie blir ny trener. Samme hva som nå skjer, er skaden allerede gjort!

Selv om Tom Nordlie skulle takk nei, har styret i FFK nok engang rota det veldig til! Dette fører bare til enda mere splid i FFK systemet enn det allerede er.

Mulig Tom Nordlie er mannen til å redde FFK fra nedrykk. Men hvilke spillere vil nå spille for FFK? Blir nok ikke lettere å kjøpe nye spillere..

Jeg er i heltatt veldig skeptisk til Tom Nordlie. Og det som gjør dette til en enda større fadese, er at styret gikk ut i avisa i går og erklærte full tillitt til Tom Freddy Aune som hovedtrener.. snakk om å føle seg pissa på!!

 


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 25 aug 09, 21:57

Ramberg var missfornøyd i første intervju etter de fikk vite at Grønhagen skulle bli hovedtrener for FFK også. Så det tar jeg med knusende ro!

---------------------------

Heia FFK


Kris

Knøttespiller
Ble medlem: 16 aug 07
Innlegg: 39

Lagt til: 25 aug 09, 21:59

[quote=Lex]

Ramberg var missfornøyd i første intervju etter de fikk vite at Grønhagen skulle bli hovedtrener for FFK også. Så det tar jeg med knusende ro!

Han snakker vel her på vegne av spiller-gruppa! De hadde et møte, og Ramberg representerer spillerne i dette intervjuet, de er helt klart uenige i styret i FFK..


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 25 aug 09, 21:59

Ramberg vil være misfornøyd med alle trenere som ikke heter Knut Torbjørn Eggen.


Vitagen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 25 aug 09, 22:01

Det burde vel strengt tatt vært vår "kaptein" som gikk ut og representerte spillergruppa.

KAOS


Jens Henrik

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 06
Innlegg: 279

Lagt til: 25 aug 09, 22:03

Opprinnelig postet av Kris

Så på TV2-sporten nå, det virka ikke som om spillerne i FFK ville ha Nordlie som trener, dette blir garantert bare tull og nye intriger! Spiller-gruppa er helt klart i mot at Tom Nordlie blir ny trener. Samme hva som nå skjer, er skaden allerede gjort!

Selv om Tom Nordlie skulle takk nei, har styret i FFK nok engang rota det veldig til! Dette fører bare til enda mere splid i FFK systemet enn det allerede er.

Enig!!!


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 25 aug 09, 22:04

[quote=Kris]

Opprinnelig postet av Lex

Ramberg var missfornøyd i første intervju etter de fikk vite at Grønhagen skulle bli hovedtrener for FFK også. Så det tar jeg med knusende ro!

Han snakker vel her på vegne av spiller-gruppa! De hadde et møte, og Ramberg representerer spillerne i dette intervjuet, de er helt klart uenige i styret i FFK..

Mulig jeg missforsto litt, men jeg trodde han var i spillerutvalget og fikk beskjeden i møtet med ledelsen. så snappet tv2 intervjuobjektet ramberg på vei ut før de snakket med spillerene.

---------------------------

Heia FFK


Jens Henrik

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 06
Innlegg: 279

Lagt til: 25 aug 09, 22:04

Opprinnelig postet av Vitagen

Det burde vel strengt tatt vært vår "kaptein" som gikk ut og representerte spillergruppa.

KAOS

Tror Ramberg er spillernes representant.


Doc OJ

Knøttespiller

Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 65

Lagt til: 25 aug 09, 22:14

Opprinnelig postet av Costanza

Ramberg vil være misfornøyd med alle trenere som ikke heter Knut Torbjørn Eggen.

 

Det er også en grunn til at Ramberg etter sitt år i Ajax aldri har vært utenfor Østfolds grenser.


Kris

Knøttespiller
Ble medlem: 16 aug 07
Innlegg: 39

Lagt til: 25 aug 09, 22:18

Syns Ramberg er en herlig type.. Han sier som det er, han står ikke bare å nikker å smiler til nyansettelse av en trener som er uønska av spillerne!

Her får spillerne tredd en trener ned over hode, som ingen har noe tiltro til.

Eneste som mangler nå er at styret går ut å kritiserer Ramber for å være skeptisk, istede for å lytte til spiller-gruppa!


Gressvikslampen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 468

Lagt til: 25 aug 09, 22:18

Men er ikke Nordlie hakket bedre enn vgs-læreren Aune, som ikke engang har kontroll på 15 ungdommer som skal spille ball?

---------------------------

Vuorinen på topp!! Men aldri i FFK =(


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 25 aug 09, 22:23

I tilfellet han blir trener i klubben så det jo være greit å bli bedre kjent med Tom Nordlie:

Først litt tørr info fra wikipedia

Intervju med Tom Nordlie

I kveld med Christian Strand, Steinar Strømnes og Tom Nordlie

Arne Sandstø anbefaler start å ansette Tom Nordlie

Tom Nordlie og erik solheim hos Grosvold

Anbefaler å se på flere av dem (Klippet fra Grosvold er passe kort med mue innhold).


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 25 aug 09, 22:23

Opprinnelig postet av Gressvikslampen

Men er ikke Nordlie hakket bedre enn vgs-læreren Aune, som ikke engang har kontroll på 15 ungdommer som skal spille ball?

Nordlie er også vgs-lærer Laughing



Flat Trådet Nøstet
Side 11 av 22 11

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24