Husk meg
Brukernavn
Passord

Bør Aune sparkes?

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 8 5

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 04 aug 09, 22:31
Endret: 04 aug 09, 22:33
Endret av: FFK pra sempre

Opprinnelig postet av Lex

Glemte en ting. Jeg håper at de får skikkelig kjeft når de ikke blør for drakta. Det skal de gjøre vær gang.

Det aller viktigste er at det får konsekvenser når det ikke ytes, dvs at selv sentrale spillere benkes. Virker som noe av problemet er at enkelte spillere har følt seg for trygge. Selv om det er vanskelig å forstå, med tanke på kontraktsituasjonen deres.

Ellers tror jeg at den typiske moderne måten å lede på, nemlig med sterk involvering av spillere/ansatte er veldig bra til ett visst punkt. Til syvende og sist ønsker de fleste en tydlig leder. Kanskje Aune rett og slett har gått for langt.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 21 aug 09, 21:29

.

Vi kan bare ikke ha en slik trener, hvor spillerne gir blaffen i han. Utrolig hvordan spillerne spilte i dag.

Tipper en 100 lapp på at Aune rykker ned som hjelpetrener i løpet av neste uke, noen som tipper mot?


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 21 aug 09, 21:37

En påstand: Fortsetter vi med Aune som hovedtrener rykker vi ned.


JonAG

A-lagspiller

Ble medlem: 18 aug 03
Innlegg: 295

Lagt til: 21 aug 09, 21:38

Gjør vi ikke grep nå så fortsetter elendigheten og vi rykker ned. Så ja - Aune må erstattes.

---------------------------

Marching on together!


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 21 aug 09, 21:48

Vi må ha en ordentelig trener, som kan styre sølvlaget fra i fjor.

og så må vi forsterke med spillere som ikke er gratis.

Sterk deby det VisVass, eller hva fa.. han dansken het.

 

 

---------------------------

Fred, frihet og alt gratis !


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 21 aug 09, 22:23

Aune er IKKE god nok.......det er åpenlyst. Han greier tydeligvis ikke å motivere spillerne og evner ikke å gjøre grep under kampen.

---------------------------

You`ll never walk alone...


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 21 aug 09, 22:49

Hvem skal ta over som hovedtrener synes dere ? Den personen bør komme nå til uken...dette her går ikke, det kan alle se....også ledelsen bør se det. Fortsetter vi med Aune så er vi fortapt...

---------------------------

You`ll never walk alone...


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 21 aug 09, 23:06

Mulig Aune ikke er god nok, men har store problemer med å se hva en annen trener kunne ha gjort bedre. Det er sammensetningen av stallen som er problem, samt dårlig innsats hos de rutinerte spillerne. Alle presterer på et latterlig dårlig nivå for tiden, og trenerteamet har jo ingen valgmuligheter slik stallen ser ut i dag.

I tillegg har vi jo en helt sinnssykt mengde med skader grunnet ligaens mest udugelige medisinske apparat. Har inntrykk av at skadelengden øker eksponensielt med diagnoser stilt av våre "spesialister".

Mye å ta tak i!

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 21 aug 09, 23:17

Der er jeg uenig med deg Holters. Det er å undervurdere en treners betydning i et lag.

---------------------------

You`ll never walk alone...


Vitagen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 22 aug 09, 00:53

Selvsagt bør Aune sparkes. Like fult som Grönhagen burde blitt sparket i fjor.

http://www.ffksupporter.net/forum/emne.php?eid=11401&type=1&side=1


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 22 aug 09, 00:58

fiksa på linken..  Her er den

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 22 aug 09, 01:48

Svar på spørsmålet i topic:

Hvis argumentene i for å gjøre det er at han ikke har tillit i spillergruppa, han han ikke egner seg, at klubben trenger på fp inn noen andre helt utenfra for å snu trenden, er svaret ja

Hvis argumentene er at laget mangler spillemønster og samspill, at rutinerte spillere ikke yter maks eller klarer å slå en presis 10-meterspasning på gress, eller at han ikke har den formelle kompetansen så er svaret nei. Da straffer man Aune for andres feil eller supporteres uvitenhet.

Men:

Vi må ha en avklaring på trenerspørsmålet. Snarest!


Ellers er det vel rimelig kinkig å sparke en assistent som er konstituert hovedtrener. Da sparker man faktisk bare assistenten. Hvis man skal ansette en ny trener så må man ansette en som får hovedansvaret frem til Grönhagen er frisk. Ser ikke for meg mange kapasiteter som vil gå i en slik stilling for å risikere å blir degradert. Nei, se til pokker å få en avslutningsavtale med Grönhagen, få inn en kapasitet som hovedtrener i det minste ut sesongen, og la Aune fortsette i sin egentlige stilling som assistenttrener. Ja takk!

---------------------------

God bedring, Dagfinn!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 22 aug 09, 09:00

Sjelden har jeg vært så opprørt som jeg ble på stadion i går. Ikke pga av bortedommer, svakt FFK spill, svak innsats fra rutinerte nøkkelspillere. Dette har vi sett før.

Men da Aune tok ut Wass til fordel for Gardar, da tenkte jeg at denne mannen fortjener ikke bare sparken, men real juling.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 22 aug 09, 09:02

Enig la oss få ny hovedtrener og la Aune fortsette den jobben som assistent. Det må være mulig å få en avtale med Grønnhagen som avslutter hans engasjement.


alexx

Juniorspiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 118

Lagt til: 22 aug 09, 09:24

Jeg er ikke i den minste tvil om at Aune er en kompetent assistent trener og at ham gjorde en god jobb med rekruttlaget og han virker til å være en sympatisk fyr, men: har han den nødvendige respekten blant spillerne som har hatt ham som assistent?hva med de takstiske egenskapene? tåler ham presset? Fra det jeg har observert når det gjelder å foreta taktiske grep under kamper, spesielt å foreta de nødvendige byttene er jeg overhode ikke imponert tvert om,de to siste kampene har han gjort horrible bytter. I går: når FFK endelig får et mål og litt inspirasjon og positiv energi, se da til å utnytte det!!! få inn på Gardar med en gang, kjør opp Piroja og pump lange baller inn feltet, skap situasjoner foran RBK målet, utnytt den lille vitamininnsprøytningen som et mål gir, ikke vent med å bytte inn en spiss til etter at RBK går opp til 4-1 da er kampen i hvertfall tap og den lille rest av håp hos spillerne er borte. Amatørmessig av Aune!!!!, jeg vet det er lett å være etterpå klok, men dette er allmenkunnskap. 

---------------------------

alexx


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 22 aug 09, 10:00

Bør Aune sparkes? Nei, men han må degraderes til hjelpetrener igjen. Vi kommer ikke til å få ett ett eneste jævla poeng til hvis det her fortsetter. Vi trenger helller ikke en eneste spiller til. Det vi trenger er en trener med baller. Har egentlig aldri vært veldig for trenertyper som Nordlie og Rekdal, men nå kunne jeg kappa av meg høyrehånda for å fått inn en av dem.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 22 aug 09, 11:34

Litt komisk dette, det var jo bl.a dette "Grønis" ble hatet for( av mange).. Nettopp den lederstilen som satte krav til spillerne.

Derfor er jeg fullstendig enig FFK trenger en trener med "Baller", men dersverre klarer ikke alle dagens spillere eller supportere for den saks skyld å forholde seg til slike trenere.Wink

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 22 aug 09, 11:40
Endret: 22 aug 09, 11:46
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av dracula

Litt komisk dette, det var jo bl.a dette "Grønis" ble hatet for( av mange).. Nettopp den lederstilen som satte krav til spillerne.

Ja, det var nok det han ble hatet for... Er det mulig å være så naiv?

Har ikke falt deg inn at alle lag Grønis har trent har hatt samme utviklingskurve som det FFK viser i nuet?

Grønis er i mine øyne en rimelig ubrukelig, gammeldags fotballtrener. Han er ikke ute etter å utvikle fotballspillere, og han aner ikke hva det vil si å utvikle et offensivt samhandlingsmønster. Grønis ønsker ikke å spille fotball, men å sparke den. Han utdanner ikke teknikere, men orienteringsløpere.

Det er direkte hårreisende at en fotballtrener i det hele tatt får seg til å uttale noe så idiotisk som "vi trener ikke med ball, da det gjør at spillerne blir lettere skadet" (ikke ordrett). Den uttalelsen står for meg som et stort utropstegn for hva Grønis står for, og det er i hvert fall ikke den treneren jeg ønsker å ha i FFK.

Nei, få sluttført forhandlingene med Grønis snarest. Det ville ha vært det beste for alle parter.

Når det er sagt, så har du selvsagt rett i at noen av dagens "rutinerte spillere" ikke tåler å verken bli satt på benken eller å bli stilt fysiske krav til. Det er selvsagt like ille.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 22 aug 09, 11:57
Endret: 22 aug 09, 12:03
Endret av: Bedreviteren

Ja, få sluttført forhandlingene med Grønis. Men dere som gapa etter Aune istedenfor Grønhagen, kunne vel like gjerne stått inne i skogen og gapa kokko. Mulig Grønhagen var gammeldags, men det fikk oss på 2 plass i andre sesongen hans, lurer på når det skjer igjen?

   Ja, det har sikkert blitt kosligere å trene, så koselig at Kvisvik spratt opp 5-6 kg...


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 22 aug 09, 12:04

nå bør det inn en diktator ala Nordlie i løpet av mandag, fru Aune bør ta steget ned som assistent. 

Om ikke bør ledelsen asap begynne å si opp ansatte med tanke på neste sesong i Adeccon med mye lavere inntekter.

10 man ut fra adm, gir frigjorte ekstra midler til neste sesong.



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 8 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24