Husk meg
Brukernavn
Passord

Etter kamp: Aalesund - FFK 1-1

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 27 jul 09, 21:51

Évertons mål ble ikke plukket ut som kandidat til rundens mål på TV2...

Neida, Borgersens mål var visst bedre. S.g k..k TV2.


Stoni

A-lagspiller

Ble medlem: 08 aug 08
Innlegg: 348

Lagt til: 27 jul 09, 21:52
Endret: 27 jul 09, 21:54
Endret av: Stoni

Tv2 liker fortsatt ikke FFK. Hvorfor er ikke Evertons mål med blandt kandidatene til rundens mål??!!??

Ufattelig......men de rakk vel ikke redigere målet kom jo for bare 75 min siden..Tongue out

---------------------------

"Tap og vinn med samme sinn". Måtte det bare bli 3 poeng!!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 27 jul 09, 21:54

De viser heller ikke kampen til torsdag heller.


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 27 jul 09, 21:55
Endret: 27 jul 09, 21:56
Endret av: FFK pra sempre

Opprinnelig postet av Plankekæll

Évertons mål ble ikke plukket ut som kandidat til rundens mål på TV2...

Neida, Borgersens mål var visst bedre. S.g k..k TV2.

Tenkte akkurat det samme, og det eneste laget de ikke viser EL kampene fra,  begynner virkelig å håpe en annen kanal får rettigheten ved neste korsvei.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 27 jul 09, 21:57

Skjønner ikke at Éverton ikke var blandt de nominerte.

At de viser Tromsø og ikke FFK, kan jeg derimot skjønne. Tromsø har faktisk noen profiler på laget sitt, og de ligger litt høyere enn oss på tabellen.

Om TV2 bare skal sende to kamper, kan jeg forstå at de valgte Tromsø- selvom det vel var et "close race".


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 27 jul 09, 21:59
Endret: 27 jul 09, 22:04
Endret av: Bedreviteren

Greit med 1 poeng. Men må si jeg overhodet ikke skjønner Aune idag. Kan ikke forstå at Wehrman som tydelig mistrivdes med underlaget og kanskje en liten skade ikke blir byttet ut i pause til fordel for en spiss og trekker Borges ned der han hører hjemme og alltid har spilt.

   Ja, det var kanskje årsværste, men den bløte jævla kunstgressdriten som etter min mening ødelegger norsk fotball skal nok ta en del av skylda...

Ophaug og Thomassen er vel dem eneste som kan få bestått..


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 27 jul 09, 22:15

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Greit med 1 poeng. Men må si jeg overhodet ikke skjønner Aune idag. Kan ikke forstå at Wehrman som tydelig mistrivdes med underlaget og kanskje en liten skade ikke blir byttet ut i pause til fordel for en spiss og trekker Borges ned der han hører hjemme og alltid har spilt.

   Ja, det var kanskje årsværste, men den bløte jævla kunstgressdriten som etter min mening ødelegger norsk fotball skal nok ta en del av skylda...

Ophaug og Thomassen er vel dem eneste som kan få bestått..

For Everton leverte ikke i dag heller?

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 27 jul 09, 22:23

Opprinnelig postet av Patrioten

De viser heller ikke kampen til torsdag heller.

Når jeg går inn for å lese hva folk mener om kampen regner jeg med at folk holder seg til tråden og hva den handler om.

 

 

Ikke at det er så jævlig viktig egentlig, men når du leker dommer og moderator i andre tråder, så prøv og lev opp til det?


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 27 jul 09, 22:47

Fy faen for en gjeng!!!   Her stiller vi med nesten samme lag som tok sølv i fjor, og ingen gidder å løpe... Skulle tro det var bedriftskamp mellom Øra og Brynild vi så idag..

Kan noen rive det kapteinsbindet av Barsom og sende han ut av landet? Og få Borges ned på midten, han er ingen spiss..

+ at Ophaug er tilbake

+ at Wallace er tilbake

+ at Everton scora og virker mer besluttsom. Tidligere i sesongen hadde han ikke gått rett på mål, men heller havna ut på hjørneflagget, og om han hadde havnet foran mål, hadde han enten snublet eller sleiva ballen utafor.

+at Borges er tilbake

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 27 jul 09, 22:49

Opprinnelig postet av Lemmy

Syns det er forkastelig at en kaptein går rundt på banen kamp etter kamp og surmuler til dommeren fremfor å fokusere på egne prestasjoner. Han er også en veldig ufin spiller i flere dueller.

Ellers så virker han som en fyr med flotte holdninger utenfor banen, all ære for det!

Nja. Jeg så han i byen lørdag formiddag. Riktignok var det kameraten hans som bar, men den polposen de hadde, er den største og tyngste jeg har sett siden min egen russetid.

Det behøver ikke bety at barsom rørte noe, men jeg tenkte nå mitt.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 27 jul 09, 23:06
Endret: 27 jul 09, 23:07
Endret av: djpete

Opprinnelig postet av stjernengutt

Riktignok var det kameraten hans som bar, men den polposen de hadde, er den største og tyngste jeg har sett siden min egen russetid.

Det behøver ikke bety at barsom rørte noe, men jeg tenkte nå mitt.

Jeg traff han på bussen på vei fra Rolvsøy, retning polet med stinn lommebok,  rimelig sikker på at han tømte den på polet, og var drita på lørdag jeg også.!!!!!!!!??????

Er det ikke bedre å la være å skrive noe innlegg i det hele tatt. Insinuasjoner, og rent sladder, er det vel bedre å holde for seg selv, om ikke du mener at det gjør laget vårt bedre da??????????

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 27 jul 09, 23:58

Opprinnelig postet av stjernengutt

Opprinnelig postet av Lemmy

Syns det er forkastelig at en kaptein går rundt på banen kamp etter kamp og surmuler til dommeren fremfor å fokusere på egne prestasjoner. Han er også en veldig ufin spiller i flere dueller.

Ellers så virker han som en fyr med flotte holdninger utenfor banen, all ære for det!

Nja. Jeg så han i byen lørdag formiddag. Riktignok var det kameraten hans som bar, men den polposen de hadde, er den største og tyngste jeg har sett siden min egen russetid.

Det behøver ikke bety at barsom rørte noe, men jeg tenkte nå mitt.

Dummeste innlegget på LANG tid! At Barsom er en av de mer profesjonelle, hvertfall utenfor banen er det vel liten tvil om. Da er det bare dumt å komme med sånn piss! Jeg så Borges gikk ved siden av ølkassene her om dagen, sikkert derfor han ikke putta idag å! Skjerpings!

Ellers er jeg overraska over at det fortsatt er noen som vil se Gashi starte kamper! Makan til slurvespiller og med den negative holdningen hans MÅ det jo smitte over på resten! Hva var det han mente med intervjuet etter kampen? Virker som det er mye krangling innad i gruppen om dagen..

Som jeg har sagt 100 ganger før, Borges er IKKE SPISS!!!!! Fordi en spiller er god og scorer mål vil ikke det si at han er like gos som spiss! Akkurat som Liverpool skulle satt Xabi Alonso på topp fordi han har scoret noen mål fra midten, eller Lampard fordi han scorer mange mål på løpene sine! Det er jo fordi de har en annen rolle enn spissen at de kommer til sjansene!! Borges blir ØDELAGT om han fortsetter å spille foran, da håper jeg han finner seg en ny klubb, for det er han for god til!

 


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 28 jul 09, 01:13

Svak kamp, en av årets værste fra ffk, spes annen omgang. Positivt at de maktet å redusere og berge et poeng da, men det kan vi jo takke Everton for, fikk litt hjelp av tegan da. Ophaug gjorde et bra comback og bør ta plassen til Martinsen nå. Hvem var egentlig dårligst av Hworman og Barsom? At det går an å prestere så utrolig svakt. Barsom åpnet brukbart, men så begynnte han bare å dele ut lårhøner og burde vært byttet ut enda før.

Målet til Everton var vel ikke blant de nominerte fordi det var mandagskamp? Tror bestandig de er ferdig plukket ut før runden fullføres. Kampen idag var også en god bekreftelse på at det var helt nødvendig å hente inn en ny keeper.


Matiashs

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 306

Lagt til: 28 jul 09, 01:14

Opprinnelig postet av freud

Keeperne, forsvaret og spissene har fått mye pepper i det siste. Jeg stemmer for å "pepre" mitdbanen. Den var mildest talt horribel i dag. 

Wehrman: Tilbake til gamle synder fra tidligere i år: Svakt tempo, dårlige avklaringer og skaper minst halvparten av Ålesund sjanser. Svak toer.

Gashi: Et hakk bedre, med surpump som krangler med motspillerne og dommer, nær det andre gule i dag også? Får treer av meg, mest for vilje til å løpe...

Barsom: Etter min mening sa han opp jobben i dag. Dårlig og kranglete. Fryktelig forbilde som kaptein. Ener (på terningen... hvis noen ikke skjønte det).

Kvisvik: Kom ikke med, dårlig tempo og ble for lite og feil involvert, men prøvde iallefall. Treer.

Blomst til Aune som tok grep og bedret midtbanen, han kunne jo ikke bytte ut alle der!

Resten av laget overlater jeg til andre og kommentere.

 

Enig, synes Aune gjorde gode taktiske beslutninger i andre omgang. Han kan ikke klandres for at Wehrman og Barsom, med fler, ikke hadde dagen. På en annen side, jeg synes Wehrman løftet seg en del etter FFKs mål, men allikevel, han var dårlig i dag.


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 28 jul 09, 01:23

Må si jeg er imponert over Evertons utrolige solo raid idag, jeg har sjøl vært forbannet på han for alle sjansene som han misbruker, så enkelt som han gjorde det idag, så enkelt kan det gjøres :P Tenke at fa** nå skal den jæ*** ballen inn!

Ellers synes jeg forsvaret vårt fungerte greit, Lasse hadde ikke sjanse på det målet, mens midtbanen syns jeg var horribel idag, alt for dårlig, lurer på hva som går av Kasey og Barsom, savner Barsom sverige tro?

Skal bli spennende, starter poengsankingen nå tru? eller får vi flere kamper vi taper med uhell.. Vi har vist det før at vi kan være et skikkelig høstlag ;)

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


denspesielle1

Bedriftsspiller
Ble medlem: 20 jun 09
Innlegg: 11

Lagt til: 28 jul 09, 01:46
Endret: 28 jul 09, 01:53
Endret av: denspesielle1

Opprinnelig postet av Magnum

Opprinnelig postet av Per Egil

Fantastisk intervju med Wathne og Everton!

Referat?

_

Her er er en link til intervjuet med et tappert forsøk på en oversettelse fra min side. Hysterisk morsomt/pinlig/sjokkerende, iallfall for meg som er språkinteressert.

Må først understreke at min engelsk, spansk, tysk og fransk er mye bedre enn min portugisisk, og jeg er ingen oversetter. Dessuten er brasiliansk-portugisisk rimelig vanskelig, også for meg som er mest vant til portugisisk-portugisisk.

Hvis noen kan finne oversettelser av de engelske ordene jeg har funnet så er det fritt frem. Også hvis noen får med seg hva Celso sier, stående relativt langt i fra mikrofonen.

 

Intervjuet:


David Huey Wathne: Bel gol. [bel=fin/pen bl.a. på italiensk og fransk, gol=mål på spansk og italiensk]

Santos Sa(!) Costa Everton: Thank you.

Celso Borges: -

Davy: un, *und, *buonn *prestasjonn para ti. [*und=og på tysk, *buon=italiensk, *buen=spansk. prestação (portugisisk)=installment, prestación (spansk)=benefit]

- en, og, bra prestasjon til/for deg.

Celso: -

Éverton: Obrigado. Pela satisfação. Infelizmente a gente saiu(?) *algo* de aqui, ma(i)s um punto fora de casa é sempre importante.

- Takk. For gleden (tilfredsheten?). Uheldigvis forlater(?) folket(=gutta) *et-eller-annet* herfra, men et poeng på bortebane er alltid viktig.

Davy: *Multo, eeh, *multo importante *med, eeh, con la *tabell, la situasjonn de Fredrikstad. [*multo=molto=mye/veldig på italiensk]

- Veldig, veldig viktig med tabellen, situasjonen til Fredrikstad.

Éverton: Sim, é eso. A nossa situaçao não é muito boa, mas a gente fez um belo(?) jogo hoje. E agradecer a Deus que tive esta...(?)...de marcar um golo, e graças a Deus o/eu consegui.

- Ja, slik er det. Vår situasjon er ikke veldig bra, men gutta gjorde en pen/god(?) kamp i dag. Og takke til Gud så fikk jeg denne...(?)...til å score mål, og takk til Gud så oppnådde jeg det.

Davy: Obrigado.

Éverton: De nada. Thank you very much!

 


plænken

Knøttespiller
Ble medlem: 10 nov 04
Innlegg: 36

Lagt til: 28 jul 09, 01:48

Etter å ha sett kampen i reprise sitter jeg med et intrykk av at Everton blomstret og kom mer til sin rett når han ble flyttet ut på kanten. De siste 15 min hadde han flere forseringer (en mot en) der han er rettvendt og får brukt farten sin. Det er jo det han er god på. Målet kom jo også på denne måten. Everton fikk ballen rettvendt ,dro av flere forsvarere og scorte enkelt. Kanskje dette er et alternativ. Slik jeg ser det har ikke Barsom noe å gjøre i første ellveren per dags dato.

Veldig deilig å få inn litt klokskap og kyla i Opphaug. Trenger en som kan roe og snakke med Martinsen når det koker ltt. Jeg hade helst sett at Piiroja og Opphaug spiller sammen.

Det var også veldig godt å se Wallace tilbake. Han har jeg savnet. Han gir FFK en ny dimensjon i det offensive spillet. Har manglet en som kan slå de gode innleggene når vi har spilt oss ned på kanten. Synes ikke Askar har vært helt heldig når det gjelder å slå inn den "siste" ballen.

Hvor lenge tror dere FFK klarer og holde på Borges? Han må være det beste unge spilleren jeg har sett noen gang. He he. Han kommer til å bli dyr!

Håper på positive uker fremover. Tror ikke vi skal stå med spade i kjelleren selv om vi ikke skulle lykkes i europa cupen. Lech poznan er på en litt høyere nivå en FFK om dagen slik jeg ser det.. Vi får heller ta det som en stor bonus om vi skulle gå videre. Håper ikke et eventuelt tap gjør at vi gir helt opp. Vi har mange viktige og vanskelige tippeligakamper fremover.

Lever i håpet om at FFK og FSI henter en spiss før overgangsvinduet stenger. Det trenger vi!

Finn din favoritt. http://www.transfermarkt.co.uk/

---------------------------

plænken


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 28 jul 09, 03:48

Opprinnelig postet av djpete

Jeg traff han på bussen på vei fra Rolvsøy, retning polet med stinn lommebok,  rimelig sikker på at han tømte den på polet, og var drita på lørdag jeg også.!!!!!!!!??????

Er det ikke bedre å la være å skrive noe innlegg i det hele tatt. Insinuasjoner, og rent sladder, er det vel bedre å holde for seg selv, om ikke du mener at det gjør laget vårt bedre da??????????

Blir jo alt for dumt. Barsom var jo politiker for kristdemokraterna óg, og mener å huske at han ikke rører annet enn vin til maten. Men det spiller ingen rolle, for sånne rykter sier mer om de som snakker om dem enn de det omhandler uansett.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 28 jul 09, 06:25

Opprinnelig postet av Lemmy

Syns det er forkastelig at en kaptein går rundt på banen kamp etter kamp og surmuler til dommeren fremfor å fokusere på egne prestasjoner. Han er også en veldig ufin spiller i flere dueller.

Ellers så virker han som en fyr med flotte holdninger utenfor banen, all ære for det!

På spillerbørsen til Demokraten fikk han 1, dårligere kan han ikke bli. Og dette skal liksom være kapteinen våres som skal gå foran med et godt eksempel, nei send han vekk, dette er skammelig.


Freddy G-Paulsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 28 jul 09, 07:48

Opprinnelig postet av TheDude

Målet til Everton var vel ikke blant de nominerte fordi det var mandagskamp? Tror bestandig de er ferdig plukket ut før runden fullføres. Kampen idag var også en god bekreftelse på at det var helt nødvendig å hente inn en ny keeper.

Det har flere ganger vært mål fra mandagskampen som kandidat til rundens mål, men da har Thorstvedt kommentert... Liker at de venter til matchball mandag med å ta ut kandidatene til rundens mål. I fjor tok de vel de ut i fotballextra på søndag...

 

 

---------------------------

Klarer vi å ungå nedrykk i år da ? Blir FFK høstens formlag ?



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24