Husk meg
Brukernavn
Passord

Tjærnås til FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 21 jul 09, 11:10

Merkelig at ingen har sett og lagt ut det her: http://f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090721/FFK/732233538/1220/NYHET

Tjernås har tidligere vært trener i blant annet Vålerenga og Hønefoss, og var Egil Drillo Olsens assistent i både Vålerenga og Wimbledon. Han har også vært sportssjef i Ham Ham. De siste årene har han også jobbet som fotballekspert for Canal+, sammen med et annet kjent Fredrikstad-navn - Dag Solheim.

Nå skal Tjernås inn i FFKs trenerteam, med hovedansvar på analyse. Med det avlaster han blant annet Joacim Jonsson, som også jobber som speider for klubben.

Hva syns folket om dette da?

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


ffkfmv

A-lagspiller

Ble medlem: 16 des 04
Innlegg: 327

Lagt til: 21 jul 09, 11:38

Må si dette er utrolig positivt for FFK. Tjernås var av mange regnet som favoritt til å ta over jobben til Høgmo i NFF. 

Tror denne mannen er en flott ressurs som klubben kan få god bruk for. 

Bra jobbet!!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 21 jul 09, 11:47

Overraskende og utelukkende positivt, så de to i trenerteamet slipper å jobbe seg ihjel... Wink

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 21 jul 09, 11:53

tja, spørs jo hvordan mannens kunnskaper blir brukt.

dersom man velger utelukkende å se på alt man gjør galt så kan det vel ha en negativ virkning, men velger man å bruke kunnskapen for å utvikle spillernes overblikk, fotballforståelse etc, eks Everton, så tror jeg Tjærnås er verdt sin vekt i Gull... det er myyye fotball i den mannen selv om mange nok ikke er enige med meg...

---------------------------

Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 21 jul 09, 12:14

Glimrende, lykke til i FFk Tjærnås Cool


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 21 jul 09, 12:16

Sånn jeg ser det, er vel dette en halveis bekreftelse på at Grønis ikke kommer tilbake(?)

---------------------------

Jeg snakker aldri på vegne av noen, kun for meg selv!


Modric

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jul 08
Innlegg: 212

Lagt til: 21 jul 09, 12:17

Meget fornøyd med denne "signeringen" av Tjærnås.. Utrolig dyktig kar!

Skal vel ikke se bort i fra at Dag Solheim har hatt en finger med i dette spillet der ;)


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 21 jul 09, 12:28

Opprinnelig postet av Modric

Meget fornøyd med denne "signeringen" av Tjærnås.. Utrolig dyktig kar!

Skal vel ikke se bort i fra at Dag Solheim har hatt en finger med i dette spillet der ;)

Tenkte akkurat det samme, at dette kanskje er fortjenesten for at vi endelig har fått en med fotballkompetanse/kontakter inn i styret.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 21 jul 09, 12:39

Velkommen til FFK Lars Tjærnås.

Jeg har ikke sansen for spillestilen og fotballfilosofien til karen, men som en analysesjef tror jeg han passer perfekt. Han har utvilsomt masse fotballkompetanse, og kanskje han kan bidra til at FFK blir bedre på små ting som dødball for- og imot, cornere osv. Jeg tror heller ikke det er veldig dumt å ha en mann som kan analysere kommende motstandere.

Jeg tar også dette som et tegn på at Grönis er på vei ut, selv om jeg har trodd det lenge. At klubben sier noe annet velger jeg å ikke tro noe som helst på. Smile

La oss bare håpe at mannen ikke går "lei" etter 1-2 sesonger slik han bruker å gjøre i de andre klubbene han har vært i.


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 21 jul 09, 12:42

Opprinnelig postet av Liraren

Sånn jeg ser det, er vel dette en halveis bekreftelse på at Grønis ikke kommer tilbake(?)

Vel, vi kan snu det rundt og si at det er en bekreftelse på at tilliten til de som er der i dag ikke er på topp heller. Men det blir i grunn for dumt, la oss heller vri det dithen at de ønsker å gjøre det beste ut av en litt vanskelig situasjon for hele klubben...

---------------------------

Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 21 jul 09, 12:50

Har inntrykk av at Tjærnås er en omgjengelig fyr, som er lett å samarbeide med. Forhåpentligvis blir det ikke noen nye krangler som fører til at en eller annen forsvinner om 2-3 måneder. Cool

Dette tror jeg kan være bra. Jonsson og Aune er to flotte trenere, men er uerfarne. Jeg tror at for den videre utviklingen av disse to, kan det være godt å ha en fotballfaglig dyktig fyr med masse erfaring. Forhåpentligvis kan disse tre samarbeide godt sammen, og dra nytte av hverandres egenskaper og kunnskaper.

Om Tjærnås er god på samarbeid og lett å samarbeide med(som jeg som tidligere nevnt tror), kan dette bli en flott miks av dyktige trenere.


Gofoten

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 05
Innlegg: 207

Lagt til: 21 jul 09, 13:21

Opprinnelig postet av ffkfmv

Må si dette er utrolig positivt for FFK. Tjernås var av mange regnet som favoritt til å ta over jobben til Høgmo i NFF. 

Tror denne mannen er en flott ressurs som klubben kan få god bruk for. 

Bra jobbet!!

Dette er perfekt for FFK i den situasjonen de er i nå. Viktig å få tilført en i trenerteamet med litt mer faglig dybde og erfaring fra noe mer enn norsk 2. div.

Bra jobbet!

 

---------------------------

"We play with 2 stoppers and 3 spisses." - Nils Arne Eggen

"Jeg er kjempefornøyd med dommerne i år, de gjør såpass mange feil at vi har noe å diskutere." - Svein Matta Mathisen


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 21 jul 09, 14:32

Veldig bra! Kun positiv til dette.  I artikkelen på fremsiden spekuleres det i om det blir en for mye når Grønhagen kommer tilbake, men kan jo også se det slik at FFK har manglet en sportsjef/direktør denne sesongen så i sum er jo ikke 4 så høyt antall hvis man regner trenerteam + sportsdirektør. Forundrer meg ikke hvis vi nå vil se at Tjærnås tar over en del av oppgavene til Henriksen i forhold til å svare media, noe som kun kan være positivt!


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 21 jul 09, 14:40

Opprinnelig postet av TheDude

Veldig bra! Kun positiv til dette.  I artikkelen på fremsiden spekuleres det i om det blir en for mye når Grønhagen kommer tilbake, men kan jo også se det slik at FFK har manglet en sportsjef/direktør denne sesongen så i sum er jo ikke 4 så høyt antall hvis man regner trenerteam + sportsdirektør. Forundrer meg ikke hvis vi nå vil se at Tjærnås tar over en del av oppgavene til Henriksen i forhold til å svare media, noe som kun kan være positivt!

En full ape hadde tatt seg bedre ut i media enn det Henriksen til tider har gjort...

Når det er sagt, Henriksen har gjort en god jobb, så om Tjærnås kan avlaste litt på mediesiden blir nok dette bra...

---------------------------

Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 21 jul 09, 14:57

klapper klapper.. Detta er veldig bra

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 21 jul 09, 15:33

Opprinnelig postet av KeJ

Opprinnelig postet av TheDude

Veldig bra! Kun positiv til dette.  I artikkelen på fremsiden spekuleres det i om det blir en for mye når Grønhagen kommer tilbake, men kan jo også se det slik at FFK har manglet en sportsjef/direktør denne sesongen så i sum er jo ikke 4 så høyt antall hvis man regner trenerteam + sportsdirektør. Forundrer meg ikke hvis vi nå vil se at Tjærnås tar over en del av oppgavene til Henriksen i forhold til å svare media, noe som kun kan være positivt!

En full ape hadde tatt seg bedre ut i media enn det Henriksen til tider har gjort...

Når det er sagt, Henriksen har gjort en god jobb, så om Tjærnås kan avlaste litt på mediesiden blir nok dette bra...

Så en full ape på wildboyz en gang og han var hysterisk morsom... ;-) Tjærnås burde jo ha gode forutsetninger for å håndtere media på beste måte samtidig som han virker som en respektert og godt likt kar. Klubben har tilsynelatende gjort et bra trekk her.


kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03
Innlegg: 367

Lagt til: 21 jul 09, 15:41

Ser begeistringen står i taker her inne. Jeg er litt mer usikker på om dette riktig satsing. Innen idrett bedømmes man etter oppnådde resultater. Man må lete godt og lenge etter åpenbare sporslige suksesser for Tjernås. En ting er å studere bevegelsesmønster, detaljer etc i etterkant av en kamp, noe annet er å omsette tung fotballteori til tellende resultater på banen. Er forøvrig enig i at det er interessant å høre på Tjernås' analyser i pauser eller etter kamp, og at han er en likandes kar.

Stiller også spm ved ressursbruken. Man kan ikke ta det for gitt at en sykemeldt trener ikke kommer i arbeid igjen. Klubben har en anstrengt økonomi, og har en forholdsvis tynn spillerstall. Bør man da bruke ressurser på analyser? Minner meg litt om topptunge og overadministrerte bedrifter, som kutter i bunn og ansetter flere controllere og analysefolk. Dette var dagens malurt....Undecided


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 21 jul 09, 15:49

Opprinnelig postet av kjo

En ting er å studere bevegelsesmønster, detaljer etc i etterkant av en kamp, noe annet er å omsette tung fotballteori til tellende resultater på banen.

Det er vel ikke analytikerens oppgave?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03
Innlegg: 367

Lagt til: 21 jul 09, 15:58

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av kjo
En ting er å studere bevegelsesmønster, detaljer etc i etterkant av en kamp, noe annet er å omsette tung fotballteori til tellende resultater på banen.

Det er vel ikke analytikerens oppgave?

Regner vel med at kampanalysene skal danne grunnlag for korrigeringer/stil/laguttak etc, og gi føringer til hovedtrener(e). Analytikeren inngår dermed i kompetanseteamet rundt og nærmest laget. Om han da ikke skal ha en jobb tilsvarende den Drillo hadde i VIF. Han gjorde vel ikke annet enn å studere vidoeopptakene etter kamp, og levere fra seg materialet. Jeg legger til grunn at Tjernås er ansatt i klubben på fulltid. Om så ikke er tilfelle stiller det seg selvsagt andreledes.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 21 jul 09, 16:01

Opprinnelig postet av kjo

Jeg legger til grunn at Tjernås er ansatt i klubben på fulltid. Om så ikke er tilfelle stiller det seg selvsagt andreledes.

Han er ansatt i en 60%-stilling. Det er nevnt både her og i Fredriksstad Blad.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24