Husk meg
Brukernavn
Passord

Évertons tid renner ut...

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 18 5

Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 28 jul 09, 15:01

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Ja det er jeg enig i men fakta er og blir fakta. Mitt poeng er ikke at spissene er effektive, men at resten av laget og spesielt midtbanen må ta mye av ansvaret for den svake uttellingen i målprotokollen. Jeg ser mange TL kamper på TV og ofte har angripene lag 4-5 spillere innenfor motstanderens 16-meter når de scorer(snakker ikke da om dødball). F.eks på søndag da høyre back Lustig setter en retur i mål.  FFK angriper med en eller to mann, og det er lett for forsvaret å demme opp for. Det blir ikke noe offensivt trykk. Noe av problemet er at man har en midtbane med 2 spillere(Wehrman og Kvisvik) som ikke er alt for flinke til å flytte beina, og når Barsom har en "off" dag på jobb blir det stusselig.

Det handler fortsatt om å sette sjansene. Hjelper ikke med 5 mann i boksen når han som avslutter ikke scorer mål.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 28 jul 09, 15:09

Opprinnelig postet av Ymer

Det handler fortsatt om å sette sjansene. Hjelper ikke med 5 mann i boksen når han som avslutter ikke scorer mål.

Det blir for enkelt. Det er klart det er lettere å sette sjansene hvis forsvaret har flere spillere å konsentrere seg om

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 28 jul 09, 15:40

Tråden handler om man bør/har råd/vil/skal forlenge kontrakten til Everton ??????

Ingen tvil i mitt fotballhjerte...Everton har alt...han er en av TL`s beste teknikere, han binder opp to - tre mann når han har ballen og han jobber hele kampen (det kan man ikke si om alle på FFK). Det virker jo også som det er i ferd med å løsne for han når det gjelder å putte mål.

Everton er en av de beste spillerne FFK har nå (sammen med Raio og Celso). 

Selg Tegstrøm, Gardar, Trulsen og event annet stallfyll og KJØP Everton !!!!!!!!

 


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 28 jul 09, 15:41

Opprinnelig postet av hasse33

Tråden handler om man bør/har råd/vil/skal forlenge kontrakten til Everton ??????

Ingen tvil i mitt fotballhjerte...Everton har alt...han er en av TL`s beste teknikere, han binder opp to - tre mann når han har ballen og han jobber hele kampen (det kan man ikke si om alle på FFK). Det virker jo også som det er i ferd med å løsne for han når det gjelder å putte mål.

Everton er en av de beste spillerne FFK har nå (sammen med Raio og Celso). 

Selg Tegstrøm, Gardar, Trulsen og event annet stallfyll og KJØP Everton !!!!!!!!

 

Amen!!

Henger meg på den!!

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
- Nå sikter vi mot stjernene!! -


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 28 jul 09, 15:49

Everton er pr.idag FFKs beste offensive spiller, faktisk den eneste som kamp etter kamp skaper problem for motstanders forsvar. Hovedproblemet er (gjentar meg sjøl) at han er altfor alene. Borges er ett brukbart alternativ som makker, men ville heller sett Borges om stabilisator på midtbanen med tillatelse til å følge opp bakfra i angrepsfasa.

Gjentar derfor også min "konklusjon" FFK trenger en spissmakker til Everton, en spiller med "muskler" som kanskje først og fremst kan bidra med "ro" og trygghet  (for FKK, men kaos for motstander) sammen med Everton. Ønsker ikke først og fremst en "artist, men en grovarbeider som viser tæl. Tror sikkert jeg får mange imot meg da jeg gjerne f.eks kunne ønske meg en med spiller med "skotsk tæl"som er villig til å blø for drakta.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 28 jul 09, 16:24

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Det blir for enkelt. Det er klart det er lettere å sette sjansene hvis forsvaret har flere spillere å konsentrere seg om

Lettere å skape sjanser ihvertfall Cool, men det gjør vi jo..Laughing Tror ikke Everton blir noe bedre avslutter av den grunn. Han setter meget sjelden ballen i mål på sjanser som må betegnes som 100%. Vi får håpe det løsner, men det sier vi jo hver gang han har satt inn et mål....


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 28 jul 09, 16:27

Opprinnelig postet av dracula

Everton er pr.idag FFKs beste offensive spiller, faktisk den eneste som kamp etter kamp skaper problem for motstanders forsvar. Hovedproblemet er (gjentar meg sjøl) at han er altfor alene. Borges er ett brukbart alternativ som makker, men ville heller sett Borges om stabilisator på midtbanen med tillatelse til å følge opp bakfra i angrepsfasa.

Gjentar derfor også min "konklusjon" FFK trenger en spissmakker til Everton, en spiller med "muskler" som kanskje først og fremst kan bidra med "ro" og trygghet  (for FKK, men kaos for motstander) sammen med Everton. Ønsker ikke først og fremst en "artist, men en grovarbeider som viser tæl. Tror sikkert jeg får mange imot meg da jeg gjerne f.eks kunne ønske meg en med spiller med "skotsk tæl"som er villig til å blø for drakta.

Gardar i form er jo en slik spiller...?
Ellers så kan man vel si at Everton blir rådyr om vi skal kjøpe ham pluss en spiss som passer til ham..


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 28 jul 09, 17:27
Endret: 28 jul 09, 17:44
Endret av: Lemmy

Opprinnelig postet av hasse33

Selg Tegstrøm, Gardar, Trulsen og event annet stallfyll og KJØP Everton !!!!!!!!

Men, hvem vil kjøpe slike spillere??????

Mod(Lemmy): Det er ikke vitsen å sitere hele innlegget når man kun svarer på en liten del av det. Er en generell oppfordring til alle sammen.


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 28 jul 09, 18:38

Opprinnelig postet av Patrioten

Opprinnelig postet av hasse33

Selg Tegstrøm, Gardar, Trulsen og event annet stallfyll og KJØP Everton !!!!!!!!

Men, hvem vil kjøpe slike spillere??????

Antagelig ingen dessverre...


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 28 jul 09, 18:46

Opprinnelig postet av Ymer

Det handler fortsatt om å sette sjansene. Hjelper ikke med 5 mann i boksen når han som avslutter ikke scorer mål.

Kan ikke du snart VÆRE SÅ SNILL å innrømme at Everton er vår desidert best offensive spiller og slutte å klage på ham? Nå har han 3 mål på ikke mange kamper, pluss mange GODE avslutninger, men fortsatt ser du bare etter det negative i gutten! SKJERPINGS!Yell

Ellers synes jeg kanskje PH bør lage et svært jævla banner der vi ber FSI om å bla opp for Everton!


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 28 jul 09, 18:52

Opprinnelig postet av Gardarson

Kan ikke du snart VÆRE SÅ SNILL å innrømme at Everton er vår desidert best offensive spiller og slutte å klage på ham? Nå har han 3 mål på ikke mange kamper, pluss mange GODE avslutninger, men fortsatt ser du bare etter det negative i gutten! SKJERPINGS!Yell

Du får lese alle innleggene mine om Everton og slutte å syte på det andre skriver og mener.. Ihvertfall viss du ikke har fått med deg alt som blir skrevet.

3 mål på ikke mange kamper? Jøss, velger du bort kamper han ikke scorer?


Freddy G-Paulsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 28 jul 09, 19:03

Opprinnelig postet av Patrioten

Opprinnelig postet av hasse33

Selg Tegstrøm, Gardar, Trulsen og event annet stallfyll og KJØP Everton !!!!!!!!

Men, hvem vil kjøpe slike spillere??????

Mod(Lemmy): Det er ikke vitsen å sitere hele innlegget når man kun svarer på en liten del av det. Er en generell oppfordring til alle sammen.

Sikkert flust av klubber i adecco som trenger "gode" spisser,, spørsmålet er om de har råd til å lønne de... Gardar kan man, hvis man vil, bli kvitt til nyttår, forresten....

---------------------------

Klarer vi å ungå nedrykk i år da ? Blir FFK høstens formlag ?


FFK-Supporter

Juniorspiller
Ble medlem: 07 apr 03
Innlegg: 189

Lagt til: 28 jul 09, 19:06

Kjøp Everton! Tror han blir en av eliteseriens beste spisser, også når det gjelder å score mål! Smile

---------------------------

Rød og hvite er de beste!


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 28 jul 09, 19:12

Opprinnelig postet av Ymer

Du får lese alle innleggene mine om Everton og slutte å syte på det andre skriver og mener.. Ihvertfall viss du ikke har fått med deg alt som blir skrevet.

3 mål på ikke mange kamper? Jøss, velger du bort kamper han ikke scorer?

Jeg har til gode å lese et positivt innlegg angående Everton fra deg. Han har scoret 3 mål på ikke mange kamper i det siste. At han har scoret for lite sett under ett er alle enige i, men alle har vel ventet på at det skal løsne og det ser det da ut som det har gjort nå!


Freddy G-Paulsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 28 jul 09, 19:14

Opprinnelig postet av FFK-Supporter

Kjøp Everton! Tror han blir en av eliteseriens beste spisser, også når det gjelder å score mål! Smile

Enig. Nå (endelig) begynner han å score mål, noe som tyder på at han begynner å bli aklimatisert. Langli og Olsen sa dessuten at han virket mer målbevist og ikke nervøs, som han har gjort tidligere, når han har nærmet seg mål på scoringa.

 

---------------------------

Klarer vi å ungå nedrykk i år da ? Blir FFK høstens formlag ?


Sing&JumpFTW

Juniorspiller

Ble medlem: 11 mai 09
Innlegg: 142

Lagt til: 28 jul 09, 19:24

Hadde man lagd en undersøkelse og spurt samtlige tippeliga-stoppere om hvilke spiss de syns er vannskeligst å spille mot, hvem tror dere hadde scoret høyest på den undersøkelsen? 

Personlig tror jeg Nanskog hadde fått mange stemmer, men også Everton! Everton er veldig rask, og kan ofte stresse midtstopperne. Han vinner ofte ball i gunstige situasjoner. Han er bevegelig og har veldig gode ballferdigheter.  Han er i tillegg et bra oppspillspunkt. God til å holde på ball, og veldig uforutsigbar. Og det beste av alt, er at han skaper ekstremt mange sjangser. 

Han har ikke så veldig bra spillerforståelse og scorer kanskje litt for lite mål. MEN, dette kommer! Vi har sett mange eksempler i andre klubber der ny-innkjøpte spillere må ha tid, før de blomstrer for fullt! 

Jeg har alltid hatt trua på Everton, og jeg håper for all del at vi beholder/kjøper han! 

 

---------------------------

Syng for fredrikstad!


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 28 jul 09, 22:54

Opprinnelig postet av dracula

Everton er pr.idag FFKs beste offensive spiller, faktisk den eneste som kamp etter kamp skaper problem for motstanders forsvar. Hovedproblemet er (gjentar meg sjøl) at han er altfor alene. Borges er ett brukbart alternativ som makker, men ville heller sett Borges om stabilisator på midtbanen med tillatelse til å følge opp bakfra i angrepsfasa.

Gjentar derfor også min "konklusjon" FFK trenger en spissmakker til Everton, en spiller med "muskler" som kanskje først og fremst kan bidra med "ro" og trygghet  (for FKK, men kaos for motstander) sammen med Everton. Ønsker ikke først og fremst en "artist, men en grovarbeider som viser tæl. Tror sikkert jeg får mange imot meg da jeg gjerne f.eks kunne ønske meg en med spiller med "skotsk tæl"som er villig til å blø for drakta.

glimrende! er så enig i dette, fått inn slugger alla rob friend, peter kovacs, azar, etc så hadde vi hatt et glimrende spisspar som utfyllte hverandre perfekt


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 28 jul 09, 23:06
Endret: 28 jul 09, 23:12
Endret av: Willy Renè

Opprinnelig postet av Sing&JumpFTW

Hadde man lagd en undersøkelse og spurt samtlige tippeliga-stoppere om hvilke spiss de syns er vannskeligst å spille mot, hvem tror dere hadde scoret høyest på den undersøkelsen? 

Personlig tror jeg Nanskog hadde fått mange stemmer, men også Everton! Everton er veldig rask, og kan ofte stresse midtstopperne. Han vinner ofte ball i gunstige situasjoner. Han er bevegelig og har veldig gode ballferdigheter.  Han er i tillegg et bra oppspillspunkt. God til å holde på ball, og veldig uforutsigbar. Og det beste av alt, er at han skaper ekstremt mange sjangser. 

Han har ikke så veldig bra spillerforståelse og scorer kanskje litt for lite mål. MEN, dette kommer! Vi har sett mange eksempler i andre klubber der ny-innkjøpte spillere må ha tid, før de blomstrer for fullt! 

Jeg har alltid hatt trua på Everton, og jeg håper for all del at vi beholder/kjøper han! 

 

Jeg tror mange tippeligastoppere ville ønske å møte Everton framfor Nannskog.

De har lest CV-ene til disse to spissene og da er saken klar. Nannskog ligger superplassert på offsidelinjen kontinuerlig, løper i rett sekund, ja - han har hatt de rette tilretteleggerne, bl.a. Gunnarson, men han har i alle fall resultater å vise til.

Everton derimot løper seg fast i midten, eller mot sidelinja med 4 forsvarere rundt seg og makter ikke å passe ballen videre til medspiller i bedre posisjon.

All ære til Everton for fantastisk teknikk, og flott scoring mot ÅFK, men mot Nannskog kommer han til kort.

Jeg har IKKE lenger trua på Everton, og eksempler i andre klubber er ikke nødvendigvis fasit her, kun tiden vil vise.

Ikke kjøp Everton, forsøk å kjøp en spiss som er mer komplett i sine ferdigheter.

Det er nesten blitt en religion i Fredrikstad by dette med Everton. Han er jo så god så "FFK MÅ kjøpe". Tror noen at andre tippeligaklubber står i kø for å kjøpe ham ?

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 28 jul 09, 23:39

Hvis Everton fortsetter sånn som igår, så tror jeg vi kan få en målfarlig mann foran. Lurer nesten på å sette han ned på høyrekanten :P Var der han var når han scora igår :P

 

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 28 jul 09, 23:48

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Hvis Everton fortsetter sånn som igår, så tror jeg vi kan få en målfarlig mann foran. Lurer nesten på å sette han ned på høyrekanten :P Var der han var når han scora igår :P

 

Håper jeg også, men en svale gjør ingen sommer.

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 18 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24