Husk meg
Brukernavn
Passord

Få Wang toppidrettgymnas til Fredrikstad!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 19 jun 09, 13:49
Endret: 19 jun 09, 13:52
Endret av: FFK1903

 

Dette må vi få til Fredrikstad. Her må kommunen og FFK sammen sørge for at dette blir plassert i byen

les innlegget i moss avis: http://www.moss-avis.no/article/20090618/MFK/361676951/1044

Værste A/S i samarbeid med FFK og kommunen vil kunne tilrettelegge dette enten på værsteområdet (Stadion)eller i nærheten. Dette hører hjemme i Fredrikstad. Moss er på full fart ned i seriesystemet og er ikke rett klubb til å drifte dette sportslig sett.

Mod: Ettersom jeg gikk fem og trodde dette var en realitet, så endret jeg overskriften så ikke flere blir lurt ;)

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 19 jun 09, 13:58

Man kan tydelig se forskjellen på fotballbyen Fredrikstad og Moss. Folk engasjerer seg faktisk nesten knapt for at Moss skal få ny stadion, i hvert fall ikke for en stadion. Et fakkeltog med et par tusen mennesker og en underskriftskampanje som ble slått av "Nytt bibliotek til Råde" lukter ikke akkurat av fotballkultur. Synd for de 1600 som trofast møter opp til kamp selvsagt, som alltid jobber i oppoverbakke for å skape blest om lidelsen sin.

Er enig i at i Fredrikstad så ligger mye av dette de trenger til rette allerede. Forsvinner Moss ned i andredivisjon, så mener jeg å ha lest at det er uaktuelt for Wang å fortsette i/med Moss. Da må FFK være på pletten å tilrettelegge dette tilbudet ved Glommas utløp.


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 19 jun 09, 14:19

FFK og Stjernen ønsker å satse på å utvikle unge spillere til sine respektive lag og det er et samarbeid med St.Olav. Det bør ikke hindre oss i å få Wang til Fredrikstad. Dette burde også være et løft for kommunen da Wang genererer penger inn til byen.

Her bør vi være i forkant og aktive slik at dette kommer til rett by (:-)

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 19 jun 09, 14:26
Endret: 19 jun 09, 14:28
Endret av: FFK1903

Nå har vel kommunen snart sagt sitt endelige nei til både ny stadion og oppgradering av den gamle. Ligger i hvert fall godt i kortene ut fra denne linken hva som skjer på mandag.

Det betyr vel at kommunen har gitt opp fotballklubben. Og klubben har vel dispensasjon til å spille på Melløs denne sesongen, ettersom de ikke oppfyllere kravene slik den fremstår i år? NFF gir vel muligens ikke Moss lisens til å spille i førstedivisjon om dette står seg? Det må så vidt jeg vet foreligge planer om utbedrelse om de fortsatt skal ha dispensasjon.

Personlig syns jeg det er hårreisende at stadionfasiliteter skal påvirke slike ting. Det burde være sportslige resultater (og selvsagt til en viss grad trygg økonomi) som avgjøre hvor et lag spiller, men stadionfasiliteter?


bikaboo

Knøttespiller
Ble medlem: 05 okt 04
Innlegg: 73

Lagt til: 19 jun 09, 14:36

Opprinnelig postet av FFK1903

Et fakkeltog med et par tusen mennesker og en underskriftskampanje som ble slått av "Nytt bibliotek til Råde" lukter ikke akkurat av fotballkultur.

Trenger ikke bety så mye det. Er faktisk et skrikende behov for nytt bibliotek i Råde..;-)


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 19 jun 09, 14:36

Forsåvidt enig i at stadionfasiliteter ikke bør bety alt, men uten dette presset fra NFF så hadde kansje ikke FFK heller hatt ny stadion. Jeg tenker med gru på hvis Nybergsund/Trysil rykker opp i tippeligaen men det anlegget de har. Moss har mer å fare med enn de. Samtidig ønsker jeg ikke Moss noe godt nå. De har hovert over FFK i mange å samtidig som de har Norges mest hjernedøde supportergruppe. Derfor driter jeg i MFK/Moss og ønsker Wang til FFK/Fredrikstad

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 19 jun 09, 14:38

Ser ikke egentlig hensikten, FFK har meget godt samarbeid med St.Oav, samtidig som Wang ligger i Moss.

Mao 2 meget gode tilbud innen ca 30 km,en avstand som egentlig for alle andre enn folk fra nedre Glomma regionen er "blåbær". FFK kan meget vel utvikle samarbeidet med Wang fordi om de ligger i Moss, er vel ikke særlig lengre kjøretid dette enn det blir fra Wang i Asker til LYN.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 19 jun 09, 14:45

Opprinnelig postet av FFK1903

NFF gir vel muligens ikke Moss lisens til å spille i førstedivisjon om dette står seg? Det må så vidt jeg vet foreligge planer om utbedrelse om de fortsatt skal ha dispensasjon.

Mer presist:
NFF gir nok ikke Moss disp til å spille ett år til på Melløs uten at de har planer og finansiering til utbedring klar.


Men lisensen kan nok fortsatt reddes om de finner en annen godkjent arena å spille på.
For alt jeg vet, kanskje vi ser Moss som leietakere på Fredrikstad Stadion til året....?


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 19 jun 09, 23:07

Opprinnelig postet av FFK1903

Synd for de 1600 som trofast møter opp til kamp selvsagt, som alltid jobber i oppoverbakke for å skape blest om lidelsen sin.

 

He he he, fikk meg en god latter Laughing. Å være Mosse-supporter er nok en lidelse ja, for ikke å si sykdomLaughing.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 19 jun 09, 23:23

Opprinnelig postet av HotDream
Å være Mosse-supporter er nok en lidelse ja, for ikke å si sykdom.

Jeg hadde i hvert fall oppsøkt lege omgående og forlangt at han skrev ut en lengre sykemelding om jeg våknet opp med mossesympatier i blodet en dag. Kråkeinfluensaen ser heldigvis ikke ut til å være veldig smittsomt!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 19 jun 09, 23:34

Det er oppdaget to tilfeller av Kråkeinfluensa i Rygge. Vær på vakt andre østfoldinger!!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24