Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kampen: Rosenborg - FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 6 1

scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 26 apr 09, 22:10
Endret: 03 mai 09, 19:59
Endret av: Rey

nå er jeg lei av ålesund kampen, så nå vil jeg se fremover.

håper på dette laget.

 

                                        staw

askar              martinsen                raio               thomassen

kvisvik            borges                gashi                 wallace

                              adiyah        gardar/tegan

 

thomassen klarer seg bra på backen,  wallace kan gi oss litt kreativitet fremover.  kasey har vært elendig i det siste, så la han starte på benken.

samspillet med askar-kvisvik trur jeg kunne blitt bra, kanskje litt offensivt på bortebane mot rbk?

Mod: Vi stiller ikke krav til skriveferdigheter, men store bokstaver i overskrifter og navn bør i hvert fall kunne forventes...


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 26 apr 09, 23:19

Trur nok det blir 4-4-1-1


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 27 apr 09, 21:13

Dommer       Per Ivar Staberg, HARSTAD
Assistentdommer 1     Hans Christian Stormoen, GODVIK
Assistentdommer 2     Harald Strand, TAU
4. dommer     Espen Tømmervold, KLÆBU
Dommerveileder     Einar Halle, MOLDE

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 27 apr 09, 21:22

Opprinnelig postet av keiko99

Dommer       Per Ivar Staberg, HARSTAD
Assistentdommer 1     Hans Christian Stormoen, GODVIK
Assistentdommer 2     Harald Strand, TAU
4. dommer     Espen Tømmervold, KLÆBU
Dommerveileder     Einar Halle, MOLDE

He-He,

husær at Einar Halle dømte FFK-Viking i 2. finalekamp i 1984, dømte straffe til Jørn Andersen.

Morro

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 27 apr 09, 22:03

Ønsker FFK i 4-3-3 og mer direktespill, og flere kontringer mot RBK, ta dem med deres egen medisin. Ligge og vente på muligheten byr seg. 

 

                            Staw

PAC/Amin  Gerrbreandt/Vidar  Raio Wallace

                           Hansi

             Borges     Gashi

Everton/Amin                       Barsom

                      Gardar

 

God Arbeidskapasitet i dette laget, samt mye god teknikk. Barsom ligger bredt og slår inn eller utfordrer på kant, ellers to midbanespillere som kommer godt inn i boksen, pluss to farlige angripere med god nærteknikk.  Er Gerrbrandt klar mener jeg han er ett soleklart førstevalg på midtstopper plass, pga hans fotball forståelse. 


Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 27 apr 09, 22:34

Uff, har skikkelige dårlige vibber foran denne kampen. Har aldri vært så sikker på tap før som jeg er nå.

Start med det samme laget som avsluttet kampen mot Aalesund, eventuelt Wallace byttes med Kvisvik hvis han er klar. Hvorfor? Jo, fordi dette laget med en hel kamp sammen bak seg klarer å slå Tromsø i neste kamp.


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 27 apr 09, 22:57

Opprinnelig postet av Nugattistjerna

Uff, har skikkelige dårlige vibber foran denne kampen. Har aldri vært så sikker på tap før som jeg er nå.

Start med det samme laget som avsluttet kampen mot Aalesund, eventuelt Wallace byttes med Kvisvik hvis han er klar. Hvorfor? Jo, fordi dette laget med en hel kamp sammen bak seg klarer å slå Tromsø i neste kamp.

Start med samme lag ?

Men for all del ikke samme formasjon, når FFK kjørte opp Piroja og lange baller, da var jeg sikker på at det ville gå til H.

Jeg husker i fjor, når FFK lå under på hjemmebane, og det var noen ganger, da vartet FFK opp med festspill, flotte variasjoner via midtbanen og i angrep, flott vingspill og oppofrende angrepsspillere. Nå var det Drillofotball på sitt verste, det var nok Ålesund glad for, lett å demme opp for.

Jeg er blitt pessimist, litt uegentlig meg som er en fødte optimist, men slik FFK fremstår nå så er det et lag totalt blottet for offensiv kraft, Gashi og Everton går seg fast gang på gang, og vil ikke slippe ballen noen av de, og så hevdes det at de spiller godt.  Det forstår ikke jeg.

Håper på et under i Trondheim, men tror på en sesong langt nede på nedre halvdel. 6 scoringer på 6 kamper, og kun en av de av en spiss, ja det taler for seg selv.

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 27 apr 09, 23:02

Når vi hadde forsøkt å spille oss gjennom Aalesunds 10-mannsforsvar med five-a-side-fotball uten å lykkes i en time, så synes jeg det var helt greit å kjøre frem Piiroja og satse på at vi klarte å utrette noe på den måten. Men dessverre virket det ikke å være noen større plan bak det. Oppspillene ble upresise og bevegelsene rundt oppspillspunktet tilfeldige.

Når det gjelder kampen mot Rosenborg er jeg fryktelig usikker på laguttaket, men vil gjerne ha Borges inn sentralt på midten, og da er det kanskje Wehrman som må vike. Selv om jeg er av de som mener han gjorde en habil jobb før pause mot AaFK. Ellers er det kanskje på tide å gi Dominic Adiyah sjansen fra start som spiss.


EFF.EFF.KÅ

Juniorspiller
Ble medlem: 16 apr 07
Innlegg: 183

Lagt til: 27 apr 09, 23:07

Opprinnelig postet av scheien

                                        staw

askar              martinsen                raio               thomassen

kvisvik            borges                gashi                 wallace

                              adiyah        gardar/tegan

Enig i at Thomassen / Wallace trolig kunne byttet plass. Borges for Wehrman er nok også det beste, og Kvisvik var frisk. Askar har kanskje noe mer offensivt i seg, men jeg syns han gjør en meget god jobb. Adiyah er jeg mer skeptisk til, men det skjer jo rett og slett ikke for Éverton - så hvorfor ikke..?

---------------------------

Plankegjengen - kaffe og MacDonalds, så ordner Guttæne resten


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 27 apr 09, 23:08

Opprinnelig postet av Costanza

Når vi hadde forsøkt å spille oss gjennom Aalesunds 10-mannsforsvar med five-a-side-fotball uten å lykkes i en time, så synes jeg det var helt greit å kjøre frem Piiroja og satse på at vi klarte å utrette noe på den måten. Men dessverre virket det ikke å være noen større plan bak det. Oppspillene ble upresise og bevegelsene rundt oppspillspunktet tilfeldige.

Når det gjelder kampen mot Rosenborg er jeg fryktelig usikker på laguttaket, men vil gjerne ha Borges inn sentralt på midten, og da er det kanskje Wehrman som må vike. Selv om jeg er av de som mener han gjorde en habil jobb før pause mot AaFK. Ellers er det kanskje på tide å gi Dominic Adiyah sjansen fra start som spiss.

Enig med Borges, han bør prøves nå.  Jeg reagerer egentlig litt på FFK-ledelsens utsagn om at nye spillere skal kunne gå rett inn på laget, hvor mange av de nye spillerne de siste 2 årene har gjort det ? Askar er ihvertfall en som har gått rett inn i elleveren med suksess.

Når det gjelder Ramberg så forstår jeg ikke alle de som gruser hans innsats og spill, første halvtimen mot AAFK så var han en skikkelig drivende og kreativ kraft på høyrekanten, det ser ikke folk, de ser når han spiller ræva i 5 minutter, men ikke den gode timen.

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 27 apr 09, 23:17

Opprinnelig postet av Nugattistjerna

Uff, har skikkelige dårlige vibber foran denne kampen. Har aldri vært så sikker på tap før som jeg er nå.

Start med det samme laget som avsluttet kampen mot Aalesund, eventuelt Wallace byttes med Kvisvik hvis han er klar. Hvorfor? Jo, fordi dette laget med en hel kamp sammen bak seg klarer å slå Tromsø i neste kamp.

Ikke vær redd, de kommer til å vinne:)

Det er så typisk at de spiller dårlig mot de mindre gode lagene og bra mot de gode lagene...så her føler jeg meg sikker.

Vi kommer til å se Everton score sitt første mål også.


Grasrota

Juniorspiller

Ble medlem: 13 aug 08
Innlegg: 80

Lagt til: 27 apr 09, 23:21

Nå var vel Ramberg såkalt rævva i litt mer enn fem minutter på søndag da. Men enig at i han mye av første omgang bidro bra. - Jeg leser jo at Barsom spilte kamp i kveld. Som Stopper! Det funka jo bra... Hva tror folk om sjansene for at vi får se han mot Skinnvest og Bartenborg til helga? Helst kanskje ikke som stopper men.

---------------------------

dommær a' dommær!


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 27 apr 09, 23:28
Endret: 28 apr 09, 07:46
Endret av: denialsander

 

Opprinnelig postet av tiger

Ikke vær redd, de kommer til å vinne:)

Det er så typisk at de spiller dårlig mot de mindre gode lagene og bra mot de gode lagene...så her føler jeg meg sikker.

Vi kommer til å se Everton score sitt første mål også.

Jeg har egentlig gitt opp Everton, mista trua på`n, han har noen meget gode ferdigheter, men dessverre, langt fra komplett, og noen målgjører er han overhodet ikke.

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 28 apr 09, 03:52

Synes det er vel tidlig å gi opp Everton. Det tar litt tid å bli kjent med spillestilen i TL, og så veldig lenge har ikke Everton vært her ennå.

Ellers kunne det være spennende med Borges sentralt, enten foran Wehrman eller bak Gashi.


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 28 apr 09, 09:55
Endret: 28 apr 09, 09:56
Endret av: JipJap

Everton lider vel også av at hele laget mangler samhandling/form.

Bare å se på Nannskog denne sesongen det. Spisser er sjeldent bedre enn medspillerne gjør dem.


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 28 apr 09, 10:18

Har EVerton egentlig spilt en dårlig kamp? Han jobber stort sett mer enn hele laget til sammen, men kommer ikke til de store sjansene. Hvorfor? Fordi han ikke har en makker å spille med! Tegstrøm og han går ikke i det hele tatt og alene på topp med Ramberg bak seg er enda verre!

Jeg bare venter på at Gardar er tilbake der han var ifjol, så kan det her fort bli like bra som Gardar/Tarik!

Ellers håper jeg Barsom er tilbake og Kvisvik havner på benken. Han kan komme inn som en joker igjen. På bortebane mot lag vi blir pressa bakover av har han ikke noe å gjøre fra start.


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 28 apr 09, 12:42

Opprinnelig postet av Gardarson

Har EVerton egentlig spilt en dårlig kamp? Han jobber stort sett mer enn hele laget til sammen, men kommer ikke til de store sjansene. Hvorfor? Fordi han ikke har en makker å spille med! Tegstrøm og han går ikke i det hele tatt og alene på topp med Ramberg bak seg er enda verre!

Jeg bare venter på at Gardar er tilbake der han var ifjol, så kan det her fort bli like bra som Gardar/Tarik!

Ellers håper jeg Barsom er tilbake og Kvisvik havner på benken. Han kan komme inn som en joker igjen. På bortebane mot lag vi blir pressa bakover av har han ikke noe å gjøre fra start.

Jeg vil heller ha Barsom inn for høyrevingen, evt da bytte plass mellom Kvisvik og Barsom. Jag kan ikke se at Kvisvik har spillt så dårlig, kanksje med unntak da han har vært litt anonym i enkelte bortekamper. Dette er vår beste pasningsspiller, og har vært helt enorm til tider på hjemmebane. Jeg synes ikke Kvisvik burde på benken før Amin avløses av en "ekte" høyreback, og kanskje heller ikke da. "Luksusproblemet" som FFK har på midtbanen når alle er skadefrie kan også gå utover samspillet hvis man ikke lar en relativt fast kjerne får tid til å øve inn et skikkelig samspill.

Jeg håper også på at Gardar og Everton kan finne noe av den samme kjemien som Tarik hadde med Gardar. Er det noen som vet hvem som snakker portugisisk i klubben (om noen)? Det var vel Per Morten Haugen som fungerte som tolk da Everton og Wallace kom?


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 28 apr 09, 13:13

Synes Kvisvik ser mer og mer ut som en hjemmespiller, både i fjor og i år har han prestert langt bedre på stadion.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 28 apr 09, 16:24

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Synes Kvisvik ser mer og mer ut som en hjemmespiller, både i fjor og i år har han prestert langt bedre på stadion.

FFK spiller annerledes på bortebane (eller motstanderne spiller annerledes hjemme). De løpene som Raymond trenger fra medspillere  for å slå passningene som ingen andre i FFK er i nærheten av å slå, de er dessverre helt fraværende på bortebane. Det er sånn at for å slå gode (gennombrudds-)passninger så må det være bevegalse og løp av medspillere. Å slå passninger tversover og bakover er ikke Raymonds varemerke.

Er det en overraskelse for deg at Raymond (og de fleste andre) spiller best på hjemmebane? FFK har da vært et av de beste hjemmelagene i TL de siste åra... Tror du det er fordi Raymond er bedre hjemme?


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 28 apr 09, 16:35

I år har vi flere poeng borte enn hjemme..Yell

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 6 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24