Husk meg
Brukernavn
Passord

Vårrengjøring i FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 5 2

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 27 apr 09, 11:12

Tja, syns da spissene har kommet til gode sjanser allerede jeg, uten å sette disse i målet. Hjemme mot Stabæk hadde vel blant annet Éverton tre sjanser på hodet som alle ble sløst bort på dårlig hodespill. Det er ikke spissenes feil alene at vi ikke scorer, men de bør ha en hyppigere scoringsfrekvens på de sjansene de har fått. Ingen av spissene våre er en typisk matchvinnertype som kan avgjøre kamper på egenhånd. Vi har ingen Iversen, Occean, Nannskog etc.


Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 27 apr 09, 12:41

Occean har vi vel i Gardar, men enig at vi ikke har en Iversen eller Nanskoog type. Men vi er vel ikke akkurat alene om det.... Hvis du vet om en av den typen som er billig og krever lite i lønn, så si ifra til klubben.

---------------------------

Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- Seriemester 2009


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 27 apr 09, 13:00

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Har ikke vært bra i år av sikkert flere grunner, men å slakte fjoråret, synes jeg blir enkelt å si...

har vel aldri ikke slakta fjoråret jeg, sa at prestasjonene offensivt har hatt liten liten utvikling i siden fjor sommer, hvis du ikke klarer å se bak resultatene blir det vanskelig å diskutere hvoordan vi skal bli bedre...


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 27 apr 09, 13:15

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Jeg mener og tror  Everton kan fungere i spann med en frisk Gardar i kampform, men de trenger å trene samhandling. Everton har fart til å true bakrom, men har stort sett mottatt ballen feilvendt i den rollen han har hatt nå. At det ikke scores nok mål handler også mye om dårlig trykk fra midtbanen og kantene. Blir for enkelt å skylle på spissene når det ikke scores.

Helt enig, og etter hva jeg husker fikk de to sjeldent tid sammen i fjor høst heller. Blant annet derfor jeg stiller spørsmål med tanker/utvikling av angripsspillet vårt.


Flemastro

Juniorspiller
Ble medlem: 06 apr 05
Innlegg: 203

Lagt til: 27 apr 09, 13:27
Endret: 27 apr 09, 13:28
Endret av: Flemastro

Opprinnelig postet av tomroar

Trenerapparatet: hvor var de i dag, mulig de bør se kampene fra et annet sted enn under "havetsoverflate"

Bør nok også frigis før de ødelegger hele publikummsinteressen, fortsatt ingen struktur i angrepspillet og bytter alfor sent. DA er vel nok bok, ledelsen bør ta smellen økonomisk med utskifting av trekløveret i løpet av kort tid

 

Ehhh... Trenerteamet gjør alle tre bytter før det har gått 72 min...

Ellers morsomt å se at f-b live mener Aalesund vinner fortjentUndecided


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 27 apr 09, 13:30

Ramberg og Wehrman burde vært aldrig startet etter sist kamp, men etter prestasjonene i kampen i går, burde de vært tatt av etter 15 minutter og ikek være med og ødelegge kampen.


Flemastro

Juniorspiller
Ble medlem: 06 apr 05
Innlegg: 203

Lagt til: 27 apr 09, 14:03

Ramberg ja, men synes wehrmann gjorde en absolutt godkjent førsteomgang...


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 27 apr 09, 15:39

Opprinnelig postet av Flemastro

Ramberg ja, men synes wehrmann gjorde en absolutt godkjent førsteomgang...

Har vi sett samme kamp ?? Wehrman gjorde definitivt ikke en godkjent førsteomgang. Han var uten tvil FFK`s dårligste spiller. Greit at han ikke var like dårlig som mot Vking, men det var ikke langt unnaCool


marevan

Knøttespiller

Ble medlem: 20 mai 07
Innlegg: 61

Lagt til: 27 apr 09, 15:49

Opprinnelig postet av FFK1903

Tja, syns da spissene har kommet til gode sjanser allerede jeg, uten å sette disse i målet. Hjemme mot Stabæk hadde vel blant annet Éverton tre sjanser på hodet som alle ble sløst bort på dårlig hodespill. Det er ikke spissenes feil alene at vi ikke scorer, men de bør ha en hyppigere scoringsfrekvens på de sjansene de har fått. Ingen av spissene våre er en typisk matchvinnertype som kan avgjøre kamper på egenhånd. Vi har ingen Iversen, Occean, Nannskog etc.

 

Dersom du hadde sett litt av Stabæk sin kamp i går, så hadde du sett hvor god Nannskog f.eks er uten offensiv samhandlig, og god flyt på midtbanen. Da satt han ikke ballen i mål fra straffemerket engang.

Jeg støtter således teori om at det er den kollektive angrepskraften som har sviktet til nå i år, ikke spissenes kvalitet. Everton har balanse og basisferdigheter med ball som de fleste i tippeligaen kan se langt etter. Bare vi får inn en UTEN skylappene til Gashi, så kanskje vi får tredd noen gode stikkere gjennom til spissene våre.

---------------------------

"..spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd.."
-- Ivar Hoff


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 27 apr 09, 15:57

Veldig enig med marevan..

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 27 apr 09, 16:25

Enig, og Grønis snakket igår om at han savnet mer bestemthet i den siste tredjedelen. Det handler vel om det samme som vi mener er viktigst også, nemlig samhandling og relasjoner.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 29 apr 09, 17:23

Noen spillere må ut

-Det er ikke gitt at alle våre «Bosman-spillere» får et nytt tilbud. Det er heller ikke sikkert at alle ønsker å være med videre. Målet er imidlertid at vi skal ha pratet med alle innen 15.mai.Det uttaler FFK-direktør Runar W. Henriksen til http://www.demokraten.no/lokalsport/article4294361.ece


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 29 apr 09, 22:35

Jeg tipper Levon, og kanskje Lala hvis han ikke får sjangsen snart.


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 29 apr 09, 22:53

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Jeg tipper Levon, og kanskje Lala hvis han ikke får sjangsen snart.

Lala koster vel omtrent ingenting å ha i forhold til de fleste andre spillerne, og han er i tillegg en spiller som virkelig har fremtiden foran seg.


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 29 apr 09, 23:17

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Jeg tipper Levon, og kanskje Lala hvis han ikke får sjangsen snart.


Lala har vel aldri vært ment for 1 laget denne sesongen? Det må i tilfelle ha vært som en bonus!

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 30 apr 09, 00:16
Endret: 30 apr 09, 00:22
Endret av: FFK pra sempre

OK, men alikevel bare leid han for noen måneder, hmm ny politikk
Hvem andre ryker ut da?


pondus-

Knøttespiller

Ble medlem: 04 jan 07
Innlegg: 72

Lagt til: 30 apr 09, 03:09

Jeg synes virkelig alt for mange her inne klager over Everton. Ja, han mangler en del på avslutninger men han viser veldig gode tendenser. Er flink til å holde på ball og får ofte mye ut av situasjoner som virker ufarlige i utgangspunktet. Er det noen som husker hvor lang tid det tok før Tarik begynte å score og eller?! Jeg tror bobla sprekker snart for Everton og med litt selvtillitt på den gutten tror jeg han blir veldig god.

Krever dere virkelig at spillere skal slå til etter noen få kamper på såpass nivå når de kommer fra andre siden av jorda? Da tror jeg rett og slett dere har spilt for mye FM og tror den virkelige verden fungerer likt.

Som sagt tidligere her så krever det også god samhandling fra alle ledd i laget (spesielt midtbanen) for å få godt angrepspill...se for eksempel hvordan Stabæk er uten Veigar Pall og Alanzihio...er tamt rett og slett...og toppscoreren fra i fjor er brått ikke så livsfarlig som han var!

Problemet vårt hittill i år tror jeg er at Wehrmann suger stort i år og at Barsom er ute med skade. Når Barsom kommer tilbake i form (forutsatt at han er oppmot like god som i fjor) og forhåpentligvis Celso kommer inn og erstatter Wehrmann (evnt. Wehrmann tilbake i form) så tror jeg det går bedre. Kan gå tilbake til en 4-4-2 formasjon med med mye pent kantspill og slik at ikke spissen trenger å komme i møte hver eneste gang! Gardar og Everton på topp da tror jeg kan bli en farlig kombinasjon når de begynner å kjenne hverandres bevegelser og Everton får litt selvtillitt av et par scoringer.


Er fortsatt lenge igjen og mange poeng å hente! Selv om det har vært bedrøvelig hittill i år må vi ikke begynne å rope på nye spillere med en gang!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 30 apr 09, 08:31

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

OK, men alikevel bare leid han for noen måneder, hmm ny politikk
Hvem andre ryker ut da?

Gerrbrand, Wehrman + Levon. Everton blir nok om man har råd, og hvis det ikke dukker opp gode alternativer i sommer vinduet. Kvisvik, Ramberg og PAC får nok tilbud om nye kontrakter men det spørs jo om de godtar disse.

Er også redd for at Elvestad ikke får ny kontrakt. Det som evt kan gi han dette er at han er billig og trengs på 2. laget.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 30 apr 09, 08:40

Martin Evestad er tilbudt ny kontrakt. Men, om den er bra nok og at han takker ja til den, er et annet spørsmål.

 Men, en fin måte å bli kvitt han og andre spillere fra ledelsen sin side,er gi de dårlige kontrakter og takker de selvsagt nei.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 30 apr 09, 08:42

tror finnanskrisen gjør at dem ikke for noe høy kontrakt lenger så det er nok ikke ett spill fra ledelsen

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 5 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24