Husk meg
Brukernavn
Passord

Grønnis er på plass

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 22 apr 09, 08:09

Opprinnelig postet av Solheim

Noen ganger må man også se på prestasjonen bak resultatet, greit å være fornøyd med seier, men endringer må helt klart gjøres, og er vel det som er moralen, for det var et ran uten like! og det blir nok ikke så veldig mange flere ran i løpet av en sesong

Helt enig, du skal være rimelig naiv for å være fornøyd med serieåpningen spillemessig. Poengmessig OK-. Tabellen er uinterressant etter 5 av 30runder. Etter 10runder blir den for meg noe mer interressant. FFK bør og skal slå Aafk, det vil gi oss 3-2-1, en grei start mtp hvor jevnt det er i TL bak Molde. Molde er forøvrig sammen med Start og Odd de eneste som imponerer meg, RBK har  tatt bra med poeng men spillemessig tidvis nitrist.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 22 apr 09, 09:29

Pressekonferanse kl 12.30 med Grønhagen. Er det noe spesiellt som skjer her tro?

---------------------------

Drillo svarte følgende på et spørsmål om det var noe magisk ved ham.

- Nei, dette er ikke noe magi. Det har med avstander, vinkler,løpskapasitet,førsteforsvarsjobbing og overganger å gjøre, og ikke med magi.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 22 apr 09, 09:43

Mulig at det er noe som skjer, men det er jo helt naturlig å ha en pressekonferanse etter å ha vært borte i 4 uker, så han slipper å svare på dem samme spm 17 ganger både om operasjonen og prestasjonene til FFK mens han var borte. Er ihvertfall veldig glad for at han er tilbake, og tror også det er viktig for FFK.

       Vi har hard kamp om plassene, det har vel aldri vært fler forskjellige laguttak her inne noensinne, enn akkurat nå. Samtidig har vi noen sterke personligheter i laget som sikkert ikke forstår at konkurransen er hard, og ihvertfall ikke at dem blir benket.... Og da trengs en sterk leder, og sjefen er alltid sterkere enn assistenten....


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 22 apr 09, 18:38

Er så glad at grønnis er hjemme igjen, begynte å få mine tvil om Aune:)

Får håpe at guttæne får tilbake gnisten:)


Truger

Juniorspiller

Ble medlem: 14 feb 05
Innlegg: 92

Lagt til: 22 apr 09, 19:33

Opprinnelig postet av Gardarson

Så idoitisk å si! Trur du ikke Grønis har styrt det meste av formasjoner og slikt selv om han ikke har vært direkte involvert i kampene?

Var det ikke Grønis som starta med 4-4-1-1 formasjonen med Ramberg som hengende spiss?

Bytter ilpet av kampen og det taktisk på slutten av kamper er ikke akkurat "bytter gjerne spiller 3 minutter på overtid Grønis" sin sterkeste side heller! Han tar heller ALDRI Ramberg av banen samme hvor ræva han spiller, samme med flere andre!

Jeg mente det ikke slik - jeg vet at det er i bunn og grunn Grönis som står bak 4-4-1-1-taktikken. Poenget mitt var at nå når han er kommet tilbake kanskje han kan se at det overhodet ikke fungerer.

Jeg er også enig i at Grönis bytter lovlig sent en del ganger, men mot Viking var Aune totalt handlingslammet. Personlig liker jeg faktisk Aune foreløpig bedre enn svensken vår, mye takket være bråket i vinter med Karlsen. Poenget mitt er at Aune helt tydelig fortsatt har mye å lære (uten at jeg antakeligvis er i nærheten av hans kompetanse, bare at jeg ble utrolig frustrert av å se på hva han ikke gjorde under Viking-kampen).

---------------------------

FFK, Stjernen og Wolves ;)


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 22 apr 09, 19:49
Endret: 22 apr 09, 19:51
Endret av: FFK pra sempre

At sjefen er godt likt er ikke avgjørende selv om det er en fordel. Det avgjørende er om prestasjonsgruppa har tillitt og respekt.

Er det noen som tror at Grønis ønsker å spille 4311?  og at det ikke er fordi han nå føler det er nødvendig.
Rett og slett fordi midtbanen fortsatt underpresterer, som igjen er ett resultat av nåværende og tidligere skader.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 22 apr 09, 21:09

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

At sjefen er godt likt er ikke avgjørende selv om det er en fordel. Det avgjørende er om prestasjonsgruppa har tillitt og respekt.

Er det noen som tror at Grønis ønsker å spille 4311?  og at det ikke er fordi han nå føler det er nødvendig.
Rett og slett fordi midtbanen fortsatt underpresterer, som igjen er ett resultat av nåværende og tidligere skader.

4311? Tynn stall? Cool


Bærra

Juniorspiller
Ble medlem: 15 aug 08
Innlegg: 116

Lagt til: 22 apr 09, 21:13

Velkommen tilbake!!


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 22 apr 09, 22:38
Endret: 22 apr 09, 22:41
Endret av: FFK pra sempre

hehe rimelig tynn stall ja, mente såklart 4-4-1-1


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 22 apr 09, 22:51

Opprinnelig postet av 1947modell

Flott om du kunne utdype dette med populæritet vedr Grønhagen og spillerne. Sikkert flere her som ikke er oppdatert om det.

Nei, vær så snill, la dritten ligge denne gangen! Det har vært nok såpeopera som det er (sterkt bidragende til at jeg først nå så smått begynner å få opp interessen igjen).

---------------------------

Hater hat!


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 22 apr 09, 23:18

Opprinnelig postet av Truger

Jeg mente det ikke slik - jeg vet at det er i bunn og grunn Grönis som står bak 4-4-1-1-taktikken. Poenget mitt var at nå når han er kommet tilbake kanskje han kan se at det overhodet ikke fungerer.

Jeg er også enig i at Grönis bytter lovlig sent en del ganger, men mot Viking var Aune totalt handlingslammet. Personlig liker jeg faktisk Aune foreløpig bedre enn svensken vår, mye takket være bråket i vinter med Karlsen. Poenget mitt er at Aune helt tydelig fortsatt har mye å lære (uten at jeg antakeligvis er i nærheten av hans kompetanse, bare at jeg ble utrolig frustrert av å se på hva han ikke gjorde under Viking-kampen).

Da kunne vi egentlig ikke vært mere enige Cool


Truger

Juniorspiller

Ble medlem: 14 feb 05
Innlegg: 92

Lagt til: 23 apr 09, 17:11

Hehe Smile

---------------------------

FFK, Stjernen og Wolves ;)


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 24 apr 09, 19:06

Han fikk det til da det skal han ha. Kommentatorene ville ha av borges og ramberg Hansi var 3. sist  på ballen ved 1-2 og borges hadde målgivende. og han byttet inn kvisvik akkurat tidsnokk.

Det var vel mest flaks. MEN han gjorde helt riktid sånn sett i ettertid

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


Carlsberg

A-lagspiller
Ble medlem: 14 mai 04
Innlegg: 366

Lagt til: 24 apr 09, 21:13

Opprinnelig postet av Holters

Lurer på om spillerne (og ledelsen?) er like fornøyde med reunionen som mange ser ut til å være her inne...?

 

Som regel synes jeg dine poster her på forumet er vel verd å lese, men nå begyner vel de stadige utfallene mot Grønhagen å bli litt vel mye? Den eneste som taper på denne typen komentarer er deg selv. Hvis du har noe konkret å komme med så gjør endelig det, hvis ikke så spar oss for oppgulpet....


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 26 apr 09, 14:02
Endret: 26 apr 09, 14:35
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Carlsberg

Opprinnelig postet av Holters

Lurer på om spillerne (og ledelsen?) er like fornøyde med reunionen som mange ser ut til å være her inne...?

Som regel synes jeg dine poster her på forumet er vel verd å lese, men nå begyner vel de stadige utfallene mot Grønhagen å bli litt vel mye? Den eneste som taper på denne typen komentarer er deg selv. Hvis du har noe konkret å komme med så gjør endelig det, hvis ikke så spar oss for oppgulpet....

Du må gjerne kalle det for oppgulp, det bryr jeg meg fint lite om, og konstanterer i stedet at kanskje jeg sitter på andre inntrykk enn deg?

Ta deg en tur på en FFK-trening, lytt til "tribunepraten", snakk med noen spillere, eller snakk med noen ansatte i FFK - omtrent uansett avdeling. Jeg tror ikke du trenger å snakke med så mange før du møter på noen som ikke tror at Grönhagen blir særlig lenge i FFK. Dette varierer jo selvsagt omtrent fra dag til dag, men likevel: Gjentatte humørsvingninger og utbrudd tærer på omgivelsene, og de angivelige alkoholproblemene har vel etter hvert blitt velkjente i Fredrikstad, f.eks. da Grönis forsov seg til en trening i portugal og ankom et godt stykke ut i treningen med... utagerende atferd. Akkurat den hendelsen har likevel folk etter hvert forståelse for, da det var på den tiden han fikk vite om kreften.

Det er heller ingen tvil om at Grönhagen tapte ansikt etter konflikten med Karlsen. Innad i FFK virker det likevel å være konsensus om at rett man gikk. Rett og slett fordi man hadde vanskeligheter å samarbeide med Karlsen - det var "his way or the highway" - men hadde Karlsen hatt litt mer is i magen, så jeg er overbevist om at han hadde fått erstattet Grönis. Når Karlsen så tapte denne konflikten, og dermed ikke er i klubben lenger, så blir han selvsagt "den store stygge ulven". Det er vanlige psykologiske mekanismer. På lang sikt tror jeg FFK hadde vært bedre tjent med Karlsen tanker om talentutvikling - på dette området hadde han utrolig spennende ideer, og det virker de fleste å være enige om i FFK. Kliubben har fortsatt å jobbe mye med det arbeidet, og har blant annet fått til en hospiteringsordningen nå.

Men jeg er overbevist om at Grönis ikke tåler flere konflikter. Havner han i klinsj med alt fra den administrerende direktøren til materialforvalteren eller keepertreneren, så blir han nok ikke værende i klubben særlig lenger. Den kampen vil han tape. Grönhagen er nemlig ikke verdens enkleste person å samarbeide med han heller. I tillegg har jeg inntrykk av at spillerne sprudlet mer da Aune trente laget, og jeg tror at flertallet hadde hadde sett at han fortsatte å lede laget. Hadde klubben klart å ansette Aune som hovedtrener dersom Grönis forlater klubben? Det hadde ikke overrasket meg et sekund. Om det hadde vært den beste løsningen? Vanskelig å si, men rent økonomisk ville det nok vært et svært reelt alternativ.

Når det er sagt, så synes jeg Supreme NTM setter veldig gode ord på denne situasjonen. Det er ikke nødvendigvis noe stort problem at treneren ikke er spesielt godt likt, så lenge han klarer å skape en prestasjonsgruppe som leverer resultater. Det finnes mange eksempler på trenere som ikke har vært godt likt, men som har seriemesterskap på CVen. Det er det som teller i fotball - altså å skape resultater. Fortsetter Grönis å levere resultater, så vil det selvsagt bli vanskelig å erstatte ham, men at styret, ledelse og Karlsen diskuterte dette i månedene før sportsdirektørens avgang? Det kan jeg garantere, selv om Henriksen desperat har forsøkt å benekte dette.

Så oppgulp eller ei, kall det akkurat hva du vil, men det var bare et forsøk på å gi et hint om tingenes tilstand.

Det finnes ikke en klubb i Norge med mer hverdagslig action enn FFK. Det er jeg hellig overbevist om! Alltid konflikter, uansett nivå og avdeling.

Edit: Selv om folk sikkert har inntrykk av det, så har jeg faktisk ingenting imot Grönis. Han har vært en bra mann for FFK, og er god frontfigur i media, og jeg har sjeldent vært mer enig med en trener når det kommer til lagtaktiske grep og bytter underveis i kampene. Han har levert gode resultater. Derimot er dette basert på inntrykk jeg sitter igjen med etter å ha snakket med folk her og der.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 26 apr 09, 20:25

Jeg personlig håper vi har en ny trener innen sommeren! Hvorfor i svarte faen skal Ramberg alltid starte, selv etter en så ræva kamp som sist? Samme med Kasey! 

Hvorfor skal han alltid vente så jævlig lenge med bytter? Utrolig at tilogmed han så at Ramberg sugde hesteballe idag!

Hvorfor skal ALLTID Everton som jobber mer enn resten av laget tilsammen byttes ut? 

Hva sier Grønhagen i pausa? Hva driver dem med på trening, bortsett fra enorme mengder løpetrening?

 

FAEN!Yell


shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04
Innlegg: 485

Lagt til: 26 apr 09, 20:34

Nå betalte FFK en god slump penger for å få hente Borges tidligere og som i tillegg er en sentral midtbanespiller.

Hvordan klarer man da å la Wehrman gang på gang fjolle rundt utpå der. De snakker om at borges må venne seg til nivået. Herregud... la han da gjøre det i kamp. Trenger han i form jo før jo bedre...

Kan vel nesten si det er råttent av Gønhagen å ikke la wehrman "slippe". Skal ikke for en spiller være nødvendig å sette seg selv ut av laget.

Bidrar til økt tilskuertall dette...

 

---------------------------

cupmester 06, uten tromme


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 03 mai 09, 23:30

Noen som vil tippe hvor lenge han forblir trener? Jeg tipper han er tilbake i Sverige før juli! 

Legger jo inn avskjedssøknad hver kamp! Idag bytter han jo tross alt FØR 60 minutter, en forbedring, men det er fortsatt 60 min for sent!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 04 mai 09, 00:13

hvem skal ta over da ?  syns ikke   at Aune viste noe bedre takter da han ledet laget mot viking i stavanger...

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 04 mai 09, 00:20

Tipper at det må gå veldig veldig galt før noen tør tenke tanken på sparke Grønis, pga maktkampen med TKK, nysignert kontrakt, dårlig økonomi og seriesølvet.



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24