Husk meg
Brukernavn
Passord

Åpent brev til alle dere som ønsker mer "trøkk" på Stadion.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 16 apr 09, 19:27

Debatten om supporterkultur herjer nok en gang her på forumet. Nok en gang leser jeg om hvor dårlig trøkk det er blitt på stadion. Og ja, jeg er helt enig enig! Men nok en gang ender diskusjonen opp i krangling om hvem som gjør flest feil, fremfor å være konstruktive.
Dette innlegget er et altfor langt innlegg som jeg har tenkt på å skrive siden i fjor høst. Les det dere som gidder, det er i hvert fall konstruktivt ment.


Selv er jeg en fast tribunesliter, noe jeg har vært siden året jeg så vidt kunne gå.  Jeg er ingen Ultra, jeg og kan nok mer om psykologi og pedagogikk enn jeg kan om supporterkultur. Jeg er ingen syngende supporter (med unntak av de 5-7 bortekampene jeg drar på), men fra min plass på Gjensidige-tribunen er jeg med på ropene de gangene vi blir involvert.

Jeg ønsker ikke kaste meg inn i noen debatt om hva som er god supporterkultur, ultras, casuals, "Tantehaugen", Zoran, utestengelser - you name it. Hele den diskusjonen synes jeg blir litt tullete. Jeg føler at energien blir brukt på å krangle om hvem som er verst, dårligst og tettest, fremfor å være konstruktive. Jeg har ikke noe imot verken Ultras eller tanter, BRH eller indianere. Men mitt utgangspunkt er at om man drar på FFK-kamp så er det fordi man har en viss interesse av FFK. Og da må det være et eller annet potensial (stort eller lite) til å kunne bidra med synging - det hele handler om å motivere folk!

De aller fleste som er på stadion ønsker best mulig stemning. Jeg gir virkelig ære til dere som orker å holde trykket oppe hele kampen. I en optimal verden ville det kanskje vært 11000 ivrig syngende supportere på stadion. Men det er ikke virkeligheten og heller ikke realistisk. Men tenk om vi i hvert fall kunne klart å fylle i det minste dagens PH-felt med syngende supportere like ivrige som BRH og RHE. Da ville det vært bra trøkk på stadion da. Det er bare et problem: Det er ikke realistisk - i alle fall ikke på kort siktt.

I en liten by som Fredrikstad er det mange typer supportere og tilskuere. Vi har syngende supportere, ikke-syngende supportere, familier, unger, tenåringer, supportere som velger å betale for dyre sesongkort på langsidene (husk at disse også må fylles opp), frivillige og vakter, VIPer som nyter sin middag og som sørger for penger til drift og spillerkjøp og folk som kommer gratis inn fordi de er med på å lage (forhåpentligvis) nye toppspillere. Spekteret er stort. Det  er realiteten. Men skal stemningen på stadion skal være "elektrisk", må man engasjere flest mulig av de som er på kamp. Uten mengden blir det ikke trykk! Det er også realiteten! Se i Stjernehallen, 26 ivrige bevere er ikke nok.


Til dere i BRH og RHE m.fl. vil jeg si følgende: Jeg er virkelig imponert over engasjementet deres og at dere klarer å holde trykket en hel kamp. Supert! Men samtidig mener jeg at dere bommer på ett viktig punkt, nemlig å forholde seg til realitetene. Det er helt greit om dere mener at de som ikke synger er idioter, indianere, forbanna snyltere osv. Som tilhenger av demokratiet skal jeg faktisk forsvare deres rett til å mene det. Men la meg si det helt klart: Hvis målet deres virkelig er å skape best mulig stemning på stadion, så må dere svelge noen kameler. Sagt med andre ord: Dere skaper ikke mer engasjement blant "øvrigheten" ved å fortelle dem hvor tette dem er som ikke synger. Menneskesinnet er nå engang konstruert slik at når folk blir provoserte og irriterte så slår "trassalderen" inn igjen. Konsekvens: Fremfor å delta på mange av sangene, velger folk å delta på noen få i stedet. Resultat: Laber stemning på stadion og mindre støtte til spillerne. Mitt konstruktive forslag følgende:

1. Prøv med skryt fremfor kjeft. 90% av alle mennesker står på mye mer når de får skryt enn når de får kjeft. Det blir ofte hevdet at det skal 5-6 positive kommentarer for å veie opp for en negativ. Gi masse positiv feedback når "øvrigheten" faktisk presterer. Motiver dem til å bli med igjen.
2. Ta ansvar for positiv stemning! Er det sanger skaper negative reaksjoner blant mange av "tantene", dropp dem (eks: øl, fotball og kvinner). Selv om både dere og jeg synes at sangene er helt greie, bør dere svelge slike kameler hvis målet virkelig er å skape stemning.
3. Kjør på de enkle sangene der folk henger med. Innvolver langsidene oftere. Få i gang 2-4 sanger som det er mulig for langsidene å svare på. Ikke bare "røde og hvite" er de beste en gang i hver omgang. Hvor er det for eksempel blitt av Johnny Cash? Og ikke gi opp om det blir dårlig respons første gang!

Jeg vet at forslagene mine sikkert vil være et skritt tilbake for dere som brenner litt ekstra for den syngende supporterkulturen. Men dersom dere ønsker best mulig trøkk på stadion, tror jeg det er veien å gå. Så får man heller tåle å bli kalt "Tantehaugen" av andre Ultras.


Til FFK vil jeg si dette: Vær så snill å gjøre noe med billetter og billettpriser. Prisene må differensieres på en helt annen måte. Å betale i dyre dommer for et sete på langsiden nede ved cornerflagget er ikke et alternativ for familier som kan slippe unna med det halve på bedre plasser andre steder - til tross for at man må stå. Høyere priser på de beste plassene og lavere priser på de dårligste. Sørg for bedre rabattordninger for familier og barn. På den måten vil dere unngå mye frustrasjon blant de ivrige på PH-feltet, det blir færre indianere og tanter, og det blir lettere å kreve at de på PH-feltet synger. Og når PH-feltet er "i slag", da blir også resten av stadion "i slag".
Samtidig vil dere også få flere folk på kamp. Tror jeg i hvert fall.

Håper ikke jeg har tråkket noen på tærne, da dette har vært utelukkende konstruktivt ment. Hvis det skulle bli noen diskusjon ut av dette, håper jeg kan fokusere på hvordan stadiontrøkket kan bli bedre, fremfor å krangle om alt som er negativt.

Sportslig hilsen!

---------------------------

God bedring, Dagfinn!


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 16 apr 09, 19:37

Meget bra skrevet og må si meg enig i det du skriver om hele pakka Smile


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 16 apr 09, 19:48

Jeg gidder ikke lese alt dette, men jeg er en av de som har sesongkort på langsia...

Før lå det innimellom noen sanger på setene. Det er det blitt helt slutt på. Kan garantere at da synger jeg og gjengen min som sitter sammen år ut og år inn av full hals.

Hvorfor er det ikke det engasjemanget som det var før av plankehaugen.

Bidragsytere, hvor er dere. Gidder ikke stå og hoppe sammen med dere, men synge, det kan vi.

---------------------------

Heia FFK


danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 16 apr 09, 20:26

Et bra innlegg scheie! En personlig mening fra meg: Ting kan og kunne vært gjort bedre fra BRH sin side som du sier. Det kan godt hende vi bør være mer ydmyke og rosende når det er bra trøkk på feltet istedenfor å bare kjefte når det er tyst. Det er sikkert også noe vi kan ta opp internt framover. Vi er unge og engasjerte og brenner voldsomt for en god stemning på feltet. I blant tar følelsene kanskje litt overhånd og det kan komme ut av styr til tider med kjefting og roping, men det er selvsagt ikke bra og er bare å beklage. Jeg setter pris på ditt gode og saklige innlegg med fornuftige forslag til å bedre stemningen. Hadde dere blitt kjent med oss så hadde dere visst at vi egentlig er en ålreit gjeng som har et intenst ønske om å få den gode stemningen tilbake, få ros av spillerne for støtten vi gir og vise oss frem for resten av "tribunenorge".

Jeg nekter derimot å tro at det er vår feil at stemningen ikke er som den var før. Vi kunne som alle andre ha gjort enda bedre tiltak for en bedre stemning på stadion, men det jeg virkelig savner er litt engasjemant fra styret i PH rundt "problematikken". Som Lex sier, vi trenger ildsjeler og bidragsytere på feltet, noen som gir faen i om de tabber seg ut og som tåler litt kritikk, samtidig som de gjør sitt for en bedre stemning.

Forresten føler jeg at det ikke hadde vært så dumt med et PH-møte (for alle som mener noe om stemningen pr. dags dato) rundt temaet "en bedre stemning på feltet". Å samle seg på 1903 over noen pils en kveld og ta en prat

Forresten er RHE oppløst og de få ildsjelene som var med der har meldt overgang til BRH.

/For egen regning - Danan

---------------------------

Libertà per gli Ultras!

http://www.brigaderodhvit.com


geirsand

Knøttespiller
Ble medlem: 11 feb 07
Innlegg: 29

Lagt til: 16 apr 09, 20:43

Opprinnelig postet av A.Scheie

1. Prøv med skryt fremfor kjeft.
2. Ta ansvar for positiv stemning!
3. Kjør på de enkle sangene der folk henger med.

Takk for et godt innlegg og lyspunkt i denne diskusjonen. Ingen skal klare å bli tråkket på av denne posten.

Men jeg savner en mer nyansering sett fra de unge og gale sitt ståsted. Du snakker i stor grad til de unge og fremadstormene som har stort engasjement for å skape bedre stemning. Dine tre punkter over hvordan den store massen skal aktiviseres. Punktene dine følger jeg helt. Men hvordan skal kjernen motiveres til å følge dette. Hvordan skal forholdene legges til rette for at også de unge og ville får større glede og dermed kan bidra med ennå mer engasjement.

Jeg har følgende forslag til den store massen (tatt ut av hodet nå, så bruk det kun som en start og et forslag, ikke skrevet i stein)

4. Aksepter og godta "bråkebøttene".
(Bråkebøttene her i meget god forstand.) Når en person rundt deg synger helsurt for full hals i galt toneleie - ikke snu deg og se rart på og le. Applauder, gi personen kred og annerkjennelse. De som synger høyest og bidrar mest skal ha masse skryt, ikke rare blikk. Det er et norsk fenomen å se rart på de som skiller seg ut og prøver.

5. Gi konstruktiv tilbakemelding og bidra til å kanalisere engasjemtet riktig vei.
Når man blir litt for het i toppen, kan det faktisk være fordi man virkelig vil at laget skal vinne. Skyt ikke alltid ned handlingen, men se på intensjonen bak og veiled til at energien blir brukt innenfor oppsatte rammer.

6. Gi rom for å være opprørsk og annerledes
Så lenge ikke lover og regler blir brutt, er det faktisk helt greit å rope høyere, kle seg annerledes og skille seg ut fra mengden. Du skal ikke bare akseptere det, men gi rom til det. Dersom oppsatte lover og regler alle er enige om krysses, skal det selvsagt slås ned på uansett hvem som er gjerningsperson. Men for all del - alle må få rom.

 

Til de unge og fremadstormende:

A.Scheie har nok rett i det meste han skriver, uansett hvor kjipt det er. Dere vil tjene ufattelig mye mer på å spille med åpne kort, ikke rakke ned, men heller gå i dialog. Er det noe som oppleves som urettferdig, 1. gå sammen flere personer, 2. beskriv situasjonen, 3 fortell hvordan dere ønsker det skal være og 4. det vil påvirke både dere og de andre.

Kanskje kjedelig, men jeg garanterer at det dere får mer som dere vil på denne måten.

 


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 16 apr 09, 23:04

Til Danan og Geirsand.

Jeg er først og fremst veldig enig i det dere skriver i her. Vil bare legge til Danan at hvis du tolket det slik at jeg mener det er deres feil at stemingen er blitt som den er blitt, så er det ikke det jeg mener. Slik jeg ser det, er det mange ting som er blitt veldig feil, spesielt når det gjelder kommunikasjon mellom personer/grupper med ulike interesser/synspunkter. Det er heller ingen tvil om at styringen av Plankehaugen virker - i beste fall - merkelig til tider. Men det må være plass til alle meninger. En annen ting som sikkert har trukket engasjementet ned er at folk er blitt "vant" til å være i toppen. Utrolig nok er det liksom ikke like "stas" å dra på stadion lenger.

Men grunnen til at jeg henvender meg mest til BRH er at jeg tror det er DERE med deres engasjement som har best forutsetninger til å få snudd trenden. Jeg er helt enig med Geir når det gjelder "øvrigheta", men tror ikke man når frem til dem ved å skrive her.

Og i tillegg så mener jeg som sagt at FFK som klubb kan gjøre noen grep med billettsystemet slik at det blir færre "tanter" og "indianere" på PH-feltet. Dette skal ikke undervurderes.

---------------------------

God bedring, Dagfinn!


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 16 apr 09, 23:30

Veldig enig i det meste av det du sier A.Scheie.

Men jeg trur ikke billigere billetter vil få de minst ivrige bort fra feltet. Mitt inntrykk er at de synes det er et kult sted å henge! Tross alt er disse også med å synger innimellom. Er det da best at de ikke er på feltet og dermed aldri lager lyd, eller at de står på feltet for å lage litt lyd innimellom? Kanskje blir de mer å mer ivrige etterhvert? Det skjer hvertfall ikke ved at de sitter et helt annet sted.

Det vil nok ta laaaang tid før vi klarer å fylle hele feltet med 100% syngende suportere uansett.

Jeg synes stemningen var bedre når BRH stod foran, virker som det var enklere å få med seg folk da, så jeg skulle ønske dere samlet dere ganske langt fremme igjen. Trur folk da føler litt mer press for å synge..?

Er det ingen i BRH som kunne tenke seg å prøve seg som forsanger? Egentlig ser jeg ikke poenget med en egen forsanger dersom BRH står foran og bytter litt seg imellom på å ta ansvar for å holde trykket oppe. 


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 16 apr 09, 23:45

Tommel opp til travern fra NRK:-)

Godt innlegg fra din side!

Har også den samme "kjenslan" som deg, er ikke like "stas" å dra på stadion lenger. Er utrolige mange negative momenter som spiller inn, føler på en måte at alltid det negative kommer i fokus.

---------------------------

Jeg snakker aldri på vegne av noen, kun for meg selv!


danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 16 apr 09, 23:49

Forrige gang BRH sto forann på feltet så var Zoran forsanger, det kan derfor ikke sammenlignes med dagens situasjon hvor vi ikke har noen forsanger i det hele tatt. Jeg personlig er superfan av å stå bakerst og det er mange grunner til det (som jeg har listet opp flere ganger tidligere). Men forsangeren derimot må stå forann med ryggen mot banen. Pr. dags dato har vi ingen dyktige forsangere som er villige til å stå forann der å dra i gang fra BRH, vi får se etterhvert om noen tar motet til seg.

100% syngende på feltet er ikke realistisk, men at hvertfall 80-90% av dem synger for full hals synes jeg er på sin plass. Heller et lite felt med engasjerte fans enn et stort og dødt et.

Det beste med tanke på dagens situasjon (ingen forsanger), tror jeg hadde vært om styret og PHs indrekjerne hadde stått forann og pusha på folk til å synge (Folk tar det nok mer på alvor når det kommer fra dem enn fra oss), mens vi står øverst å synger av full hals. Da hører feltet hvem sanger som runger og kan slenge seg på sangene på "styret og Co" sin oppfordring.

---------------------------

Libertà per gli Ultras!

http://www.brigaderodhvit.com


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 16 apr 09, 23:58

Opprinnelig postet av danan


Heller et lite felt med engasjerte fans enn et stort og dødt et.



Jeg tror på at man kan få i pose og sekk. Skjønner tanken din, men skal man få opp trykket så lenge dere ikke er flere engasjerte (ennå), mener jeg det viktigste må være at det "lille feltet med engasjerte" klarer å få igang "øvrigheten" oftest mulig. Og det er hvordan man kan gjøre det mine forslag i første innlegget handler om.

Til Gardarson: Det kan godt hende at det er folk som synes det er kult å henge der, men med et annet billettsystem med flere alternativer til svindyre billetter, tror jeg det vil være enklere å stille større krav til de som faktisk står på PH-feltet, og samtidig få aksept for disse kravene blant folk flest..

---------------------------

God bedring, Dagfinn!


danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 17 apr 09, 00:12

Om man kunne fikset en tribunedel alá "Gressviktribunen" på gamle stadion, hvor alle småungene og de som er ute etter billigst mulig kamp kunne samle seg. Det hadde vært noe. Gjerne med ståplasser på samme tribune som PH, bare ikke samme felt... Så kunne vi henvist de som aldri åpner kjeften om å stille seg der.

---------------------------

Libertà per gli Ultras!

http://www.brigaderodhvit.com


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 17 apr 09, 07:15

Dette er en historie om fire mennesker kalt Alle, Noen Enhver og Ingen.

Det var et viktig arbeid som skulle gjøres og Alle var sikker på at Noen skulle gjøre det. Enhver kunne ha gjort det, men Ingen gjorde det.

Noen ble sint på grunn av dette, for det var alles jobb. Alle trodde Enhver kunne utføre det, men Ingen forstod at Alle ikke ville gjøre det.

Det endte med at Alle bebreidet Noen da Ingen gjorde hva Enhver kunne ha gjort.

 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 17 apr 09, 20:51
Endret: 17 apr 09, 20:52
Endret av: tgtgtgtg

Vil bare oppfordre til å prøve å dra i gang feltet. Hvis F.eks 5-10 stykker hadde dratt i gang og resten hengt seg på. En jobb for BRH kansje, PH-kjernen.....

Del ut sangtekster i trappene inn på langsidene

Hadde jeg bodd i fredrikstad kunne jeg fint vært en av de 5-10.   

 PS: Når er neste PH generalsforsamling, Dette kan fint være en sak der

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 05 mai 09, 09:46

Det er jo interessant å se hva klanen skriver på sine nettsider. En klarere beskjed enn dette er det vel ikke mulig å få? Er det dette som må til også i PH?

 

"Vi er ikke interessert i at alle er forsangere, men alle bør være med fra tredje linja i første vers på hver sang. Vi er der for å støtte vår kjære fotballklubb 100 prosent, selv om det betyr at vi kanskje ikke får med hvert eneste spark på ballen. Denne støtten er uforbeholden, den er vokal og visuell. Det skal være trøkk på feltet, sutring om at flagg er i veien et lite sekund eller "ikke hopp, for jeg har med laptopen i sekken min" er uakseptable, og heretter ikke gyldige klager på lokomotivfeltet. Vi forventer at alle som beveger seg inn på feltet er inneforstått med hva som er eneste akseptable standard. Det er irrelevant hvem du er, om du er unnfanget på Store Stå og døpt i Kjerka spiller ingen rolle, antall foruminnlegg uviktig, det har heller ingenting å si om hele trygda di går med i Sjappa. Det eneste som kvalifiserer er at du bidrar; Med sang, flagging, hopping og generell galskap på feltet. Vårt motiv for å stå i midten er utelukkende for å danne et sangsentrum, ikke for å se best mulig eller ha kortest vei til kiosken.

Vi har sagt dette før, og må derfor legge til en presisering: De som ikke forventer å gå fra kamp med skrubbsår på leggen etter skraping mot setet foran, eller at det står tre mann per sete, har ingenting der å gjøre. Mayhem og kaos er hva vi søker, og vi forventer at alle som går inn på feltet ikke bare tåler, men liker og aktivt bidrar til å eskalere denne stemningen. Hvis du ikke tåler å bli dytta rundt og tryne ned en rad ved scoring har du ingenting der å gjøre.

Av og til kan det også hende noen drar av et bluss (dette vil aldri skje organisert, og la det være klart at dette ikke er en oppfordring) hvis stemningen føles riktig. Er du redd for å identifisere deg med dette eller føler ubehag ved tanken? Da er du ikke velkommen på sangfeltet. Hold deg borte. Ikke hold deg hjemme, men velg det feltet der du passer inn. Vi lar det gå ut en generell advarsel til alle grinebitere, kaffekoppere og andre uønskede elementer: Du er fredløs på feltet vårt, det betyr at du går inn på feltet på eget ansvar. Vi gjør det ikke for å ødelegge kampopplevelsen for deg, men for at vi i Klanen skal klare å utføre vår hovedoppgave: Støtte Vålerenga!!!

For å ha sagt det: Vi ser ikke på oss selv som bedre supportere enn noen andre, og vi forsøker ikke samle oss en klikk for å være "tøffe" ultras! Før du skriver rasende foruminnlegg, husk dette: Dersom du "bremser" andre supportere er du faktisk direkte skadelig på tribunen selv om du synger høyt. Lokomotivfeltet er ene og alene til for å drive stemningen dit vi alle vil ha den."


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 05 mai 09, 10:08

Opprinnelig postet av jambo

Det lange innlegget

 

Helt enig man må sette hvisse krav men fordelen enga har er at de har flere felt så da kan må si at dette feltet er det litt røffere en det er på det andre feltet. Siden PH kun har et feilt blir det feil å sette den røffeste linja til å bestemme. Det vil være PH sin død. Så håper derfor at BRH som ønsker en litt røffere linje kan få sitt eget felt, det vil være til det beste for alle parter for da kan man rett og slett vise bort de som ikke føler kravene til et annet felt.

Nå er jo alle mulig slags meninger sammlet på et felt og det blir da vansklig finne den gyldne middelvei.


jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 05 mai 09, 11:44

Opprinnelig postet av mysthical

Opprinnelig postet av jambo

Det lange innlegget

 

Helt enig man må sette hvisse krav men fordelen enga har er at de har flere felt så da kan må si at dette feltet er det litt røffere en det er på det andre feltet. Siden PH kun har et feilt blir det feil å sette den røffeste linja til å bestemme. Det vil være PH sin død. Så håper derfor at BRH som ønsker en litt røffere linje kan få sitt eget felt, det vil være til det beste for alle parter for da kan man rett og slett vise bort de som ikke føler kravene til et annet felt.

Nå er jo alle mulig slags meninger sammlet på et felt og det blir da vansklig finne den gyldne middelvei.

 

Er det mer riktig å sette den "snille linja" til å bestemmer, som per nå iallefall ser ut til å være PH sin død? Jeg vet ikke, men slik det er nå kan ingen være tjent med at fortsetter. Jeg er også enig i at linja til klanen er litt VEL tøff når man ikke kan velge seg felt etter eget ønske, men det er langt fra dit PH er idag og til dit Klanen ønsker seg. Hva med en middelvei inntil videre? Hva med en klar beskjed om at dersom du blir sur fordi et flagg sperrer sikten din så kan du sitte et annet sted. At du må tåle at sidemannen kjefter litt fordi man ikke bidrar sangmessig. At man må tåle at man synger om kvinner og alkohol. At man må tåle at kaffen skvulper over dersom man tar den med inn på PH feltet. Hva med en klar beskjed om dette, istedenfor at det skal være omvendt. At man får kjeft fordi man søler ut noens kaffe, at man får kjeft for å synge om kvinner og alkohol, at man får kjeft fordi et flagg sperrer utsikten i en lite sekund, at man får kjeft for å kjefte på noen som ikke synger. Slik det er nå så virker det for oss "utenforstående" som om at helt feil mentalitet har seiret i PH. Per nå så er det DET som er PH`ens sikre død.


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 05 mai 09, 13:29

Men er det så ille da med flere felt. Hvorfor ikke jobbe for å få to felt til å starte med. Enig i det du sier at man må regne med at kaffen blir sølt ut osv osv osv. Men noen ønsker litt mer røff still andre ønsker mindre røff stil. Kan man da ikke jobbe for to felt på stadion. Dette vil være bra for PH generelt tror jeg og livet på stadion. da kan man dra med hele stadion fra hver sin ende. Man må da ikke på liv og død kun ha et sammlet felt. For skal man ha et sammlet felt så vil det alltid være flertallet som bestemmer hvordan det skal være og da må alle andre følge det og rett og slett holde kjeft til neste valg


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 05 mai 09, 16:45

Det er en god tanke mysthical, men det å splitte de syngende supporterne på Stadion vil IKKE fungere. Til det er vi alt for få syngende. Vi ser jo på nettopp Vålerenga for å vise til det. Etter at en del av de syngende flytta fra Vestbredden til Gaza så har jo stemningen til Enga dalt noe enormt. Når de sto samla var de alene på topp når det gjaldt stemning. Nå skal det mye til for at stemningen på Ullevaal er noe å rope hurra for i det hele tatt. Det er ikke vi som synger mest som må flytte oss, det er de som ikke synger som må begynne å bidra. Da får det bare være at vi mister noen til andre felt. Kanskje er det en mulighet å utvide PH-feltet hvor du har et med sangkontrakt og full innsats og et litt mer "familievennlig", men det går ikke an å flytte de som bidrar mest. Da vil stemingen dale, og de som er late blir enda latere.

---------------------------

RHE Ultrasmentalitet - http://www.rodhvitelite.com


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 05 mai 09, 20:21

ja god mulighet det også, trenger kanskje ikke da å utvide feltet men sette opp et mer markert skille på feltet. Det enkleste er jo ofte det beste.

Men en annen ting er også at jeg tror PH må starte å jobbe mer sammen og bruke de rette kanaler når man ønsker endringer på stadion. Altså å ta det gjennom møter og div. man kan nesten si at dessverre så bor vi i et demokrati og da må man følge det flertallet bestemmer. I mange situasjoner betyr det at man må svelge en del kameler men også at man da bare må jobbe mer gjennom de rette kanaler for å få frem sine ønsker. Så da må man møte opp på medlemsmøter kommer med forslag til folk som vil i styret osv osv. Tror det er der hele PH må starte for å bli mer sammlet. Tror nok dessverre ikke dette forumet er rette sted til å vedta ting da det ikke er nok folk her inne. Men fint sted å diskutere ting og lufte meninger før man tar det opp på et medlemsmøte.


Marie

Juniorspiller

Ble medlem: 27 jun 06
Innlegg: 142

Lagt til: 05 mai 09, 23:26

Det blir et medlemsmøte i Plankehaugen tirsdag 19 mai kl på 1903 Supporterkafé hvor agendaen er "tribuneliv". Møt opp!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3