Husk meg
Brukernavn
Passord

Gamle FFK-spillere

Flat Trådet Nøstet
Side 12 av 17 12

summarius

A-lagspiller

Ble medlem: 25 aug 09
Innlegg: 289

Lagt til: 30 jun 14, 21:14

Opprinnelig postet av ketoyo

Følger Christian Gamboa og Celso Borges sukess i VM. Blir spennende å se hvor langt de når.

Slutter aldri å fundere på hvordan klubben hadde utviklet seg videre dersom Tor-Kristian Karlsen hadde fått frie tøyler til å fullføre prosjektet sitt med klubben

Tror ikke Ludvig og de hadde kommet opp, slik de har gjort nå, men heller billige utenlandske som hadde blitt solgt videre. Men har troa på hans arbeidsmetoder, og hadde gjerne sett ham i en av kjøpeklubbene.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 30 jun 14, 21:51
Endret: 30 jun 14, 22:44
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av summarius

Opprinnelig postet av ketoyo

Følger Christian Gamboa og Celso Borges sukess i VM. Blir spennende å se hvor langt de når.

Slutter aldri å fundere på hvordan klubben hadde utviklet seg videre dersom Tor-Kristian Karlsen hadde fått frie tøyler til å fullføre prosjektet sitt med klubben

Tror ikke Ludvig og de hadde kommet opp, slik de har gjort nå, men heller billige utenlandske som hadde blitt solgt videre. Men har troa på hans arbeidsmetoder, og hadde gjerne sett ham i en av kjøpeklubbene.

Der tar du totalt feil. Ingen har hatt mer konkrete planer for hvordan unge talenter fra Fredrikstad, Østfold og landet for øvrig skulle bli satset på i Fredrikstad enn Tor-Kristian Karlsen. Han ønsket f.eks. helt systematisk å kartlegge de største talentene og hente dem inn etter ungdomsskolen for å gå på Wang i Fredrikstad. At TKK ble fryst ut er den største tabben (kanskje etter ansettelsen av Nordlie) FFK har gjort.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 30 jun 14, 22:02

Uavhengig av dette gleder jeg meg over at Borges og Gamboa har suksess med Costa Rica. Å kalle det sensasjonelt at de er i kvartfinalen er faktisk en underdrivelse.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 30 jun 14, 22:44

Opprinnelig postet av Tøfflus

Uavhengig av dette gleder jeg meg over at Borges og Gamboa har suksess med Costa Rica. Å kalle det sensasjonelt at de er i kvartfinalen er faktisk en underdrivelse.

Helt enig. Utrolig moro.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


summarius

A-lagspiller

Ble medlem: 25 aug 09
Innlegg: 289

Lagt til: 01 jul 14, 08:48

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av summarius

Opprinnelig postet av ketoyo

Følger Christian Gamboa og Celso Borges sukess i VM. Blir spennende å se hvor langt de når.

Slutter aldri å fundere på hvordan klubben hadde utviklet seg videre dersom Tor-Kristian Karlsen hadde fått frie tøyler til å fullføre prosjektet sitt med klubben

Tror ikke Ludvig og de hadde kommet opp, slik de har gjort nå, men heller billige utenlandske som hadde blitt solgt videre. Men har troa på hans arbeidsmetoder, og hadde gjerne sett ham i en av kjøpeklubbene.

Der tar du totalt feil. Ingen har hatt mer konkrete planer for hvordan unge talenter fra Fredrikstad, Østfold og landet for øvrig skulle bli satset på i Fredrikstad enn Tor-Kristian Karlsen. Han ønsket f.eks. helt systematisk å kartlegge de største talentene og hente dem inn etter ungdomsskolen for å gå på Wang i Fredrikstad. At TKK ble fryst ut er den største tabben (kanskje etter ansettelsen av Nordlie) FFK har gjort.

Da legger jeg meg langflat Holters. Da er det jo ikke noe i veien for å begynne å tenke den veien igjen. Og bruke de lokale ressursene vår hvis vi kan.Smile En liten speiderjobb i tillegg til skriveriene han driver med idag. Laughing


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 01 jul 14, 11:53

Opprinnelig postet av summarius

Da legger jeg meg langflat Holters. Da er det jo ikke noe i veien for å begynne å tenke den veien igjen. Og bruke de lokale ressursene vår hvis vi kan.Smile En liten speiderjobb i tillegg til skriveriene han driver med idag. Laughing

Jeg hadd en veldig lang samtale med TKK i løpet av perioden han var her. Utrolig spennende tanker. At han skulle omforme FFK til en ren farmerklubb er en myte, men han ønsket heller å handle billig og smart fremfor dyrt og dårlig. TKK brukte for øvrig masse tid på juniortreninger. Når det er sagt, er det ikke sikkert TKK hadde blitt noen suksess uansett. Det tok for eksempel ganske lang tid før han introduserte seg for spillertroppen og ble dermed en mann som løp rundt i kulissene. Det var en av hans tabber. TKK undervurderte nok garderobens makt. I tillegg ble han nok ansett som en enstøing. Men tankene hans var utrolig spennende.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 15 jul 14, 13:18
Endret: 07 jun 20, 21:40
Endret av: Plankekæll

--


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 15 jul 14, 14:05
Endret: 15 jul 14, 14:12
Endret av: thorsen

Opprinnelig postet av Plankekæll

Gamboa: - Jeg kan bli Premier League-spiller denne uka. 

Som linken sier kan Cristian Gamboa (Rosenborg) bli englandsproff med det aller første. Her har vel ikke FFK noen videresalgsavtale lenger, siden han var i FC København i mellom FFK og RBK?

Jeg er usikker på om han er god nok, men uansett blir det spennende å se.

Lykke til!

Kult! FFK har vel fortsatt krav på prosenter av FCKs fortjeneste? Uten at det trenger å bli så mye.

Nå kjenner jeg ikke til tallene. Men googler og spekulerer litt:

Mener FCK kjøpte han for ca. 7 mill. RBK kjøpte han for 3-4 mill (i følge spekulasjoner på rbkweb), jeg antar 3,5 mill.
Så hvis FCK har 25% og si at RBK selger han for £2,5m (26,5 mill NOK). Da har RBK 23 mill fortjeneste.
25% av 23 mill = 5,75 mill går til FCK.
FCK har da fått 9,25 mill totalt for Gamboa. 2,25 mill i fortjeneste.
Hvis FFK har 25% i avtalen med FCK så bør det bety: 25% av 2,25 mill = 562 500 kr.

562 500 kr, det er ikke akkurat hva vi forventet da han gikk til FCK, men jeg tipper de kommer godt med uansett! Noen som kjenner til betingelser og tall, og kan bekrefte/avkrefte dette?

 

Edit: Det florerer litt forskjellige tall, men jeg ser at £2,5 er kanskje litt i overkant. Alt over 17,5 mill (£1,64 mill) i overgangssum vil gi fortjeneste til FFK med de tallene jeg har brukt.


Vedahl

Juniorspiller

Ble medlem: 19 sep 08
Innlegg: 98

Lagt til: 15 jul 14, 19:42

Opprinnelig postet av Holters

Der tar du totalt feil. Ingen har hatt mer konkrete planer for hvordan unge talenter fra Fredrikstad, Østfold og landet for øvrig skulle bli satset på i Fredrikstad enn Tor-Kristian Karlsen. Han ønsket f.eks. helt systematisk å kartlegge de største talentene og hente dem inn etter ungdomsskolen for å gå på Wang i Fredrikstad. At TKK ble fryst ut er den største tabben (kanskje etter ansettelsen av Nordlie) FFK har gjort.

Helt enig vedr TKK.

Men den største tabben mener jeg var at man satset på Aune som hovedtrener. Både før den stendyre krampetrekningen med Tom og etterpå i 2010-12. At han var underkvalifisert ift å lede et tippeligalag burde den tallrike ledelsen ha sett mye tidligere. Makan til resultatmessig underprestering med på papiret meget gode lag skal man lete lenge etter: (i) poengsnitt på langt under 1 i 2009 med et lag som tok sølv året før (kampene der Aune var hovedtrener), (ii) tredjeplass bak Sogndal og S08 i Adecco i 2010 med det desidert høyeste budsjettet og den klart beste spillerstallen, (iii) klar underprestering i TL 2011 med et på papiret meget sterkt lag (Borges, Gamboa, Tarik, etc.). Trakk seg selv etter meget svake resultater i starten av 2012. Satsningen på Aune og de sportslige resultatene det medførte har kostet FFK mer en tabben med Tom og de samtidige signeringene. Mener også at FFK hadde reddet plassen om Tom hadde kommet inn tidligere - og da hadde historien også vært en helt annen.

Litt off topic - men det får vel gå :)


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 18 jul 14, 00:12
Endret: 07 jun 20, 21:40
Endret av: Plankekæll

..


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 30 jul 14, 16:47

malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 30 jul 14, 16:52

Opprinnelig postet av thorsen

Opprinnelig postet av Plankekæll

Gamboa: - Jeg kan bli Premier League-spiller denne uka. 

Som linken sier kan Cristian Gamboa (Rosenborg) bli englandsproff med det aller første. Her har vel ikke FFK noen videresalgsavtale lenger, siden han var i FC København i mellom FFK og RBK?

Jeg er usikker på om han er god nok, men uansett blir det spennende å se.

Lykke til!

Kult! FFK har vel fortsatt krav på prosenter av FCKs fortjeneste? Uten at det trenger å bli så mye.

Nå kjenner jeg ikke til tallene. Men googler og spekulerer litt:

Mener FCK kjøpte han for ca. 7 mill. RBK kjøpte han for 3-4 mill (i følge spekulasjoner på rbkweb), jeg antar 3,5 mill.
Så hvis FCK har 25% og si at RBK selger han for £2,5m (26,5 mill NOK). Da har RBK 23 mill fortjeneste.
25% av 23 mill = 5,75 mill går til FCK.
FCK har da fått 9,25 mill totalt for Gamboa. 2,25 mill i fortjeneste.
Hvis FFK har 25% i avtalen med FCK så bør det bety: 25% av 2,25 mill = 562 500 kr.

562 500 kr, det er ikke akkurat hva vi forventet da han gikk til FCK, men jeg tipper de kommer godt med uansett! Noen som kjenner til betingelser og tall, og kan bekrefte/avkrefte dette?

 

Edit: Det florerer litt forskjellige tall, men jeg ser at £2,5 er kanskje litt i overkant. Alt over 17,5 mill (£1,64 mill) i overgangssum vil gi fortjeneste til FFK med de tallene jeg har brukt.

etter hva jeg har hørt får vi ca 100 000 av gamboa salget. og noe av det samme hvis borges blir solgt


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 31 jul 14, 09:59
Endret: 31 jul 14, 10:00
Endret av: Rey

Ca 100 000 er det jeg har regnet meg fram til også. FFK får ikke videresalgsprosenter, kun solidaritetsmidler beregnet ut ifra følgende

Opprinnelig postet av NFF

Solidaritetsmidlene skal fordeles mellom de klubber som har bidratt til spillerens trening
og utvikling fra og med den sesongen spilleren fylte 12 år til og med den sesongen
spilleren fylte 23 år. Fordelingen skal skje i henhold til følgende:

Den sesongen spilleren fylte:

(Av total overgangskompensasjon)
18 år: 0,5 %
19 år: 0,5 %
20 år: 0,5 %
21 år: 0,5 %
22 år: 0,5 %
23 år: 0,5 %

Hvis overgangen er på 20 mill, så blir inntektene våre da 100 000

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 04 aug 14, 10:01

Borges på vei til fransk klubb.. Drypper vel noen kr på FFK ?

---------------------------

Jeg har dysleksi og det skammer jeg meg ikke over hehe. ikke driv og plag meg med meldinger.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 04 aug 14, 11:36

Opprinnelig postet av keiko99

Borges på vei til fransk klubb.. Drypper vel noen kr på FFK ?

Neppe, han gikk jo ut kontrakten her

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 04 aug 14, 11:56

ok. takk for svar Laughing 

---------------------------

Jeg har dysleksi og det skammer jeg meg ikke over hehe. ikke driv og plag meg med meldinger.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 04 aug 14, 12:26

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av keiko99

Borges på vei til fransk klubb.. Drypper vel noen kr på FFK ?

Neppe, han gikk jo ut kontrakten her

Noe solidaritetsmidler skal vi vel ha?

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 04 aug 14, 13:06

Opprinnelig postet av Geir Bakke
Om Borges selges til en ny klubb får vi en veldig liten andel i solidaritetsmidler.

---------------------------

Jeg har dysleksi og det skammer jeg meg ikke over hehe. ikke driv og plag meg med meldinger.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 04 aug 14, 13:11

Opprinnelig postet av keiko99

Opprinnelig postet av Geir Bakke
Om Borges selges til en ny klubb får vi en veldig liten andel i solidaritetsmidler.

Da hadde du rett da! Litt er bedre enn ingenting.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 04 aug 14, 13:39
Endret: 04 aug 14, 13:43
Endret av: Rey

Ryktes om en overgang til 15 mill (antar det er svenske) I så tilfelle er det 65 000 vi skal ha? Er vel bare et år vi skal ha solidaritetsmidler for tror jeg

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity



Flat Trådet Nøstet
Side 12 av 17 12

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24