Husk meg
Brukernavn
Passord

Forslag til sølvsang

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 27 okt 08, 20:38
Endret: 27 okt 08, 20:39
Endret av: Supreme NTM

 

Opprinnelig postet av Bob Page

 

Pros :

Fet sang.

Cons :

Blir feil med melodien med "til neste år". En annen ting er at siste linje bør rime på linjen over, og ikke to linjer opp.  Siste linje treffer ikke helt melodien...

Det går helt fint å synge 'til neste år'. Ingenting feil med det. Og se engang til på teksten. "Neste år" er jeg ganske sikker på rimer på "aristokraten vår"...

 

Godt forslag. Denne må synges til Lyn-kampen.

 


Flemastro

Juniorspiller
Ble medlem: 06 apr 05
Innlegg: 203

Lagt til: 27 okt 08, 21:29

Opprinnelig postet av Bob Page

Pros :

Fet sang.

Cons :

Blir feil med melodien med "til neste år". En annen ting er at siste linje bør rime på linjen over, og ikke to linjer opp.  Siste linje treffer ikke helt melodien...



Hvis du virkelig mener at TIL ikke passer inn må du nok gå i deg selv å prøve en gang til...
Slik jeg kjenner den sangen blir det totalt feil uten TIL... Antall stavelser er vel en nøkkel...


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 29 okt 08, 13:50

Opprinnelig postet av Flemastro

Opprinnelig postet av Bob Page

Pros :

Fet sang.

Cons :

Blir feil med melodien med "til neste år". En annen ting er at siste linje bør rime på linjen over, og ikke to linjer opp.  Siste linje treffer ikke helt melodien...



Hvis du virkelig mener at TIL ikke passer inn må du nok gå i deg selv å prøve en gang til...
Slik jeg kjenner den sangen blir det totalt feil uten TIL... Antall stavelser er vel en nøkkel...

Hvis du mener at vi skal fortsynge alle ord i alle sangene, så skal jeg være enig med deg!
Men hvis du skal ha litt baller bak orda, så kutter man ut TIL. Nøkkelen her er vel mer artikulasjon og tempo

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 29 okt 08, 15:59

Det la jeg faktisk ikke merke til første gangen jeg så teksten (kanskje jeg glemte å synge den selv?). Funker selvsagt bedre uten til. Men denne MÅ synges.


FFK Fan

Juniorspiller

Ble medlem: 17 jun 07
Innlegg: 122

Lagt til: 30 okt 08, 15:56

Del ut lapp til Helle langsia også så får vi alle til og bli med og synge

---------------------------

FOR FREDRIKSTAD !!!


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 31 okt 08, 21:47

Dette er ikke no forslag til sang,men klarer vi å få til dette på feltet til plankehaugen,så bli jeg imponert! Wink

 http://www.youtube.com/watch?v=ocOGKxy7onU&feature=related

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 02 nov 08, 02:44

Opprinnelig postet av GurrBass

Dette er ikke no forslag til sang,men klarer vi å få til dette på feltet til plankehaugen,så bli jeg imponert! Wink

 http://www.youtube.com/watch?v=ocOGKxy7onU&feature=related

 

hadde vi hatt en forsanger som viser engasjement hadde nok ikke dette vært ett problem ;)

---------------------------

RHE


FFK Fan

Juniorspiller

Ble medlem: 17 jun 07
Innlegg: 122

Lagt til: 02 nov 08, 08:36

Opprinnelig postet av GurrBass

Dette er ikke no forslag til sang,men klarer vi å få til dette på feltet til plankehaugen,så bli jeg imponert! Wink

 http://www.youtube.com/watch?v=ocOGKxy7onU&feature=related

 

Bare vi ikke ødelegger stadion.. (SE SLUTTEN AV FILMEN)

---------------------------

FOR FREDRIKSTAD !!!



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24