Husk meg
Brukernavn
Passord

Gammel forsanger tilbake?

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 5 4

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 20 okt 08, 17:22

Opprinnelig postet av mysthical

Opprinnelig postet av Asgeir

Asgeirs lange innlegg

Det er også viktig å forholde seg til fakta og det er nemlig at det pr dags dato ikke finnes noen krav om synging eller hopping osv for å stå på PH feltet kun at du skal støtte laget og det blir da et definisjonsspørsmål som avhenger av den som ser saken. Derfor kan han på bakgrunn av dette ikke kreve noe som helst.

 

 

Det der er det største vrøvlet jeg har lest her inne på lenge... Hva er formålet med PH  dersom ikke synging, tifo og tribuneliv er forventet? Dersom man støtter FFK på andre måter enn sang, hopping osv, hva er da så skillet mellom Plankehaugen og hovedtribunen??? Svaret er ingenting!

 

---------------------------

Rødhvitelite-ultrasmentalitet


Biscuitman88

A-lagspiller

Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 281

Lagt til: 20 okt 08, 17:43

Vanvittig kult å se Zoran tilbake i den rollen, og ble fantastisk trøkk i de periodene. Var som et herlig sus fra fortiden! Smile

Ellers ser jeg ikke vitsen med å absolutt måtte stille seg på det feltet hvis man ikke vil bidra, annet enn billige billetter. Det finnes mange tusen andre plasser på stadion der man kan sitte ned og holde kjeft hvis det er det man vil. Så får dere heller overlate feltet til oss som faktisk vil bidra! Min personlige mening er at man med slik opptreden på et felt som skal være for syngende supportere, er en caps i huet ikke det minste for langt! Var sikkert en ytterst smertefull og traumatisk opplevelse dessuten..

Er helt klart for et felt med sang-kontrakt eller lignende, som gjør det mulig å gi "gratispassasjer" et tupp i ræva. Og ingenting hadde vært bedre enn om Zoran var forsanger!

Jeg ser heller at vi er 1000 mann som bidrar aktivt med hopping og sang og trøkk som i går, enn at vi er 4000 personer der overvekten er juletrær som står med hendede i lomma og holder kjeft.

Uansett, støtter deg 100% Zoran!!

---------------------------

FFK - Norgesmester 2006!
Reading FC - pride of Berkshire!!!


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 20 okt 08, 21:38
Endret: 20 okt 08, 21:46
Endret av: Asgeir

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Opprinnelig postet av Lemmy

Har jeg da bestemt meg for å ikke synge steller jeg meg langt unna kjernen med de som synger mest med vilje, eller helst finner meg et ledig sete. Har jeg lyst til å synge, steller jeg meg i midten. Sånn bør det jo være.. Man bør være smart nok til å skjønne at dersom man ikke skal synge, så er det dumt å stå sammen med folk man ser synger hele tiden..

Dette bør folk lese godt, og dette bør også gjelde på bortekamper. Enda godt det er en som har forstått det.

Jeg har da foreslått denne måten å gjøre det på gjentatte ganger her inne på forumet, men da må PH-styret ha baller nok til å si at formålet med PH er å støtte guttane, for da blir de en automatisk konsekvens at de som har lyst til å synge står midt i, og de som ikke har lyst kan stå et annet sted.

Hvis alle de som synger hadde stått i klynge ville det bli et sinnsykt trøkk, det er jeg overbevist om.

Jeg sto siste kamp helt øverst i hjørnet mot brua, og sang i perioder så jeg så mannen med ljåen, så det er ikke bare slappfisker på PH-feltet, sjøl langt fra "syngesentrum".

Det burde, etter min mening, være helt naturlig at PHs styre møter "klager" med følgende spørsmål: - Jo, men sang du, da? Ikke det, nei, men hva i helvete gjorde du da på den delen av tribunen??? Da ville Zoran-saken aldri ha vært noen sak, og Zoran hadde leda PH hver forbanna hjemmekamp den dag idag.

Nå må denne saken løses en gang for alle av PHs styre, sette formål med PH, og gjennomføre det formålet på tribuen!

Jeg vurderer å gå på medlemsmøtet imorra.


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 20 okt 08, 21:45
Endret: 20 okt 08, 21:45
Endret av: Asgeir

Opprinnelig postet av Husgutt

Det der er det største vrøvlet jeg har lest her inne på lenge... Hva er formålet med PH dersom ikke synging, tifo og tribuneliv er forventet? Dersom man støtter FFK på andre måter enn sang, hopping osv, hva er da så skillet mellom Plankehaugen og hovedtribunen??? Svaret er ingenting!

mysthical har et poeng: Det har ikke blitt stilt formelt krav fra PH-styret om sang og deltakelse til medlemmer denne sesongen, men det løses jo lett og elegant med å stille krav om det neste sesong. Og samtidig forklare sine 4000 medlemmer at de som synger og bidrar vil bli prioritert ved enhver andledning, og da spesielt ved å "reservere" de beste plassene til sangerne. Denne reservasjonen skal håndheves av PH-medelemmene sjøl ved rent gruppepress med styret i ryggen "fryser ut" de som saboterer, for det er "sabotasje" det blir hvis noen roter seg inn i syngegjengen uten å synge.

De som synger liker å stå trangt, så da blir det masse plass på sidene til barnefamilier og tanter og bestefedre. Og de slipper alle å bli skjelt ut av sangerne/forsanger.

På den måten vil det ikke bli noen "konfliktsone" mellom de som synger og de som lar være.


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 20 okt 08, 21:47

Opprinnelig postet av Asgeir

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Opprinnelig postet av Lemmy

Har jeg da bestemt meg for å ikke synge steller jeg meg langt unna kjernen med de som synger mest med vilje, eller helst finner meg et ledig sete. Har jeg lyst til å synge, steller jeg meg i midten. Sånn bør det jo være.. Man bør være smart nok til å skjønne at dersom man ikke skal synge, så er det dumt å stå sammen med folk man ser synger hele tiden..

Dette bør folk lese godt, og dette bør også gjelde på bortekamper. Enda godt det er en som har forstått det.

Jeg har da foreslått denne måten å gjøre det på gjentatte ganger her inne på forumet, men da må PH-styret ha baller nok til å si at formålet med PH er å støtte guttane, for da blir de en automatisk konsekvens at de som har lyst til å synge står midt i, og de som ikke har lyst kan stå et annet sted.

Hvis alle de som synger hadde stått i klynge ville det bli et sinnsykt trøkk, det er jeg overbevist om.

Jeg sto siste kamp helt øverst i hjørnet mot brua, og sang i perioder så jeg så mannen med ljåen, så det er ikke bare slappfisker på PH-feltet, sjøl langt fra "syngesentrum".

Det burde, etter min mening, være helt naturlig at PHs styre møter "klager" med følgende spørsmål:  - Jo, men sang du, da? Ikke det, nei, men hva i helvetet gjorde du da på den delen av tribunen??? Da ville Zoran-saken aldri ha vært noen sak, og Zoran hadde leda PH hver forbanna hjemmekamp den dag idag.

Nå må denne saken løses en gang for alle av PHs styre, sette formål med PH, og gjennomføre det formålet på tribuen!

Jeg vurderer å gå på medlemsmøtet imorra.

 

Hvis du har lest innleggene her inne så er vel alle (stort sett i alle fall) enige om at PH feltet bør være for folk som synger. Sakens kjærne er vel hvordan man skal hanskes med de som ikke synger. Slik det ble løst på søndag er jeg som du sikkert skjønner mot, det bør være mulig å løse dette på en annen måte samt motivere folk på andre måter, ellers så er jeg for sang kontrakt og alt det der og fjerne alle som ikke gidder å synge


Marie

Juniorspiller

Ble medlem: 27 jun 06
Innlegg: 142

Lagt til: 20 okt 08, 22:01

Det er et problem at folk holder seg her inne, skriver lange avhandlinger om hvordan de ønsker at ting på PHfeltet skal være, og aldri forteller oss i styret om synspunktene sine.

Nå har vi kalt inn til et møte i morra, og da får værsågod alle forumklagere møte opp! (og ikke bare vurdere det) Det er forresten felt R+S som er de aktuelle feltene for neste år, så da kan dere jo gjøre dere opp noen tanker om hvordan løsningen skal være før dere kommer i morra.

(Håper forresten at det aldri gror ut baller på megWink)


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 20 okt 08, 22:09

Skulle gjerne møtt opp imorgen, men jobber fra 4 til 23 så blir litt vanskelig.

Min mening er at vi må få Zoran som forsanger, og at vi må flytte over på andre siden!

---------------------------

Jeg snakker aldri på vegne av noen, kun for meg selv!


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 20 okt 08, 22:27

Opprinnelig postet av Marie

Det er et problem at folk holder seg her inne, skriver lange avhandlinger om hvordan de ønsker at ting på PHfeltet skal være, og aldri forteller oss i styret om synspunktene sine.

Nå har vi kalt inn til et møte i morra, og da får værsågod alle forumklagere møte opp! (og ikke bare vurdere det) Det er forresten felt R+S som er de aktuelle feltene for neste år, så da kan dere jo gjøre dere opp noen tanker om hvordan løsningen skal være før dere kommer i morra.

(Håper forresten at det aldri gror ut baller på megWink)

Enig med Marie!

Håper på stort oppmøte imorra, for her er det mange meninger! Sjøl skal jeg på teorikurs på bil imorra.. :/

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 20 okt 08, 23:35

Opprinnelig postet av Marie

Det er et problem at folk holder seg her inne, skriver lange avhandlinger om hvordan de ønsker at ting på PHfeltet skal være, og aldri forteller oss i styret om synspunktene sine.

Nå har vi kalt inn til et møte i morra, og da får værsågod alle forumklagere møte opp! (og ikke bare vurdere det) Det er forresten felt R+S som er de aktuelle feltene for neste år, så da kan dere jo gjøre dere opp noen tanker om hvordan løsningen skal være før dere kommer i morra.

(Håper forresten at det aldri gror ut baller på megWink)

Er det kun R+S som er aktuelle for neste år ?? Da har man jo ingen valgmulighet. Sånn jeg ser det så bør vi ha S+T, som er de beste plassene. Hvorfor skal folk som ikke synger bli premiert ved å stå rett bak målet ?? Ut på vingene med dem sier jeg bare.


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 534

Lagt til: 21 okt 08, 02:19

Opprinnelig postet av Marie

Det er et problem at folk holder seg her inne, skriver lange avhandlinger om hvordan de ønsker at ting på PHfeltet skal være, og aldri forteller oss i styret om synspunktene sine.

Nå har vi kalt inn til et møte i morra, og da får værsågod alle forumklagere møte opp! (og ikke bare vurdere det)

Skal vel ikke klage på dette - men ville vært kjekt om hele PH-feltet var holdt igjen etter kamp en dag... og bare hatt møtet på den måten der... da ville jo alle som har stemmerett allerede være tilstede..(i teorien.) =)

---------------------------

Ja Rekti...


- FFK / LFC / Østsiden -


Lars 29

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jul 06
Innlegg: 176

Lagt til: 21 okt 08, 11:29

Marie har et poeng. Utrolig mange her inne som syter om PH, hestedrift, dugnader, tifo, sanger, om tanter, indianere etc, men som ikke bidrar med en dritt for å gjøre ting bedre. Plankehaugen er idag en av Norges største supporterklubber, hvis man ser på antall medlemmer. Det innebærer at det alltid vil være motstridende interesser og meninger om hvordan PH skal drives. Men hvor mange stiller egentlig opp på møter/dugnader/tifo etc?, utrolig få med tanke på medlemsmassen. Lettere å sitte her inne å bare klage og syte. Noen her inne gjør ikke annet og bør føle seg truffet..

Ser også at Zoran hadde en liten gjestevisitt, hvor engasjementet som vanlig gikk litt over styr, hvor han igjen gjennom moderator skriver takk for seg for nte gang. Var jo en årlig sommerhappening en periode at Zoran ble hårsår, meldte seg ut av PH og takket for seg. Slutt med det at det er ikke rart han gir seg når man får trusler/blir motarbeidet etc. Han har vel ikke akkurat alltid vært mors beste barn selv. Er man med på leken får man tåle steken, er et gammelt ordtak. Har sjeldent møtt en person som er mer hårsår enn Zoran. Nå tråkker jeg vel litt på foten til BRH gutta, men det får stå til. Ja Zoran er den beste forsangeren vi har hatt sammen med djpete. Men forskjellen med Zoran fra andre, er at hans engasjement til tider gjør han hissig og aggressiv. Så kan man spørre seg, er dette noe alle på feltet skal finne seg i, at det er bare engasjement, sånn er det og skal det være. Eller må Zoran endre sin væremåte overfor majoriteten på PH feltet som ikke ønsker å ha det slik. Faktisk så er ikke flertallet på feltet hverken BRH eller Zoran.. Jeg kjenner litt til Zoran fra hans tid som keeper og gjennom utallige kamper gjennom årenes løp. Derfor vet jeg at hans engasjement til tider kan gå over styr.

Vi må huske på at Zoran kommer fra en fotballkultur helt ulik den norske, hvor hat,ære og vold er et vanlig innslag. Nå skal det sies at jeg ikke anser Zoran som noen voldsmann, men vet han anser den norske supporterkulturen som noe traust, kjedelig og med for lite engasjement som også mange i BRH har gitt uttrykk for. Ja, det kan kanskje være noe i det. Der det i andre land er mest gutter på kamper, hvor det er mye vold før og etter kamper, har vi i Norge hatt en hyggeligere tone, hvor vi også har inkludert familier, barn og andre på kamper. BRH, BBB er ikke et godt forbilde når det gjelder supporterkultur, deres historie er faktisk ingenting å være stolt av. Så slutt å skryte av de og Hammarby fansen i det vide og brede.  Må jo si at det er hyggeligere å gå på kamp i Fredrikstad enn når jeg feks var på Råsunda og så Hammarby - FFK. Mulig noen her inne synes det er tøft med bråk. Tipper at jeg har sett mer fotball rundt om i verden enn de fleste, og jeg går heller aldri rundt og er redd da jeg vet jeg kan forsvare meg og mine hvis det dukker opp noe. Men den hatske stemningen jeg opplevde i Sverige etter kampen har jeg faktsisk sjelden opplevd i England på 80-90 tallet engang. Er BBB eller Hammarby noe vi ønsker at PH skal bli, håper inderlig ikke det.  

En annen ting som forundrer meg litt er det nå absolutte ønske om å flytte over til andre siden og til den bedre tribunen som er der. Minner om at det var PH og mange medlemmers eget ønske om å stå der vi står nå, og at denne tribunen skulle være uten seter. Forsto aldri det jeg, synes det var helt talentløst å bygge en ny stadion uten bare sitteplasser. Se bare hva det førte til i Europacupen hvor PH . feltet ble stengt . Nå var ikke den kampen fullsatt, noe den kunne ha vært. Men der kunne uten tvil klubben tapt penger. Tror ikke seter alene bidrar til en dårligere stemning. Mange har klart dette fint..Den "harde kjerne" rundt omkring står uansett i 2 X 45. Dette er 2008 ikke 1970. Man bygger idag stadioner med bare sitteplasser. 

En sangkontrakt kan være en løsning, men hvordan skal denne gjennomføres i praksis? Skal man tvinge folk til å synge? Kaste ut folk som ikke synger? Hva er det å ikke synge nok? Tror det er viktigere å motivere mennesker jeg. Ikke kaste capser på folk eller kjefte dem opp og ned. Finne måter å motivere flere til å synge. At man synger en og samme sang i 20 min eller i 45 min som vi hadde på Marinlyst den gangen, tror ikke jeg er veien å gå. Da blir det bare kjedelig. Fotball skal være spontant. Og at man skifter sanger ofte. Det at det er en positiv stemning på feltet, bidrar til at flere synger etterhvert.

Liker også dårlig plasseringen til BRH denne sesongen, at de som gruppe står øverst under taket synes jeg er dårlig gjennomtenkt. De som synger mye og mest bør samles på midten bak mål og opp, mens de som synger mindre flyttes deretter. Få til et godt samarbeid med PH og BRH. Nå er det bestemt av PH og klubben hvor plasseringen blir neste sesong, da synes jeg alle bør samle seg om det. Og ikke igjen bare klage og klage for alt mulig. Plasseringen blir den beste for å få med hovedtribunen. Vip tribunen er ikke med uansett. Heia FFK

---------------------------

Støtter FFK i medgang og i motgang!


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 21 okt 08, 11:40
Endret: 21 okt 08, 11:41
Endret av: Supreme NTM

Engasjementet til Zoran har aldri gått over styr. Det har vært perfekt. Det er folks surmula kommentarer og sure etterslengere som har gått over styr, noe som har påvirket Zoran på det private plan også. Så IKKE ta den der. Det er ikke Zoran sin feil at folk ikke tåler litt tilsnakk. Det er DERES problem. Har de heller ingen intensjoner om å støtte FFK verbalt og visuelt på tribunen kan man flytte over på en annen tribune, for da bidrar de faktisk ikke mer enn det den gjennomsnittelige hovedtribunesliter gjør. De er snyltere som får billigere priser for andres engasjement og innsats. Det handler om å være ærlig mot seg selv, og heller sette seg et annet sted. Når det er sagt finnes det mange andre på stadion som fortjener billigere plass på PH-tribunen mye bedre enn disse indianerne.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5511

Lagt til: 21 okt 08, 11:51

Plankehaugen har, tilsynelatende, en familie profil. Det er jeg faktisk helt sikker på at de bør ha i fremtiden også. Unge brushoder med testosteronet langt utenpå kroppen må enten "leke med" eller holde seg unna. Det er bra med liv på tribunen, men det må ikke gå på bekostning av mangfoldet. Hvis så skjer så taper fotballen også i Norge slik som det har skjedd på flere stadioner i Sverige.

Plankehaugen har på rekordtid blitt blant norges beste supportere. Mao så må man ha gjort noe riktig.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 21 okt 08, 12:06
Endret: 21 okt 08, 12:27
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Supreme NTM
Engasjementet til Zoran har aldri gått over styr. Det har vært perfekt

Det blir bare tull å hevde noe slik når så mange har reagert på hans oppførsel. F.eks. fikk jeg tilsendt SMS fra flere personer under kampen om at "Zoran dreit på draget igjen", så det er mange som reagerer på oppførselen hans.

Det er rett og slett synd at han ikke har lært siden sist, og blitt tilsvarende mer psykologisk i fremgangsmåten. Zoran er en fantastisk god forsanger, og det kunne han fortsatt ha vært uten å gå over stokk og stein slik han dessverre for ofte gjør. Hadde han vist tegn på at han har lært, så hadde Zoran trolig blitt akseptert som forsanger av massene også. Det hadde vært det beste for alle parter: En Zoran som lærer av sine (gjentatte) feil og som dermed fortsatt kunne figurere som forsanger. Slik har det altså ikke blitt, og det er synd, for jeg tror egentlig ikke det finnes noe vondt i Zoran. :)

Lars29 og Lemmy skriver for øvrig mye fornuftig i tråden, og jeg støtter meg også til "forslaget" (hallo, hvor tette er folk egentlig? Bør være en selvfølge...) om at de som ikke er blant de mest aktive bør trekke ut til sidene - vekk fra den mest ivrige delen av supportergruppa.

Sangkontrakt er også noe som bør innføres. Jeg bemerker at utrolig mange henger seg opp i hvordan dette skal håndheves, noe som for meg blir feil måte å angripe problemstillingen. Hovedpoenget med sangkontrakt er jo å bevisstgjøre overfor de som står på sangfeltet at man skal synge store deler av tiden for å stå der. Poenget er altså ikke hvilke sanksjonsmuligheter man skal tilegne seg overfor de som ikke gjør det, slik noen virker å tro. Formålet må være å lære opp og innføre felles aksepterte normer for feltet, og det gjøres ikke ved hjelp av slike upsykologiske metoder f.eks. BRH står for. Man må være langt smartere. Nettopp av den grunn tror jeg aldri BRH kommer til å få det som de vil, da de bruker helt feil virkemidler.

Plankehaugen må for øvrig ikke finne på å berøre alle plassene med sangkontrakt, det vil ikke fungere. De mindre aktive PH-medlemme må også ha et alternativ - i hvert fall i starten før prosentandelen aktive supportere går opp. Folk må få bidra på den måten man selv ønsker. En øyeblikkelig revolusjon vil ikke fungere - det må skje gradvis over tid, og man må nok akseptere at tribunen blir segmentert etter hvilke preferanser de forskjellige medlemmene har. Jeg synes, som kanogvetalt tilføyer mens jeg skriver, at det også bør være et fokus for Plankehaugen å bevære mangfoldet i suppportergruppa. Noen "guttenklubben grei" er i hvert fall ikke jeg interessert i å ha som offisiell supporterklubb.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Lars 29

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jul 06
Innlegg: 176

Lagt til: 21 okt 08, 12:12
Endret: 21 okt 08, 12:29
Endret av: Lars 29

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Engasjementet til Zoran har aldri gått over styr. Det har vært perfekt. Det er folks surmula kommentarer og sure etterslengere som har gått over styr, noe som har påvirket Zoran på det private plan også. Så IKKE ta den der. Det er ikke Zoran sin feil at folk ikke tåler litt tilsnakk. Det er DERES problem. Har de heller ingen intensjoner om å støtte FFK verbalt og visuelt på tribunen kan man flytte over på en annen tribune, for da bidrar de faktisk ikke mer enn det den gjennomsnittelige hovedtribunesliter gjør. De er snyltere som får billigere priser for andres engasjement og innsats. Det handler om å være ærlig mot seg selv, og heller sette seg et annet sted. Når det er sagt finnes det mange andre på stadion som fortjener billigere plass på PH-tribunen mye bedre enn disse indianerne.

Ganske interessant at du Supreme kan påstå at hans engasjement aldri har gått over styr og at jeg og andre bare har feil som mener dette. Vi har tydligvis overreagert vi da. Og alle vi bør bare komme oss vekk fra PH-tribunen og ta med oss alle tantene og indianerne i samme slengen. Men bra at du har en helt og helgen du ser opp til da. Gøy at det finnes mennesker som Zoran som du påpeker som er feilfrie. Hvor gammel er du forresten 16? akkurat fått mopedlappen?  Utifra din argumentasjon virker det bare slik. 

Alle som så hendelsen på Holmen hvor jeg var en av de som fysisk måtte stoppe han da han skulle ta en av våre egne, + endel andre hendelser på mange turer hvor man kaster capser og verbalt sier det ene og det andre, er uenige med deg. Mange støtter FFK verbalt like mye som deg og vennene dine selv om vi kanskje ikke hopper like mye, liker bruk av tromme, eller liker å synge samme sang i 20 min. Er så lei av at sånne som deg gjør deg mere verdt enn andre supportere. Unge, gamle, jenter etc er faktisk like mye verdt som deg og like velkommen. Mange bidrar, selv om ikke alle synger like høyt som deg. Målet som jeg skrev er at vi bør få folk til å bidra mer på en positiv måte, å kalle folk negative ting , kaste capser og sette seg selv over andre supportere tror ikke jeg er veien å gå. Ha en fin dag på skolen:-)

---------------------------

Støtter FFK i medgang og i motgang!


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 21 okt 08, 12:38
Endret: 21 okt 08, 12:39
Endret av: Supreme NTM

Opprinnelig postet av Lars 29

Ganske interessant at du Surpreme kan påstå at hans engasjement aldri har gått over styr og at jeg og andre bare har feil som mener dette. Vi har tydligvis overreagert vi da. Og alle vi bør bare komme oss vekk fra PH-tribunen og ta med oss alle tantene og indianerne i samme slengen. Men bra at du har en helt og helgen du ser opp til da. Gøy at det finnes mennesker som Zoran som du påpeker som er feilfrie. Hvor gammel er du forresten 16? akkurat fått mopedlappen?  Utifra din argumentasjon virker det bare slik. 

Alle som så hendelsen på Holmen hvor jeg var en av de som fysisk måtte stoppe han da han skulle ta en av våre egne, + endel andre hendelser på mange turer hvor man kaster capser og verbalt sier det ene og det andre, er uenige med deg. Mange støtter FFK verbalt like mye som deg og vennene dine selv om vi kanskje ikke hopper like mye, liker bruk av tromme, eller liker å synge samme sang i 20 min. Er så lei av at sånne som deg gjør deg mere verdt enn andre supportere. Unge, gamle, jenter etc er faktisk like mye verdt som deg og like velkommen. Mange bidrar, selv om ikke alle synger like høyt som deg. Målet som jeg skrev er at vi bør få folk til å bidra mer på en positiv måte, å kalle folk negative ting , kaste capser og sette seg selv over andre supportere tror ikke jeg er veien å gå. Ha en fin dag på skolen:-)

Det må jeg si... Utrolig modent av deg og selv foreslå at de som ikke er enige med deg er yngre enn deg. Si meg, hvor gammel er du selv? 12? Det er ingen argumentasjon, og det er da vitterlig ditt innlegg heller ikke. Det er en mening. Jeg mener han aldri har gått over styr og at det er sånn en forsanger skal håndtere tribunen. Du får gjerne være uenig, men bare fordi du føler deg tråkket på (?), eller simpelthen slipper opp for gode synspunkter, så la vær og prøv på den patetiske og overdrevent simple formen for herskerteknikk.

Jo alle er velkomne på stadion, det er jo akkurat det jeg skriver. Men når man står på et felt hvor man får billige plasser for å bidra visuelt og verbalt på kampen, så forplikter man seg faktisk til å gjøre det, enten det er nedfelt i en kontrakt eller ikke. Da blir det feil å klage på at en person prøver å opprettholde dette. Zoran fikk også masse drittmeldinger slengt mot seg, og når folk begynner å gå på hans person, som det har gjort uttallige ganger før, så er det ikke rart han tar seg nær av det og reagerer. Det er ikke bare på stadion han har opplevd det, det privat, på jobben, til og med familien hans har fått lide. Uansett om han kaster en caps eller skriker høylytt så har da aldri Zoran gjort noen skade? Han har derimot hevet stemningen og tribunekulturen her til et unaturlig høyt nivå.

 

Beklager du må ha rett. Jeg håper den som ble truffet av capsen ikke sitter igjen med varige mén, enten det er fysiske eller psykiske mén. Jeg håper det ikke preger din fremtid, alle som har blitt truffet av en caps vet hvor tøft det kan være. Har selv blitt truffet av en, og jeg sliter fortsatt med det, sover dårlig om natta i perioder, og lider av angstanfall.

Ok, jeg setter det på spissen, og selvfølgelig kan man si fra når man mener Zoran går for langt, men det er så patetisk å omtale Zoran som en aggressiv, farlig og uberegnelig mann som flyr på alle og enhver.


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 21 okt 08, 13:10

Opprinnelig postet av Holters

Det blir bare tull å hevde noe slik når så mange har reagert på hans oppførsel. F.eks. fikk jeg tilsendt SMS fra flere personer under kampen om at "Zoran dreit på draget igjen", så det er mange som reagerer på oppførselen hans.

Hvorfor tror du han reagerte Holters? Når personer i PH-styret og andre sentrale personer gir beng i å bidra til tribunelivet så må man reagere. Som styremedlem burde man ihvertfall ta seg selv i nakken og ikke bare stå der med armene i kors uten å bevege så mye som en muskel i trynet, da bør man være en foregangsperson når det gjelder sang og engasjement.

Opprinnelig postet av Holters

Formålet må være å lære opp og innføre felles aksepterte normer for feltet, og det gjøres ikke ved hjelp av slike upsykologiske metoder f.eks. BRH står for. Man må være langt smartere. Nettopp av den grunn tror jeg aldri BRH kommer til å få det som de vil, da de bruker helt feil virkemidler.

Utdyp gjerne.

---------------------------

Burn in hell, por favore..


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 21 okt 08, 14:35

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Det må jeg si... Utrolig modent av deg og selv foreslå at de som ikke er enige med deg er yngre enn deg. Si meg, hvor gammel er du selv? 12? Det er ingen argumentasjon, og det er da vitterlig ditt innlegg heller ikke. Det er en mening. Jeg mener han aldri har gått over styr og at det er sånn en forsanger skal håndtere tribunen. Du får gjerne være uenig, men bare fordi du føler deg tråkket på (?), eller simpelthen slipper opp for gode synspunkter, så la vær og prøv på den patetiske og overdrevent simple formen for herskerteknikk.

Jo alle er velkomne på stadion, det er jo akkurat det jeg skriver. Men når man står på et felt hvor man får billige plasser for å bidra visuelt og verbalt på kampen, så forplikter man seg faktisk til å gjøre det, enten det er nedfelt i en kontrakt eller ikke. Da blir det feil å klage på at en person prøver å opprettholde dette. Zoran fikk også masse drittmeldinger slengt mot seg, og når folk begynner å gå på hans person, som det har gjort uttallige ganger før, så er det ikke rart han tar seg nær av det og reagerer. Det er ikke bare på stadion han har opplevd det, det privat, på jobben, til og med familien hans har fått lide. Uansett om han kaster en caps eller skriker høylytt så har da aldri Zoran gjort noen skade? Han har derimot hevet stemningen og tribunekulturen her til et unaturlig høyt nivå.

 

Beklager du må ha rett. Jeg håper den som ble truffet av capsen ikke sitter igjen med varige mén, enten det er fysiske eller psykiske mén. Jeg håper det ikke preger din fremtid, alle som har blitt truffet av en caps vet hvor tøft det kan være. Har selv blitt truffet av en, og jeg sliter fortsatt med det, sover dårlig om natta i perioder, og lider av angstanfall.

Ok, jeg setter det på spissen, og selvfølgelig kan man si fra når man mener Zoran går for langt, men det er så patetisk å omtale Zoran som en aggressiv, farlig og uberegnelig mann som flyr på alle og enhver.

Jeg har full respekt for at du står på dine meninger og argumentere for det. Men jeg tror rett og slett at vi bare må innse at det er noen som vil ha en forsanger som skal være litt sann bajas type (mener da ikke voldlig, men ja litt små bøs) og andre med meg som mener det er bedre måter å få med seg massene på.

Uten å kunne dokumentere det så er min oppfattning av at de store massene ikke vil ha denne bajas typen av en forsanger, mens de på BRH feltet gjerne vil ha det. Det skal dere faktisk gjærne få lov til å ha, men slik jeg ser det pr dags dato så er vel det beste av de 15-30 BRH meldemmene får seg sitt eget felt utenfor PH feltet med egen forsanger siden dere ikke vil følge ønskene fra massen.

Det er jo ikke noe galt i å dele seg opp jeg ser faktisk mange fordeler med det og tror at livet og trykket over lang sikt kan bli bedre, men skjønner jo at BRH er skeptiske pr dags dato siden de er så små og dermed også ganske betydningsløse.

Men igjen Supreme jeg respektere dine meninger og synes det er bra at du tør å argumentere for de, men jeg er dessverre totalt uening med deg.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 21 okt 08, 14:40
Endret: 21 okt 08, 14:47
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av bønna
Opprinnelig postet av Holters
Det blir bare tull å hevde noe slik når så mange har reagert på hans oppførsel. F.eks. fikk jeg tilsendt SMS fra flere personer under kampen om at "Zoran dreit på draget igjen", så det er mange som reagerer på oppførselen hans.

Hvorfor tror du han reagerte Holters? Når personer i PH-styret og andre sentrale personer gir beng i å bidra til tribunelivet så må man reagere. Som styremedlem burde man ihvertfall ta seg selv i nakken og ikke bare stå der med armene i kors uten å bevege så mye som en muskel i trynet, da bør man være en foregangsperson når det gjelder sang og engasjement

Jeg er enig i at styremedlemmer hos Plankehaugen bør stå frem som gode eksempler på den tribunekulturen de selv ønsker skal være rådende på feltet. Ønsker de syngende supportere, så er det idelle at de selv står frem som gode syngende eksempler. Ønsker de ikke dette ,og andre er misfornøyde med hvordan noen i styret fremstår, så får man velge annerledes ved neste valg. Styremedlemme er tross alt valgt til sine posisjoner av medlemmene, så noen ønsker de tydeligvis der.

En ting jeg lurer på: Er du ikke enig i at det blir totalt feil å "angripe" disse personene under kamp når man skal stå sammen for å støtte FFK?

Jeg mener i hvert fall det blir helt feil.

I tillegg fungerer det dårlig at én mann kommer innom kamp for å revolusjonere tribunelivet. Som nevnt ovenfor, så må dette skje gradvis, og dere må gjerne jobbe fra toppen og ned i Plankehaugen, men man må gå de rette veiene og benytte de rette virkemidlene. Jeg hadde i hvert fall blitt sur om en nyansatt sjef på jobb hevdet at alt jeg hadde gjort frem til nå var feil i forhold til hans standarder. Slike konfrontasjoner er uspykologiske.

Nei, normene må læres i felleskap og samråd blant medlemmene, og ikke i form av en tvangstrøye man blir påtvunget fra minoritet som hevder de har sett lyset. Dere må være smartere enn som så, og innse at det er en prosess som må utvikles over tid.

Å true noen som ikke ønsker å synge til å synge vil bare virke mot sin hensikt. Å fysisk angripe noen er rett og slett uakseptabelt, selv om dere hevder det "bare" er i form av å kaste en caps på noen. Slik oppførsel er ikke akseptert her til lands, og er i hvert fall uønsket av meg som FFK-supporter.

Opprinnelig postet av bønna
Opprinnelig postet av Holters

Formålet må være å lære opp og innføre felles aksepterte normer for feltet, og det gjøres ikke ved hjelp av slike upsykologiske metoder f.eks. BRH står for. Man må være langt smartere. Nettopp av den grunn tror jeg aldri BRH kommer til å få det som de vil, da de bruker helt feil virkemidler.

Utdyp gjerne.

Orker rett og slett ikke. Det har jeg gjort mange ganger før, og hver gang legger ender man i skyttergravskrig, der dere basant mener at jeg og andre er ute etter å angripe dere og henge dere ut. Konstruktiv kritikk har dere til nå vært totalt uinteressert i, så jeg ser ikke helt poenget. Hadde egentlig ikke tenkt å bidra i tråden i det hele tatt, men klarte ikke å la være da jeg så Supreme NTMs bastante påstander. Nå trekker jeg meg tilbake igjen. :)

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Lars 29

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jul 06
Innlegg: 176

Lagt til: 21 okt 08, 15:08
Endret: 21 okt 08, 15:12
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av bønna
Opprinnelig postet av Holters

Formålet må være å lære opp og innføre felles aksepterte normer for feltet, og det gjøres ikke ved hjelp av slike upsykologiske metoder f.eks. BRH står for. Man må være langt smartere. Nettopp av den grunn tror jeg aldri BRH kommer til å få det som de vil, da de bruker helt feil virkemidler.

Utdyp gjerne.

Orker rett og slett ikke. Det har jeg gjort mange ganger før, og hver gang legger ender man i skyttergravskrig, der dere basant mener at jeg og andre er ute etter å angripe dere og henge dere ut. Konstruktiv kritikk har dere til nå vært totalt uinteressert i, så jeg ser ikke helt poenget. Hadde egentlig ikke tenkt å bidra i tråden i det hele tatt, men klarte ikke å la være da jeg så Supreme NTMs bastante påstander. Nå trekker jeg meg tilbake igjen. :)

Lars 29

Forstår deg godt Holters, føler det samme selv. Hver gang man skal diskutere med medlemmer av BRH eller "den nye generasjonen" ( morsomt navn forresten:-) )  så er de totalt uinteressert i å høre konstruktiv kritikk. Blir kun skyttergravskrig hvor de føler seg tråkket på, dårlig behandlet etc etc.  Det at de fra dag en selv har satt seg over andre supportere, kaller folk i PH for tanter, indianere, juletrær etc er greit, men litt kritikk mot dem og man blir veldig hårsår.Litt rart det der:-). Man skulle tro at man er litt ydmyk overfor flertallet når man starter en ny supportergruppering, men det er tydligvis et fremmedord for dem. De har fra dag en krevd å få bestemme plassering, hva som er rett tribunekultur, hvem som bør være på feltet, hvor tøft det er med blussing, bruk av tromme etc. Rart at en gruppe på maks 25 - 50 personer får lov til det i en så stor gruppe som PH. Har fra tidlig i livet lært at man følger det flertallet i en gruppe ønsker og vil, også gjennom mine år som fotballspiller.  En ting til. Merkelig at enkeltmedlemmer av BRH/RHE så ofte har kommet opp i bråk og ubehaglige situasjoner,( ligger vel noe på youtube, men det nekter man vel for regner jeg med ) da de som gruppe er totalt i mot dette! Står ihvertfall det på hjemmesiden deres. Men kan vel ikke forvente annet når BBB og Hammarby er forbilder og symboler på hva som er bra og riktig supporterkultur.

 

---------------------------

Støtter FFK i medgang og i motgang!



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 5 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3