Husk meg
Brukernavn
Passord

Plankehaugens plassering sesongen 2009

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 5 4

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 24 okt 08, 14:35

Opprinnelig postet av foyn

Sangkontrakt - er det ingen av dere som høres hvor latterlig hele konseptet her ? Vil det være lov å gå på dass i første omgang eller må det ventes til pausen ?

Man vedtar ikke stemning. Eneste veien å gå er diktatur/selvjustis og de "tøffeste"/mest aktive samles et sted. Skal det fungere med dikatur/selvjustis, må det sees gjennom fingrene med kommentarer og litt haraball..

Jeg er dønn enig i deg i denne saken. Den eneste måten å få til dette på er at man i utgangspunktet ikke har lov til å stå hvor man vil på denne tribunen, og at de beste plassene tilhører de som synger og bråker mest, og at de verste plassene tilhører de som ikke bidrar.

Det eneste gode ved en kontrakt er at det da blir en kraftig bevistgjøring av medlemmene, som da må ta et valg: Å skrive under eller ikke.

Hvis man ikke skriver under har man ikke noe å komme med mht plassering, siden man derfor kan bli pressa ut av fellesskapet.

Men i hvilken supporterklubb er det forbudt å klage høylytt på at supporter ved siden av IKKE synger?? Det er jo nettopp vha gruppepress man har sjans til å få endra ting.

Jeg tror det eneste som trengs i denne saken er som følger:
1) PHs styre må ha gøtts nok til å gjøre et prinsippvedtak på at de beste plassene tilhører de som synger og er med

2) PHs styre må gå ut med info til samtlige medlemmer sånn at INGEN sier at de ikke nogensinde var klar over at det er slik

3) Overlate til sjøljustis å avgjøre hvem som gjør seg fortjent til å stå i smørøyet hvor det er aller størst trøkk.

---A---


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 25 okt 08, 18:43
Endret: 25 okt 08, 18:44
Endret av: Bob Page

Opprinnelig postet av keiko99

Selg den hesten og selg den spilleren dem kjøpte  for og få noe av penga tilbake.... Første veien til og bli fant er å ha hest Cool

Var ikke du positiv til denne hesten da, eller tar jeg feil eller har du skifta mening ? ;-)  De 10000,- til spillerlisens for en Stjernenspiller har jeg fått intrykk av at Red Beavers skal jobbe inn igjen vha dugnad for PH. Uansett er jeg helt enig. Selg hesten og invister i en skikkelig vegg bak nåværende PH-felt. Blir det for dyrt kan det vel PH prøve kronerulling. Sikker på at folk gir en slant til slikt.

Kiosken bak PH er også tragisk. Trodde virkelig at den skulle bli bygd om i løpet av vinteren 07/08....

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
-I'll rip off your head and shit down your neck
Duke Nukem


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 25 okt 08, 18:53

Opprinnelig postet av Asgeir

Men i hvilken supporterklubb er det forbudt å klage høylytt på at supporter ved siden av IKKE synger?? Det er jo nettopp vha gruppepress man har sjans til å få endra ting.

 

Enig. Det må være lov å klage høylytt på dem som ikke synger overhodet, men ikke å fysisk gå til angrep på personen/kaste ting på de

Opprinnelig postet av Asgeir

Jeg tror det eneste som trengs i denne saken er som følger:
1) PHs styre må ha gøtts nok til å gjøre et prinsippvedtak på at de beste plassene tilhører de som synger og er med

Hva definerer om man er med eller ikke ? Synger i 90 min ? Synger av og til ? Synger på noen sanger, andre sanger (man kanskje ikke kan helt enda)  ikke ?

Opprinnelig postet av Asgeir

2) PHs styre må gå ut med info til samtlige medlemmer sånn at INGEN sier at de ikke nogensinde var klar over at det er slik

Enig, selv om man burde lese en organisasjons vedtekter når man melder seg inn..

Opprinnelig postet av Asgeir

3) Overlate til sjøljustis å avgjøre hvem som gjør seg fortjent til å stå i smørøyet hvor det er aller størst trøkk.

Enig

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
-I'll rip off your head and shit down your neck
Duke Nukem


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 02 nov 08, 14:10

Da ser det ut til at vi ble flyttet til felt F. Betyr dette at vi får mindre plass en det vi har i dag og skal stolene fjernes der?

Noen som vet


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 02 nov 08, 14:42
Endret: 02 nov 08, 14:43
Endret av: Costanza

Opprinnelig postet av mysthical

Da ser det ut til at vi ble flyttet til felt F. Betyr dette at vi får mindre plass en det vi har i dag og skal stolene fjernes der?

Noen som vet

Det virker som stoler skal fjernes fra felt R (bortesupporterfeltet) og felt F (nye Plankehaugen-feltet) og settes opp på felt G og H (nåværende Plankehaugen-felt). Vil tro feltet blir litt mindre, ja.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 02 nov 08, 14:53
Endret: 02 nov 08, 14:53
Endret av: Rey

Syns det høres rart ut at de skal fjerne setene fra bortesupporterfeltet. Ser ingen som helst grunn til dette. Er helt sikkert noen bortesupportere som vil sitte og det bør da være bedre å ha dem stua bort på R feltet enn å ha dem på hovedtribunen.

Regner heller med at de selger billettene der som ståplassbilletter uten setenummerering. Tidligere har de væt solgt med setenummerering

Vil da også regne med at det blir samme på Plankehaugenfeltet. Det koster jo tross alt penger å fjerne setene også.

Men enig i at det ut i fra hjemmesiden til FFK høres ut som om setene blir fjernet.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 02 nov 08, 15:15

Men nå som vi satser mot europa så synes jeg dette høres rart ut. De plassene vil da ikke kunne bli brukt på europa kamper. Måtte vel vært bedre å heller hatt setter over hele stadion, selv der vi står også. gjør jo ikke noe å ha setene der slik at vi får brukt de alle kamper :)


Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1124

Lagt til: 02 nov 08, 15:48

Det blir vel plass til litt mer mennesker på stadion da muligens, selv om det ikke er så ofte den er helt full.


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 02 nov 08, 15:58

Slik jeg skjønner det så skal R feltet bli ståtribune, samme som F feltet.. synes det var noen som sa at det ble for dyrt jeg og lage stårtribune på R feltet..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 03 nov 08, 08:25

Hvis jeg ikke har bommet totalt så var det slik at vi ikke kunne flyttes over til den andre siden pga at det var for dyrt.

Nå skal vi altså flyttes alikevell men da på samme tribune. Hvorfor da ikke flytte oss over til den andre siden og flytte borte supporterne også. Eneste ekstra arbeidet dette vil medføre er jo en liten oppdatering på hjemmesiden til ffk om plasering.

Men tror vel at sikkerhet spiller inn og at det er litt dumt å ha bortesupporterne plasert på baksiden, men hvis det er årsaken så burde de si det og ikke komme med at det er for dyrt. For de planene de har nå så kan vi flyttes uten at det koster de noe ekstra


GoFFK

Juniorspiller
Ble medlem: 19 des 06
Innlegg: 105

Lagt til: 06 nov 08, 13:07

Er det noen som vet dette:

Er F feltet mindre enn dagens PH-felt?

 

Det ble sagt av speakeren på stadion at neste år blir det flere plasser totalt. Er det pga bortefeltet blir ståplass. Altså neste års felt F og R TILSAMMEN tar flere tilskuere enn dagens PH-felt + dagens felt R(seter). Mens neste års F felt (stå)er MINDRE enn selve PH-feltet idag (også ståplass).

Uff dette ble komplisert.... (Sorry om jeg roter, men jeg tror dette ble riktig)

Har noen svar på dette?

 


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 06 nov 08, 17:16

Jeg er ikke helt sikker på hvordan PH feltet vil se ut, men det skal jo ifølge speakeren bli ståplasser på bortefeltet. Da lurer jeg på hvorfor i svarte skal vi gjøre motsatt av det logiske som ville vært å heller satt opp seter? Hva om vi går videre i uefacupen da? Hvor mye vil klubben tape per kamp? Har de ikke ambisjoner?

Å når de først skal fjerne setene på motsatt side av PH, hvorfor kan ikke vi da like godt bytte side, så kan de sette opp stolene de fjerer på dagens PH felt?

 

Virker utsolig merkelig hele opplegget... Det er jo uansett sjeldent bortefeltet trenger så mange plasser som de nå da vil få?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 06 nov 08, 17:22
Endret: 06 nov 08, 17:23
Endret av: Holters

FFK "fyller" så å si stadion hver eneste TL-kamp. Dersom man "utvider" kapasiteten disse kampene (altså ståplasser i stedet for seter) så får man i snitt flere folk inn på stadion. Over en hel sesong kan det være snakk om en del kroner.

Kamper i Europa derimot er sjeldent utsolgt (det så vi må hammarby) og vi vil (trolig) ikke spille like manger kamper i Europa som i Tippeligaen. Ergo kan det faktisk være lurere økonomisk å ha totalt sett flere plasser på stadion, selv om antall ståplasser øker, og disse ikke kan brukes i kamper i Europa.

Det som derimot er sikkert er at vi bygde for liten stadion med (tullete) utvidningsmuligheter utelukkende på kortsidene.

Jeg stusser forresten over at klubben kan gjøre om bortesupporterfeltet. Plankehaugen kunne ikke flytte over til motsatt side pga. det ble for dyrt, men klubben har altså råd til å ominnrede feltet for bortesupportere? Det må da koste en del penger det også? Altså å fjerne seter, osv?

Hvorfor kunne man ikke gjøre dette for Plankehaugen? Hvilken kostnadsforskjell er det snakk om?

 

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 06 nov 08, 17:33

ikke vet jeg, men kan det ha noe med bortesupporternes ''sikkerhet'' og lett vei til bussene sine osv? plasseringsmessig er  det kanskje dumt for bortesupporterne å bli hjørna opp imot elva ;)


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 06 nov 08, 19:41
Endret: 06 nov 08, 20:04
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Solheim
ikke vet jeg, men kan det ha noe med bortesupporternes ''sikkerhet'' og lett vei til bussene sine osv? plasseringsmessig er  det kanskje dumt for bortesupporterne å bli hjørna opp imot elva ;)

Ja, og det er en legitim begrunnelse, men da får man benytte den om det er den faktiske årsaken fremfor å skylde på at det blir for dyrt.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 06 nov 08, 19:48

yes, helt enig


Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 06 nov 08, 22:22

Ser at RBK supporterne står på ståtribuner, dette er jo uefa cup. Hvorfor får de lov å bruke disse plassene?  Er det noen nye regler?

---------------------------

Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 07 nov 08, 01:28
Endret: 07 nov 08, 01:29
Endret av: ajg

På medlemsmøtet i PH ga klubben følgende grunner til at vi ikke kunne flytte over til motsatt side:

- Fredrikstad Blad har betalt for å ha tribunenavnet til PH-tribuna. Dersom vi skulle bytta side måtte kontrakten med FB reforhandles.

- Alt av skilt og reklame både på tribunen og vantet måtte i tilfelle flyttes over på motsatt side.

- Det ville oppstått problemer i forhold til kiosk og toaletter. Skulle bortesupporterne flytte over til dagens FB-tribune måtte det blitt bygd egne toaletter og kiosk til dem der.

Ingen velvillighet fra klubbens side altså. De må ha sinnsykt dårlig økonomi når de ikke engang har råd til slike tiltak som dette. Virker nesten som de driter i egne supportere. Økonomi er imidlertid intet problem i Plankehaugen, og de burde definitivt stilt med både penger og dugnadsånd til disse tiltakene. Men den gang ei.

Siden vi ikke fikk bytte side kom det opp forslag om å sette opp sidevegger på FB-tribunen, slik det er på motsatt side. Dette med sidevegger er jo egentlig grunnen til at vi vil flytte over også. Dette var imidlertid heller ikke aktuelt for klubben på det nåværende tidspunkt pga økonomi.

Så det enkleste slik situasjonen er per i dag vil være om Plankehaugen selv bidrar til å få opp sidevegger på FB-tribunen. For penger har plankehaugen mer enn nok av! Dette vil da bli den beste investeringen plankehaugen har gjort noensinne. For det er sinnsykt viktig og ha gode lyd- og akkustikkforhold.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 07 nov 08, 04:52

Opprinnelig postet av ajg

Så det enkleste slik situasjonen er per i dag vil være om Plankehaugen selv bidrar til å få opp sidevegger på FB-tribunen. For penger har plankehaugen mer enn nok av! Dette vil da bli den beste investeringen plankehaugen har gjort noensinne. For det er sinnsykt viktig og ha gode lyd- og akkustikkforhold.

Foreslår at Plankehaugen bruker penger på vegg ja. Det må jo uansett være en bedre investering enn hester og hockeyspillere.


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 519

Lagt til: 07 nov 08, 15:10

Opprinnelig postet av ajg

På medlemsmøtet i PH ga klubben følgende grunner til at vi ikke kunne flytte over til motsatt side:

- Fredrikstad Blad har betalt for å ha tribunenavnet til PH-tribuna. Dersom vi skulle bytta side måtte kontrakten med FB reforhandles.

- Alt av skilt og reklame både på tribunen og vantet måtte i tilfelle flyttes over på motsatt side.

- Det ville oppstått problemer i forhold til kiosk og toaletter. Skulle bortesupporterne flytte over til dagens FB-tribune måtte det blitt bygd egne toaletter og kiosk til dem der.

Ingen velvillighet fra klubbens side altså. De må ha sinnsykt dårlig økonomi når de ikke engang har råd til slike tiltak som dette. Virker nesten som de driter i egne supportere. Økonomi er imidlertid intet problem i Plankehaugen, og de burde definitivt stilt med både penger og dugnadsånd til disse tiltakene. Men den gang ei.

Siden vi ikke fikk bytte side kom det opp forslag om å sette opp sidevegger på FB-tribunen, slik det er på motsatt side. Dette med sidevegger er jo egentlig grunnen til at vi vil flytte over også. Dette var imidlertid heller ikke aktuelt for klubben på det nåværende tidspunkt pga økonomi.

Så det enkleste slik situasjonen er per i dag vil være om Plankehaugen selv bidrar til å få opp sidevegger på FB-tribunen. For penger har plankehaugen mer enn nok av! Dette vil da bli den beste investeringen plankehaugen har gjort noensinne. For det er sinnsykt viktig og ha gode lyd- og akkustikkforhold.

som nevnt på møtet på 1903 (forrige medlemsmøte) så var det vel HELT greit for F-B å bytte side, men derimot var det ikke det for DNB, da forventet DNB en bedre avtale som kostet de mindre penger..

---------------------------

Ja Rekti...


- FFK / LFC / Østsiden -



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 5 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24