Husk meg
Brukernavn
Passord

Etter kampen FFK - RBK

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 6 3

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 15 sep 08, 08:49

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Opprinnelig postet av keiko99

1-1 var greit nok. syns også vi kan slå fra oss gullet og kjempe om nr 2 eller 3. medalje har jeg tro på

japp, enig med deg her :) tror vi kommer til å ta enten andre eller tredje plassen og jeg

 

Tar vi poeng også mot Glimt føler jeg meg nokså sikker på 'daljer, om det blir andre eller tredje kommer til å avgjøres av tilfeldigheter. Når vi er helt likt med TIL etter 20 kamper og har vært det mer eller mindre i uker nå, viser vel det at kvalitetsforskjellen på lagene er minimal. Hjemmekampene vi har igjen skal vinnes (mot Viking, som er formsvake, Godset, som er formsvake, og mot Lyn som neppe vil ha noe å spille for i siste runde), men ingen av bortekampene er slike jeg vil forvente seier i. Molde og LSK har presset på seg for å holde Ham-Kam og AaFK bak, og Glimt har vært solide hjemme. Jeg tipper at vi ender med 3-2-1 på de siste seks.

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 15 sep 08, 09:01

All ære til den som kom på "Rune, nå kommer vi". Det er pokker meg noe av det morsomste jeg har opplevd på Stadion på lang tid. 11.000 i unison utpsyking, det var nesten til å få tårer i øya av.

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


GoFFK

Juniorspiller
Ble medlem: 19 des 06
Innlegg: 105

Lagt til: 15 sep 08, 09:01

Var sent hjemme og så ikke Raymonds "spark" før nå på TV2 nett. Må si jeg forventet noe annet etter å bare lest om dette. Ut fra det jeg kan se var det ikke mye til spark, det var et "skyv" med beina og Jarstein kaster seg bakover. Håpløst beregnende skuespill. Nei her skjønner jeg Kvisvik. Om Kvisvik fikk rødt skulle Jarstein hatt det samme. Her bør noen forsvare Kvisvik. Jarstein holder jo armer og kropp inntill beina til Raymond. Da er det jo umulig å "sparke" han skyver ham vel mere fra seg. I slow motion kan det sikkert se annerledes ut.


GoFFK

Juniorspiller
Ble medlem: 19 des 06
Innlegg: 105

Lagt til: 15 sep 08, 09:05

Opprinnelig postet av Per Egil

All ære til den som kom på "Rune, nå kommer vi". Det er pokker meg noe av det morsomste jeg har opplevd på Stadion på lang tid. 11.000 i unison utpsyking, det var nesten til å få tårer i øya av.

Helt enig, dette var vanvittig morsomt. I går påvirket PH virkelig kampen virket det som. Spillerne tente til etter 15 min også. (Dessverre dabbet det av igjen). Men det var synlig i går hva publikumstøtten betyr. Jarstein er vel også lett påvirkelig. Husker godt 2. omg borte mot Odd for et par år siden. Da slapp Jarstein inn 3 mål foran PH etter å ha blitt psyket ut.


espeng

Knøttespiller

Ble medlem: 10 nov 04
Innlegg: 47

Lagt til: 15 sep 08, 09:12

En litt annen del av situasjonen mellom Kvisvik og Jarstein (pluss 18 andre spillere): er det flere enn meg som ble imponert over hvordan dommeren taklet tumultene? Spinkle Espen Berntsen i Bergen trakk seg unna, mens Kjetil Sælen brøyta seg inn i midten av spillerne og dro(!) Raymond av banen! Litt morsomt å se de bildene i VG og Dagbladet, Sælen ser ut som en dørvakt som kaster ut en hissig og sveiseblind gjest.

Bare en liten bemerkningSmile


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 15 sep 08, 09:13

Opprinnelig postet av GoFFK
Var sent hjemme og så ikke Raymonds "spark" før nå på TV2 nett. Må si jeg forventet noe annet etter å bare lest om dette. Ut fra det jeg kan se var det ikke mye til spark, det var et "skyv" med beina og Jarstein kaster seg bakover. Håpløst beregnende skuespill. Nei her skjønner jeg Kvisvik. Om Kvisvik fikk rødt skulle Jarstein hatt det samme. Her bør noen forsvare Kvisvik. Jarstein holder jo armer og kropp inntill beina til Raymond. Da er det jo umulig å "sparke" han skyver ham vel mere fra seg. I slow motion kan det sikkert se annerledes ut.

Se igjen. Kvisvik sparker to ganger. Den ene gangen treffer han godt i brystet, den andre gangen er det ren skjær flaks at det ikke går bedre. Jarstein kunne fått en haug knotter plantet i ansiktet. Stygt av Kvisvik.

Og ja, Jarstein skulle ha hatt GULT KORT i den situasjonen (ergo sitt andre gule og rødt), men det Jarstein gjør er ikke spesielt stygt og ikke grunnlag for noe direkte rødt kort. Det Kvisvik gjør er derimot svært stygt.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 15 sep 08, 09:13

Opprinnelig postet av dracula

I den andre enden, var Ophaug begredelig i 1.omgang sammen med Gardar som forhåpentlig enda er halvskadet.

Jeg syns faktisk Gardar viste bra vilje, men han har jo vært ute ei stund (les: altfor lenge), og trenger nok litt matchtrening for å komme skikkelig tilbake igjen. Jeg har trua!

---------------------------

Hater hat!


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 15 sep 08, 09:29

Opprinnelig postet av Tøfflus

Forøvrig må prisen for rundens surrehue gå til dommer Sælen. Lot RBK-erne slippe unna med mye sutring i første omgang, før han avsluttet den med å først gi et feil frispark, og deretter vise ut Kvisvik og la Jarstein slippe unna. I 2. omgang ble han heldigvis strengere med gulkortene for klaging.

 

Jeg velger å sitere min antatt bedre halvdel, og dette ble selvsagt uttalt under ett av mine utbrudd hvor pulsen hadde nådd 205, " ja men du vet jo at de aldri dømmer mot RBK". Jo takk for oppklaringa, hadde Sælen dukket opp utenfor min ringe bolig i går ville han med stor sannsynelighet løpt som Frank Strandli resten av livet, med en FFK-vimpel hengende ut av shortsen...Yell

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...

"Jeg er litt lei meg over at jeg ikke fikk være sammen med jentene inne i garderoben da de skreik av glede." Gro Hammerseng
- Da er vi to Gro...


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 15 sep 08, 09:32

Gardar var rusten og tung, kunne egentlig ikke forvente noe særlig av han.

Første omgang er noe av det verste jeg har sett, ingenting fungerte, midtbanen var helt forferdelig å se på, RBK løp/jogget lett gjennom når det passet. Utrolig heldig de ikke straffer oss med mange mål. Raio skal ha endel av æren for det.

Kvisvik stod for den eneste underholdningen fra vår side.

Annen omgang er bedre og et flott frispark av Pereira, men RBK sank flere hakk ned og jeg syns på ingen måte FFK er friskmeldt, mange er vel kanskje uenige i at det er sykdomstegn i utgangspunktet siden vi ikke taper, uenig der sett over flere kamper.

På Lørdag er det en tøff bortekamp mot et annet lag som ligger kunstig høyt.


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 15 sep 08, 10:09

For å oppsummere kampformen til gardar bruker jeg den ene overgangen vår som eksempel. Det var egentlig så tragisk at jeg måtte humre litt. Gardar har VANVITTIGE sjangser til å servere Dominic på blank kasse. Men det ender med at han holder på ballen helt til han kommer til dødlinja, hvor han så kan spille en støttepasning, men heller velger en rar finte og mister ballen. Helt klart at han var usikker på hvordan han skulle løse situasjonen. Hadde det vært fra Tarik- perioden hadde ballen blitt spilt inn i midten for lengst.


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 15 sep 08, 10:39

Opprinnelig postet av Per Egil

All ære til den som kom på "Rune, nå kommer vi". Det er pokker meg noe av det morsomste jeg har opplevd på Stadion på lang tid. 11.000 i unison utpsyking, det var nesten til å få tårer i øya av.

 

Det var jævlig bra. skulle bare ønske noen hadde tatt rimet og sunget "Rune, geometri" på frisparkene.

---------------------------

Jon Syversen: 400 millioner fluer kan ikke ha feil; bæsj smaker godt....

"si vis pacem para bellum"


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 15 sep 08, 11:28

Syns Dominic var mer bevegelig og raskere enn Everton viste da han var på banen. Virker som om Everon er mer Demba-Nyren-type og Dominic mer Tarik-type. Ser ut som om Dominic passer bedre til spillet til FFK enn det da Everton gjør..

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?


ommb

Juniorspiller

Ble medlem: 29 jul 08
Innlegg: 135

Lagt til: 15 sep 08, 11:49

Helt enig i at Dominic viste noe som kan bli stort for FFK fremover. Veldig mange lure løp og stresser midtstopperne til RBK. Men jeg synes det blir litt feil å dømme Everton etter de få minuttene han fikk i går. Komme inn å spille spiss alene i en slik kamp er noe som er ekstremt vanskelig, spesielt hvis du er helt ny i landet og klubben.

Hvis ikke Gardar bedrer formen litt til neste kamp, så synes jeg nesten at Everton skal spille sammen med Dominic på topp. Tror Everton har potensiale til å slå mange lure pasninger gjennom på Dominic. Ikke misforstå, Gardar er etter min mening en bedre spiss en Everton i FFK, men Gardar kan heller komme inn etter hvert for å få litt kamptrening.

Uansett, jeg er ikke bekymra for spissdekninga i FFK lenger etter at disse to kom. Det eneste som bekymrer meg nå er at FFK etter min mening er litt for avhengig av Kasey. Sliter sterkt på midtbanen uten han, noe vi har sett de siste kampene. Klart at FFK kjempet seg bra inn i andre omgang i går, men tror kampen hadde vært annerledes med Kasey sentralt. Vi har ingen som kan erstatte rollen hans!

I tillegg synes jeg nok en gang at PAC beviser at han fortjener en fast plass på laget fremfor Ophaug som høyreback! Ophaug har hatt noen gode øyeblikk der, men er mye bedre som stopper! 


kingleh

Juniorspiller

Ble medlem: 11 okt 03
Innlegg: 153

Lagt til: 15 sep 08, 12:39

Men sånn rent teoretisk...frisparket vårt.. det dømmes etter obstruksjon gjør det ikke?
Skal det ikke da også dømmes inndirekte frispark?
Ikke det at jeg klager altså, vakkert mål og alt slik... men jeg stusset litt når jeg så ballen fly i mål.. :) hehe...

Eller er det jeg som har misstolket reglene her?


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 15 sep 08, 12:40

FRYKTET HEVN MOT KVISVIK

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


FFK Pride

Knøttespiller

Ble medlem: 01 jul 08
Innlegg: 64

Lagt til: 15 sep 08, 13:04

Oi, oi, oi.. For et rasshøl av dimensjoner Jarstein er. Makan til ADHD reaksjoner skal man lete lenge etter.

Og Selen har aldri kontroll over denne matchen, gjør forhastede slutninger titt og ofte, men er ikke hans skyld av gutta spiller så begredelig ræva i 1. omg.. Hadde de bare vist litt arbeidsvilje da og, så kunne dette endt på en helt annen måte. Tusen takk til Barsom, Piroja, Örlund, Gashi og Thomassen, flott innsats på slutten!

Men nå har vel den fair play kvalifiserings muligheten til FFK minsket litt? Tongue out

 

Til slutt må jeg si at RBK har passert LSK på ViErEtDrittLagOgErStoltAvDet tabellen.

---------------------------

Nu ser vi vel uppover..

Helt rektig Grönnis :D


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 15 sep 08, 13:07

Opprinnelig postet av ommb
Ikke misforstå, Gardar er etter min mening en bedre spiss en Everton i FFK

Og det baserer du på hva?

Jeg TROR det jeg også, men foreløpig har jeg sett Everton i 25 minutter omtrent og det er altfor lite til å sammenlikne med noen som helst. 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 15 sep 08, 13:33

Raymond du har humor da

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 15 sep 08, 13:33

Everton spiller antageligvis for 2. laget på Stadion i dag. Da kan han kanskje vurderes nærmere?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 15 sep 08, 13:36

Jeg er veldig enig i det Raymond sier i FFK-TV-intervjuet: Rødt kort til ham var fullt fortjent, en viss keeper burde nok ha fått sitt andre og fulgt ham i dusjen, og muligens burde det vært straffespark til Fredrikstad.

---------------------------

Hater hat!



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 6 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3